Bmw GSA Globetrotter

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

aquarius

Bmw GSA Globetrotter

Bericht door aquarius »

Vandaag 22/01/09 was ik op het salon. Van de GSA Globetrotter zijn er maar vijftig stuks geproduceerd. Lievens uit Zottegem had nog maar één exemplaar meer dus voor diegene die ene willen : snel zijn is de boodschap.
Ik koop hem niet omdat ik reeds een gps Zumo heb. Bij bmw willen ze de prijs van de zumo niet van de totaalprijs van de Globetrotter aftrekken.

Ik overweeg een "gewone" gsa aan te schaffen (dus model 2009). Zijn er bij de modellen 2008 ook zoveel "kleine" problemen zoals bij de vorige productiejaren (ringantenne, enz..) of doet BMW wel degelijk iets aan deze mankementen en hebben de huidige modellen er niet meer zoveel last van?
Iron Gonzo

Re: Bmw GSA Globetrotter

Bericht door Iron Gonzo »

globetrotters zouden zijn uitverkocht.

BMW doet alle abnormale herstellingen en updates in de garantie periode (zoals alle andere merken!) beter zelfs
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Joker

Bericht door Joker »

De globetrotters zijn idd uitverkocht en indien je al een zumo hebt is dit geen goede deal volgens mij.
Heb zelf in november een GSA model '09 gekocht en zag geen reden om spijt te hebben van die beslissing qua prijs :wink:

En qua probs met de 1200 GS of GSA begin ik dit forum serieus beu te worden, akkoord dat er mensen zijn met problemen en die mogen vermeld worden! Maar ook andere merken hebben te lijden onder garantiegevallen en dgl.
Ik ben van een KTM overgestapt die vorig jaar 2 maanden bij de dealer heeft gestaan omdat ze het probleem niet konden vinden. Ok das shit maar die jongens hebben mijn probleem uiteindelijk gevonden en opgelost.
Uiteindelijk worden alle motors ( en auto's ) steeds beter maar ook ingewikkelder door de technologie en ik vrees dat we ermee moeten leren leven of idd een ouder modelleke moeten kiezen zoals de 1150.
Sorry maar ik was dat gemekker beu en hoop dat de andere even blij zullen zijn met hun aankoop van een GS(A) zoals ik.

Just my 2 cents :-?
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
Toko

Bericht door Toko »

Joker schreef:De globetrotters zijn idd uitverkocht en indien je al een zumo hebt is dit geen goede deal volgens mij.
Heb zelf in november een GSA model '09 gekocht en zag geen reden om spijt te hebben van die beslissing qua prijs :wink:

En qua probs met de 1200 GS of GSA begin ik dit forum serieus beu te worden, akkoord dat er mensen zijn met problemen en die mogen vermeld worden! Maar ook andere merken hebben te lijden onder garantiegevallen en dgl.
Ik ben van een KTM overgestapt die vorig jaar 2 maanden bij de dealer heeft gestaan omdat ze het probleem niet konden vinden. Ok das shit maar die jongens hebben mijn probleem uiteindelijk gevonden en opgelost.
Uiteindelijk worden alle motors ( en auto's ) steeds beter maar ook ingewikkelder door de technologie en ik vrees dat we ermee moeten leren leven of idd een ouder modelleke moeten kiezen zoals de 1150.
Sorry maar ik was dat gemekker beu en hoop dat de andere even blij zullen zijn met hun aankoop van een GS(A) zoals ik.

:thumright: :thumright: :thumright: Ik deel u mening!!!
BMW R1200 GS Lc Adventure
K1200GT

Bericht door K1200GT »

:bsstupid: Met alle respect voor diegenen die serieuze problemen hebben gehad, of hebben (zij verdienen inderdaad onze aandacht en begrip; uit hun berichten blijkt ook dat het probleem nagenoeg steeds door BMW wordt opgelost, wat ook vermeld mag worden), lijkt het sinds kort noodzakelijk te zijn geworden om futiliteiten die heel eenvoudig kunnen worden opgelost door de dealer, in het lang en breed uit te smeren op het forum, waarbij dan ook nog liefst heel algemene, onjuiste, "technische" termen worden gebruikt om het "probleem" te beschrijven, en vooral niet eventjes de moeite wordt gedaan om via de zoekfunctie na te gaan of dit probleem al werd besproken (en of tips voor een oplossing werden gegeven). Sorry, maar ik wordt er moe van.

Wat hebben we eraan dat een algemeen bekend probleem dat intussen via de dealer wordt opgelost, hier nog eens te berde wordt gebracht? ik kan heel goed begrijpen dat voor de meesten onder ons, "mijn" probleem met "mijn motorfiets", het allerbelangrijkste in de wereld is dat onmiddellijk moet worden opgelost, maar :idea: , zoals al zovaak hier verteld, vaak is "mijn" probleem niet een alleenstaand geval, en hebben anderen er ook al mee te maken gehad. Waarom niet eerst nagaan of dit inderdaad zo is (en in het bijzonder van de eerdere oplossingen leren) ipv proberen het warm water opnieuw uit te vinden?

:idea: Aan diegenen die een GS(A) willen aanschaffen, en vooraf willen weten of er bepaalde problemen zijn: gebruik aub eerst de zoekfunctie op het forum ipv nogmaals een reeds vaak gestelde vraag, opnieuw te stellen. Je zal zien dat de antwoorden die je via de zoekfunctie vindt, veel meer bruikbare informatie bevatten dan de herkauwde praat die je nu te vaak krijgt...

En voor de rest, keep smiling en geniet van je GS(A) :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

De Globetrotter sprong ook direct in mijn zicht, maar een prijskaartje van 18.000 neuros da's er toch wat over voor mij :-?

Verder kan mijn klein verstand er niet bij dat men tegen het neerschrijven van negatieve ervaringen kan zijn...

Alij, hoe kunt ge nu kwaad zijn op mensen die (duidelijk buiten hun wil om) die negatieve ervaringen wél hebben en ze neerpennen op dit forum teneinde misschien ergens een oplossing te weten te komen :wink:

Als ge die negatieve ervaringen op uw GS niet hebt, prijs u gewoon gelukkig en rijen maar :!:
Vinny

Bericht door Vinny »

Heb zojuist gelezen dat er in 2008 zomaar eventjes 506 GS'en en 299 GSA's verkocht zijn in België dus is het ook logisch dat er meer klachten opduiken. Ik heb er niks tegen dat mensen problemen melden op dit forum maar als je sommige reacties leest heb ik toch ook mijn bedenkingen. Koop dan gewoon een ander merk hé en stop met al die negatieve reacties! :mrgreen:
Gr,
Vincent (één van de tot nu toe tevreden GSA rijders)
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

buiten het kleur en de bodemplaat onderaan.
is er volgens mij niet veel verschil met de GSA.

of heb ik het mis?
't is wel nen wreed schoone

Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
morrismarie

Bericht door morrismarie »

joehoe...blijkbaar zijn er toch nog positivos te vinden onder gs rijders,t'is een zeer aangname afwisseling tussen al het andere... :alien: :roll:
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Vinny schreef:...maar als je sommige reacties leest heb ik toch ook mijn bedenkingen. Koop dan gewoon een ander merk hé en stop met al die negatieve reacties! :mrgreen:
Gr,
Als je net een klein fortuin uitgegeven hebt ben je niet zo snel geneigd om dat te verkopen met de huidige 2de handsprijzen denk ik :-?
Joker

Bericht door Joker »

JohanDB schreef:
Vinny schreef:...maar als je sommige reacties leest heb ik toch ook mijn bedenkingen. Koop dan gewoon een ander merk hé en stop met al die negatieve reacties! :mrgreen:
Gr,
Als je net een klein fortuin uitgegeven hebt ben je niet zo snel geneigd om dat te verkopen met de huidige 2de handsprijzen denk ik :-?
Nee Johan deze keer ga ik hem iets langer in de garage houden :-P

Maar binnen 3 jaar kunnen we klappen :grin:
berre001

Bericht door berre001 »

Ik heb nog 2 globbetrotters zien staan bij jorsen in aartselaar
kan mss handig zijn voor de mensen die nog zo'n moto zoeken :)

groetjes wim
Joker

Bericht door Joker »

Best eerst bellen, want is mijn dealer en op het salon wist die te zeggen dat ze allemaal weg waren.
Moet er wel bij zeggen dat Chris een verkoper in Lier is, maar wel zelfde bedrijf.
In het andere geval als ge gene zumo hebt is dat een goede deal. Dus succes.
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Joker schreef:
Nee Johan deze keer ga ik hem iets langer in de garage houden :-P

Maar binnen 3 jaar kunnen we klappen :grin:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
betaburned

Bericht door betaburned »

Ik zal het jullie weten te vertellen :grin: Ik pik de mijne overmorgen op bij Winge.

Ik zal hem wel al direct opnieuw kunnen een winterbehandeling geven denk ik, met het weer & het zout op komst. Zal wel direct een goede 'koude' test zijn, nu in mijn beschermd RT kuipke is het nog best leutig (en warm aan de billen...)
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Joker schreef:De globetrotters zijn idd uitverkocht en indien je al een zumo hebt is dit geen goede deal volgens mij.

Richt anders een goed nieuws forum op hé :grin: Misschein kunnen de moderators een apart hoofdstuk aan de problemen wijden, zodat de gevoelige zielen dit niet hoeven te lezen.....

Als het goed is mag het gezegd worden, als het slecht is ook hé, anders wordt het een vorm van censuur denk ik. De potentiele kopers mogen toch ook gewaarschuwd worden of niet? Uiteraard krijg je met alleen maar negatieve reakties een vertekend beeld, maar als je telkens hetzelfde probleem tegenkomt in al die postings is de kans wel heel groot dat er wel degelijk een structureel probleem is. uiteraard hebben andere merken ook zo hun problemen, maar zelden vind je zoveel "kwaliteits" problemen als bij BMW de laatste jaren...Denk niet dat je dat kunt ontkennen..... Mijne GS1200 heeft me trouwens net als mijn 1100 en 1150 trouw gediend, met enkel een ABS probleem en een afschilferend alternatordeksel als "probleem", alleen heb ik ook ogen in mijn kop en veel BMW rijders in de kennissen kring en heb ik zelf mogen vaststellen dat die kwaliteits problemen niet zomaar uitvindsels zijn van gefrustreerde geesten....
Ik vraag me trouwens af als jij net 18500 euro hebt uitgegeven of je het nog even leuk gaat vinden als je ergens in het hol van pluto in panne staat omdat BMW bv "slechte" ringantennes gemonteerd heeft..... Natuurlijk ga je op die 3 maanden nog niet te veel problemen gekend hebben en ik hoop voor jou dat dit in de toekomst ook niet het geval zal zijn....
Veel succes en fun met de GSA gewenst (niet sarcastisch bedoeld zenne)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
TonTon

Bericht door TonTon »

kan het niet beter verwoorden Dirk , Je slaat de nagel op de kop :-?
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Och ja, en sommigen zijn veroordeeld tot de pannes omdat ze op een motor rijden die door hun werkgever ter beschikking is gesteld, zoals ik. Ik moet het nog zo`n 100.000 km uitzingen op deze motor, rond de 2 ton zijn ze bij ons pas afgeschreven, tenzij ze echt veel geld gaan kosten... volgens mij is dat moment al aangebroken maar goed.

(knuppel in het hoenderhokmudus on)Waar ik me aan stoor is mensen met een GS(A) die amper ingereden is en dan zeggen dat ie probleemloos is... ga er eens echt mee rijden zou ik zeggen (knuppel in het hoenderhokmudus off) :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

J-P schreef:(knuppel in het hoenderhokmudus on)Waar ik me aan stoor is mensen met een GS(A) die amper ingereden is en dan zeggen dat ie probleemloos is... ga er eens echt mee rijden zou ik zeggen (knuppel in het hoenderhokmudus off) :wink:
:grin: Wanneer is een motor ingereden?
Nog niet zo heel lang geleden las ik dat het gemiddelde aantal km's van motards 8000 km/jaar is...
Het mag dan de naam 'Globetrotter' niet hebben. :-P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
yellow

Bericht door yellow »

Ik 'doe' zo'n 40000 km per jaar, waarvan 39000 op de GSA, en dat pas 3 jaar.

De andere 1000 is met een Land Rover om naar het station te reizen.

Nog geen problemen gehad, buiten de standaard terugroepingen, maar die zijn opgelost geworden tijdens het onderhoud.
Dominique

Bericht door Dominique »

Ik Heb 13500 Km gereden op 4 maanden en door weer en wind
Geen problemen gehad, in het begin wel 1 liter olie op 7000 Km maar verbruik is nu sterk gedaald
en heb niet meer bijgevuld sinds men 10000 Km beurt.
Het is er heerlijk op rijden zelfs bij -10 en ben zeer tevreden over de handbeschermers moet zelfs men
handvatverwarming niet aanzetten.
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

yellow schreef:Ik 'doe' zo'n 40000 km per jaar, waarvan 39000 op de GSA, en dat pas 3 jaar.
Dus jij hebt er nu zo´n 117.000 mee gereden?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
edwinRT

Bericht door edwinRT »

aquarius schreef:Vandaag 22/01/09 was ik op het salon. Van de GSA Globetrotter zijn er maar vijftig stuks geproduceerd. Lievens uit Zottegem had nog maar één exemplaar meer dus voor diegene die ene willen : snel zijn is de boodschap.
Ik koop hem niet omdat ik reeds een gps Zumo heb. Bij bmw willen ze de prijs van de zumo niet van de totaalprijs van de Globetrotter aftrekken.

Ik overweeg een "gewone" gsa aan te schaffen (dus model 2009). Zijn er bij de modellen 2008 ook zoveel "kleine" problemen zoals bij de vorige productiejaren (ringantenne, enz..) of doet BMW wel degelijk iets aan deze mankementen en hebben de huidige modellen er niet meer zoveel last van?
Diene mens wil een klein fortuin uitgeven aan een gemotoriseerde tweewieler, is het dan niet normaal dat hij zich goed wil inlichten???
Als je voor inlichtingen over BMW hier niet terecht kan, waar dan wel???
Ok vele hier zouden met de glimlach het dubbele betalen ongeacht wat dan ook, als er maar BMW op staat. Maar bedenk dat niet iedereen zomaar enkele duizenden euro's uit de schuif kan nemen.
Afbeelding
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

:grin: WEL IK BEN TEVREDEN VAN MIJN GSA 1150. 55000 KM EN NOG GEEN PROBLEEM GEHAD. OLIE EN BANDEN IN ORDE EN RIJDEN MAAR. KALM OPWARMEN - RIJDEN ROND DE 5000 TOEREN - EVEN KALMPJES AAN RIJDEN ALS JE BIJNA TER PLAATSE BENT ZODAT HIJ TOT RUST KAN KOMEN - MOTOR AF.
WEES ZACHT MET DE VERSNELLINGSBAK EN SCHAKEL MET GEVOEL :-)
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik denk dat nagenoeg iedereen over de 1150 tevreden is, Walter, we hebben het hier over de 1200GSA :wink:
J-P

Plaats reactie