Bandentest Motorrad voor R12GS en GSA

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Toedel

Re: Bandentest Motorrad voor R12GS en GSA

Bericht door Toedel »

Da's dus dezelfde test als in de eerste post, Motoplus is nl. de vertaalde versie van Motorrad !
Maar bedankt voor de link, nu kan iedereen het lezen ! :grin:
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
In Extremo
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Na 12.000 km mijn conti trail attacks vervangen, nog niet gans op maar met twee langere reisjes in het verschiet toch vervangen.

De metzeler tourance erop gezwierd, late beslissing en geen andere banden(set) in stock ... de gewone tourance geen exp.
Na een dikke 5.000 km ook tevreden van deze band, grote nadeel tov de trial attack is het toch redelijk zwaarder insturen met
deze banden. Maar na zoveel km's voel je het bijna niet meer.
De bandjes meer dan rond gereden in het zwarte woud, met duo en ook effe alleen, ook in de regen had ik er een goed gevoel bij.

Normaal gezien komen er toch de trial attacks terug op als deze versleten zijn.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
lgeen

Bericht door lgeen »

dag, k'heb onlangs niewe achterband voor het eerst een mich.anakee zeer tevreden over zowel bij droog als nat.
als ik met een jethelm rij ondervind ik veel rolgeluid wanneer ik wat ga slingeren is het geluid weg vandaar denk ik dat het door de band komt.
had vroeger het probleem niet met batlewing goeie band maar bij nat weer minder betrouwbaar.
heeft er nog iemand ervaring met die rolgeluiden?
groeten luc
lgeen
Nahoj

Bericht door Nahoj »

Raketman schreef:Voor Pirelli is het wel spijtig dat enkel de Scorpion MT90 S/T beschikbaar is voor de GS, en niet de A/T.

De 990 Adventure van KTM wordt standaard geleverd met de MT90 A/T, en da's waarlijk het meest multifunctionele bandje waar ik ooit mee gereden heb.
kvond dit op men ktm adventure tog ook een zeeeeeer goede band
de beste trouwens die ik er heb op laten liggen

kan ook te maken hebben dat deze banden vrij smal zijn

miss dat deze op een gs of gsa andere ligging hebben door de brete
iemand ervaring met de scorpion's op een gsa?
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
frederik

Bericht door frederik »

Interessante test, alleen jammer dat ze de oudere banden er niet bij plaatsten. Dat is eigenlijk altijd het probleem met die bandentests, te braaf en zeer commerciëel. Vergeten band ? Ik denk dan voornamelijk aan de oude degelijke tourance (zonder exp), of past die niet meer op de 1200 ? Of plaats in uw test eens een tourance met snelheidsindex H (ipv V) en kijk eens wat dat geeft. (Met uitzondering van die enkelingen heb ik nog geen gs rijders gezien op autosnelwegen die de max grens van de V benaderen.)

F
nopper

Bericht door nopper »

Ik denk dat tegenwoordig de Roadsmart ook in de maten van de GS leverbaar is. Ook een echte aanrader voor wie enkel verhard rijdt.

Massa's grip, geen rolgeluiden, heel neutraal sturen en een aanvaardbare levensduur. In die oude test is die nog niet opgenomen. Volgens mijn zijn nieuwere banden meestal beter dan hun voorgangers (behalve levensduur dan, omdat meer grip nog steeds gepaard gaat met sneller overlijden... van de band dan :lol: )
Dominique

Bericht door Dominique »

Heb nu 43.000 Km met men R1200GSA, de 25ste heb ik hem 1jaar.
Liggen nu Metzlers Tourence op en vallen heel goed mee, maar het weer
is de laatste tijd veel te goed, dus afwachten hoe ze in de regen/winter gaan meevallen.
Ik rij iedere dag naar werk vanuit Limburg naar Diegem, dus wil banden die het goed doen bij
regen en in de winter. Met originele Battelwings vorige winter doorgereden en nooit in de
problemen gekomen, Dan Anake2 opgelegd, ook zeer goed maar hebben winter niet gehaald.
Men grootste probleem is hoe vergelijk ik men banden, rij steeds +/- 20.000 km per setje,
komt vooral omdat 90 procent gereden word op snelweg, als je beetje handig geworden bent in file rijden geraak je in Brussel zonder
te remmen, dus weinig optrekken en lage slijtage.
Als ik er een nieuw set opleg zijn de vorige versleten, dus laatste 2 a 3.000 km ken ik gevoel van versleten banden, en nieuwe zijn
dan altijd suppergoed, maar heb gevoelsmatig geen vergelijk met ander merk in zefde omstandigheden.
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
nopper

Bericht door nopper »

Maar onder die omstandigheden vraag je ook minder van een band. Waarschijnlijk zijn de jouwe altijd versleten in het midden. Als je vooral veel woon-werk verkeer doet ga je waarschijnlijk ook weinig hellingshoeken nemen in de regen. Misschien eens een op- of afrit, of een zijstraatje indraaien. Maar dat valt ook niet te vergelijken met bergpassen rijden die je niet kent in de regen.In jouw geval zou ik gewoon een straatband kiezen die lang meegaat. Slechte banden worden toch niet meer gemaakt. Alleen goeie en héél goeie.
Zelf rijd ik geen meter rechtdoor en ben ik al blij met een levensduur +8000km. Bovendien moeten mijn banden af en toe ook een circuitdagje aankunnen.

Is er ook geen Michelin Pilot road of Pilot sport voor de GS?
Plaats reactie