Gaby schreef: Als ik, hetzij op papier, hetzij via TaxonWeb, beroepskosten zou invullen voor een 
stevig bedrag (meer dan 7.000€ in 'tgeval van degressief 40-40-10-5-5%)
dan zou het toch wel erg straf zijn als de fiscus niet eens zou vragen hoe ik daar
bij gekomen ben, wat het geval is als ik geen bewijzen zou meesturen. Ik ben wel 
niet vertrouwd met de logica van de belastingsambtenaar, maar om zo'n dossier 
zonder meer goed te keuren..... Ik ben benieuwd hoe dat afloopt bij bijv. Bob! 
't Is inmiddels afgelopen  

Zoals ik eerder in dit topic schreef verwachtte ik me wel aan een uitnodiging om wat tekst en uitleg te komen geven bij mijn aangifte die ik via Tax-on-Web zonder enige bijlage verzonden had. Drie weken geleden heb ik die uitnodiging ontvangen en deze voormiddag mocht ik mijn zaak komen "verdedigen". Aanvankelijk kwam er wat protest omdat ik de degressieve afschrijving niet op voorhand "aangevraagd" had via het voorziene formulier (328 of iets dergelijks). Dat had ik vandaag wél bij en mijn uitleg dat ik het niet eerder verzonden had omwille van berichten in de pers dat het meesturen van bijlagen via Tax-on-Web niet aangewezen was, werd probleemloos aanvaard.
Kortom : alles wat ik logischerwijze als bijlage had kunnen meesturen heb ik nu gewoon op papier voorgelegd en gans de afschrijving (eerste schijf van 40 % van de aankoopwaarde, 94 % beroepsgebruik) werd geaccepteerd. Volgens die degressieve afschrijvingstabel zal ik de moto (die ik nieuw aankocht in 2008) dus op vier jaar hebben kunnen afschrijven à rato van :
- 40 % van de aankoopwaarde in het eerste jaar
- 40 % van de restwaarde in het tweede jaar
- 20 % van de aankoopwaarde in het derde jaar
- Restwaarde in het vierde jaar