Goeiemorgen, ik heb op men R ook een Vstream ruit geplaatst, gekocht bij Ward. Kwalitatief zeer goed afgewerkt, geen woord van kritiek hierop. Maar voor mij was het belangrijkste aankoop criterium dat ik een scherm wou dat geen turbulenties veroorzaakt ter hoogte van de helm. Daarvoor urenlang alle bmw forums afgezocht, en ik dacht dat de Vstream daarbij de beste keuze was. Maar dat valt sterk tegen... Je hebt vanaf 100 km/u duidelijke "chatter" rond de helm, vanaf 120 voel je het ook echt tegen je helm (wind kan echt tikken geven...)
Gisteren van Ronse naar De Panne gereden over autostrade, is echt niet meer genieten, meer een soort corvée... Ben via secundaire banen teruggekomen. Dan is het wel genieten, want qua windbescherming heeft de Vstream zijn doel wel bereikt.
Ik heb de hoogste versie gekocht (tiens, eigenlijk nooit nagemeten of ik die ook kreeg, straks toch eens nazien

) maar mijn conclusie is : onvoldoende hoog, ofwel zou de hellingshoek van het scherm moeten aanpasbaar zijn. Ter info : ik ben 1,80 meter groot, zal misschien anders liggen voor iemand met andere lengte.
Ik begin te overwegen om toch maar het bmw touring scherm te kopen, dan zal de wind wellicht meer naar de borsthoogte gaan denk ik. Nu komt het echt frontaal tegen je vizier en bovenkant van de helm. Mijn konklusie : ik zou het niet meer opnieuw aankopen.
Ne goeie maat van mij zit te lachen vanop zijn Harley, achter zijn monumentaal scherm... die zegt dat hij aan 130 op autostrade to-taal geen turbulentie heeft...
Ik mag er niet aan denken hoe een R1200R er zou uitzien met zo een gigantisch scherm
groeten,
Peter