Mini coyote

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

GSMax

Re: Mini coyote

Bericht door GSMax »

ziet er goed Mario. Zie dat dit de V1 is. Vraag me af wat het verschil is tussen de mini coyote rider en de V2 met moto kit :-?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Waterdichtheid :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GSMax

Bericht door GSMax »

WimLT schreef:Waterdichtheid :-?
In die moto kit zit een waterdichte hoes, dus ik vrees Wim dat dit niet opgaat :-? De mini coyote rider is een V1 met motokit, is dus eigenlijk het "oude" type en kost 349€. De V2 is het nieuwe type en kost 199€ + 50€ voor de moto kit..... :-?

Correct me if i'm wrong... :-|
Grtz
Marc

Mario GS

Bericht door Mario GS »

ik heb de mini coyote rider.
Is eigenlijk hetzelfde toestel als de mini coyote maar er worden accessoires bijgeleverd voor gebruik op de moto (waterdichte hoesjes, oortje met kabel)
Ik gerbuik hem zonder het hoesje. Als het echt begint te regen dan haal ik hem eraf. Zit in een klip systeem.

Er is inderaad ondertussen een V2 uit.
zie hieronder voor de verschillen.

http://ww2.autoscout24.be/nl-be/melding ... 19/172314/
peterprovoost

Bericht door peterprovoost »

Afbeelding
:grin:
R1100RT '96 (verkocht), R100GS PARIS DAKAR '90 (verkocht), R1200GS '10
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Heb ondertussen mijn licht eens opgestoken. Het ligt toch allemaal wat moeilijker als je al navigatie hebt. Vooral om dat geluid er bij te krijgen. Dat betekent een extra kabeltje naar je helm (bv mp3 ingang op de G4 os Q2) of ergens een aansluiting op een muziekingang van een Starcom of Bhaer of Autocom. Het kan allemaal wel maar je moet bekabelen.

Volgend probleem, de waterdichtheid. In een hevige regenbui gaat dat hoesje het niet redden. Dus, regen -> opbergen en braaf 30,50,70,90 of 120 rijden ...

Derde zaak, montage. Een echte stevige motorhouder lijkt het me niet, eerder een bevestiging voor rond de arm of zo.
Blijft de vraag hoe degelijk kan ik dit monteren. Een uitkomst: Tanktas, maar dan zit je weet met de kabels.

De oplossing: Garmin voorziet dit in de toekomstige modellen :idea:
peterprovoost

De toekomst is inderdaad een GPS waar dit snufje reeds ingebouwd is. Iets in de aard van de Tomtom Go Live, maar dan voor de motorfiets.

Ik heb dit zelf niet, maar in Parijs zou een bedrijfje zijn dat achteraf bluetooth inbouwt in de Coyote. Een Scala G4 zou dan kunnen koppelen met je GPS en je Coyote. (verbeter mij als dit niet klopt) Dit heeft natuurlijk ook allemaal een prijskaartje.

In de regen is mijn opstelling inderdaad niet bruikbaar. Kilometers met de motor in de regen t.o.v. het totaal zijn zeer laag.

Ik rij gemiddeld zo'n 500 euro boetes per jaar en hoop dit dus wat te verminderen. (50.000km/jaar, auto, motor, bestelwagen)
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Als het regent gooi je het kot doorgaans ook niet open zoals je bij droog weer al eens zou doen toch. Ik ben geneigd dit een bruikbare oplossing te vinden indien de hardware ook trilbestendig is natuurlijk...
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik rijd nochtans goed door in de regen... kwestie van goed rubber, kennis van jezelf en de motor en vertrouwen in het materiaal.
lexke

Bericht door lexke »

Ik gebruik Wikango One, is 10 euro duurder dan de Mini Coyote, maar je krijgt 3 maand real live ipv 1 maand bij Mini Coyote.Daarnaast kost het abonnement van de Wikango 50 euro minder dan de Mini Coyote en is het een groter en beter beeld met stemwaarschuwing.Je kan dit alles terug vinden op You Tube hoe beide systemen werken.Alles hangt natuurlijk af van de goodwill van de anderen.Voor de updates heb je geen pc nodig, alles gebeurt automatisch. 8-)
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ik heb de V2 en ben er zeer content van en deze met ingebouwde GPS bestaat ook al klik hierop Coyote NAV v2

Afbeelding

Bougimain :grin:

Ben aan't wachten naar V2 of misschien gps met ingebouwde mini coyote.

groeten,Steven
Afbeelding
peterprovoost

lexke schreef:Ik gebruik Wikango One, is 10 euro duurder dan de Mini Coyote, maar je krijgt 3 maand real live ipv 1 maand bij Mini Coyote.Daarnaast kost het abonnement van de Wikango 50 euro minder dan de Mini Coyote en is het een groter en beter beeld met stemwaarschuwing.Je kan dit alles terug vinden op You Tube hoe beide systemen werken.Alles hangt natuurlijk af van de goodwill van de anderen.Voor de updates heb je geen pc nodig, alles gebeurt automatisch. 8-)
Uw bericht was het eerste dat ik zag over de Wikango. Ziet er ook leuk uit en heeft een standaard aansluiting voor een hoofdtelefoon of een bluetooth dongle. In dat Youtube filmpje vergelijken ze wel met de versie 1 van de Mini Coyote. De versie 2 (die ik heb) heeft ook een kleurenschermpje en gesproken boodschappen. In de auto vind ik het zeer goed werken. Ga mij nog zo'n zuignap kopen om hem op te bevestigen. Hij staat momenteel los en durft bij bruuske bewegingen wel eens rondslingeren. Op de motor is het niet ideaal, maar het werkt wel (zie foto hierboven). Bij fel licht kan ik het schermpje niet goed aflezen (bij mijn Zumo dan eigenlijk ook niet). Wanneer je externe audio wil moet je nog een motorkit bijkopen met een speciaal usb kabeltje waarop je dan oortjes of een bluetooth dongle kunt aansluiten.
Ik denk wel dat er momenteel veel meer Coyote dan Wikango gebruikers zijn. Vind dit toch belangrijk voor de mobiele flitsers, waarvoor ik hem in de eerste plaats gekocht heb.
Wil er mij nog iemand bevestigen dat je op een Scala Rider Q4 twee bluetooth apparaten kan koppelen ?
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ik heb ook 4 maand gratis abonnement gekregen en je moet hem ook niet aan u pc hangen :-?

Bougimain :-o
lexke schreef:Ik gebruik Wikango One, is 10 euro duurder dan de Mini Coyote, maar je krijgt 3 maand real live ipv 1 maand bij Mini Coyote.Daarnaast kost het abonnement van de Wikango 50 euro minder dan de Mini Coyote en is het een groter en beter beeld met stemwaarschuwing.Je kan dit alles terug vinden op You Tube hoe beide systemen werken.Alles hangt natuurlijk af van de goodwill van de anderen.Voor de updates heb je geen pc nodig, alles gebeurt automatisch. 8-)
Laatst gewijzigd door bougimain op 09 jun 2010, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Zit er op de v2 ook een 3,5mm jack aansluiting voor oortjes ? Kan iemand eens wat foto's plaatsen met zicht op alle zijden v.h. toestel aub ? Tnx.
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Nee er zit geen jack aansluiting erop :-( alleen maar voor de usb kabel.

Bougimain :roll:
DE PVDK FILES schreef:Zit er op de v2 ook een 3,5mm jack aansluiting voor oortjes ? Kan iemand eens wat foto's plaatsen met zicht op alle zijden v.h. toestel aub ? Tnx.
Afbeelding
peterprovoost

DE PVDK FILES schreef:Zit er op de v2 ook een 3,5mm jack aansluiting voor oortjes ? Kan iemand eens wat foto's plaatsen met zicht op alle zijden v.h. toestel aub ? Tnx.

Er zit alleen een USB aansluiting op de Coyote V2. Deze stuurt zijn audio naar buiten via USB. Hiervoor heb je een speciaal USB kabeltje nodig dat dan een 3,5mm aansluiting heeft. Dit kabeltje is niet los te koop en zit alleen in de motorkit die 59 euro kost. Nadeel is dan ook nog dat je hem niet kan laden terwijl het USB-audio kabeltje eraan hangt.

In de auto gebruik ik de Coyote terwijl hij constant op de 12V stekker is aangesloten. In het menu staat hij zo ingesteld dat hij automatisch aan gaat als hij stroom krijgt en uit gaat als de stroom wegvalt. Op de motor werkt hij op de interne batterij.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Dat is dan een groot nadeel. Dan lijkt de Wikango 1 toch handiger met zijn 3,5mm uitgang. Zo kan je die bijvoorbeeld perfect integreren met een intercom of via de MP3 ingang van de ScalaRider of SRC kraag.
GSMax

Bericht door GSMax »

DE PVDK FILES schreef:Dat is dan een groot nadeel. Dan lijkt de Wikango 1 toch handiger met zijn 3,5mm uitgang. Zo kan je die bijvoorbeeld perfect integreren met een intercom of via de MP3 ingang van de ScalaRider of SRC kraag.
Belangrijkste is de dekking van de toestellen en voor zover ik heb kunnen lezen is de Wikango relatief onbekend met als gevolg dat er niet zoveel mensen dergelijk toestel hebben. De mini coyote heeft een zeer grote dekking, dit heb ik zelf kunnen vaststellen. Altijd verschillende coyote verkenners die voor u rijden. Voor mij is dit belangrijker dan het horen van het biepje. Goed geplaatst, is het zien van de melding net zo goed als het horen van het biepje 8-) Just my 2 cents
Grtz
Marc

peterprovoost

Kmax schreef:
DE PVDK FILES schreef:Dat is dan een groot nadeel. Dan lijkt de Wikango 1 toch handiger met zijn 3,5mm uitgang. Zo kan je die bijvoorbeeld perfect integreren met een intercom of via de MP3 ingang van de ScalaRider of SRC kraag.
Belangrijkste is de dekking van de toestellen en voor zover ik heb kunnen lezen is de Wikango relatief onbekend met als gevolg dat er niet zoveel mensen dergelijk toestel hebben. De mini coyote heeft een zeer grote dekking, dit heb ik zelf kunnen vaststellen. Altijd verschillende coyote verkenners die voor u rijden. Voor mij is dit belangrijker dan het horen van het biepje. Goed geplaatst, is het zien van de melding net zo goed als het horen van het biepje 8-) Just my 2 cents
Wou net hetzelfde antwoorden. Heb al op een aantal fora gelezen dat de dekking van de Wikango in Belgie momenteel nog niet veel voorstelt. Rond Brugge en Oostende heb ik met de Coyote regelmatig meer dan 50 verkenners. Deze morgen in Jabbeke (landelijk) 26 verkenners.

Een groot nadeel zou ik dat extra kabeltje niet durven noemen hoor !
manu

Bericht door manu »

wie verkoopt er in belgie de wikango
of is deze enkel in nederland te verkrijgen
wat is het dichtste adres in de buurt van Antwerpen
G ASS N
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Te koop in belgie klik hier
en hier klik hier
en hier klik hier

toch gemakkelijk met google kunnen werken hee :lol: :lol:

Bougimain :-P
manu schreef:wie verkoopt er in belgie de wikango
of is deze enkel in nederland te verkrijgen
wat is het dichtste adres in de buurt van Antwerpen
Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Inderdaad... gezien dit systeem geheel gebaseerd is op de goodwill van, en het aantal actieve gebruikers, kies je best voor het meest gangbare systeem. Misschien haal ik er nog snel eentje voor ik afreis naar 't zuiden...
GSMax

Bericht door GSMax »

Ben benieuwd naar uw bevindingen Philippe 8-)
Grtz
Marc

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik zou er mij gerust eentje willen aanschaffen, maar ik val nog een beetje over de prijs. Ik weet wel ... één of twee boetes vermijden en het is eruit, maar toch :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Julle

Bericht door Julle »

Ik gebruik de mini-coyote nu ongeveer een maand en hij heeft me tot nog toe nog niet echt moeten bijstaan maar het is geruststellend als je op een baan komt en er zijn je een heel pak verkenners voor geweest die hebben uitgekeken of er fotografen staan opgesteld. Ik blijf hem in ieder geval altijd gebruiken (er was een abo van 3 + 1 maand bij)

Julle
Plaats reactie