Goedkoop adres banden gevonden regio Kempen/Hasselt !!!
Moderator: GVN
Goedkoop adres banden gevonden regio Kempen/Hasselt !!!
Ik heb een adres gevonden voor goedkope bandjes in mijn buurt. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre ik hier op het forum mag reklame maken hiervoor. Het betreft een kennis van me die werkt aan Engelse oldtimermotoren. Hij heeft een eigen zaak. Hij heeft een bandenmachine en twee rechterhanden. Hij legt al jaren banden op al mijn motoren. Vroeger bestelde ik die banden zelf in Spanje. Ik sprak hem onlangs over deze firma in Spanje (Rodamoto , zie één van mijn vorige posts) , en hij heeft hiermee zelf contact opgenomen. Die Spanjaarden hebben ook dealerprijzen. Hij bestelt dus nu banden in Spanje en verkoopt die in zijn zaak. Hij heeft dus niets in stock ofzo. Je moet altijd bestellen.
Om een idee te geven :
Net Dunlop Qualifier 2 besteld in 120/70 17 en 170/70 17 : 240 euro inclusief plaatsen op losse velg.
En voor mijn racertje : Michelin Pilot Power : 110/70 17 en 150/60 17 : 200 euro rond
Voor alle duidelijkheid :dit is volledig in orde bij een betrouwbare zaak en met factuur !!!! Ik heb zelf totaal geen belang hierbij. Ik vind het wel opmerkelijk dat het prijsverschil zo enorm is vergeleken met de gewone weg via de Belgische importeur. In hoeverre mag ik hier een telefoonnummer plaatsen van die man?
Om een idee te geven :
Net Dunlop Qualifier 2 besteld in 120/70 17 en 170/70 17 : 240 euro inclusief plaatsen op losse velg.
En voor mijn racertje : Michelin Pilot Power : 110/70 17 en 150/60 17 : 200 euro rond
Voor alle duidelijkheid :dit is volledig in orde bij een betrouwbare zaak en met factuur !!!! Ik heb zelf totaal geen belang hierbij. Ik vind het wel opmerkelijk dat het prijsverschil zo enorm is vergeleken met de gewone weg via de Belgische importeur. In hoeverre mag ik hier een telefoonnummer plaatsen van die man?
Re: Goedkoop adres banden gevonden regio Kempen/Hasselt !!!
Hallo daar,
waarom zou dat een probleem moeten zijn? Als die persoon een legitieme zaak uitbaat, goede diensten/producten levert, dan zie ik geen probleem in het feit dat jij andere leden hierover inlicht. Ik denk dat het nog altijd aan eenieder persoonlijk is om voor zichzelf te oordelen waar hij of zij nieuwe banden laat steken.
Ikzelf heb na de vele positieve berichten over Banden Ronnie in Ham, daar een setje Battlewings besteld voor mijn F650GS. Komt - geplaatst op de motorfiets, ik ga niet zelf mijn wielen eraf vijzen - een 75€ incl BTW goedkoper uit dan bij mijn BMW-dealer. Ik zit nu - na een dik jaar rijden - aan mijn derde set banden. Maakt op jaarbasis toch een behoorlijk verschil.
Gert
waarom zou dat een probleem moeten zijn? Als die persoon een legitieme zaak uitbaat, goede diensten/producten levert, dan zie ik geen probleem in het feit dat jij andere leden hierover inlicht. Ik denk dat het nog altijd aan eenieder persoonlijk is om voor zichzelf te oordelen waar hij of zij nieuwe banden laat steken.
Ikzelf heb na de vele positieve berichten over Banden Ronnie in Ham, daar een setje Battlewings besteld voor mijn F650GS. Komt - geplaatst op de motorfiets, ik ga niet zelf mijn wielen eraf vijzen - een 75€ incl BTW goedkoper uit dan bij mijn BMW-dealer. Ik zit nu - na een dik jaar rijden - aan mijn derde set banden. Maakt op jaarbasis toch een behoorlijk verschil.
Gert
Zo denk ik ook,...
De man in kwestie heet Frank Jordens, en woont op de baan van Tessenderlo naar Diest (Schaffen).
Hij heeft een nogal unieke zaak. Hij importeert onderdelen van Engelse klassiekers en oldtimers, en hij doet het onderhoud van dergelijke machines van België en buurlanden. Er is dus altijd wel wat moois te zien.
Je kan altijd vragen of je met de hele motor mag binnenkomen, maar ik weet niet of hij daarop zit te wachten want hij heeft vrij veel werk.
Voor bandjes kan je hem bellen op 0486/35 28 94
Vooor prijsopgave zal mailen makkelijker zijn : f.jordens@scarlet.be
Doe hem de groeten!
De man in kwestie heet Frank Jordens, en woont op de baan van Tessenderlo naar Diest (Schaffen).
Hij heeft een nogal unieke zaak. Hij importeert onderdelen van Engelse klassiekers en oldtimers, en hij doet het onderhoud van dergelijke machines van België en buurlanden. Er is dus altijd wel wat moois te zien.
Je kan altijd vragen of je met de hele motor mag binnenkomen, maar ik weet niet of hij daarop zit te wachten want hij heeft vrij veel werk.
Voor bandjes kan je hem bellen op 0486/35 28 94
Vooor prijsopgave zal mailen makkelijker zijn : f.jordens@scarlet.be
Doe hem de groeten!
Als je een tip hebt om de collega's wat geld te besparen, zie ik niet in wat daar verkkeerd aan zou zijn. Ik heb daar persoonlijk absoluut geen probleem mee. Ik ben dan ook geen bandenboer
Toen de prijzen hier nog schandalig hoog lagen t.o.v. in de buurlanden en met name Duitsland, deed ik dat ook: bestellen via het internet en hier ergens (met een lang gezicht weliswaar) laten plaatsen. De belgische bandenboeren konden hun banden bij de leveranciers toen niet zo goedkoop krijgen dan ik ze kocht in Duitsland ! Toen is de markt hier stilaan genormaliseerd en hebben ze hun prijzen wat moeten aanpassen. Vooral de leveranciers dan. Lang leve het internet ! Tegenwoordig moet men al naar Spanje om "zaken" te doen, maar wat gaat hetvolgende zijn ? China ? En dit om steeds minder per band uit te sparen. Uiteindelijk gaat het een slechte zaak worden, vrees ik
Zowel voor de economie als voor de bandenboeren.
Ik heb nu een goed adreske bij Peter in Beveren. Ik krijg daar goede service, op afspraak en nooit wachten, worden gelegd met de glimlach en ik kan er gewoon met m'n volledige motor binnenrijden. En als dat al een paar eurokes meer kost dan in ... China ... iedereen moet leven, hé
Toen de prijzen hier nog schandalig hoog lagen t.o.v. in de buurlanden en met name Duitsland, deed ik dat ook: bestellen via het internet en hier ergens (met een lang gezicht weliswaar) laten plaatsen. De belgische bandenboeren konden hun banden bij de leveranciers toen niet zo goedkoop krijgen dan ik ze kocht in Duitsland ! Toen is de markt hier stilaan genormaliseerd en hebben ze hun prijzen wat moeten aanpassen. Vooral de leveranciers dan. Lang leve het internet ! Tegenwoordig moet men al naar Spanje om "zaken" te doen, maar wat gaat hetvolgende zijn ? China ? En dit om steeds minder per band uit te sparen. Uiteindelijk gaat het een slechte zaak worden, vrees ik
Ik heb nu een goed adreske bij Peter in Beveren. Ik krijg daar goede service, op afspraak en nooit wachten, worden gelegd met de glimlach en ik kan er gewoon met m'n volledige motor binnenrijden. En als dat al een paar eurokes meer kost dan in ... China ... iedereen moet leven, hé
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Ben daar vorige week ook nog geweest, weliswaar voor een fietsenrek voor achterop de trekhaak van de auto. Behoorlijk goedkoper dan elders, voor identiek hetzelfde rek (van Thule).WimLT schreef:Ik heb nu een goed adreske bij Peter in Beveren.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
WIMGSA1200
Banden Ronny in ham
truibroek 7 denk ik
Betaalde er ooit 211 euro voor 2 annakees (vorige zomer) op mijne gs en vorige winter 190 euro voor 2 heidenau K60
Geplaatst en al...
denk niet da je veel goedkoper gaat vinden
truibroek 7 denk ik
Betaalde er ooit 211 euro voor 2 annakees (vorige zomer) op mijne gs en vorige winter 190 euro voor 2 heidenau K60
Geplaatst en al...
denk niet da je veel goedkoper gaat vinden
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
Nope,... tijdje geleden geïnformeerd... Ronny was toen 25 euro duurder. Niet veel, maar toch een gezellig etentje met 2 
-
Husafan450
Zit die oldtimerman misschien in Deurne bij diest???nopper schreef:Nope,... tijdje geleden geïnformeerd... Ronny was toen 25 euro duurder. Niet veel, maar toch een gezellig etentje met 2
Dan ken ik hem ook , bestel daar nu zelfs mijn filters en remplaketten .
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Dat moet hem zijn. Op de baan van Tessenderlo naar Schaffen.
Toffe kerel hé.
Toffe kerel hé.
Maaaar daarvan moet je uw banden eerst nog laten plaatsen en als er dan nog genoeg over is voor een pakje friet zal't al veel zijn, zekernopper schreef:Nope,... tijdje geleden geïnformeerd... Ronny was toen 25 euro duurder. Niet veel, maar toch een gezellig etentje met 2
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Husafan450
Ik ken frank persoonlijk heel goed , zit er namelijk ook in de old timerclub.nopper schreef:Dat moet hem zijn. Op de baan van Tessenderlo naar Schaffen.
Toffe kerel hé.
Hij raced trouwens met een Norton 750 sidecar op het snelheidscircuit , dit week-end zit hij in Jehonville te koersen en volgend week-end in gedinne.
Op 6 september hebben we in het clubhuis daar ook een old timer rondrit van een 90 tal kilometer met veel oldtimers.
Mogen ook modernere motors met mee rijden,maar liefst met een old timer om in de stemming te blijven.
De rit is volledig bepijlt zo hoef je niet met papier of gps te knoeien.
Er is tevens een afsleepdienst voorzien voor wie pech heeft met zijn oudje.
Voor een vriendenprijsje ( ik denk 5 euro ) en dit om de kas voor de sidecar te onderhouden te spijzen kan je meerijden.Hopelijk kan het geen kwaad dat ik hier reclame voor maak.
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
Husafan450
De prijs die hij je geeft is voor het op de velg zetten en uitbalanceren.WimLT schreef:Maaaar daarvan moet je uw banden eerst nog laten plaatsen en als er dan nog genoeg over is voor een pakje friet zal't al veel zijn, zekernopper schreef:Nope,... tijdje geleden geïnformeerd... Ronny was toen 25 euro duurder. Niet veel, maar toch een gezellig etentje met 2
Is echt de moeite om is achter zijn prijzen te luisteren als je iets nodig hebt.
Ik heb nu een stel remplaketten voor mijn R11OORS besteld voor vooraan, 2 sets dus en dit kost mij 50 euro voor de twee sets en ze zijn van het merk ECB en zijn gesinterd . Probeer dit maar is bij de BMW dealer aan die prijs.
Mijn achterband is een Continental road attack en kost bij hem 130 euro op de velg gezet en gebalanceerd,als hij de velg moet demonteren en terug monteren op de moto rekent hij een paar euro meer.
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
Husafan450
@ Nopper misschien kennen we elkaar dan wel want ik kom daar ook veel.
Ben jij van in de buurt dan want ik woon daar maar 500 meter vandaan.
Groetjes
Luc
Ben jij van in de buurt dan want ik woon daar maar 500 meter vandaan.
Groetjes
Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Dag buurman
Ik woon in Meerhout. Ik rijd met een totaal omgebouwde (gepimpte
) r1150gs. Misschien hebben we elkaar weleens gezien, en indien niet,... dan zien we mekaar weleens.
Ik heb zelf ook een oldtimer gehad enkele jaren geleden. Ik heb één rondrit meegedaan (toen ging het richting ballonvaart in Olen, met een omweg) enkele jaren geleden.
Ik reed toen BSA C11G.
Van die remblokken wist ik niet. Binnenkort maar eens bestellen dan.
Ik woon in Meerhout. Ik rijd met een totaal omgebouwde (gepimpte
Ik heb zelf ook een oldtimer gehad enkele jaren geleden. Ik heb één rondrit meegedaan (toen ging het richting ballonvaart in Olen, met een omweg) enkele jaren geleden.
Ik reed toen BSA C11G.
-
Husafan450
Dag buurman,nopper schreef:Dag buurman![]()
Ik woon in Meerhout. Ik rijd met een totaal omgebouwde (gepimpte) r1150gs. Misschien hebben we elkaar weleens gezien, en indien niet,... dan zien we mekaar weleens.
Ik reed toen BSA C11G.
We zullen mekaar wel is zien dan , maar je kan bij frank bijna alles krijgen vraag er gewoon maar is naar bij hem en hij zal je wel zeggen van dit kan ik krijgen en dat niet is daar heel eerlijk in en hij heeft heel menselijke prijzen.
Tot ziens op de moto of bij de frank
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Voor hen die nog twijfels hebben over in Spanje bestelde banden...
Maandag heeft Frank de bestelling gedaan, vrijdag binnen... en alle banden waren van productiedatum 2009. Netjes toch.
Hij had nog een extra setje Dunlop Qualifier 2 besteld om vrij van verzendkosten te zijn. Die heeft hij dus nog op voorraad liggen in 120/70 17 en 170/60 17 voor 240 euro geplaatst en gebalanceerd.
Dus voor de geïnteresseerden...
Maandag heeft Frank de bestelling gedaan, vrijdag binnen... en alle banden waren van productiedatum 2009. Netjes toch.
Hij had nog een extra setje Dunlop Qualifier 2 besteld om vrij van verzendkosten te zijn. Die heeft hij dus nog op voorraad liggen in 120/70 17 en 170/60 17 voor 240 euro geplaatst en gebalanceerd.
Heb in juni bij Frank een Michelin Pilot Power laten plaasen op het (gedemonteerde) achterwiel van mijn ST en heb daar toen 148 € voor betaald, leek me een uitstekende prijs.
The road goes ever on...
@STerik
Zijde gij den Erik van de zottekes? Want dan kennen we mekaar
Zijde gij den Erik van de zottekes? Want dan kennen we mekaar
Ik ben inderdaad den Erik van de Zottekes ook wel gekend als STan Cardan, en wie zedde gij ?
The road goes ever on...
Awel,...
Bart, met de GS (vriend van Peter en Loes). Van 't legendarische onovertroffen Zottekesweekend. Laatste keer zagen we mekaar op de BMW-dag in Zolder, bij Luc en Wilfried.
Als ge't nu nog nie weet
Bart, met de GS (vriend van Peter en Loes). Van 't legendarische onovertroffen Zottekesweekend. Laatste keer zagen we mekaar op de BMW-dag in Zolder, bij Luc en Wilfried.
Als ge't nu nog nie weet
Ja natuurlijk, ik kende uiteraard jouw alias op het forum niet.
The road goes ever on...
-
frederik
De volgende stap ? 't ja als ze binnenkort gemaakt worden in China, zullen we dan daar maar rechtsreeks moeten bestellen zeker. Wat er mij doet aan herinneren dat ik destijds al iets dergelijks gedaan heb met KENDA banden (gs'en in Turkije rijden daar mee). De aankoopprijs was schandalig goedkoop. Maar dat is een ander verhaal.
Frederik
Frederik
Ik denk dat het toch beter is om banden te kopen bij je favoriete bandenboer, kwestie van garantie en / of andere problemen.
Tenslotte is een goeie betrouwbare band toch een essentieel deel voor veilig rijden.
Ik herinner mij dat ik in 98 door omstandigheden een achterband heb moeten laten opleggen in Slovakije en dat bij thuiskomst 3000 km later het karkas van de band te zien was !!!!!
Jaren later, een Metzeler die na enkele duizenden kilometers, tientallen miniscule haarscheurtjes vertoonde. Terug naar bandenboer, vervangen onder garantie zonder veel gezever !!!!
Grtz,
Tenslotte is een goeie betrouwbare band toch een essentieel deel voor veilig rijden.
Ik herinner mij dat ik in 98 door omstandigheden een achterband heb moeten laten opleggen in Slovakije en dat bij thuiskomst 3000 km later het karkas van de band te zien was !!!!!
Jaren later, een Metzeler die na enkele duizenden kilometers, tientallen miniscule haarscheurtjes vertoonde. Terug naar bandenboer, vervangen onder garantie zonder veel gezever !!!!
Grtz,
-
nowheels
- Contacteer:
Bandencentrale Luc Willems. Smolderstraat 138 B-3540 Herk-de-Stad (vroeger op de steenweg)
250 euro voor een set Metzler Tourance (augustus 2010) - snelle en vlotte plaatsing.
Bandenman in Binkom heeft al jaren een goeie reputatie (ging met mijn vroeger moto's naar daar omdat ik er op een steenworp vandaan woonde).
grtz
Marc
250 euro voor een set Metzler Tourance (augustus 2010) - snelle en vlotte plaatsing.
Bandenman in Binkom heeft al jaren een goeie reputatie (ging met mijn vroeger moto's naar daar omdat ik er op een steenworp vandaan woonde).
grtz
Marc
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
ik heb bij frank deze zomer hetzelfde setje laten leggen op mijn Rockster.nopper schreef:Voor hen die nog twijfels hebben over in Spanje bestelde banden...
120/70/17 en 180/55/17.
215€ met de tuf naar ginder , geplaatst en uitgebalanceerd.
Goedkoper heb ik nergens geweten.
mij zie je zeker ginder terug.
broem..broem..GAAAAZ