verschil tussen Atlantis 3 en Atlantis 4
Moderator: GVN
verschil tussen Atlantis 3 en Atlantis 4
Is er een groot verschil tussen Atlantis 3 en Atlantis 4
Luc
Luc
Re: verschil tussen Atlantis 3 en Atlantis 4
1
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Jo De Paepe
Yep,
in de Atlantis 3 zitten losse Gore Tex inserts ( binnen voering)vest & broek
In de 4 is het membraan ingewerkt in de jas en broek maw de gore tex is niet uitneembaar
PS Wim , zeker dat het niet 2 moet zijn ???????????????
In de 4 is het membraan ingewerkt in de jas en broek maw de gore tex is niet uitneembaar
-
Motorista7
De Atlantis 3 is maar waterdicht als je er je Gore-tex insert onder draagt. Dit betekent dat de vest en broek zelf wel nog nat worden - en dus heel zwaar. Bovendien voelt dit koud aan, en lijkt het alsof het pak wel nat is.
Het leer van de Atlantis 4 is behandeld om het waterdicht te maken, zodat die inserts niet meer nodig zijn. Bovendien zijn de naden getaped zodat daar geen water door kan.
Heb ik gelezen. Heb ze zelf niet uitgetest. Wij hebben de Atlantis 3, zonder inserts. Ik spuit het pak regelmatig in met een impregneermiddel (spuitbus, Scotchguard of zo), waardoor het pak lichte regenbuien doorstaat. Als 't echt hard regent, trekken wij ons regenpak aan. Al heb je dat op een RT minder nodig dan een R - daarop zit je duidelijk veel meer beschermd
edit - ...oops, de Jo was rapper...
Het leer van de Atlantis 4 is behandeld om het waterdicht te maken, zodat die inserts niet meer nodig zijn. Bovendien zijn de naden getaped zodat daar geen water door kan.
Heb ik gelezen. Heb ze zelf niet uitgetest. Wij hebben de Atlantis 3, zonder inserts. Ik spuit het pak regelmatig in met een impregneermiddel (spuitbus, Scotchguard of zo), waardoor het pak lichte regenbuien doorstaat. Als 't echt hard regent, trekken wij ons regenpak aan. Al heb je dat op een RT minder nodig dan een R - daarop zit je duidelijk veel meer beschermd
R1200R
Alleen als 't solden zijn JoJo De Paepe schreef:PS Wim , zeker dat het niet 2 moet zijn ???????????????
(kweetet
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Naar mijn bescheiden mening is is het leder van de 3 hetzelfde als bij de 4 en ook hetzelfde behandeld.Motorista7 schreef:De Atlantis 3 is maar waterdicht als je er je Gore-tex insert onder draagt. Dit betekent dat de vest en broek zelf wel nog nat worden - en dus heel zwaar. Bovendien voelt dit koud aan, en lijkt het alsof het pak wel nat is.
Het verschil zou zijn dat bij de 4 de naden gataped zijn waardoor het pak zonder inserts ook al volledig
waterdicht is, daar waar bij de 3 via de naden nog vocht kan insijpelen.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Een anderverschil tussen beide pakken is de modernere snit.
Iets meer reflecterend materiaal en de zakken van de broek die in een andere positie staan.
Iets meer reflecterend materiaal en de zakken van de broek die in een andere positie staan.
Afgaande blz.36 van het kledingboek 2008 meen ik dat er helemaal geen Gore tex in de Atlantis 4 verwerkt zit.Het symbool Gore tex wordt er alleszins niet vermeld.Jo De Paepe schreef:Yep,
mvg,
Pol
-
Motorista7
Dacht inderdaad dat er geen membraan in zit, maar dat het leder speciaal behandeld is (naast de speciale ritssluitingen).Pol schreef:Jo De Paepe schreef: meen ik dat er helemaal geen Gore tex in de Atlantis 4 verwerkt zit.
Op de site http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html staat ook niks vermeld over Gore-tex.
R1200R