sport pack of tourer pack voor 1 euro

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
X men

sport pack of tourer pack voor 1 euro

Bericht door X men »

Ik kreeg een brief van bmw, met daarin een folder die spreekt over een mooi aanbod. Voor alle tussen 1 september en 31 december aangekochte nieuwe bmw r1200r krijg je er voor één euro ofwel een sprot pack (sportwindscherm en Acrapocic uitlaat) ofwel een tourer pack (hoog windscherm, kofferhouders en koffers) bij.

Mooi.

Toch is het wel erg cynisch om dit naar een klant te sturen die vier maanden geleden een nieuwe r1200r gekocht heeft, en de volle pot betaalde voor kofferhouders en koffers.

Basisregel in alle direct-marketingacties is dat je niet blindweg elk commercieel aanbod zomaar naar het volledige klantenbestand opstuurt. Je doelgroep definieren en daarop afbakenen is cruciaal. Men is hier duidelijk vergeten om de klanten die al dit type moto hebben, eruit te filteren.

Maar als consument voel ik me wel behoorlijk afgezeikt...

Kregen er nog forumleden dit schrijven ?

groeten,
Peter
Motorista7

Re: sport pack of tourer pack voor 1 euro

Bericht door Motorista7 »

Yep, hier ook. Ik heb nog geen R1200R en was van plan er een te kopen, dus voor mij komt het aanbod wel goed uit. :wink:

Maar je hebt gelijk, Peter: elementaire fout in marketing :-?

Kan me voorstellen dat je je ietwat bekocht voelt. Het is jammer genoeg het risico bij veel aankopen, denk maar aan de iPhone e.d. Als ik in jouw schoenen stond, zou ik allicht net hetzelfde voelen. :-?

Ik hoop dat je intussen al wel vier maanden met volle teugen van de R1200R genoten hebt :?: :grin:
R1200R
Luna
Contacteer:

Bericht door Luna »

Ook deze folder in de bus gekregen; behoor wel tot de juiste doelgroep, aangezien ik in augustus nog naar Toscane gereden ben met mijn R1100R van '98, met mijn echtgenote achterop, en natuurlijk de volledige kofferset geinstalleerd.

Maar mijn boxertje deed het uitstekend (heen in 3 dagen, terug in 2 dagen, 1560 km enkele reis, ter plaatse ong.400 km), dus zou niet weten waarom te veranderen naar een R1200R....
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Het is wel een mooie aanbieding vind ik... 8-)
En idd, ik zou me ook ambetant voelen als het mij zou overkomen... Anderzijds, als ik ne nieuwen zou kopen, dan zou ik zowiezo wachten op een of andere actie, want die komt er toch ooit eens... Bv rond de tijd van het salon of zo... Natuurlijk moet het wachten een mogelijkheid zijn he... DWZ een andere moto hebben die nog degelijk bolt... :wink: Idem voor een wagen trouwens... :wink:
GS staat voor geil speelgoed
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Waarom vraag je de afzender niet om uitleg, en (OK, klinkt misschien naief :oops: ) een gebaar van zijn/haarentwege om de frustraties wat te compenseren? Ik zou bij de afzender argumenteren dat ik er van uitga dat hij/zij toch wel (een klein beetje) heeft nagedacht vooraleer dit soort schrijven rond te sturen. De afzender is dus "moreel verantwoordelijk" voor hetgeen hij/zij rondstuurt en mag dus ook een gebaar doen, gelet op de gevolgen (ontevreden klanten) van zijn/haar slordigheid.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
PHILIP

Bericht door PHILIP »

Wat zou je reactie zijn indien je NIET aangeschreven zou zijn.... ? Wat denkt BMW wel..., dat ze zelf gaan bepalen wie in aanmerking komt voor een promotie? of... Ze denken dat ze kunnen maskeren dat een aantal goeie klanten een slechte zaak gedaan hebben...!

Ik vind het een normaal dat tegen het einde van het seizoen promotie gevoerd wordt voor minder populaire modellen, bmw houdt het gewoonlijk nog netjes ( langs onze kant net niet) , suzuki en kawasaki geeft moto's bijna weg op't einde van het seizoen.
Niettegenstaande zou ik ook pissig zijn in uw geval hoor.

groeten,
philip
De Jempy

Bericht door De Jempy »

Hoi Peter,
het is dan al wel enkele maanden geleden dat je je nieuwe motor hebt aangeschaft, en zoals ik begrijp heb je enkel de koffers en kofferhouders erbij gekocht (geen windscherm).
Als je nu eens met de verdeler (lees verkoper) gaat praten en vragen wat hij alsnog kan regelen voor jou. Dan denk ik hier aan een windscherm of een ander assesoir welk jou interesseerd.
Je kan hem wijzen op de goeië reclame voor zijn zaak welke je eventueel op dit forum kan melden... :wink:
Afbeelding
Afbeelding
X men

Bericht door X men »

@ De Jempy : ik heb achteraf nog een V stream windscherm van Z technik gekocht. Heb er gemengde gevoelens over. Bijzonder goede bescherming, afwerking is gewoon perfekt, maar wel veel turbulentie ter hoogte van het vizier. Op autostrade echt hinderlijk, al ben ik wel erg gevoelig hiervoor. Ik twijfel of ik het erop ga laten staan. Ik denk dat ik volgend seizoen terug zonder ga rijden. (kans is groot dat er binnenkort een V stream nieuwprijs 250 euris te koop zal staan voor pakweg 100 euro :wink: ) Misschien een klein sport scherm van bmw zelf ? Weet het nog niet goed. En inderdaad, al flink wat (heel tevreden) kilometers gedaan, ik ben echt tevreden met mijn moto.

Ik zal er zeker met Piet Lievens over spreken, al is dat zeker en vast zijn fout niet. De mailing gaat uit van de invoerder. Het is niet mijn bedoeling hier geld uit te halen, maar ik wou er wel op wijzen dat als je als fabrikant negatieve reakties wil vermijden, dat je dan wel tijd moet steken in het grondig voorbereiden van je direct-mailing adresbestanden.
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Ik rij al 26 jaar BMW (sinds 1982) eerst een R100CS dan een R100GS en de laatste 12 jaar een R1100RS, ik heb van die reclamestunts nog nooit iets aangekregen. Hoe zou dat toch komen?
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Chris Wils schreef:Ik rij al 26 jaar BMW (sinds 1982) eerst een R100CS dan een R100GS en de laatste 12 jaar een R1100RS, ik heb van die reclamestunts nog nooit iets aangekregen. Hoe zou dat toch komen?
Tja... :mrgreen: :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

mijn schoonbroer heeft een jaar geleden ne R850R gekocht, nooit mee naar de BMW garage geweest aangezien er niets aan kapot was en hij het onderhoud zelf doet, nooit geregistreerd ergens (of toch niet dat hij weet) en hij heeft de folder "aan de BMW motorrijder" toch ook in zijn bus gekregen... Ik niet... Dat ik die niet in mijn bus gekregen heb vind ik heel normaal. Dat hij die in zijn bus gekregen heeft is een raadsel. Maar erg vond em dat niet zenne... 8-)
GS staat voor geil speelgoed
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Motorfietsen moeten toch ingeschreven worden...snappie ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Bob

Bericht door Bob »

(s)Campi Di Pampi schreef:Motorfietsen moeten toch ingeschreven worden...snappie ?
Inderdaad, ik denk dat de DIV een centje bijverdient door bestanden op maat van bedrijven te verkopen. Bij aankoop van een tweedehands Renault kreeg ik ook al gepersonaliseerde reclame lang voor ik bij een dealer op onderhoud was gegaan. Idem allicht voor BMW motorfietsen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Ik heb hetzelfde meegemaakt vorig jaar met GS1200 : gekocht in september, 1 maand later : gratis koffers bij aankoop!Want er komt een nieuw model uit en de voorraad moet erdoor! :oops: :-(

Ni leuk! Zelf zeggen ze dat ze dat niet op voorhand weten...komt van Duitsland ( en ik geloof hun een beetje)
I like my bike!!
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

Bob schreef: ik denk dat de DIV een centje bijverdient door bestanden op maat van bedrijven te verkopen.
'k Vraag me af of dat zo is, en of het toegelaten is? Zou denken dat de Privacy wetgeving dit niet toelaat?
R1200R
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Ik rij¨ DE LAATSTE 12 JAAR¨ met een R1100RS, ook omdat ik intussen wel eens gaan zien ben voor een nieuwe, maar als ik daar dan aankom bij die dealer, en vraag hem: wat krijg ik nog voor de mijne als ik hier een nieuwe koop, kijken ze met een lang gezicht eens buiten en dan krijg ik als antwoord:DAT? niks, dat neem ik niet meer over, te oud. Ge denkt toch niet dat ik hem gratis daar laat voor een nieuwe, dus blijf ik er maar mee rijden en komt er gene nieuwe in de garage.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Plaats reactie