VStream by ZTechnik vervangruit

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Werner Von C.
Contacteer:

VStream by ZTechnik vervangruit

Bericht door Werner Von C. »

Vanochtend telefoon gekregen van Ward, of ik zin had m'n scherm te komen afhalen...
Netjes verpakt...
Afbeelding
Ready to mount...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The result...
Afbeelding

Montage duurt 5' (6 vijzen los-vast draaien)

Zeer korte proefrit gedaan wegens geen tijd meer vandaag maar toch nieuwsgierig, voorlopig zeer positief, radio-cd perfect te beluisteren, ook met gesloten systeemhelm...gedetailleerde test volgt binnenkort.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Freddie

Re: VStream by ZTechnik vervangruit

Bericht door Freddie »

Schermke staat hem goed.
Op de 1200 LT vind ik die schermen van V-Stream eigenlijk teveel van het goede.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Heb ook mail gehad voor de testrit. Gezien de weerberichten weet ik nog niet wanneer ik ze ga doen. Vermits er meerdere testers waren kunnen we misschien afspreken :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb nog geen mailtje ontvangen :roll: :-(
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dan wacht ik zeker nog wat af :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Afbeelding
Na een testrit van nog geen half uur was de beslissing al snel genomen, gewoon super.
Het gebulder rond de helm is verdwenen en met open helm rijden is nu veel aangenamer tot zelfs +120Km/Hr.
De volume knop van de radio kan voor de helft minder hard gezet worden om toch nog perfect geluid te hebben en het geluid van de zumo "truus" is nu tenminste perfect hoorbaar.
Ward is een toffe sympatieke kerel die enorm behulpzaam is en me achteraf zelfs een drankje aan bood.
Weer een tevreden V-Stream Windshield rijder erbij :lol:
Houdoe
PS: Bij de groepsaankoop zijn we momenteel al met 8 kopers, nog 2 en we hebben 15% korting i.p.v. 10% :idea:
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Werner Von C.
Contacteer:

Ik heb nét dezelfde ervaring ermee, en de andere RT-rijders die ze ook hebben gekocht bevestigen me hetzelfde.
Heb eveneens positieve feedback van een F800ST-eigenaar en van K1200GT-eigenaars.

Kortom, mijn eerste en tegelijkertijd succesvolle GA :wink:
webcommerce

Bericht door webcommerce »

Hebben deze jongens van ZTechnik ook zo'n VStream scherm dat past op een 2008 R1200GS?
Hoeveel kost het?
Ze zien er goed uit als ze inderdaad hun beloftes waarmaken ben ik ook kandidaat... :grin:
Iceman

Bericht door Iceman »

pvde schreef:Yep,
Afbeelding
Na een testrit van nog geen half uur was de beslissing al snel genomen, gewoon super.
Het gebulder rond de helm is verdwenen en met open helm rijden is nu veel aangenamer tot zelfs +120Km/Hr.
De volume knop van de radio kan voor de helft minder hard gezet worden om toch nog perfect geluid te hebben en het geluid van de zumo "truus" is nu tenminste perfect hoorbaar.
Ward is een toffe sympatieke kerel die enorm behulpzaam is en me achteraf zelfs een drankje aan bood.
Weer een tevreden V-Stream Windshield rijder erbij :lol:
Houdoe
PS: Bij de groepsaankoop zijn we momenteel al met 8 kopers, nog 2 en we hebben 15% korting i.p.v. 10% :idea:

Hebben jullie al een scherm gekocht?
Ik zou anders wel een voor mijn ST bestellen
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik dacht dat er ondertussen reeds een 10tal forummers een nieuwe ruit hebben besteld en ontvangen, maar voor de groepsaankoop korting ben je wel te laat.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
Iceman

Bericht door Iceman »

ah spijtig,

bestel je dan deze op hun site of via een verdeler hier in belgie?
p@rick

Bericht door p@rick »

Iceman schreef:ah spijtig,

bestel je dan deze op hun site of via een verdeler hier in belgie?
Je kan ze misschien best gewoon ook bij Ward bestellen (http://www.bikeshop-online.be)...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Beemer

Bericht door Beemer »

Heb me dus ook eentje besteld omdat het standaardscherm niet 100% voldoet. Bij droog weer voldoet het prima maar eens dat het begint te regenen valt het toch weel een beetje tegen.
Campi, jij hebt ondertussen al wat km afgemaald met dit scherm, wat zijn jouw bevindingen over de VStream ?
Werner Von C.
Contacteer:

De originele ruit vond ik niet goed, zeker op gebied van lawaai...aangezien ik graag naar muziek luister tijdens het rijden (via de std. speakers) heb ik de VStream gekozen.
Door z'n speciale vorm maakt deze beduidend minder lawaai dan de originele, wél is de VStream even hoog, maar de windgeleiding is totaal anders.
Patrick L(RT)
Contacteer:

Bericht door Patrick L(RT) »

Beste Roadster fanaten,

Mijn vraag is : heeft iemand zelf zo'n ruit gekocht voor de R1200R ? zo ja, de laagste (47cm) of de hoogste (54cm) van de 2 beschikbare types ?
Heb je ook meer gedetailleerde foto's beschikbaar ?

Het zou voor mij een heel grote hulp zijn.

Mijn situatie is deze : ik reed met een R1150RT, en een Honda Hornet CB600. Hoewel mijn BMW uiteraard de comfortabelste was, reed ik eigenlijk liever met de Honda. Aangezien ik niet zo veel rijd, en zeker niet in de winter, wou ik beide motoren vervangen door 1 motor die me het Roadster rijplezier zoals op de CB, en tegelijk de charme van een Boxer bood, vandaar mijn keuze voor de BMW Roadster, zeg maar als combinatiemotor of ... 'the best of both worlds'.

Hoewel de motor globaal goed meevalt, valt toch wel onverwacht de windbescherming flink tegen. Je mag niet vergelijken met een RT zal je zeggen... da's juist, maar ik mag WEL vergelijken met mijn Hornet, met daarop een klein sportscherm van Honda. Dat voldeed prima. Daarom bestelde ik mijn R1200R met een gelijkaardig klein sportscherm.

Hiermee heb ik daarentegen echt wel veel last van lawaai en turbulenties, en dit zowel zonder scherm (akkoord, in dat geval geen turbulenties maar wel te veel winddruk), met het BMW sportscherm (zeker af te raden), met het nadien aangekocht BMW touringscherm, en zelfs met BMW touringscherm + opzetstuk van Touratech (wat momenteel de minst slechte oplossing is).

Mijn hoop gaat dan ook uit naar een echt beschermende oplossing, zoals Cee Bailey of Vstream. Probleem van dat soort spullen is dat je weinig info vindt op internet, zodat men eigenlijk een 'kat in een zak' koopt.

De Cee Bailey oplossing komt vrij duur vanwege de verzendkosten vanuit US, of omwille van de hoge prijs in Wales (hier is het eigenlijk de omzettingsratio van $ naar Pond die het zo duur maakt).

Dus, waarom niet dichter bij huis geprobeerd, en dan valt mijn oog op de Vstream die mij ook heel goed en vrij mooi LIJKT... op mijn PC monitor althans.

Wie heeft ervaring ? wie heeft foto's (liefst op een zwarte R1200R) ?

Beste dank, vr grtn,
Patrick
BMWR1200R
X men

Bericht door X men »

Goeiemorgen, ik heb op men R ook een Vstream ruit geplaatst, gekocht bij Ward. Kwalitatief zeer goed afgewerkt, geen woord van kritiek hierop. Maar voor mij was het belangrijkste aankoop criterium dat ik een scherm wou dat geen turbulenties veroorzaakt ter hoogte van de helm. Daarvoor urenlang alle bmw forums afgezocht, en ik dacht dat de Vstream daarbij de beste keuze was. Maar dat valt sterk tegen... Je hebt vanaf 100 km/u duidelijke "chatter" rond de helm, vanaf 120 voel je het ook echt tegen je helm (wind kan echt tikken geven...)

Gisteren van Ronse naar De Panne gereden over autostrade, is echt niet meer genieten, meer een soort corvée... Ben via secundaire banen teruggekomen. Dan is het wel genieten, want qua windbescherming heeft de Vstream zijn doel wel bereikt.

Ik heb de hoogste versie gekocht (tiens, eigenlijk nooit nagemeten of ik die ook kreeg, straks toch eens nazien :lol: ) maar mijn conclusie is : onvoldoende hoog, ofwel zou de hellingshoek van het scherm moeten aanpasbaar zijn. Ter info : ik ben 1,80 meter groot, zal misschien anders liggen voor iemand met andere lengte.

Ik begin te overwegen om toch maar het bmw touring scherm te kopen, dan zal de wind wellicht meer naar de borsthoogte gaan denk ik. Nu komt het echt frontaal tegen je vizier en bovenkant van de helm. Mijn konklusie : ik zou het niet meer opnieuw aankopen.

Ne goeie maat van mij zit te lachen vanop zijn Harley, achter zijn monumentaal scherm... die zegt dat hij aan 130 op autostrade to-taal geen turbulentie heeft...

Ik mag er niet aan denken hoe een R1200R er zou uitzien met zo een gigantisch scherm :shock:

groeten,
Peter
Plaats reactie