De kogel is door de kerk

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

kurt1973

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Vandaag het eerste onderhoud laten uitvoeren, op 1000 kilometer, en 108 EURO kwijt voor alles, redelijke prijs, al zeg ik het zelf. En vanaf nu naar niks meer kijken als ik ermee rijd:-) Tenzij het weer uiteraard, voor straks en morgen koud, sneeuw, glad, .....

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

t Is wennen he, na een R1150RT op een minder beschermende fiets kruipen... ik heb mijn RT net vervangen door een K1200R, en dat scheelt toch wel wat...
Hoewel: 't is nu een beetje frisser aan benen en voeten, voor de rest valt het qua kou goed mee.

En in de zomer zal het toch wel aangenamer zijn om wat meer wind te voelen...

Ik heb je eerste vraag iets te laat gezien, anders had ik je zeker de Shoei Multitec aangeraden, op de R niet meer lawaai in de helm dan op de RT...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

xantingo schreef:t Is wennen he, na een R1150RT op een minder beschermende fiets kruipen... ik heb mijn RT net vervangen door een K1200R, en dat scheelt toch wel wat...
Hoewel: 't is nu een beetje frisser aan benen en voeten, voor de rest valt het qua kou goed mee.

En in de zomer zal het toch wel aangenamer zijn om wat meer wind te voelen...

Ik heb je eerste vraag iets te laat gezien, anders had ik je zeker de Shoei Multitec aangeraden, op de R niet meer lawaai in de helm dan op de RT...
Ah, no problem, ik heb mij ondertussen de nieuwe systeemhelm van bmw aangeschaft, de zwart met oranje, en dat is een echte verbetering qua lawaai, en ook de pinlock vind ik zalig.

Het is inderdaad wel wennen, maar ik heb nu de afgelopen week (woensdag tot en met maandag) gereden in vriestemperaturen, nat, 's avonds,...... en dit voor meerdere uren, en ik heb ondervonden dat dit geen probleem is mits de juiste kleding (lang leve het thermisch ondergoed, ge lijkt een bompa als ge het aanhebt, maar het houdt u wel warm :mrgreen: )

Voor mij was het belangrijk om een wendbaardere fiets te krijgen, en de F800 voldoet hier perfect aan tot nu toe.

Kurt
To moto dus

F800r
kurt007

Bericht door kurt007 »

Kurt, super te lezen dat je blij bent met je nieuwe F800ST.
Bij mij zit het verbruik op een gemiddelde van ongeveer 4 à 4,5 liter, maar ik weet van mezelf dat ik een rustige rijder ben.
Dat is ook de reden dat ik mijn F800St heb ingeruild voor een F800GS.
Ik voelde me, in tegenstelling tot jij, niet op mijn gemak op de ST. Ik had het gevoel dat ik steeds meer moest geven dan ik eigenlijk wel wou.
Voor mij is het een zeer betrouwbare motor geweest, mety strakke wegligging, maar iets te sportief karakter.
Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft en we zien je wel eens voorbij racen.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Tnx, dat komt dik in orde. Dat verbruik, over een goede 500 kilometer toeristisch rijden, kom ik uit op 4,9 liter, niet slecht. Nu mag ik doen wat ik wil, alleen door die klotesneeuw lukt het ff niet :wink: , dus misschien stijgt het nog een beetje. Ik moet toegeven dat ik ook een beetje uitgedaagd word door de F800ST, maar komende van mijn R1150RT, was een beetje sportiever ook waar ik naar zocht, en hopelijk laat ik dat sportieve dan ook los op plaatsen waar het kan en mag. Succes met uw nief masjien trouwens :grin:

Kurt
To moto dus

F800r
kurt007

Bericht door kurt007 »

Ik zal zeker genieten van de nieuwe GS, heb vandaag trouwens de papieren binnengebracht bij de verzekering en tegen volgende zaterdag zou de moto rijklaar gemaakt zijn.
Ondertussen nog even rustig bollen met de ST.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

En dan die eerste rit met uw nieuwe moto, zalig..... En nu maar hopen dat de weergoden rap deftig lenteweer geven, zodat we met zijn allen kunnen genieten van onze moto... (Ik hoor ineens het stuk lente van vivaldi weerklinken se :mrgreen: )

Kurt
To moto dus

F800r
Lucdeepee

Bericht door Lucdeepee »

Dag Kurt,

Heb zaterdag ook een F 800 ST proefgereden. Zelfde bevindingen als jij. Ook zelfde scenario qua prijsofferte.
Heb je intussen al enige ervaring met de zijkoffers ?
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ja, het is even wennen aan het systeem, maar eens je daardoor bent, is het geen probleem. In de standaardstand zijn ze bijlange zo groot niet als die van de RT, de uitgeklapte stand heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd, dat zal iets worden voor als ik op reis vertrek met de moto. De koffers op zich zijn niet waterdicht, maar toch zeker spatwaterdicht heb ik al ondervonden, dus zolang het niet keihard regent, kan je zonder de zakken binnenin.

Ik rijd trouwens meestal met de koffers, omdat ik anders geen plaats heb om al mijn rommel in op te bergen (dat vakje van de radio van de RT was toch zo verrekte makkelijk he :lol: )

Kurt
To moto dus

F800r
kurt007

Bericht door kurt007 »

De F-reeks is gewoon super.
Ben ook momenteel aan het bollen met de F800GS, nog in rodage, maar wat een bike.
Bijna dezelfde power dan de ST en toch de souplesse van een GS.
Zaaaaalig.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

kurt007 schreef:De F-reeks is gewoon super.
Ben ook momenteel aan het bollen met de F800GS, nog in rodage, maar wat een bike.
Bijna dezelfde power dan de ST en toch de souplesse van een GS.
Zaaaaalig.
Ik kan het alleen maar beamen, het is een super leuke moto. Ik snap alleen niet dat je er niet meer van ziet rondrijden :-?

Kurt
To moto dus

F800r
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ik heb trouwens nog een vraagje, ik zal dit topic maar gebruiken he. Ik ben 188 centimetertjes groot, en blijkbaar is dit een slechte grootte voor de ST, want ik heb een hoop windgebulder rond mijn helm. Ik heb al ondervonden dat als ik mijn nek strek, dat de wind dan langszoeft, wat een pak stiller is. Spijtig genoeg rijdt het nogal belachelijk, zo met opgestoken nek, anders deed ik het constant, voor de stilte :lol: Is er iemand die ervaring heeft met een opzetruitje voor het origineel scherm, of eventueel een lager/hoger scherm?

Kurt
To moto dus

F800r
Plaats reactie