Tevreden K100RS rijder

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Conrad

Tevreden K100RS rijder

Bericht door Conrad »

Beste mede Beemers,

Ik wil gewoon even zeggen dat ik een tevreden motard ben.

Tevreden over de betrouwbaarheid van mijn moto,
Tevreden over zijn kracht,
Tevreden over de wendbaarheid,
... en bovenal tevreden dat mijn 'oude' K (90') zich kranig houdt in het drukke verkeer tussen Gent en Zaventem.

Ik heb sinds 1feb 2008 een dikke 20.000km afgelegd zonder noemenswaardige problemen.
Sneeuw, hagel, (bakken) regen en vriestemperaturen hebben we samen getrotseerd en dat gaan we deze winter weer doen ;-)
De zomer was aangenaam om te pendelen, maar nu zijn mijn handen weer vaak ijsklompjes als ik op mijn werk aankom.

Ik kom dagelijks veel beemers tegen maar of er hiervan op het forum zitten?

Beste groetjes en misschien kom ik jullie binnenkort nog tegen,
(Ik rijd met een witte K, en heb zelf een oranje, met zwart pak en helm aan.

Conrad
sprint

Re: Tevreden K100RS rijder

Bericht door sprint »

Conrad schreef:... en bovenal tevreden dat mijn 'oude' K (90') zich kranig houdt in het drukke verkeer tussen Gent en Zaventem.

Ik kom dagelijks veel beemers tegen maar of er hiervan op het forum zitten?

Beste groetjes en misschien kom ik jullie binnenkort nog tegen,
(Ik rijd met een witte K, en heb zelf een oranje, met zwart pak en helm aan.

Conrad
Ik zit normaal op de E40 tussen 05.30h en 06.00h 8-)

nog veel veilige km-ters gewenst :wink:
Marnix.

Afbeelding
Martinus

Bericht door Martinus »

Sprint schreef:Ik zit normaal op de E40 tussen 05.30h en 06.00h
Ja Sprint, die goede K100 tijd (ge zijt er precies nog altijd niet overheen :pirat: )

@ Conrad: bol wel niet zoveel km als jij (ben een watje dat bij regen in mijn blik kruip :oops: ) maar ben een even tevreden K100 rijder als jij blijkbaar.

Conclusie: contente venten voor weinig centen :clown:
Greetz & Long May You Run

Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
naftje

Bericht door naftje »

En ook ik kan je bijtreden.
Met de K100LT '88 rijd ik dagelijks 100 km en vind het zalig. De naked dient dan weer om rond de kerk (en soms door 't bos :mrgreen: ) te snorren.
De 1100 gaat de deur uit, geef mij maar die oude 100's, oersterk en betrouwbaar :wink: :lol:
Greetz, JP
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

ook ik ben zeer tevreden over mijn k100rt, zoals reeds gezegd, ze kosten bijna geen geld 2de hands en zijn sterk en onderhoudsvriendelijk, wat moet een mens meer hebben om in weer en wind te rijden, een nieuwe van 20.000eur om het (voor eventjes) nieuwste model te hebben en 50 onnodige extra pks te hebben.. ik niet, bedankt 8-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Conrad

Bericht door Conrad »

@ Sprint
Ik vertrek uit Gent tegen 06.30u. En ik dacht een vroege vogel te zijn :shock:

Over die 20000 euro kan ik me niet uitspreken. De enige andere moto's waar ik ooit eens mee gereden heb zijn een Drag Star 650 en een Bandit 400.
Misschien zijn die dure moto's het dan ook echt waard?

Conrad
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Conrad schreef: Misschien zijn die dure moto's het dan ook echt waard?

Conrad
misschien, maar ik kan daar in elk geval niet zoveel geld aan geven..nu kom ik ergens toe met mijn oude K, ik zet hem daar en voila, niet bang voor krassen, voor diefstal, en als je dan eens op je bek gaat, zoals nu het geval was, kost het geen fortuin want er zijn stukken genoeg van te vinden :) én ik ben zeker dat hij geen kinderziektes meer heeft :razz:
Afbeelding Afbeelding
Pollt

Bericht door Pollt »

Ik rijd sins 1986 op de k modelen steeds met de krt of de LT en gebruik hem om meeop reis te gaan
of er mee te rijden voor het pelzier en maak er niets van om veel km mee te rijden op een dag ik vind
het een geweldege moto wat de prijs betreft voor een nieuwe is inderdaad heel duuren ik begrijp je dat
het maar een vervoer middel is pollt
John
Contacteer:

Bericht door John »

Pollt schreef:Ik rijd sins 1986 op de k modelen steeds met de krt of de LT en gebruik hem om meeop reis te gaan
of er mee te rijden voor het pelzier en maak er niets van om veel km mee te rijden op een dag ik vind
het een geweldege moto wat de prijs betreft voor een nieuwe is inderdaad heel duuren ik begrijp je dat
het maar een vervoer middel is pollt
Amaai gijhetnelangenhasem! :mrgreen:
Martinus

Bericht door Martinus »

John schreef:Amaai gijhetnelangenhasem!
Allé John vinde gij dat nu echt want we wijken nu wel een beetje van den topic af en daar was het toch de bedoeling van ne keer goed te kunnen stoeffen op onze kaa's honderd en zevenvijftig ge weet wel die ouwe serie die niet kapot te krijgen zijn behalve als ge der mee tegen de grond gaat gelijk als de mort maar dan nog kunde dat weer in orde krijgen mits de goede connecties in het milieu te kennen en gij zijt er zo een want gelijk als toen met mijn echappement of die wijzerkes van de benzinemeter en de temperatuur allé das toch knap dus hoop ik dat er nog lang zo'n toffe kaa mannen blijven rondrijden want voor mij is dat toch van het beste dat bee em wee heeft gemaakt dus kortom on te zeggen dat ... effe lucht happen :pirat:

Besluit: testaankoop zou zeggen: prijs-kwaliteit verhouding zeer goed :wink:

JoVT

Bericht door JoVT »

Ben na heel wat omzwervingen vorig jaar terug thuisgekomen op een K75RT
Mij hoeven al die toeters, bellen en pk's niet: onbezorgd rijden primeert.
Genoeg geflirt en geflodderd met andere modellen, deze K75RT wordt het, mijn E40-partner in goede en kwade dagen, tot de dood ons scheidt...
Laat dat laatste zich liever niet op de weg afspelen.
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Martinus schreef:
John schreef:Amaai gijhetnelangenhasem!
... behalve als ge der mee tegen de grond gaat gelijk als de mort maar dan nog kunde dat weer in orde krijgen mits de goede connecties in het milieu te kennen...
als die connecties de tijd vinden om eens te kijken... :lol: hé John :wink:
Afbeelding Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Just Mort :mrgreen:

Ik zal dat vandaag eens doen zenne :oops:
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

John schreef:Just Mort :mrgreen:

Ik zal dat vandaag eens doen zenne :oops:
:lol: :lol:
Afbeelding Afbeelding
dav

Bericht door dav »

Allemaal mee eens. Oersterke, degelijke fietsen die ook nog best mooi zijn. Pareltjes van techniek: injectie, ABS al in '88,...

Enige minpuntje: ik vind mijn k100rs ('88) zwaar op de hand. Heb hem toch al een 2tal keren in haast stilstand op zijn zij moeten leggen (ben nu ook niet echt een forsige beer natuurlijk). Zonder averij want zelfs dat hebben ze voorzien ('inklapbare spiegels'). Denk soms dat het smalle stuurtje daar weinig goed aandoet, maar dat is tegelijk ook zo mooi.
Cruz
Contacteer:

Bericht door Cruz »

Toegegeven, het is geen behendigheidsmachine om trial-parcours mee af te leggen, maar eenmaal gewend is ie absoluut wendbaar, en inderdaad fantastisch betrouwbaar en een zaligheid om mee te rijden, cruisend dan wel met de hand op het gas. Blijft zelfs met de gezegende leeftijd van 20 kaarsjes er modern uitzien, met zijn 135.000 km beter rijden dan meer 'moderne' motoren en vooral een moto die meer is da zomaar een motor. Just love it!
BMW K100rs 1988, going strong!
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Cruz schreef:... fantastisch betrouwbaar en een zaligheid om mee te rijden, cruisend dan wel met de hand op het gas. Blijft zelfs met de gezegende leeftijd van 20 kaarsjes er modern uitzien, met zijn 135.000 km beter rijden dan meer 'moderne' motoren en vooral een moto die meer is da zomaar een motor. Just love it!..
mooi gezegd :razz:

modern?... ik zou het eerder tijdloos noemen.. hij kan na zijn 20jaar inderdaad nog mee qua uiterlijk :-)
ik vraag me af hoe het publiek reageerde bij de eerste voorstelling van het K model zo'n 25 jaar geleden, heb ik helaas niet meegemaakt.. :-|
Afbeelding Afbeelding
Martinus

Bericht door Martinus »

Zo werd gereageerdop de presentatie van de K:

Die Öffentlichkeit reagiert begeistert auf den Vierzylinder: endlich mal wieder ein deutsches Motorrad, das sich nicht nur Tradition, sondern auch Fortschritt auf die Fahnen schreibt ! Diese neue BMW ist endlich eine ernstzunehmende Konkurrenz für die Japaner, und so geht die K 100 Basis, RT und RS aus so manchem Vergleichstest als Sieger hervor. MOTORRAD fragt gar in Heft 24/1983 ganz unbescheiden “K 100 RS - Das beste Motorrad der Welt ?”. Nun, manch einer stimmte zu: als einziges Motorrad überhaupt wurde die K 100 RS fünf Jahre in Folge zum “Motorrad des Jahres” gewählt -und wurde dann durch die K1 als “Motorrad des Jahres 89” abgelöst !. Dazu kommen Titel wie “Bike of the year” (“Cycle News”), “Motorrad der Vernunft” (Zeitschrift “PS”) oder “Bike des Jahres” (“motorrad, reisen und sport”). Von den Zeitschriften schließlich stammt auch die Bezeichnung “The flying brick”, der fliegende Ziegelstein. Gemeint ist die Motorform, weniger nett auch als “Toaster” tituliert...

En was er de K niet geweest dan waren er vandaag geen motorfietsen van BMW meer geweest (zonder dank beste Boxervrienden :wink: )

Maar de echte Duitse K-sfeer: daarvoor moet ge eens meegaan naar het K-Treffen 18/06/09 - 21/09/08 (Olpe)

http://www.flyingbrick.de/D/treffen_2008.html

mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Martinus schreef:Zo werd gereageerdop de presentatie van de K:

Die Öffentlichkeit reagiert begeistert auf den Vierzylinder: endlich mal wieder ein deutsches Motorrad, das sich nicht nur Tradition, sondern auch Fortschritt auf die Fahnen schreibt ! Diese neue BMW ist endlich eine ernstzunehmende Konkurrenz für die Japaner, und so geht die K 100 Basis, RT und RS aus so manchem Vergleichstest als Sieger hervor. MOTORRAD fragt gar in Heft 24/1983 ganz unbescheiden “K 100 RS - Das beste Motorrad der Welt ?”. Nun, manch einer stimmte zu: als einziges Motorrad überhaupt wurde die K 100 RS fünf Jahre in Folge zum “Motorrad des Jahres” gewählt -und wurde dann durch die K1 als “Motorrad des Jahres 89” abgelöst !. Dazu kommen Titel wie “Bike of the year” (“Cycle News”), “Motorrad der Vernunft” (Zeitschrift “PS”) oder “Bike des Jahres” (“motorrad, reisen und sport”). Von den Zeitschriften schließlich stammt auch die Bezeichnung “The flying brick”, der fliegende Ziegelstein. Gemeint ist die Motorform, weniger nett auch als “Toaster” tituliert...

En was er de K niet geweest dan waren er vandaag geen motorfietsen van BMW meer geweest (zonder dank beste Boxervrienden :wink: )

Maar de echte Duitse K-sfeer: daarvoor moet ge eens meegaan naar het K-Treffen 18/06/09 - 21/09/08 (Olpe)

http://www.flyingbrick.de/D/treffen_2008.html
mooi. dit treffen wil ik wel eens mee maken. ik zal de datum bekijken 8-)
Afbeelding Afbeelding
toerbaard

Bericht door toerbaard »

K100 en K75 waren de beste modellen die BMW ooit gemaakt heeft.
Heb zelf met een K100RT ( nieuw gekocht ) bijna 300duizend km gedaan zonder grote problemen. :grin:
Kun je van recentere modellen ( helaas ) niet meer zeggen :-(
Ik merk toch een duidelijk kwaliteitsverschil.
Plaats reactie