Een lawaai-uitlaat kost veel (weggegooid) geld.Maar dat is blijkbaar het probleem niet.
Het probleem is, stilte is ONBETAALBAAR.(voor mij toch alleszins, maar eigenlijk voor iedereen.)
Denk eraan, dat als het verkeer VOOR u het lawaai moet horen, die achter u volop in uw lawaai 'genieten".Niet iedereen kan dat "genieten" apprecieren.Mij maakt onnodig lawaai alvast nerveus en een beetje triest, of dat nu een auto met pruttelpot,moto of brommer is maakt niet uit.En nerveuze mensen zijn er genoeg in het verkeer, die moeten niet extra opgepept worden.
En ik kan u,jammer genoeg, verzekeren dat ik al bij mensen in de auto zat, die het vertikte ook maar een centimeter opzij te gaan als er een af kwam met veel lawaai.Wat ook helemaal fout is uiteraard,maar het is hun reactie.Een beetje verklaarbaar:de auto =doos ,schept zo'n beetje je eigen thuisgevoel, van "hier laat ik me niet commanderen",dit is mijn terein.Totaal verkeerd,de auto is je eigendom,maar de weg is er voor iedereen!en ieder verdient respekt, maar zo denken ze niet allemaal blijkbaar. 
Ik zou nu net wel opzij gaan, hoe rapper die lawwai-maker weg is ,hoe minder last ik er van heb.
In Luxemburg heb ik ooit even aan de kant gaan staan,om van het lawaai (enkele open-Harley's)voor mij af te zijn.Het was zo rustig,kleine wegjes,midden in de week,50 60 km/u .Om harder te rijden had ik helemaal geen zin.Als ze ver weg waren heb ik rustig de weg vervolgd.
Hier tegenover woont nu al de derde in het hetzelfde (huur)huis met een pruttelpot op de (kleine) wagen.Geweldig,elke keer als ze vertrekt of thuiskomt hoor ik dat gepruttel.Ik begrijp het niet wat er er fijn aan is.Ik vindt het egoïstisch, al zal het misschien niet zo bedoeld zijn.
Mijn excuses, want het eigenlijk geen antwoord op uw probleem.Nog veel veilige km's.Toch hoop ik uiteraard dat je de standaard uitlaat laat staan, zoniet hoop ik dat je met een lawaai-uitlaat in de toekomst, geen (vals) extra veilig gevoel krijgt, maar even alert bijft voor het verkeersgevaar