mysterieuze panne
Moderator: GVN
mysterieuze panne
Na 3000 probleemloze km door Schotland valt de BMW (r1150rt,bwjr 2002,103.000km) plots stil. Dit op 30 km van Hull. Paniek: we hebben een ferry te halen. Een visuele en auditieve controle levert niets op. Alle kabels ed. op hun plaats, benzinepomp maakt geluid, de startmotor werkt... Toch de bougies vervangen, zonder resultaat. Dan maar BMW Service gebeld. Er wordt een pechverhelping gestuurd. Twee uur later, juist alvorens de hulpverlening aankomt, toch nog eventjes geprobeerd en... hij start terug!   De pechverhelper heeft ons een 10-tal km gevolg maar alles verliep normaal (misschien een iets meer uitgesproken KFR). Mijn uiterst betrouwbare motorfiets is nu een onbetrouwbaar object geworden. We hebben de veerboot nog gehaald maar elke km sindsdien gereden is er een met stress. Voor een woon-werkmotor is dit een onaangename situatie.
Wat denken de specialisten? Mogelijke hypothesen : water in de benzine (het regent regelmatig in Schotland), slecht contact thv zijstandaard,Hallgevers, bij een dealer aan de pc hangen?
			
			
									
						
										
						Wat denken de specialisten? Mogelijke hypothesen : water in de benzine (het regent regelmatig in Schotland), slecht contact thv zijstandaard,Hallgevers, bij een dealer aan de pc hangen?
- 
				Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: mysterieuze panne
zo te horen (lezen) lijkt het van de ontsteking te komen.
kan ook bobijn zijn die effe foert zegt
hallgevers is een optie natuurlijk.
best eens laten uitmeten bij dealer of er ergens foutjes zijn.
			
			
									
						
							kan ook bobijn zijn die effe foert zegt
hallgevers is een optie natuurlijk.
best eens laten uitmeten bij dealer of er ergens foutjes zijn.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
			
						TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: mysterieuze panne
Eerste gedachte die ik ook heb is Hall gevers.
Kunststof deksel er af en de haar fohn op die hall sensoren.
			
			
									
						
										
						Kunststof deksel er af en de haar fohn op die hall sensoren.
- 
				Jo De Paepe
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
Re: mysterieuze panne
contactje aan zijpikkel eens nakijken , door vuile en regen geeft dat soms al eens deze symptomen
			
			
									
						
										
						Re: mysterieuze panne
Gisterenmiddag op weg naar het werk terug stilgevallen (op verkeerswisselaar Groot-Bijgaarden). Na een uurtje startte het beestje terug. 's Avonds op 2.5 km van de deur terug stil. Dan is het duwen geworden. Vandaag gaan de Hallsensoren eruit!
(ps tijdens het uurtje wachten veel motorrijders gezien en weinigen hadden nog deftige beschermkledij aan.)
			
			
									
						
										
						(ps tijdens het uurtje wachten veel motorrijders gezien en weinigen hadden nog deftige beschermkledij aan.)
Re: mysterieuze panne
Dat stilvallen zou ook de benzinnepomp kunnen zijn. 
Heb dat op m'n Rt ook gehad .
Wanneer ik een mep op de tank gaf, kon dit net voldoende zijn om terug te starten.
Na een bocht kon het zijn dat hij plots terug stil viel.
Was opgelost voor zo'n 510€
			
			
									
						
										
						Heb dat op m'n Rt ook gehad .
Wanneer ik een mep op de tank gaf, kon dit net voldoende zijn om terug te starten.
Na een bocht kon het zijn dat hij plots terug stil viel.
Was opgelost voor zo'n 510€

- 
				tweecilinderke
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: mysterieuze panne
[quote]kan ook bobijn zijn die effe foert zegt/quote]
Ik gok mee met onzen Bart op de bobijn die doorslaat
			
			
									
						
							Ik gok mee met onzen Bart op de bobijn die doorslaat

R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
			
						sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets

http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: mysterieuze panne
Heb de bobijn uitgemeten en de weerstanden kloppen met de waarden van Haynes werkplaatshandboek. Ook de Hallgever is eruit. Deze uitmeten is andere koek...
			
			
									
						
										
						Re: mysterieuze panne
Hallsensoren moet je op een testbank of in situ meten.
In situ doe je dat met een oscilloscoop. Op de uitgang moet je dan een blok golf zien die samen hangt met een rotatie hoek van de krukas.
			
			
									
						
										
						In situ doe je dat met een oscilloscoop. Op de uitgang moet je dan een blok golf zien die samen hangt met een rotatie hoek van de krukas.
Re: mysterieuze panne
FreekC (BMW GSforum) stuurt een gereviseerde Hallgever op uit Nederland voor de aardige prijs van 75€. Bij BMW is het blijkbaar x3. Dus geen gezoek achter oscilloscopen ed. maar binnen enkele dagen gewoon een andere plaatsen. Alleszins allemaal nu al bedankt voor de info.
			
			
									
						
										
						Re: mysterieuze panne
Vandaag de Hallgevers geplaatst, injectoren eens uitgeblazen, stelschroeven gereinigd, synchro, draait terug als vanouds. Nu alles laten afkoelen. Morgen de kuip erop en een grote testrit. Denk dat alles in orde is.
			
			
									
						
										
						