Kwaliteitsprobleem BMW toegegeven

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Werner Von C.
Contacteer:

Re: Kwaliteitsprobleem BMW toegegeven

Bericht door Werner Von C. »

Jo De Paepe schreef:alleen volgende bedenking :
iemand die de prijs neertelt voor een BMW verwacht terecht en 100% kwaliteitsproduct (doch niets of niemand is perfect en techniek kan altijd falen)
Akkoord als het gaat over een verroest vijsje of 100ml extra olieverbruik, als het wéér eens over de laten-we-de-ringantenne-voor-de-derde-keer-vervangen-en-hopelijk-is-ie-nu-definitief-hersteld gaat of voor de zovéélste hopelijk-doet-deze-dichting-het-wél gaat begin ik het op m'n heupen te krijgen...
iemand die hetzelfde bedrag neertelt voor een italiaanse schone doet een kwaliteitsprobleem af met het woord: karakterfiets en weet opvoorhand dat hij problemen mag verwachten
Je zegt het zelf...schoonheid is één zaak en die Italiaanse fietsen zien d'r effectief béter uit dan m'n nors-ogende Helga en als je Italiaans koopt wéét je op voorhand dat de mechaniek je wel eens in de steek durft laten, op een Bmw verwacht je niet dat 'ie supermooi is (alhoewel ze er de laatste tijd wel knap-ogende dingen maken) maar eerder degelijkheid en betrouwbaarheid...

:-P
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
josR1200RT

Bericht door josR1200RT »

Mijn R1200RT bouwjaar oktober 2007 met 6800km is ook stilgevallen op het Vlastreffen dit jaar. Het was de alombekende EWS foutmelding.
Gelukkig had ik de BMW mobility card op zak die hebben de moto van Kortrijk naar mijn dealer in Lier getakeld. Ik heb ondertussen een vervangauto gekregen voor 3 dagen.
Het hele voorval is zo goed mogelijk opgelost. Bij vervangen van de ringantenne heeft de dealer ook een update van de software uitgevoerd mbt detectie van het pingelen.
Herman1200RT

Bericht door Herman1200RT »

josR1200RT schreef:Mijn R1200RT bouwjaar oktober 2007 met 6800km is ook stilgevallen op het Vlastreffen dit jaar. Het was de alombekende EWS foutmelding.
Gelukkig had ik de BMW mobility card op zak die hebben de moto van Kortrijk naar mijn dealer in Lier getakeld. Ik heb ondertussen een vervangauto gekregen voor 3 dagen.
Het hele voorval is zo goed mogelijk opgelost. Bij vervangen van de ringantenne heeft de dealer ook een update van de software uitgevoerd mbt detectie van het pingelen.
Bij mijn RT is deze update ook gebeurd.Wat mij nu wel opgevallen is: bij het opzetten van het contact wordt het servicemoment niet meer vermeld op de display.Is er nog iemand die deze vaststelling gedaan heeft?

Herman
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Wat ik niet zo goed begrijp, is dat sommigen stellen dat het vroeger beter was. Voor de K-reeks misschien wel, maar serieus, de R's zijn altijd al redelijk rampzalig geweest hé :lol: ...
Als je sleutelen als hobby hebt én je wilt dat combineren met motorrijden, koop dan een 2-klepper. Niets beters te vinden. Eenvoudige mekaniek dat wel, maar er staat je een bijna perfect voorspelbaar assortiment aan defecten te wachten. Tegen dat je rond bent begint het weer van voor af aan :mrgreen: :mrgreen: . 'k Spreek uit (spijtige ?) ondervinding. 't Zijn allemaal wel doenbare dingen, maar als je je fiets dagdagelijks nodig hebt kan het toch meer dan op de zenuwen gaan werken.

Tenzij er met "vroeger" gerefereerd wordt naar de 1100-reeks, waar je met een goed gereviseerde versnellingsbak er toch een heel eind mee komt. Of waar moet zich die "vroeger" dan situeren :?:
Laatst gewijzigd door Raketman op 24 sep 2008, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil volentibus arduum
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Herman1200RT schreef:Bij mijn RT is deze update ook gebeurd.Wat mij nu wel opgevallen is: bij het opzetten van het contact wordt het servicemoment niet meer vermeld op de display.Is er nog iemand die deze vaststelling gedaan heeft?

Herman
Servicemoment indicatie? Kun je dat effe uitleggen, de mijne toont dat namelijk niét (model 2007)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Herman1200RT

Bericht door Herman1200RT »

(s)Campi Di Pampi schreef:
Herman1200RT schreef:Bij mijn RT is deze update ook gebeurd.Wat mij nu wel opgevallen is: bij het opzetten van het contact wordt het servicemoment niet meer vermeld op de display.Is er nog iemand die deze vaststelling gedaan heeft?

Herman
Servicemoment indicatie? Kun je dat effe uitleggen, de mijne toont dat namelijk niét (model 2007)
Mijn RT is van 10/2007 model 2008.Zou dan pas toegevoegd zijn

Herman
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

BeemerBert schreef:Kwaliteitsprobleem BMW toegegeven / Explosieve vraag leidt tot fabricagefouten
Kwaliteit omlaag, prijs omhoog. En wij maar kopen. . . . . De directie in Beieren lacht het hardst denk ik zomaar
edwinRT

Bericht door edwinRT »

Die lachen de lul uit hun broek.
En dat je vele reacties leest van mensen die de directie onrechstreeks nog vededigen , zou je voor minder.
Bmw geeft zelf toe dat de kwaliteit te wensen overlaat en toch minimaliseren vele dat nog. :roll: :?:
Afbeelding
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Tja,

Niemand is verplicht een BMW te kopen natuurlijk. En met er tegen elkaar over te zagen zal het niet helpen vrees ik.
Voor elke ontevreden klant zijn er tientallen die wel tevreden zijn.
Nu ik heb in ieder geval voorlopig geen klachten. Na een K1100 RS, een R1150 GS een R 1150 RT zit ik nu met mijn 1200 RT aan mijn vierde BMW en ik ben er na 15.000 km nog altijd zeer en zeer tevreden over.
Wat ik mij wel afvraag is, iedereen klaagt dat een BMW veel en veel te duur is. Maar ze staan steevast aan de top van de verkoopstabellen. Waarom worden ze dan eindelijk gekocht.
Ik heb al met ontelbare verschillende modellen, types en merken gereden en geen enkel model of merk geeft me zoveel voldoening als een BMW. En ik ben bereid de prijs ervoor te betalen. Blijkbaar zijn veel mensen van hetzelfde gedacht als ik.
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Flat Twin Power schreef:Tja,

Niemand is verplicht een BMW te kopen natuurlijk. En met er tegen elkaar over te zagen zal het niet helpen vrees ik.
Nu ik heb in ieder geval voorlopig geen klachten. Na een K1100 RS, een R1150 GS een R 1150 RT zit ik nu met mijn 1200 RT aan mijn vierde BMW en ik ben er na 15.000 km nog altijd zeer en zeer tevreden over.
Wat ik mij wel afvraag is, iedereen klaagt dat een BMW veel en veel te duur is. Maar ze staan steevast aan de top van de verkoopstabellen. Waarom worden ze dan eindelijk gekocht.
Ik heb al met ontelbare verschillende modellen, types en merken gereden en geen enkel model of merk geeft me zoveel voldoening als een BMW. En ik ben bereid de prijs ervoor te betalen. Blijkbaar zijn veel mensen van hetzelfde gedacht als ik.
Dit wil niet zeggen dat de mensen die problemen hebben aan de kant moeten gezet worden
Andalousie 09/2018
BeemerBert

Bericht door BeemerBert »

Afbeelding

Bmw is druk bezig om de kwaliteit te verbeteren :shock:

Volgens het Taiwanese Staatsinstuut voor Investering (DoiS) overweegt BMW de productie van motorfietsonderdelen van China naar Taiwan over te hevelen. Vertegenwoordigers van het Duitse merk waren eind april in Taiwan om lokale motorproducenten te ontmoeten. Volgens DoiS is BMW niet tevreden over de Chinese medewerking en het kwaliteitsniveau van de uit China afkomstige onderdelen en zou -ondanks de lagere lonen- de prijs/kwaliteitsverhouding daardoor niet meer juist zijn. Nu zou daarom gezocht worden naar andere fabrikanten van gietijzeren onderdelen, verlichting, schokbrekers, uitlaatsystemen, sensoren en controle-units.

Bron: Department of Investment Services Taiwan

Zal een hele vooruitgang betekenen :mrgreen:
edwinRT

Bericht door edwinRT »

Je ziet, buiten de prijs is er niet veel Duits meer te vinden in Benjing Motor Werke. :mrgreen:

Ik rij dus gewoon met een dure chinees rond. :shock:
Afbeelding
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Nu nog een fotoke vinden waar tenminste toch één BMW-cylinder bijzit...

:-? :mrgreen:
Nil volentibus arduum
BeemerBert

edwinRT schreef:Je ziet, buiten de prijs is er niet veel Duits meer te vinden in Benjing Motor Werke. :mrgreen:

Ik rij dus gewoon met een dure chinees rond. :shock:

:spiderman: :spiderman: :spiderman:
Flat Twin Power

bmwfreakske schreef:
Flat Twin Power schreef:Tja,

Dit wil niet zeggen dat de mensen die problemen hebben aan de kant moeten gezet worden
Neen natuurlijk niet en dat wil ik in mijn bericht ook niet zeggen. Maar ik lees hier berichten, ja het is reteduur, ja het is een schande enz maar als je het te duur vind waarom koop je dan eigenlijk zo'n ding. Moest ik een BMW te duur vinden dan zou ik er gewoon gene kopen zo simpel is het.
BeemerBert

Schalkseruiter® schreef:
Flat Twin Power schreef:
Neen natuurlijk niet en dat wil ik in mijn bericht ook niet zeggen. Maar ik lees hier berichten, ja het is reteduur, ja het is een schande enz maar als je het te duur vind waarom koop je dan eigenlijk zo'n ding. Moest ik een BMW te duur vinden dan zou ik er gewoon gene kopen zo simpel is het.
Misschien omdat ze de degelijkheid er ook van verwachten voor "duur" spul....Ik ben groot gebracht in de tijd dat ze zeiden koop een Mercedes,BMW,Opel of een andere europees en je zit goed, je hebt degelijk materiaal, je betaald wel wat meer maar het loont....dus weet het ook nimeer zenne, maar als je leest dat er meerdere BMW-rijders klachten hebben over hun "duur" speelgoed, waarschijnlijk omdat ze het kunnen betalen,het mooi vinden en alsook degelijk is en dan nog goed rijdt, en één van die voorwaarden die je dan toch verwacht niet aan de orde komt en dan nog wordt toegegeven uit hogerhand, dan ga je me toch niet wijsmaken dat deze mensen content blijven,niet?
In iedergeval, als ik een winkel moest hebben en dure spullen verkoop én nadien nog zeg de spullen hebben een kwaliteitscontrole gemist en de mankementen stapelen zich op in allerlei maten.....denk da ik mijne winkel vlug kon sluiten of hopen op klanten die zeggen....tis niks manneke het spul macheert ni maar tis toch schoon hé.
Grtz
Schalkse®
De spijker op zn kop :-)
Als Bmw de problemen oplost, motoren binnen roept voor problemen die bekend zijn is er niks aan de hand.
Kortom als de "degelijkheid " ons eens in de steek laat en het wordt gewoon opgelost, liefst voor we in panne staan, hoor je haast niemand klagen.

Ik ben nog steeds een tevreden BMW rijder, laat BMW dit zo houden.
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

BeemerBert schreef:
Schalkseruiter® schreef:
Flat Twin Power schreef:
Misschien omdat ze de degelijkheid er ook van verwachten voor "duur" spul....Ik ben groot gebracht in de tijd dat ze zeiden koop een Mercedes,BMW,Opel of een andere europees en je zit goed, je hebt degelijk materiaal, je betaald wel wat meer maar het loont....dus weet het ook nimeer zenne, maar als je leest dat er meerdere BMW-rijders klachten hebben over hun "duur" speelgoed, waarschijnlijk omdat ze het kunnen betalen,het mooi vinden en alsook degelijk is en dan nog goed rijdt, en één van die voorwaarden die je dan toch verwacht niet aan de orde komt en dan nog wordt toegegeven uit hogerhand, dan ga je me toch niet wijsmaken dat deze mensen content blijven,niet?
In iedergeval, als ik een winkel moest hebben en dure spullen verkoop én nadien nog zeg de spullen hebben een kwaliteitscontrole gemist en de mankementen stapelen zich op in allerlei maten.....denk da ik mijne winkel vlug kon sluiten of hopen op klanten die zeggen....tis niks manneke het spul macheert ni maar tis toch schoon hé.
Grtz
Schalkse®
De spijker op zn kop :-)
Als Bmw de problemen oplost, motoren binnen roept voor problemen die bekend zijn is er niks aan de hand.
Kortom als de "degelijkheid " ons eens in de steek laat en het wordt gewoon opgelost, liefst voor we in panne staan, hoor je haast niemand klagen.

Ik ben nog steeds een tevreden BMW rijder, laat BMW dit zo houden.
Ik heb de indruk dat er tegenwoordig toch sneller word opgetreden.Bv bij mijn Gsa was de remschijf krom,dit werd opgelost onder garantie.Tijdens het testritje over de parking hoorde de mekanieker iets aan de kardan ,hij had geen helm op en daarom dat ik het zelf nog niet gehoord had.Hij draaide handmatig wat met het wiel en zei tegen mij dat er iets mis was met de kardan.Ik zei dan tegen de dealer dat we binnenkort op reis vertrokken en ik weer niet in panne wou staan en een week later werd de kardan gewoon onder garantie vervangen.Mijn Gsa is van oktober 2007 en nu staat er een kardan van type 2008 onder(na 1000 km moest hiervan de olie ververst worden).
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Flat Twin Power schreef:Ik lees hier berichten, ja het is reteduur, ja het is een schande enz maar als je het te duur vind waarom koop je dan eigenlijk zo'n ding. Moest ik een BMW te duur vinden dan zou ik er gewoon gene kopen zo simpel is het.
Nét omdat het zo duur is, wordt het voor sommigen een must have, een pronkartikel en zijn tegelijk alle bijkomende kosten er budgetair natuurlijk al direct teveel aan. Net zoals dat ook bij héél véél HD-rijders het geval is trouwens. En blijkbaar zijn er die dat dus ook gewoon kopen om er achteraf over te kunnen zagen. De mensen zijn gewoon niet gelukkig niet meer als ze niks hebben om over te kunnen zagen. En zou het niet over hun BMW zijn, dan zou het wel over wat anders zijn. Als ze maar kunnen zagen. Verdomme, nu begin ik zelf eigenlijk ook al te zagen :oops: :-P :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Schalkseruiter® schreef:....mensen die iets kopen om er achteraf op te kunne zagen alé jong...
Erg hé, maar van éne weet ik het al zeker (nee, gij zijt het niet :mrgreen: ), want anders is hij nog stommer dan ik dacht :roll: :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Flat Twin Power

Schalkseruiter® schreef:Ja Wimmeke nu zijde aan"t zagen :mrgreen: :mrgreen: ....mensen die iets kopen om er achteraf op te kunne zagen alé jong...Nee zal ik het eens zegge se, we leven in een luxemaatschappij en we zijn me niks meer content, zegt da nonkel Schalkse het gezegd heeft...nem
Grtz
Schalkse®
Ja, dat zal het wel zijn. We zagen over van alles en nog wat terwijl ze op 5000 km van hier creperen van de honger. Maar daar staat niemand bij stil. Voor de prijs van 1 1200 RT kun je ginder een heel dorp een jaar lang eten geven.
Ik zie dat aan mijn kinderen ook, niettegenstaande ik er nogal redelijk kort op zit zagen ze over alle soorten kleine dingen. We zijn alsmaar meer mietjes aan het kweken. De wereld is naar de kloten en elke dag wordt het erger.
P@ul

Bericht door P@ul »

Voor alle klagers van BMW motoren, misschien een tip... :roll:
Antwerpenaars bundelen klachten in lied
De stad Antwerpen werkt momenteel aan de opstart van een klachtenkoor. De bedoeling daarvan is om klachten van inwoners te verzamelen en de beste daarvan te bundelen tot een lied, dat op 26 april tijdens de erfgoeddag zal gezongen worden. Iedereen die wil, kan mee komen repeteren met het nieuwe ensemble.

Het initiatief gaat uit van de organisatie "Liefhebber", een onderdeel van het Huis voor de Amateurkunsten. In februari beginnen de repetities van het klachtenkoor dat op een ludieke manier burgers de kans wil geven om hun ergernissen te uiten. De koorleden hoeven geen zangervaing te hebben, maar er is wel muzikale begeleiding voorzien. De vertolking van het Antwerpse klachtenlied zal opgenomen worden op een dvd. (TIP)
bron: http://www.belga.be
Motorcycle always a trusty friend
J
Contacteer:

Bericht door J »

Jo De Paepe schreef:kwaliteitsproblemen hebben altijd al bestaan
condens in tellers K100
, loskomende remvoeringen trommelrem achteraan /6 serie
, slechte lakkwaliteit frame R100RS , lekkende rempomp met oxidatie tot gevolg van het frame...........
, alleen was er toen nog geen internet om alles naar buiten te brengen en hadden de dealers nog tijd voor hun klanten omdat het er nog zo veel niet waren
nagel op de kop Jo.

het mes snijd langs twee kanten.

blijven hopen op beter zeker.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie