Cilinder bescherming
Moderator: GVN
Cilinder bescherming
Graag ontving ik links en foto's van alternatieven voor de originele cilinderbeschermers van BMW.
Ik zoek iets dat esthetisch bij de R1200S past maar ook een beetje degelijke protectie biedt. Alle info is welkom.
Ik zoek iets dat esthetisch bij de R1200S past maar ook een beetje degelijke protectie biedt. Alle info is welkom.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Kenny
- Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS
Re: Cilinder bescherming
Misschien overbodig informatie maar je kunt bij Hornig, Touratech en Wunderlich kijken.
Gr,
Kenny
Gr,
Kenny
Always watch out for the other guy!
Nu vind ik niet direct mijn gading bij deze leveranciers, maar mijn oog viel alvast op deze kunststof beschermers die een goede protectie biedenKenny schreef:je kunt bij Hornig, Touratech en Wunderlich kijken.

handleiding
Zien er stevig uit om behoorlijk te beschermen, ook met een schuivertje. Die logootjes vind ik een leuke 'touch'...
dat is inderdaad een heel mooie beschermer. Welk merk is dat, en waar is dat te koop ?
-
moh_fan
- Contacteer:
-
Motorista7
Heb die van de GS op mijn R gezet. Beschermen tegen zacht neerleggen...
. Beter dan de zwarte dunne, die zijn nergens tegen bestand.
Bovendien vallen ze niet zo op (wat ikzelf een voordeel vind) omdat ze een gelijkaardige tint hebben als de cilinders en het motorblok.
Bovendien vallen ze niet zo op (wat ikzelf een voordeel vind) omdat ze een gelijkaardige tint hebben als de cilinders en het motorblok.
R1200R
gekocht bij 2wheels4u.de online shop. Het zijn de PECO cilinderbeschermers
X men schreef:dat is inderdaad een heel mooie beschermer. Welk merk is dat, en waar is dat te koop ?
Staat netjes, maar heb wel sterk mijn twijfels bij een schuiver.
Als dat kapje achter een betonplaat (oneven wegdek) komt, vrees ik dat de bouten vd kleppendeksel gaan afbreken.
Indien ik met zoiets op vakantie zou gaan, ... 2 extra boutjes meenemen.
Als dat kapje achter een betonplaat (oneven wegdek) komt, vrees ik dat de bouten vd kleppendeksel gaan afbreken.
Indien ik met zoiets op vakantie zou gaan, ... 2 extra boutjes meenemen.
pvdk schreef:Nu vind ik niet direct mijn gading bij deze leveranciers, maar mijn oog viel alvast op deze kunststof beschermers die een goede protectie biedenKenny schreef:je kunt bij Hornig, Touratech en Wunderlich kijken.
handleiding
Zien er stevig uit om behoorlijk te beschermen, ook met een schuivertje. Die logootjes vind ik een leuke 'touch'...
Heb net dezelfde, passen mooi aan, heb ze nog niet nodig gehad...
stel dat je geen cilderbeschermer had.............. en er is een een schone dikke schart op op die cilinder met logo MAGNESIUM... is dat gewoon kwestie van die plaat te vervangen (ik veronderstel dat het gewoon een beschermingsplaat is??) of moet de olie er ook af?
btw hoeveel kost dat? anders rijdt ik wel rond met een stoere schart
btw hoeveel kost dat? anders rijdt ik wel rond met een stoere schart
BMW1200GS
Dat is het kleppendeksel, om ja uw kleppen te af te dekken he 
Der moet geen olie afgelaten worden, voor de kostprijs.. die ken ik nie maar ik vermoed wel dt het 150 a 250 euro stuk zou kunnen kosten
Der moet geen olie afgelaten worden, voor de kostprijs.. die ken ik nie maar ik vermoed wel dt het 150 a 250 euro stuk zou kunnen kosten
-
bmwfreakske
Het probleem met de magnesiumdeksels is dat ze eerder barsten dan buigen.......en dan sta je zeker stil 
Andalousie 09/2018
-
frederik
Een bedenking ...
De cilinderdeksel vijzen op de 1200 boxer blok zijn zwakke punten. Ze moeten steeds aangespannen worden met een momentsleutel op 10NM (en zeker niet meer) !! Doe de meer dan trekken de vijzen de draad in de alu blok stuk !! Als je daar nu een cilinderbeschermer mee vastmaakt en je valt, zou het wel eens kunnen dat de draad in de blok beschadigd wordt en dan gaat de miserie beginnen !!!
Een cilinderdeksel beschermer ja, maar deze mag niet bevestigd worden op de vier zwakke deksel vijzen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat die beschermers zeer mooi zijn.
Frederik
De cilinderdeksel vijzen op de 1200 boxer blok zijn zwakke punten. Ze moeten steeds aangespannen worden met een momentsleutel op 10NM (en zeker niet meer) !! Doe de meer dan trekken de vijzen de draad in de alu blok stuk !! Als je daar nu een cilinderbeschermer mee vastmaakt en je valt, zou het wel eens kunnen dat de draad in de blok beschadigd wordt en dan gaat de miserie beginnen !!!
Een cilinderdeksel beschermer ja, maar deze mag niet bevestigd worden op de vier zwakke deksel vijzen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat die beschermers zeer mooi zijn.
Frederik
-
hla
- Contacteer:
Klopt.
En als je van die harde plastiek beschermingen zijn, dan werken die enkel bij omvallen bij stilstand.
Bij glijden, vb aan 50 per uur om, dan vlieger de brokken daarvan gewoon rond Uw oren! Totaal nutteloos in dat geval.
En daar had ik ze juist voor gekocht!
Gevolg? Een nieuw kleppendeksel moeten bestellen omdat er een barst in zat na mijn val (maar is gelukkig al 5 jaar geleden
)
En als je van die harde plastiek beschermingen zijn, dan werken die enkel bij omvallen bij stilstand.
Bij glijden, vb aan 50 per uur om, dan vlieger de brokken daarvan gewoon rond Uw oren! Totaal nutteloos in dat geval.
En daar had ik ze juist voor gekocht!
Gevolg? Een nieuw kleppendeksel moeten bestellen omdat er een barst in zat na mijn val (maar is gelukkig al 5 jaar geleden
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
http://www.nippynormans.com/MACHINE-ART ... DX%2DHEAD/
Deze zit niet vast met de schroeven en ziet er redelijk degelijk uit.
Deze zit niet vast met de schroeven en ziet er redelijk degelijk uit.