Even voorstellen...

Onze virtuele toog...

Moderator: GVN

Plaats reactie
SLAK

Re: Even voorstellen...

Bericht door SLAK »

Ik ben Jan uit de Noorderkempen en rij (klungel) met een r1200r. Ben reeds voor het 3 jaar lid en fiets al eens mee met een toerrit.
R1200R X5
Old-timer
Contacteer:

Bericht door Old-timer »

Hallo allemaal,

Hier nog een "asielzoeker" uit het Noorden.
Weliswaar draait ons GS-forum weer (zij het zonder zoekfunctie), maar ik heb een weekje geleden - tijdens de "grote depressie" -
toch veel lol gehad van uw Forum. Hoefde de dagelijkse "shot" GS-babbel niet te missen, en merkte dat uw forum toch meer een
aanvullende functie vervulde dan een concurrerende...
In het topic over GS Forum NL had ik mij even "gemeld", met de belofte mij later nog aan u voor te stellen. Welnu, bij deze...

Mijn nickname is Old-timer en die heb ik gekozen omdat ik niet de jongste meer ben.
Maar ook een beetje omdat ik altijd dagelijks motor heb gereden (en nu nóg, trouwens), zomer en winter, woon-werk, en dus niet een
"laat-bloeier" of "herintreder" ben maar me toch wel een beetje "ouwe garde" voel.

Toen ik in het verleden veel voor de baas reisde had ik als lease-motoren (i.p.v. een auto), 2 X een R850 R.
1 zonder en later 1 met ABS en met deze BMW's had ik zeer goede ervaringen.
Omdat ik de GS-en altijd indrukwekkende fietsen heb gevonden heb ik in juli 2008 de 1150 GS ABS uit 2003 aangeschaft.
Een mooie zwarte met rood zadel en koffers.
Perfect voor dagelijks gebruik dus, en voor de winter ook nog handvatverwarming (verwennerij !).
Heel vroeger heb ik nog een aantal jaren een R75/5 gehad (en wat andere motoren), maar meestal reed ik op MZ-jes; 1 cyl 250 cc
tweetakten. Heb in totaal meer dan 25 jaar op MZ gereden - met en zonder zijspan - en dat is ook eigenlijk m'n grote liefde.
Een andere liefde is muziek (maken) en naar treffens neem ik altijd m'n gitaar en mondharmonikaatjes mee.
Voor bij het kampvuur, of als de goegemeente het zat is, voor IN het kampvuur.

Ik vrees dat ik niet veel kan bijdragen op technisch gebied, maar een reisverslagje of andere motorgerelateerde
stukjes zijn meer "mijn ding". Daar vind je ook behoorlijk wat van terug op m'n website.
Wie meer wil weten over Old-timer en z'n hobbies (motoren en muziek) die is van harte welkom op z'n website:

http://www.snellbos.nl

Tot zover even deze introductie. Iedereen een behouden vaart op z'n moto toegewenst.

O-t. 8-) (Oh ja, ik onderteken dus altijd met O-t.).

Afbeelding

:salut:
One life, one love, one cylinder !

F650 GS DAKAR 2002 - ABS
sprint

Bericht door sprint »

Old-timer schreef: en merkte dat uw forum toch meer een
aanvullende functie vervulde dan een concurrerende...
en ik die altijd dacht dat het NL forum een mooie aanvulling op het onze was :mrgreen:

Btw welkom op ons forum Old-timer :wink:
Marnix.

Afbeelding
EDV

Bericht door EDV »

Voor de goede orde zal ik me ook (hier) even voorstellen. Enkelen kennen me al uit het echte leven (de GS-treffens in NL en afgelopen weekend in BE) als EDV of ook wel Albert (...uiteraard die daar voorop....achterop is mijn vrouw Valérie ;))
Afbeelding

Ik heb genoten 't afgelopen weekend en heb 't paasweekend voor de toekomst gereserveerd voor 't GS-treffen (wat V. van harte toejuicht, heeft ze ook eens 't rijk alleen...). Ook heb ik van Olivier begrepen dat er hier nog wel eens ritjes worden aangekondigd die goed bij mijn voorkeur (liefst geen asfalt 8-) ) passen. Ik hou 'n vinger aan de pols.

Albert
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers Reiter

"assumption is the mother of all ...-ups"
Kris adv

Bericht door Kris adv »

EDV schreef:Enkelen kennen me al uit het echte leven (de GS-treffens afgelopen weekend in BE)
Welkom hier Albert, ik heb je idd afgelopen weekend leren kennen op het gs-treffen als iemand die graag schuin voor iemand anders rijdt om een beetje met water te spatten :roll: , maar ik kan daar tegen :lol: :wink:. Laat het indien mogelijk op tijd weten als je hier een ritje meerijdt, dan kan ik alvast m'n duikfles en zwemvliezen klaarzetten :rabbit:

mooie foto hierboven :thumleft:

grtz,
kris
EDV

Bericht door EDV »

platte vis schreef:Welkom hier Albert, ik heb je idd afgelopen weekend leren kennen op het gs-treffen als iemand die graag schuin voor iemand anders rijdt om een beetje met water te spatten :roll:
oh echt? :oops: ik probeer daar altijd een beetje rekening mee te houden sinds ik op Valkenswaard iemand een keer een halve baksteen vlak langs z'n helm heb gekeild...ken 't gevoel zelf ook namelijk, heb al een keer een koplamp moeten vervangen.....sorry, ik zal er een volgende keer nóg beter op letten :salut:

(was jij dat (dus) die ik op 't laatst inhaalde op dat modderpad?)
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers Reiter

Kris adv

Bericht door Kris adv »

EDV schreef:oh echt? :oops: ik probeer daar altijd een beetje rekening mee te houden sinds ik op Valkenswaard iemand een keer een halve baksteen vlak langs z'n helm heb gekeild...ken 't gevoel zelf ook namelijk, heb al een keer een koplamp moeten vervangen.....sorry, ik zal er een volgende keer nóg beter op letten :salut:
Dat was idd ik op dat modderpad :-)

Dat over dat water en dat voorbijsteken was maar een grapje hoor :wink:
Alsook dat van die zwemvliezen, dat kun je onderaan op die pagina bekijken : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... start=2025

grtz,
kris
EDV

Bericht door EDV »

platte vis schreef:Dat over dat water en dat voorbijsteken was maar een grapje hoor :wink:
ok dan :-) ...twas ook meer dat ikzelf met Wilfried onderweg nog zat te mopperen op Klaus die steevast bij 't wegrijden een vracht modder opgooide.....zal wel komen omdat ie ook zoveel gewicht in beweging moest zetten :silent:
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers Reiter

Kries

Bericht door Kries »

'n Avond iedereen.

na rug- en nekproblemen sinds vandaag weer op de baan. Ditmaal met een R1100RS uit '94 met 90.000 km op de teller. Net ingereden dus.

Vorige motors waren in volgorde (denk ik 8-) )

Baan -

Suzuki GT250
HD Cagiva 350
BMW R65 (nieuw gekocht voor mijn 20ste verjaardag....bijna 30 jaar geleden dus-
BMW R 80 G/S
BMW R 100 G/S
BMW R 100 G/S
BMW R 100 RT (ramp voor de rug en nek)
BMW K100RS16V
BMW K 1100R
Nu dus 3 jaar ...loos maar 1ste ritje met de R1100RS is veelbelovend. (laat ons hopen dat nek en rug geen probleem geven tijdens het rijden)

Off road :

Montesa Cota 348
Montesa Cota 349
HRC 200 TLR
SWM 200
BMW R 80 G/S omgebouwd met Kayama upside down vork, Ohlins achtervering, korte bak enz... Vooral enduro 's mee gereden.

Ondertussen bijna 50 en wonend in het Leuvense (rand Hageland)

Jammer genoeg kan mijn vrouwtje door knieproblemen niet meer achterop. Vroeger reed ze trouwens zelf...

Prettig WE verder...

K
FBeddeleem

Bericht door FBeddeleem »

Hallo,
Ik ben Filip, 43 jaar en woonachtig in Wervik (tussen Kortrijk en Ieper). Zaterdag heb ik een K 13000 GT Exclusive Edition aangeschaft. Nog eventjes geduld en ik mag mijn nieuwe trots afhalen.
Ben werkzaam als dispatcher in een transportbedrijf en wil mijn vrije tijd nuttig doorbrengen met de BMW.... :grin:
scura
Contacteer:

Bericht door scura »

Hallo allen,

Ben Frank en woonachtig in Gent met 40 op de teller als levensjaren en heu... de eeuwige vrijgezel :grin: .
Per toeval via google bmw + forum ingegeven en kwam hier op uit.
Reden:
Ben eigenlijk op zoek naar een bmw F 650 gs, enkel heb ik geen verstand van motoren in degelijke staat waarbij ik schrik heb om iets aan te schaffen die meer problemen zou geven dan rijplezier.
Dus als iemand of mensen me verder zouden kunnen helpen, laat het maar eens weten.
En ook om via deze wijze eens gezellig mee te gaan toeren met andere mensen en andere mensen te leren kennen.

Waarom een F 650 gs?
Sinds die op de markt kwam ergens beginne de jaren 90 vond ik het al een prachtig ding.
Voorlopig rij ik nog altijd (zucht) met een 125cc'tje (mini varadero) die me overal wel brengt, enkel begin je dat na een tijdje beu te worden waarbij je iets beters wil.

Andere passie
Fotografie
Don't drive faster then your guardian angel can fly
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Welkom om dit forum :wink:

Mensen ontmoeten kan tijdens ritjes maar ook op onthaalavonden op vrijdagavond.
De volgende in jouw buurt (Merelbeke) is nu vrijdag (overmorgen).

Daar kan je reeds kennis maken met een deel van dit fijn stelletje ongeregeld :grin:

Een F650 GS is een fijn ding om mee rond te toeren en bestaat ondertussen al in veel geuren en kleuren.
We hebben zelf een mono van 2007.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
scura
Contacteer:

Bericht door scura »

Nascar schreef:Welkom om dit forum :wink:

Mensen ontmoeten kan tijdens ritjes maar ook op onthaalavonden op vrijdagavond.
De volgende in jouw buurt (Merelbeke) is nu vrijdag (overmorgen).

Daar kan je reeds kennis maken met een deel van dit fijn stelletje ongeregeld :grin:

Een F650 GS is een fijn ding om mee rond te toeren en bestaat ondertussen al in veel geuren en kleuren.
We hebben zelf een mono van 2007.
Ik heb het gelezen tijdens mijn snuffelronde op dit forum dat er in de buurt een club te vinden is.
Ik zal er zeker overmorgen eens binnen springen als ik weet om welk uur ze van start gaan :-)
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Het is in restaurant in Merelbeke (Tregenata)

Ik dacht dat het officieel van start gaat rond 20u maar er is meestal wel al een beetje volk vanaf 19u30

Meer info hier te vinden :wink:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
scura
Contacteer:

Bericht door scura »

Nascar schreef:Het is in restaurant in Merelbeke (Tregenata)

Ik dacht dat het officieel van start gaat rond 20u maar er is meestal wel al een beetje volk vanaf 19u30

Meer info hier te vinden :wink:
Bedankt voor de bijkomende info
PatrickGS

Bericht door PatrickGS »

Hallo iedereen,
Mijn naam is patrick en rij sinds een tweetal jaar met een 1150Gsa vooral gekocht om zijn allround capaciteiten,
ik verlaat namelijk ook eens graag het asfalt.
Oh ja, ben woonachtig in Molenstede bij Diest.
Tot ziens,
jakke

Bericht door jakke »

PatrickGS schreef:Hallo iedereen,
Mijn naam is patrick en rij sinds een tweetal jaar met een 1150Gsa vooral gekocht om zijn allround capaciteiten,
Tot ziens,
Welkom in de forumsoep Patrick! Snuffel hier maar eens goed rond! Als je iets moet weten dan vraag je het maar. :wink:
Er zitten hier genoeg wijsneuzen die op alles een antwoord weten. :mrgreen: :mrgreen:
Ik ben verleden jaar nog in uw buurt ne Pasta komen eten in het (muziekcafé) of zoiets, op de grens met Schaffen!
Vroeger veel vertoeft in Tessenderlo bij familie en af en toe naar de "Halve Maan" geweest in Diest! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

PatrickGS schreef:Hallo iedereen,
Tot ziens,
Zeker eens langskomen tijdens de onthaalavond van BMW MC Vlaanderen op vrijdag 6 augustus vanaf 19u30 in de V.V.W. (watersportclub) in Hasselt. Ligt vlak langs het Albertkanaal! Gezellige babbel met een natje onder "soort"-genoten. En als het een beetje droog is een gezellig terras langs de waterkant. Einde zoals steeds onvoorspelbaar.
Groetjes!
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
bert BMW 1200RT

Bericht door bert BMW 1200RT »

Hallo moto vrienden,

Ik heet Bert.Ben van Brugge.Rij al jaren met BMW .
1 Sten was een 1100 LT
2 Den was een 1150 RT
vorige week een 1200RT aangeschaft prachtig rij die....Ben ook lid van BMW RT FORUM VAN Nederland ...
Vind jullie forum heel tof .....
groetjes ...
dabber

Bericht door dabber »

Hallo allemaal,ik ben al een heel tijdje als lezer aanwezig op dit forum en denk dat het nu tijd wordt om me ook eens voor te stellen.
Geert daniels uit het limburgse zutendaal.
45 jaren jong,arbeider en gehuwd met martine,vader van de bijna 5 jarige ernesto.
Ik ben nog een groentje op gebied van motoren,altijd een reden om het uit te stellen maar vorig jaar dan toch begonnen met motorrijden.
Begonnen met een G650 XMOTO en sinds juli overgeschakeld op een R1100S van 2004,die me trouwens zeer goed bevalt,maar toch stilletjes aan het uitkijken naar een 1200S.
Aangezien ik zomaar kon vertrekken met de motor omdat ik mijn rijbewijs al lang genoeg had,vond ik het toch verstandig om een dagje basiscursus te volgen in tongeren en daar heb ik als groentje toch wel heel veel opgestoken op 1 dag.
Allez,dat is het in het kort :-)

Mvg geert
daveman

Bericht door daveman »

Een goede avond iedereen,

Mijn naam is David T, 21 jaar. Reeds even volg ik dit forum en begin dit jaar mijn eerste motorfiets gekocht, een bmw R1100S met 38500kms.
Sinds juni 2010 rijd ik hier ook mee rond in de regio kust.

Ben zeer tevreden van mijn eerste moto. Inmiddels een dikke 42000 kms en hoop hier enkele schitterende reizen mee te mogen maken.

Hieronder een foto van de fiets. Ik heb er jammer genoeg zelf nog geen foto's van gemaakt, maar hier een foto getrokken door de vorige eigenaar.

Afbeelding

Groeten,
David
Nahoj

Bericht door Nahoj »

daveman schreef:Een goede avond iedereen,

Mijn naam is David T, 21 jaar. Reeds even volg ik dit forum en begin dit jaar mijn eerste motorfiets gekocht, een bmw R1100S met 38500kms.

Ben zeer tevreden van mijn eerste moto. Inmiddels een dikke 42000 kms en hoop hier enkele schitterende reizen mee te mogen maken.

Hieronder een foto van de fiets. Ik heb er jammer genoeg zelf nog geen foto's van gemaakt, maar hier een foto getrokken door de vorige eigenaar.

Afbeelding

Groeten,
David
welkom
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
daveman

Bericht door daveman »

johanelsie schreef:
daveman schreef:Een goede avond iedereen,

Groeten,
David
welkom
Bedankt!

Knappe motor van je! GSA blijft 'n droom voor mij :)
Wild Cat

Bericht door Wild Cat »

daveman schreef:Knappe motor van je! GSA blijft 'n droom voor mij :)
Pffff, vrouwenmotor! :-P :-P :lol: :lol:
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat

"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
dosch71

Bericht door dosch71 »

Guuude ik ben der Henk, woonachtig in Gooik sedert 18jaar en geraak niet gesetteld!!! :evil:
Prettig gestoord, rabiaat motorfreak en notoir duitsgezind :lol: :twisted: ...
Mijn nummerplaat begint dan ook met MMH dwz Motor Maniak Henk.
Ik ben geen lid van het Vlaams BMW-clubke maar zeg nooit NOOIT, rij niet voor rittekes, treffens etc. maar puur voor dagelijks gebruik van punt A naar punt B... Kuis mijn moto nooit, dient puur als zuinig vervoermiddel. :cyclopsani: :pig:
Het merk BMW als moto heeft op mij van kinds af altijd indruk gemaakt, ik draag ook alleen Duitse helmen :bom: dus de Shuberth of Römer en als ge achter ene hangt met een fluo vest met daarop FELDJÄGER is er veel kans dat ik het ben...
FELDJÄGER zijn de D-MP's in betere tijden FELDGENDARMERIE genoemd nu eerder JÄGER genoemd...
Ik ben niet geliefd, egal... Love me or hate me, de middenweg is er niet :!: :pirat:
honda cb400 '78
ABL bombardier 250 2T
honda xl600 '86/honda nx650 dominator '91/honda xrv750 africa twin '92
BMW r1200gs '04
Plaats reactie