Auschwitz/Slovakije/Oostenrijk 2009

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
promig600
Contacteer:

Auschwitz/Slovakije/Oostenrijk 2009

Bericht door promig600 »

we zijn nu een paar dagen terug en het is weer een onvergetelijke reis geweest , een selectie van de fotos staan op mijn website en de route is te downloaden

http://users.telenet.be/pascal.cuypers1/
WimLT
Contacteer:

Re: Auschwitz/Slovakije/Oostenrijk 2009

Bericht door WimLT »

Zo kom je nog eens ergens, hé 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

Mooi foto's zeg! Ziet er goed uit 8-)
Krijg enorm veel zin als ik dat zo zie :grin:
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Dim

Bericht door Dim »

Hoi,

Ben 14 dagen geleden tijdens trip voor het werk ook in een concentratiekamp geweest (Stutthof, Polen).
Blij dat ik het niet gedaan heb tijdens en mototoerke want dat blijft toch wel enkele dagen in je lijf hangen en zou een domper op m'n verlof leggen.
Ik heb al veel bewondering gehad voor de Deutsche Gründlichkeit (Snelwegen, afgewerkte producten,...) maar In 40-45 heb ze een lugubere grondigheid aan boord gelegd waar ik met open mond naar stond te gapen en absoluut niet begreep wat daar de hele zin van hun toenmalige grondigheid en sadisme was. Als je persé mensen wil kapot maken kan het ook boertiger (rwanda ...) maar het detail van 'den duits in de kampen' had iets van een doordachte Hannibal Lecter.

Vreemd hoe we in tijden van oorlog muteren tot volwaardige monsters en erger...
Maar dit even tussendoor.

Mooie foto's overigens !

Cheers,
Dim
Ride like the wind
promig600
Contacteer:

Bericht door promig600 »

inderdaad het heeft wel een grote inpact gehad , ik had zoals vele natuurlijk al fotos gezien van auschwits maar als je daar bent is het toch nog iets anders , vooral de omvag van birkenau is gigant
pat
Contacteer:

Bericht door pat »

Is een reis die mij ook zeker interseerd, vooral het bezoek aan Auschwitz, iets om over na te denken.

Grts pat
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
Plaats reactie