ciao de Dolomiti (+ online album)

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
MOTOBLOG

ciao de Dolomiti (+ online album)

Bericht door MOTOBLOG »

Heenreis in twee dagen, tot zwarte woud en dan dag twee via Oostenrijkse alpen naar Sud-tirol aan de rand van de Dolomieten. Meer info en reisverslag volgen nog via hier en website.

R1200S doet het enorm goed, heerlijk sturen met SBK stuur en een echte GS-killer op de cols :mrgreen: (ok, ben een beetje bevooroordeeld :wink: )

Koffer op de S is echt heel handig en met hattech rek ideaal reizen. Ons hotel is een echte aanrader voor de motorrijder, meer nieuws later. Snel even enkele sfeerbeeldjes vanuit wifi in hotel en sebiet weer de bergen in ... ciao ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 28 jul 2009, 06:01, 1 keer totaal gewijzigd.
WimLT
Contacteer:

Re: ciao de Dolomiti

Bericht door WimLT »

STOP ! ! ! Ziet er veel te verleidelijk uit :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Kenny
Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS

Bericht door Kenny »

Heel Mooi !
Ik vertrek eerste week september.
Hopelijk ook mooi weer.
Groeten,
Kenny
Always watch out for the other guy!
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Nice pics 8-)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Even tijd gemaakt voor een online album dat dagelijks wordt aangepast met nieuwe foto's tijdens de trip ...

Gisteren een 'die hard' passen-toer met zo maar eventjes 15 cols op het programma. Zelfs een doorwinterd rijder zakt 's avonds moe onderuit en doet het daags nadien wat kalmer aan :wink: Schitterende panorama's, leuke beklimmingen, wegen ok maar soms ook wat minder. Tijdens deze periode soms ook wel wat drukker.

Over het hotel momenteel alleen maar lof, gekozen uit de mobike gids en een aanrader. Je krijgt er zelfs een mooi boekje met 17 schitterende rondritten, allemaal in roadbook vorm op geplastificieerd papier, gewoon schitterend en voor Garmin hebben ze deze toerritten op computer.

Afbeelding

Ik zorg voor een mooie collectie met info van zodra ik terug ben, dan is er een gans Dolomiti-pakket te downloaden.
WimLT
Contacteer:

Re: ciao de Dolomiti (+ online album)

Bericht door WimLT »

Het weer ziet er alvast stralend uit. 'k Vrees wel dat je ne stalker hebt ! Staat altijd ne gele brommer op de foto's :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

RUSOR

Bericht door RUSOR »

WimLT schreef:STOP ! ! ! Ziet er veel te verleidelijk uit :-P
He Wim....
Niet te hard roepen... de eerste foto lijkt mij op de Hantenjoch genomen als me niet vergis....
Die gaat ge in september meer zien dan je lief is denk ik.... maw na een week kunt ge die S er wel afrijden met uwe LT :grin:

@Pvdk
Geniet ervan man.... ziet er goed uit en met dat stuurtje zit je in de natuurlijke habbitat van de superbikestuurrijders....

GRTS Danny
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

we zijn wederom terug in het hotel ... vandaag weer enkele superlatieven ... sella groep en omstreken, een goeie 250 km ...
weer blijft goed, vanmorgen kort maar krachtig onweer (6 uur) maar tege 10 uur was alles weer bijna droog ... foto's zijn bijgevoegd en zijn allemaal getagd met google map locatie ... veel plezier ...
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

ook vandaag was een toffe dag, er was wel een wegversperring op een col zodat ik terug moest en een stukje moest omrijden ... elke dag is hier ee voltreffer... en het weer is me steeds goed gezind geweest ... morgen trek ik via Oostenrijk terug richting schwartzwald om in twee dagen naar huis te komen ... wat een geweldige week, het reisverhaal is in de maak en de foto's kan je in het album al bekijken .... de nieuwste van vandaag staan inmiddels online ...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Leuk :thumright:

MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Het is 18 uur op donderdag en de helft van de terugrit zit er op. Ik koos voor een licht gewijzigde route op aanraden van twee Duitse motorrijders. Ook van vandaag heb ik nog wat foto's online in het album toegevoegd, het zijn de laatste. morgen via de B500 naar Baden Baden, dan een stukje Pfalserwald en tenslotte de A62 op voor de laatste 300 kilometer.
Ook vandaag weer prima weertje, ondertussen 2800 km gereden, vanmorgen om 8 uur vertrokken in Bolzano ... via Merano, Timmelsjoch de grens over, via Solden naar Hantenjoch, dan naar Duitse grens en knappe stukken terug tot Zwarte woud ...
spijtig is het morgenavond voorbij :cry:

Afbeelding
Tetsu Uma

Bericht door Tetsu Uma »

Ik ben ook net terug van een DE/OS/IT/CH/FR trip.... gewoon S.U.P.E.R.
Who dares win
BMW R1200RT
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

Mooi! Krijg nu ook weer zin als ik dit zo zie en lees.
Lekker aantal kilometers gereden!
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Diddir

Bericht door Diddir »

Ben gisteren ook thuis gekomen van een gelijkaardige trip van een kleine 3000km.
Via Zwarte woud met een overnachting in Weizen langs de bovenkant Bodensee naar Oostenrijk met een overnachting in Karres in de buurt van Imst.
Dan door naar Dolomieten tot Trodena en daar drie overnachtingen. Prachtige rondritten in de Dolomieten met fantastische bergpassen.Dan via Zwitserland terug een overnachting in Weizen Zwarte Woud.
Via Frankrijk Luxemburg terug naar huis. Allemaal zonder autosnelweg wat toch de mooiste km's oplevert.
Voor herhaling vatbaar.
De Dolomieten, de natte droom van elke motard...
Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Voila, terug thuis aan de computer ... in totaal dik 3200 kilomters gemaakt en de R1200S heeft geen kick verkeerd gegeven. Ongeveer 350cc olie gepakt op 4000 kilometers sinds zijn onderhoud van 10000 en dat voor in de bergen, geen probleem dus. Zelfs vandaag 300 km aan 160 gemiddeld op de Duitse snelweg en oliepeil niet meer gezakt, het is vooral bij zware wissels (harder optrekken en dan op motorrem afremmen) dat een boxer wat olie pakt...

Heel mooi weer gehad, prima hotels en geweldige roadbooks. Het reisverhaal is bijna af, komt op de site en alle routes ook. Hopelijk dit weekend nog klaar.
Was weeral te snel voorbij ...
Wim Nelis

Bericht door Wim Nelis »

Vandaag terug van een tocht van +/- 2500 km door Duitsland, Oostenrijk en een stukje Italie. Van Geel naar Bad Waldsee, vandaar via de Silveretta pas richting Solden. De volgende dag de Timmelsjoch en de oude Brenner pas (schitterend weer gehad). Na een nachtje nagenieten, richting Mayrhofen om in Bergtesgaden aan te komen (slecht weer gehad). Dan naar Lermoos om de volgende dag naar Cochem te rijden en zo de dag nadien te eindigen in Geel. Detail en fotos volgen.
Lid van BMW MC Vlaanderen
04/2008: R850R - 07/2013: R1200R Classic
Plaats reactie