Reisplan Oostenrijk
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
patrick de cock
Reisplan Oostenrijk
Hallo mannen,
Zou deze zomer naar Oostenrijk willen gaan,omgeving Landeck.
Zijn er onder jullie die ervaring hebben in deze streek en eventueel Gps routes.
Het zou er in de omgeving ook tax vrij zijn .
Hotel heb ik al.
Avast bedankt.
Zou deze zomer naar Oostenrijk willen gaan,omgeving Landeck.
Zijn er onder jullie die ervaring hebben in deze streek en eventueel Gps routes.
Het zou er in de omgeving ook tax vrij zijn .
Hotel heb ik al.
Avast bedankt.
-
Tazke
- Contacteer:
Re: Reisplan Oostenrijk
Hey,
Taxvrij in de buurt dat is : Samnaun, daar verblijven wij elke keer.
Livigno is ook niet zo ver uit de buurt.
Voor de rest zijn er heel mooie passen te doen, maar ik heb spijtig geen GPS-Routes.
Want wulle rijden daar rond zonder GPS ... kennen het gebied op onze broekzak
Maar andere hier vast & zeker zullen wel routes hebben.
Taxvrij in de buurt dat is : Samnaun, daar verblijven wij elke keer.
Livigno is ook niet zo ver uit de buurt.
Voor de rest zijn er heel mooie passen te doen, maar ik heb spijtig geen GPS-Routes.
Want wulle rijden daar rond zonder GPS ... kennen het gebied op onze broekzak
Maar andere hier vast & zeker zullen wel routes hebben.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

Idd Landeck -> Samnaun is ± 50 km. Hou je wel aan bepaalde regels (toegelaten hoeveelheden per persoon), want bij grensoverschrijding is het niet de eerste keer dat de douane streng controleert en dan kan je ofwel de gekochte goederen laten staan ofwel een fikse boete/taks betalen. In de winter skiën wij daar de grens over (Ischgl -> Samnaun -> Ischgl) en zelfs bovenop de berg, middenin het skiegebied (grens) wordt er soms gecontroleerdpatrick de cock schreef:Het zou er in de omgeving ook tax vrij zijn .
Kwestie routes heb ik alleen TomTom routes, maar vermits het hier stikt van de Garminners, zou het mij verbazen dat je geen reacties krijgt. Er zijn in die streek veel en ongelooflijk mooie tochten te maken
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Tazke
- Contacteer:
Op de 20 jaar dat ik al naar Samnaun ga (2 keer per jaar) heb ik nog maar enen keer douane controle gehad.
En dan was het nog inderdaad boven op de berg op mijn ski-latten
Deze zomer zaten ze vaak niet in hun douane-kot. Maar ja er bestaat ook zoiets als vliegende douane-controle.
En ach ja in Oostenrijk zeker op je snelheid letten. Want de baan van Landeck naar Ischgl, daar staan ze regelmatig te controleren.
En dan was het nog inderdaad boven op de berg op mijn ski-latten
Deze zomer zaten ze vaak niet in hun douane-kot. Maar ja er bestaat ook zoiets als vliegende douane-controle.
En ach ja in Oostenrijk zeker op je snelheid letten. Want de baan van Landeck naar Ischgl, daar staan ze regelmatig te controleren.

-
pirre105
- Contacteer:
Ging daar in Samnaun deze zomer eens een kijkje gaan nemen en aan de grens werden mijn 2 koffers en ook nog de topcase volledig leeggemaakt en doorzocht. Er werd echter niets strafbaar gevonden aangezien ik reeds geladen was als een muilezel en toch niets kon meebrengen!!
Zwitserland gaat vanaf volgend jaar trouwens deel uit maken van Schengen en dan valt de grenscontrole weg maar niet de douane natuurlijk. Ben eens benieuwd.
Zwitserland gaat vanaf volgend jaar trouwens deel uit maken van Schengen en dan valt de grenscontrole weg maar niet de douane natuurlijk. Ben eens benieuwd.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
YOO
Grtz, Philip!
En nu terug on-topic, 't skiforum staat ergens anders
Wat wil je er eigenlijk gaan doen, hoelang zit je daar ter plekke, wil je een aanrij- en terugrijroute, soit, ietske meer info graagpatrick de cock schreef:Zou deze zomer naar Oostenrijk willen gaan,omgeving Landeck.
Klopt, is dus in Samnaun (wist ik niet, weer iets geleerd) en wat verder Livigno. Zoals gezegd, opgelet bij eventuele aankopen van taxvrije koopjes.patrick de cock schreef:Het zou er in de omgeving ook tax vrij zijn .
Grtz, Philip!
En nu terug on-topic, 't skiforum staat ergens anders
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
patrick de cock
Philip,
Had gedacht om zeven dagen ter plaatse te blijven in Tobadill.
In twee dagen op en twee af, niet teveel autostrade.
Ook al bedankt aan de andere voor de reacties.
Groeten
Had gedacht om zeven dagen ter plaatse te blijven in Tobadill.
In twee dagen op en twee af, niet teveel autostrade.
Ook al bedankt aan de andere voor de reacties.
Groeten
Patrick,
wij zijn in september enkele dagen in Tobadill geweest. Hoe heb je dàt 'boeregat' in godsnaam gevonden? Schitterende streek. Als ik je een tip mag geven: Gasthof Alpenblick: schitterende lokatie om te logeren bij Westvlamingen. Niks anders dan lof.
Zijn dan doorgereisd door het taxvrije Livigno in Italië...
Hebben o.a. de GPS route afgereden die te vinden was op de website van Motoren en Toerisme. Echt waar: mooie ritten.
Indien gewenst wil ik je gerust onze routes (Garmin) doormailen, geef me maar een seintje. We zijn vertrokken, via de Vogezen en Zwarte Woud naar Oostenrijk en dan via Zwitserland naar Italië en via de "Romantische Strasse" terug. Al viel dat laatste serieus tegen...
Doe ze ginder in Tobadill de groeten van ons !!
Groeten,
Fré & Vivi
wij zijn in september enkele dagen in Tobadill geweest. Hoe heb je dàt 'boeregat' in godsnaam gevonden? Schitterende streek. Als ik je een tip mag geven: Gasthof Alpenblick: schitterende lokatie om te logeren bij Westvlamingen. Niks anders dan lof.
Zijn dan doorgereisd door het taxvrije Livigno in Italië...
Hebben o.a. de GPS route afgereden die te vinden was op de website van Motoren en Toerisme. Echt waar: mooie ritten.
Indien gewenst wil ik je gerust onze routes (Garmin) doormailen, geef me maar een seintje. We zijn vertrokken, via de Vogezen en Zwarte Woud naar Oostenrijk en dan via Zwitserland naar Italië en via de "Romantische Strasse" terug. Al viel dat laatste serieus tegen...
Doe ze ginder in Tobadill de groeten van ons !!
Groeten,
Fré & Vivi
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
YOO
Mocht ik daar zitten (daar is ook een hotel uitgebaat door een Vlaams koppel, ooit op tv gezien) dan zou ik zeker volgende dagtrips doen:
- Rondje Timmelsjoch, Jauffenpas, Passo di Pennes, Bolzano, Merano, Jauffenpas (gaat ge echt twee keer willen doen, geloof me) oude Brennerstrasse, Insbruck, en zo terug naar Tobadill.
- Een rondje Pfunds, Susch, Flüelapass, Davoz, Liechtenstein, en via Bludenz, Arlbergpass en St. Anton terug naar Tobadil.
- Een rondje Reschennpass, Prato, Stelvio, Bormio, dan naar Livigno over Passo d'Eira en Passo di Foscagno, (je zegt niet of met een GS rijdt, maar indien wel, en geen je geen schrik hebt van een mooi stukje goed begaanbaar off-road moet je net na Bormio de baantjes rond de meren Lago di Cancano en Lago di San Giacomo doen) en zo naar Livigno. Daar tanken (taxfree) en via de oever van Lago dell Gallo en de tunnel naar de Ofenpass, en zo via Mustair en wederom de Reschennpass naar Tobadill.
- Arlbergpass, Flexenpass, zo naar Reutte, Ammer-Sattel, Garmisch, Ehrwald, en zo terug naar Tobadill.
En da's zo op 't eerste zicht, me dunkt dat ge u niet gaat vervelen daar
Voor aanrij- en terugrijroutes zou ik via 't Zwarte woud gaan, misschien onderweg een bezoekje brengen aan Schaffhausen, altijd de moeite waard.
Grtz, Philip!
Mocht ik daar zitten (daar is ook een hotel uitgebaat door een Vlaams koppel, ooit op tv gezien) dan zou ik zeker volgende dagtrips doen:
- Rondje Timmelsjoch, Jauffenpas, Passo di Pennes, Bolzano, Merano, Jauffenpas (gaat ge echt twee keer willen doen, geloof me) oude Brennerstrasse, Insbruck, en zo terug naar Tobadill.
- Een rondje Pfunds, Susch, Flüelapass, Davoz, Liechtenstein, en via Bludenz, Arlbergpass en St. Anton terug naar Tobadil.
- Een rondje Reschennpass, Prato, Stelvio, Bormio, dan naar Livigno over Passo d'Eira en Passo di Foscagno, (je zegt niet of met een GS rijdt, maar indien wel, en geen je geen schrik hebt van een mooi stukje goed begaanbaar off-road moet je net na Bormio de baantjes rond de meren Lago di Cancano en Lago di San Giacomo doen) en zo naar Livigno. Daar tanken (taxfree) en via de oever van Lago dell Gallo en de tunnel naar de Ofenpass, en zo via Mustair en wederom de Reschennpass naar Tobadill.
- Arlbergpass, Flexenpass, zo naar Reutte, Ammer-Sattel, Garmisch, Ehrwald, en zo terug naar Tobadill.
En da's zo op 't eerste zicht, me dunkt dat ge u niet gaat vervelen daar
Voor aanrij- en terugrijroutes zou ik via 't Zwarte woud gaan, misschien onderweg een bezoekje brengen aan Schaffhausen, altijd de moeite waard.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
patrick de cock
Inderdaad, het zou in hotel Alpenblick zijn.
Had dit hotel over enkele maanden gezien op Vijf TV, ondertussen zeer veel lof over gehoord.
Zo te zien zal ik er mij zeker niet vervelen, over hoeveel km per dag spreek je hier dan Philip ?
Zouden er detail kaarten zijn over deze streek,ik heb de michelin730 van oostenrijk.
Heb al is gaan zien in de standaard boekhandel,maar er is niet veel anders.
Groetjes
Had dit hotel over enkele maanden gezien op Vijf TV, ondertussen zeer veel lof over gehoord.
Zo te zien zal ik er mij zeker niet vervelen, over hoeveel km per dag spreek je hier dan Philip ?
Zouden er detail kaarten zijn over deze streek,ik heb de michelin730 van oostenrijk.
Heb al is gaan zien in de standaard boekhandel,maar er is niet veel anders.
Groetjes
Patrick,
je hebt PB.
je hebt PB.
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
Geen idee, reken maar op 250-300Km per dag, gewoon uit de losse pols geschud. Sommige ritjes kunnen zelfs meer zijn, maar aangezien je in een hotel zit kan dit geen probleem vormen. Daar kun je altijd vroeg vertrekken, wetende dat je 's avonds in een warm hotel kan eten en slapen.patrick de cock schreef:Zo te zien zal ik er mij zeker niet vervelen, over hoeveel km per dag spreek je hier dan Philip ?
Die heb ik ook, m'n voorbereidingen doe ik meestal op de pc, met Via Michelin. Aangezien je daar serieus kan inzoomen en op kaartnivau blijven, moet er wel een gedetaileerde kaart bestaan. Heb ff op 't net gezocht, maar spijtig genoeg niks gevonden, althans van Michelin.patrick de cock schreef:Zouden er detail kaarten zijn over deze streek,ik heb de michelin730 van oostenrijk.
Ff navraag doen bij Atlas&Zanzibar, die zullen 't wel weten.
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
BMW-4-Ever
Patrick,
ik heb de afgelopen zomer een week doorgebracht in Serfaus, ook vlakbij Landeck. Stuur me je mailadres in een PB en ik zal mijn Garmin GPS routes aan u terug mailen.
Viel Spass
Erik
ik heb de afgelopen zomer een week doorgebracht in Serfaus, ook vlakbij Landeck. Stuur me je mailadres in een PB en ik zal mijn Garmin GPS routes aan u terug mailen.
Viel Spass
Erik
-
patrick de cock
Mannen, allemaal bedankt voor de spontane reacties.
Kan hier zeker mijn verlof mee doorbrengen.
Zal een van de dagen er eens mee beginnen,nu er toch niet veel te rijden valt.
Groeten Patrick
Kan hier zeker mijn verlof mee doorbrengen.
Zal een van de dagen er eens mee beginnen,nu er toch niet veel te rijden valt.
Groeten Patrick
Samnaun is idd goedkoper, zeker de moeite waard! Ben er met de wintersport een paar keer geweest en ook wat meegenomen 
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
-
Tazke
- Contacteer:
Juist de electronica is er niet goedkoper.MrUfip schreef:Samnaun is idd goedkoper, zeker de moeite waard! Ben er met de wintersport een paar keer geweest en ook wat meegenomen
Maar wel de drank, parfum, .....

Ne goeie raad: plan NOOIT over de 250 km/dag of ge zult weinig stoppen en weinig zien onderweg. Ikzelf maak altijd routes tussen 200 km - 250 km met een tendens om liever dichter naar die 200 km te zitten dan naar die 250 km. Ik spreek hier uiteraard wel over de dagritten terplaatse, hé.patrick de cock schreef:over hoeveel km per dag spreek je hier dan ?
300 + is goed voor eentje tussendoor, maar élke dag en de fun is er rap af. Veel hangt ook af of je met allemaal gasten onder mekaar rijdt en of er veel duo's ('t vrouwke) bijzijn, want die hun (motor)botten hangt het nog sneller uit

Dat klopt, maar 2 flessen pasten prima in mijn rugtas toen ik daar op snowboard langs kwamTazke schreef:Juist de electronica is er niet goedkoper.MrUfip schreef:Samnaun is idd goedkoper, zeker de moeite waard! Ben er met de wintersport een paar keer geweest en ook wat meegenomen
Maar wel de drank, parfum, .....
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Helemaal mee eens! Zelf vind ik 150km/dag in de bergen lekker om te doen. Dan heb je voldoende tijd om te stoppen, genieten van het uitzicht en te rijden. Ik heb ook wel eens 300km gedaan, maar dan ben je bek af, heb je een blikken kont en is de lol er snel af.WimLT schreef:Ne goeie raad: plan NOOIT over de 250 km/dag of ge zult weinig stoppen en weinig zien onderweg. Ikzelf maak altijd routes tussen 200 km - 250 km met een tendens om liever dichter naar die 200 km te zitten dan naar die 250 km. Ik spreek hier uiteraard wel over de dagritten terplaatse, hé.patrick de cock schreef:over hoeveel km per dag spreek je hier dan ?
300 + is goed voor eentje tussendoor, maar élke dag en de fun is er rap af. Veel hangt ook af of je met allemaal gasten onder mekaar rijdt en of er veel duo's ('t vrouwke) bijzijn, want die hun (motor)botten hangt het nog sneller uit
Koppel!! schreef:YOO
- Rondje Timmelsjoch, Jauffenpas, Passo di Pennes, Bolzano, Merano, Jauffenpas (gaat ge echt twee keer willen doen, geloof me) oude Brennerstrasse, Insbruck, en zo terug naar Tobadill.452km
- Een rondje Pfunds, Susch, Flüelapass, Davoz, Liechtenstein, en via Bludenz, Arlbergpass en St. Anton terug naar Tobadil.280km
- Een rondje Reschennpass, Prato, Stelvio, Bormio, dan naar Livigno over Passo d'Eira en Passo di Foscagno, (je zegt niet of met een GS rijdt, maar indien wel, en geen je geen schrik hebt van een mooi stukje goed begaanbaar off-road moet je net na Bormio de baantjes rond de meren Lago di Cancano en Lago di San Giacomo doen) en zo naar Livigno. Daar tanken (taxfree) en via de oever van Lago dell Gallo en de tunnel naar de Ofenpass, en zo via Mustair en wederom de Reschennpass naar Tobadill. 295km
- Arlbergpass, Flexenpass, zo naar Reutte, Ammer-Sattel, Garmisch, Ehrwald, en zo terug naar Tobadill. 247km
En da's zo op 't eerste zicht, me dunkt dat ge u niet gaat vervelen daar![]()
Grtz, Philip!
Hoi,
Ik heb die ritten eens gemaakt in Mapsource, omdat de kans zeer groot is dat wij daar deze zomer ook gaan vertoeven.
rit 1: 452km
rit 2: 280km
rit 3: 295km, niet off-road maar langs de Passo 'd Eira
rit 4: 247km
Wat er ook mooi is niet ver van Tobadill is de Fachinajoch, Hachntenjoch en Kaunertal. Waarschijnlijk ook de silvretta, maar die moet ik nog eens rijden.
Als er iemand is die interesse heeft in de gps-file van die ritten mail ik die met alle plezier door.
grtz,
kris