romantische strasse

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
geebee

romantische strasse

Bericht door geebee »

Hallo,
Is er hier mischien iemand die de route van de "romantische strasse" in zijn bezit heeft?
Zou deze graag volgende maand afrijden..
Liefst op garmin gps bestand.
Dank bij voorbaat.

Grtz,
Chris
Rafèrté

Re: romantische strasse

Bericht door Rafèrté »

Als je me uw emailadres bezorgt dan stuur ik het door.
Een plannetje heb ik hier ook nog wel ergens liggen.
Raf
geebee

Bericht door geebee »

Rafèrté schreef:Als je me uw emailadres bezorgt dan stuur ik het door.
Een plannetje heb ik hier ook nog wel ergens liggen.
Raf
Hey Raf
bedankt voor je reaktie,
mijn mail adres: chris.Sannen@pandora.be

grtz,
Chris
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Heb ze enkele jaren geleden ook gedaan en was nogal teleurgesteld eigenlijk :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
geebee

Bericht door geebee »

Hoe komt het Wim? te weinig bezienswaardigheden? of een te eentonige weg?
Alle reakties zijn welkom

Chris

WimLT schreef:Heb ze enkele jaren geleden ook gedaan en was nogal teleurgesteld eigenlijk :-?
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Voila de route is verstuurd. :grin:
Je zal al wel gemerkt hebben dat er een website van de Romantische Strasse is.
Het heeft dus niet veel zin om het kaartje door te mailen.
Ik heb in het verleden er een pakket van aangevraagd en ontvangen.
We hadden ze ooit gepland als terugweg van de Dolomieten maar uiteindelijk geschrapt.
Veel reisgenot
Raf
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

geebee schreef:Hoe komt het Wim? te weinig bezienswaardigheden? of een te eentonige weg?
Eerst en vooral moet je heel erg oppassen dat je wel degelijk op de oude Romatische Strasse zit. Wij vertrokken in Füssen om ze noordwaarts te rijden en ondanks de pijltjes zaten wij al ineens op een snelweg. Mijn vrouw zei dan ook direct: "Héél romantisch deze Strasse tegen 130km/h zenne !" :-P

Ik had ook de indruk dat je telkens vàn de Strasse af moest om zo de dorps- of stadscentra in te rijden om de eventuele bezienswaardigheden niet te missen ! Deze dorps- of stadscentra waren dan ook nog eens pokkedruk, want moeilijk toegankelijk en afgeremd gemaakt (zoals men dat hier ook al jaaaren doet) voor het verkeer zodat je nogal wat staat aan te schuiven. Verkeersstress draagt ook niet direct bij tot romantiek :-P

Buiten enkelen zijn de bezienswaardigheden nu ook niet echt zo overweldigend te noemen (goed selecteren voor je vertrekt), maar das eerder persoonlijk en navenant wat je zoal gewent bent uiteraard.

Leuke stuurwegjes heb je alleen in het zuiden helemaal aan het begin van de route (Schloss Neuschwanstein). De rest is eerder saai. Ik vind ze dan ook eerder iets voor busreizen met bejaarden ofzo. Als motard kan je veel beter de Deutsche Alpenstrasse doen. Vond ik vééééél leuker ! Allé, mijn gedacht, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Fré&Vivi

Bericht door Fré&Vivi »

Wij hebben ze enkele jaren terug ook afgereden, op de terugweg van Oostenrijk. Eigenlijk één grote teleurstelling: eentonige weg, als je één dorpje gezien hebt, heb je het eigenlijk wel al gezien. Dan liever de autosnelweg op en rap vlammen tot aan de volgende bestemming, die wél de moeite loont.

Is inderdaad meer voer voor autocars met bejaarden...

Fré & Vivi
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
geebee

Bericht door geebee »

Oeioei.. het is blijkbaar nodig dat ik alles goed uitzoek op't net waar we zeker moeten halt houden :-)
Tja heb het vrouwke belooft om de romantische strasse te gaan rijden... dan zullen we dat maar doen ook zekers.
Heb al wel grijze haren en een vals gebit.. Maar zal ze toch maar doen met de motor ipv met een autocar :-)
Bedankt voor jullie bevindingen en Raf bedankt voor het gps bestand.
Toffe gasten zijn jullie allemaal.
Geert_GS

Bericht door Geert_GS »

WimLT schreef:
geebee schreef:Hoe komt het Wim? te weinig bezienswaardigheden? of een te eentonige weg?
Eerst en vooral moet je heel erg oppassen dat je wel degelijk op de oude Romatische Strasse zit. Wij vertrokken in Füssen om ze noordwaarts te rijden en ondanks de pijltjes zaten wij al ineens op een snelweg. Mijn vrouw zei dan ook direct: "Héél romantisch deze Strasse tegen 130km/h zenne !" :-P

Ik had ook de indruk dat je telkens vàn de Strasse af moest om zo de dorps- of stadscentra in te rijden om de eventuele bezienswaardigheden niet te missen ! Deze dorps- of stadscentra waren dan ook nog eens pokkedruk, want moeilijk toegankelijk en afgeremd gemaakt (zoals men dat hier ook al jaaaren doet) voor het verkeer zodat je nogal wat staat aan te schuiven. Verkeersstress draagt ook niet direct bij tot romantiek :-P

Buiten enkelen zijn de bezienswaardigheden nu ook niet echt zo overweldigend te noemen (goed selecteren voor je vertrekt), maar das eerder persoonlijk en navenant wat je zoal gewent bent uiteraard.

Leuke stuurwegjes heb je alleen in het zuiden helemaal aan het begin van de route (Schloss Neuschwanstein). De rest is eerder saai. Ik vind ze dan ook eerder iets voor busreizen met bejaarden ofzo. Als motard kan je veel beter de Deutsche Alpenstrasse doen. Vond ik vééééél leuker ! Allé, mijn gedacht, hé :wink:

Yeps,k vond het zelf ook wat saai.
Zwarte Woud of Beierse Woud is wel prachtig,waar de Alpen beginnen is het altijd goed vertoeven voor motorrijders.

Grtz

Geert KR
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ter info: er is ook een Österreichische Romantikstrasse. Heb ze nog niet zelf gedaan, maar zal wel iets leuker rijden, mijn gedacht :wink:

Daar heb ik wel een gps-file van :wink:

geebee

Bericht door geebee »

WimLT schreef:Ter info: er is ook een Österreichische Romantikstrasse. Heb ze nog niet zelf gedaan, maar zal wel iets leuker rijden, mijn gedacht :wink:

Daar heb ik wel een gps-file van :wink:
Ziet er idd niet slecht uit Wim, probleem is dat we maar 4 dagen hebben en dan wordt het wel krap om deze rit gaan te rijden denk ik.
Toch bedankt voor de link, ziet er idd niet slecht uit!
Plaats reactie