BMW systeem 5, origineel pinlock of universeel

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RoadsterPaultje

BMW systeem 5, origineel pinlock of universeel

Bericht door RoadsterPaultje »

Ik heb een paar weken geleden een overjarige BMW systeem 5 helm voor weinig (199 euro :grin: ) kunnen kopen. Fantastische helm maar, zoals ik al verwacht had, is de anti-condenslaag slecht. Was ook al zo bij de systeem 1 en 3 die ik daarvoor had.
Nu kan ik een BMW pinlock vizier kopen (90 euro) of kiezen voor de universele pinlock. Wat is eigenlijk het verschil, behalve de prijs? Is het blikveld van de BMW pinlock groter dan van de universele pinlock?
Harald

Re: BMW systeem 5, origineel pinlock of universeel

Bericht door Harald »

De Pinlock van BMW is voor BMW.
Dit omdat een BMW helm ( vizier ) 3D is.
Andere helmen zijn 2D.

Bij BMW en Schuberth, is er een siliconen randje op de Pinlock,
dewelke het mogelijk maakt om de Pinlock luchtdicht te laten aansluiten op uw BMW vizier in 3D.

Een pinlock is 2D. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
RoadsterPaultje

Dat wil dus zeggen dat een universele pinlock nooit echt goed gaat afsluiten? Dan kan ik inderdaad beter voor de BMW pinlock gaan. Is de BMW pinlock groter dan een universele pinlock. Ik heb altijd wat problemen met het beperkte blikveld van een gewone pinlock.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

RoadsterPaultje schreef:Wat is eigenlijk het verschil, behalve de prijs?
Ik meen dat het BMW PinLock vizier is een origineel vizier met voorgemonteerde Pinlock is.
Universeel PinLock dat u zelf het vizier gaat voorzien van een PinLock.
Dat laatste is een heel secuur karweitje, waarvan u dan nog maar mag hopen dat de vizieren netjes aansluiten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Gaby

Bericht door Gaby »

RoadsterPaultje schreef:Dat wil dus zeggen dat een universele pinlock nooit echt goed gaat afsluiten? Dan kan ik inderdaad beter voor de BMW pinlock gaan. Is de BMW pinlock groter dan een universele pinlock. Ik heb altijd wat problemen met het beperkte blikveld van een gewone pinlock.
Toch wel, de universele Pinlock heeft ook een siliconenrandje. Maar als er een specifieke bestaat voor het model
van uw helm dan koop je die beter, hij zal gegarandeerd passen, wat met een universele niet zeker is, die zou
je eerst eens moeten proberen qua vorm. Ik weet ook niet of er tegenwoordig nog een boor wordt bijgeleverd
voor het geval er nog geen gaatjes in het vizier zitten, ik denk dat ze daarmee gestopt zijn. Als je zelf nog gaten
moet boren schuilt daar het geheim van het later dampvrij zijn. Er moet genoeg spanning op de Pinlock komen
opdat die zich tegen het vizier zou drukken en zo op de siliconenrand goed afsluiten. Er zijn naast de verdelers van
Pinlock ook service centers, die boren eventueel voor u de gaatjes. Op de site van Pinlock kan je vinden wie en waar.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
RoadsterPaultje

Bedankt voor alle informatie! Ik heb ondertussen bij De Hobbyist een BMW pinlock vizier gekocht. Ik heb er geen spijt van, mooi groot gezichtsveld geen last meer van aandampen. De helm is nu helemaal compleet. De prijs was wel even slikken maar dat is weer snel vergeten.
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

RoadsterPaultje schreef:Bedankt voor alle informatie! Ik heb ondertussen bij De Hobbyist een BMW pinlock vizier gekocht. Ik heb er geen spijt van, mooi groot gezichtsveld geen last meer van aandampen. De helm is nu helemaal compleet. De prijs was wel even slikken maar dat is weer snel vergeten.
Perfect vetvrij houden aan de binnenkant helpt ook altijd. Doordat je gezichtsveld verder ligt zie je niet altijd hoe vuil je scherm soms is, maar een vuil scherm dampt zelf mét pinlock veel sneller aan. Zeker bij een Systeem 5 die écht wel goed afsluit kan dat helpen :wink:
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Even nog ter aanvulling: het plaatsen van een universeel pinlock vizier op een standaard vizier van Systeem V is geen succes. Dit heeft te maken met de anticondenslaag die er op het standaard vizier zit. Omdat er altijd een beetje vocht tussen de vizieren blijft gaat die anticondenslaag werken:

Afbeelding
[plaatje klik = plaatje groot]
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Plaats reactie