rt 2008 versus GS(A) 2008
Moderator: GVN
-
betaburned
rt 2008 versus GS(A) 2008
Na 3 opeenvolgende RT's en ± 160K verder, ben ik een beetje aan het twijfelen. Ik rij het jaar rond, doe vooral woon-werk verkeer, en ook nogal groot (1.92) en zeer tevreden van de RT 1200. Ik zou normaal nu opnieuw van moto moeten wisselen, en de logica zegt om opnieuw voor RT te gaan.... maar dan te wachten tot volgend jaar (??? nieuwe RT ???).
Maar de foto's van de globetrotter (speciale salonversie GSA 2008) zijn nogal verleidelijk ... en ik heb al vaker in het verleden met een (vervang-) GS(A) gespeeld.
Vandaar de vraag voor diegene die zijn overgeschakeld van rt naar GS(A) of GS(A) naar rt en/of onderling van GS naar GSA :
wat zijn jullie ervaringen (vooral tijdens de winter) met de GS(A) - zouden jullie opnieuw naar RT gaan/blijven - en idem overgang GS naar GSA.
txs,
betaburned
Maar de foto's van de globetrotter (speciale salonversie GSA 2008) zijn nogal verleidelijk ... en ik heb al vaker in het verleden met een (vervang-) GS(A) gespeeld.
Vandaar de vraag voor diegene die zijn overgeschakeld van rt naar GS(A) of GS(A) naar rt en/of onderling van GS naar GSA :
wat zijn jullie ervaringen (vooral tijdens de winter) met de GS(A) - zouden jullie opnieuw naar RT gaan/blijven - en idem overgang GS naar GSA.
txs,
betaburned
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Re: rt 2008 versus GS(A) 2008
Hoi,
Ik rij al jaren GS(A). De GSA geeft een goede bescherming. Deze is beter dan een GS. Je knieeen zitten meer uit de wind en die winddeflectors bewijzen wel degelijk hun nut. Als mijn huidige GSA binnen doe voor onderhoud heb ik wel eens een RT meegekregen. De RT is vooral in slecht weer een properder machien.
Je wordt er minder vuil op als op een GS(A). Ik vind de RT zeker een plezierig machien om mee te rijden maar vind de GS(A) net dat beetje meer fun geven.
Maar dat laatste is persoonlijk en je moet kijken wat je zelf belangrijk vind.
GRTS Danny
Ik rij al jaren GS(A). De GSA geeft een goede bescherming. Deze is beter dan een GS. Je knieeen zitten meer uit de wind en die winddeflectors bewijzen wel degelijk hun nut. Als mijn huidige GSA binnen doe voor onderhoud heb ik wel eens een RT meegekregen. De RT is vooral in slecht weer een properder machien.
Je wordt er minder vuil op als op een GS(A). Ik vind de RT zeker een plezierig machien om mee te rijden maar vind de GS(A) net dat beetje meer fun geven.
Maar dat laatste is persoonlijk en je moet kijken wat je zelf belangrijk vind.
GRTS Danny
-
janneman
- Contacteer:
Kan je die foto's ergens zien van de globetrotter versie ?
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
-
betaburned
txs rusor. Het is inderdaad het hoger fun gehalte dat me doet twijfelen. Ook speelt een beetje mee dat je wellicht iets minder snel naar de bovengrens rijdt, doordat je wat meer in de wind zit. Met de rt moet je blijven dat in het oog houden, want met een beetje spelen op de gas in 6de zit je zo rond de 150 te toeren.
@ janneman. De foto's zijn een via gsm afkomstig van een dealer pre-demonstratie, en heb ze niet in het bezit. Maar ik heb begrepen dat de officiële bmw docs voor elk moment zijn. Van zodra ik ze heb zet ik iets on-line.
betaburned
@ janneman. De foto's zijn een via gsm afkomstig van een dealer pre-demonstratie, en heb ze niet in het bezit. Maar ik heb begrepen dat de officiële bmw docs voor elk moment zijn. Van zodra ik ze heb zet ik iets on-line.
betaburned
Ik rijd nu drie jaar op een gsa en kom van de 1150 RT. Voorlopig (zeg nooit nooit) ga ik zeker niet meer terug naar de RT ondanks dat deze mij veel rijplezier heeft gegeven.
IK heb nog geen moment spijt van de omschakeling. Ook in de winter biedt de gsa mij meer dan voldoende bescherming. Psychologisch zelfs meer dan de RT. Als de gsa eens op zijn zijde gelegd wordt is er praktisch geen schade. En ik vind het meer dan tof om regelmatig het asfalt te verlaten...
IK heb nog geen moment spijt van de omschakeling. Ook in de winter biedt de gsa mij meer dan voldoende bescherming. Psychologisch zelfs meer dan de RT. Als de gsa eens op zijn zijde gelegd wordt is er praktisch geen schade. En ik vind het meer dan tof om regelmatig het asfalt te verlaten...

Als ik het zo lees is de topsnelheid niet zo van belang. Als je dan voor de GSA zou gaan moet je ook eens denken aan de endurobak. Welke een gratis optie is.Betaburned schreef:Ook speelt een beetje mee dat je wellicht iets minder snel naar de bovengrens rijdt, doordat je wat meer in de wind zit. Met de rt moet je blijven dat in het oog houden, want met een beetje spelen op de gas in 6de zit je zo rond de 150 te toeren.
Hierdoor hou ik mij redelijk aan de snelheid op de autostrade. Ik vind het fijn rijden tegen een gangetje van 130KM/per uur op de de snelweg. Sneller kan kwa confort zeker ook maar op één of andere manier is het gewoon een aangename cruissnelheid op de snelweg. Met die van mijn vrouw met een standaard bak rij ik meestal onbewust 10 per uur sneller. Het leuke aan die bak is dat je sneller meters begint te maken. Mijn vrouw zegt altijd dat ik er als een speer vandoor ga tov van haar.... Tja eens gewisseld van motor en ik moet zeggen tot 100 per uur is het werken om de red baron bij te houden met een standaard bakje
GRTS Danny
-
betaburned
Bedankt voor alle reacties. Meeste was een bevestiging van wat ik al wist / ervaarde, maar het is altijd nuttig eens te horen wat de doorgedreven gebruikers zeggen.
Ik wou eigenlijk eerst er nog eens mee testen, want het is al even geleden dat ik nog met de GSA heb gereden, maar omdat gisteren bleek dat de verkoop schijnbaar zeer goed gaat & het aantal resterende exemplaren in ijltempo daalt (gisteren nog een 15tal?), heeft het hart het op de rede gehaald. En het hoger fun gehalte heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.
De kogel is dus door de kerk & de globetrotter staat binnen 2 weken mij op te wachten ... Intussen kan ik nog twee weken genieten van mijn RT'tje en de GSA op mijn dektopje plaatsen in afwachting... Geduld is (soms) een schone deugd.

Maar gisterenavond terugkomend van het salon & rijdend door de bij momenten striemende regen & wind heb ik toch nog eens genoten van de RT zijn maximale bescherming & stabiliteit waardoor je net iets droger thuiskomt dan in de toekomst het geval zal zijn...
Ik wou eigenlijk eerst er nog eens mee testen, want het is al even geleden dat ik nog met de GSA heb gereden, maar omdat gisteren bleek dat de verkoop schijnbaar zeer goed gaat & het aantal resterende exemplaren in ijltempo daalt (gisteren nog een 15tal?), heeft het hart het op de rede gehaald. En het hoger fun gehalte heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.
De kogel is dus door de kerk & de globetrotter staat binnen 2 weken mij op te wachten ... Intussen kan ik nog twee weken genieten van mijn RT'tje en de GSA op mijn dektopje plaatsen in afwachting... Geduld is (soms) een schone deugd.

Maar gisterenavond terugkomend van het salon & rijdend door de bij momenten striemende regen & wind heb ik toch nog eens genoten van de RT zijn maximale bescherming & stabiliteit waardoor je net iets droger thuiskomt dan in de toekomst het geval zal zijn...
-
VoskenGSA
Proficiat met den aankoop en veel plezier ermee
Ge zult het u niet beklagen
Ge zult het u niet beklagen
Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

GSA 2008 - Temporarily out of power...
Hoi,
Je zal hem zo leuk vinden dat je dat niet voelt dat je nat wordt in de regen
GRTS Danny
Je zal hem zo leuk vinden dat je dat niet voelt dat je nat wordt in de regen
GRTS Danny
-
2351306
In de eerste plaats is da een zéér goede besissing, heb zelf met harley, pan-european, k 1200 lt en gewone gs.gereden. Ervaring opgedaan met motoken van een vriend, een gs-a 1200 en was direct verkocht
Momenteel 30.000 km gedaan en krijg er steeds meer de kriebels mee.
Ervaring opdoen en gas open zou ik zo zeggen,
Greetz,
Marc
Ervaring opdoen en gas open zou ik zo zeggen,
Greetz,
Marc
-
betaburned
voor zij die het interesseert: Heb eens mijn eerste spontane impressies neergepoot -- zie http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 1&start=25'. En neen heb het mij niet beklaagd !!
betaburne
betaburne
Heb net een GSA.
Je zal 1 ding missen. De koffers.
Niet alleen zijn ze afschuwelijk maar tevens zeer delikaat, zonder van de inhoud te spreken.
Mijn vrouw heeft haar eerste doorgedreven rijlessen met haar GS.
Ik viel achterover van de geleverde prestaties.
Met de RT of GT zou het een ander paar mouwen geweest zijn.
De GS rijdt strakker dan de GSA. Probeer zeker beiden.
Het kan niet allemaal perfect zijn, maar toch een fantastische bike.
Michel
Je zal 1 ding missen. De koffers.
Niet alleen zijn ze afschuwelijk maar tevens zeer delikaat, zonder van de inhoud te spreken.
Mijn vrouw heeft haar eerste doorgedreven rijlessen met haar GS.
Ik viel achterover van de geleverde prestaties.
Met de RT of GT zou het een ander paar mouwen geweest zijn.
De GS rijdt strakker dan de GSA. Probeer zeker beiden.
Het kan niet allemaal perfect zijn, maar toch een fantastische bike.
Michel