Met dochter achterop naar Spanje

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Jachrelso

Met dochter achterop naar Spanje

Bericht door Jachrelso »

Hey,

Deze zomer trekt de familie naar Catalonië in Spanje. Samen met m'n dochter doe ik deze trip met m'n GS in een viertal dagen.
Ik volg autostrade tot voorbij Parijs. Maar dan?
Heeft iemand een GPS-route liggen die me via rustige, mooie wegen naar Spanje brengt?
Alvast dank!
Jo De Paepe

Re: Met dochter achterop naar Spanje

Bericht door Jo De Paepe »

Yep ,

is wel niet via Parijs maar via Reims en tot in de Franse Pyreneen

check mail
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

Wij hebben in 2006 op onze tocht naar de costa's gereden tot Clermont Ferrand en van daar de A75 genomen tot Milau, en daar de befaamde brug over.
Die A75 is wel autosnelweg, maar tolvrij en dwars over het Grand Massif, dus lekker lopende bochten rijden. Het asfalt (was toen) in goede conditie. Wij vonden het zeer de moeite waard.

En Milau blijft toch wel bijzonder vind ik. . . . . .

Helaas stond mijn gps nog niet op mijn moto, had de LT net een dag en de Garmin was niet meer over te zetten voor vertrek, dus geen gps route helaas.
Maar zo moeilijk is die niet hoor. Als je wilt kan ik die nog voor je maken.

Succes en de groeten,
Erik
GStig

Bericht door GStig »

Hallo,

Zou ik een kopietje van die mail mogen ?
Ik wil met de zoon achterop naar Sète,
en onze terugweg terug loopt van Algéciras en Andalucia door Spanje en Frankrijk, liefst over aangename, niet betalende wegen.

beste groeten,
Patrick & Tijl.
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
WIMGSA1200

Bericht door WIMGSA1200 »

Hallo Jo!
Zou ik jou route ook mogen ontvangen, ik rij wel net met mijn zoon of dochter maar met mijn vriendin achterop :grin:
Bedankt
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
dirkske

Bericht door dirkske »

Zulke routes zijn op een Tomtom makkelijk te kiezen, ik dacht dat dit ook kon bij een Garmin systeem of ben ik verkeerd?

Ik rijd elk jaar naar spanje toe, wel met de auto, en kies altijd voor GEEN TOLwegen, en ik moet zeggen het zijn mooie routes die TT me voorschoteld hoor. Er zit hier en daar uiteraard wel autostrade tussen, die dan wel tolvrij is, maar als ik wil schakel ik dat ook uit en dan heb ik helemaal geen autostrade.

Met routeplanners die je in vele soorten en maten op internet vind kan je dat ook.
De allereerste keer dat ik met TT zoiets deed was er geen optie om TOLwegen ed te vermijden en heb ik noodgedwongen heel de route helemaal uitgespit en met nog een hoop slimmigheidjes (snelheidsaanpassingen enz.) ben ik met die "oude" TT versie ook via mooie wegen ginder aangekomen en ook terug gekeerd, dus dat lukte toen ook, wel met heel wat meer werk.

Ik rijd altijd op via Luxemburg = Metz enz. en keer terug over Parijs, zo blijft de route steeds aangenaam, en afwisselend. :-)

Afgelopen jaar hebben we ook die brug in Millau genomen, eerst een doc gezien op NGC en toen moest ik wel van mijn echtg. :mrgreen:
Daarvoor dien je wel TOL te betalen hoor, ik dacht een +/-5 € of zoiets, maar is wel eens iets apparts zo hoog en snel van de ene bergtop naar de andere, juist voor je er bent kan je nog even opzij en is een speciaal uitkijkplaats voorzien voor geïntreseerden en om foto's of film te maken. Wel tof om dat te voorzien, hier in ons landje is zoiets zo goed als onbestaand, soms mogelijk maar meestal niet toegestaan. :-(
arthurost

Bericht door arthurost »

Hei,
Je kan ook onder de brug door rijden en daar even stoppen en naar boven kijken, als het mooi weer is is dit veel indrukwekkender. Niet iedereen kan dit aan, houw je dus maar ergens aan vast als je naar boven kijkt.
Succes.
dirkske

Bericht door dirkske »

arthurost schreef:Hei,
Je kan ook onder de brug door rijden en daar even stoppen en naar boven kijken, als het mooi weer is is dit veel indrukwekkender. Niet iedereen kan dit aan, houw je dus maar ergens aan vast als je naar boven kijkt.
Succes.
Had ik een paar maand eerder gedaan doordat er een omleiding was, en me pas vergewist dat het DE Milau brug was die ik toen zag na de doc op NGC, voodien had ik er echt geen weet van :oops:
En onderaan dat klopt, van beneden af is het heel wat imposanter, en met de moto plaats genoeg om foto's te nemen, met de wagen heel wat minder (had er toch een paar genomen maar tegen de zon in, omdat het zo speciaal was, en ik me nergens anders kon opzij plaatsen), leve de moto natuurlijk.

PS

Er is ook een webcam link naar die brug :
http://www.leviaducdemillau.com/webcam.html
Plaats reactie