wijosatito schreef:Eerste maal dat ik een rit van 'bijna' uitsluitend BMW's reed. 'k Moet het zeggen zoals het is: van de 'dikkenekerij' waarvan BMW-rijders beschuldigd worden, heb ik 0 komma 0 ondervonden. Toffe bende, direkt vriendelijk en goed contact en een leuke rit. Eerste deel vooral een sight-seeingtour en op't gemakske, laatste deel met leuke lange bochten ... Voor een eerste kennismaking viel dit reuzemee. Dit smaakt naar meer

Jammer dat we dit etiket van "dikkenekkerij" dragen. Ben blij te lezen dat je het bij deze ontkracht.
Ik merk dit vooroordeel nu en dan ook op bij collega motorrijders, die dit clubgebeuren niet kennen. Jammer en volledig ten onrechte.
We missen wat jeugd binnen de club. Het lidgeld van de club is zéér democratisch.
Motorrijden is voor mij puur het plezier van het rijden, dat genot ook zien bij anderen, woorden zijn overbodig, de streken waar je doorrijdt. België is een klein landje maar biedt veel zalige streken om in te rijden. De Westhoek, Vlaamse Ardennen, Het Heuvelland, Limburg,Pajottenland (leve de Invriestoerrit), de Voerstreek, de Ardennen... Wat een verschil tussen hartje Kempen en de wijdse Noorderkempen. Nederland is mooi. Het noorden van Frankrijk was voor mij een openbaring. Duitsland oneindig. Dit jaar zet ik pas m'n eerste voorzichtige stappen qua reizen.
Wat je rijervaring betreft, na een stop van 20 jaar, rij ik nu 2 jaar en het is nog niet wat het moet zijn. Het komt wel. Kijktechniek leer je niet op 3 maanden. En overmoed is een slechte raadgever; het is balen als uw speelgoed daar ligt, en in wat een toestand, juist omwille van die enkele seconden over uw grens te gaan.
Respect en dankbaarheid moet je verdienen : ook op offroadritten. Als je vanop afstand ruiters, mountainbikers, wandelaars, landbouwers, ... opmerkt vertraag, stop als het nodig is. En de dank die je dan terug krijgt van die mensen met een simpele handopsteek of een blik met de ogen doet ook veel deugd.
Wijosatito, wees welkom. Ik heb uw motor gespot gisteren.

Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please
Do
Not
Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com