Meer lawaai

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Kexke

Meer lawaai

Bericht door Kexke »

Dag lieve mensen,

Nu wil ik met mijne Beemer eens meer lawaai gaan maken zie. :no: Kwestie van mijne moteur te laten horen in de files.
Iemand een suggestie? Ergens een gaatje boren? (Maar da's onomkeerbaar zeker)
Met verlangen uitziend naar jullie verlichte antwoorden.

Kexke
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
Shulty

Re: Meer lawaai

Bericht door Shulty »

Speelkaarten met wasknijpers tussen uw spaken?
Harley kopen?

:mrgreen:

Best is een vervangingsuitlaat aan te schaffen, zoals een remus, Bos, Laser e.d.
Gaatjes zou ik nooit boren....

:wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Spencer

Bericht door Spencer »

Als je het ecologisch wil houden, koop je een andere uitlaat.
Minder ecologisch is het vervangen van de cat door een Y, zie bij bvb Wunderlich.
De twee samen geven heel wat geluid (te veel ?)
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

absoluut nooit gaatjes boren... Het zal misschien wel luider zijn, maar meestal is dat ook een lelijker geluid... :roll:
Hou het internet even in 't oog als je tweedehands wil kopen, maar zoveel zijn die vervangdempers voor een RT niet tweedehands te koop dacht ik... :-? Ik vind persoonlijk de Remus uitlaten wel mooi klinken op nen Boxer en daar zit een dbkiller in die je eruit kan halen om luider te zijn en er terug in kan stoppen om (bv in duitsland) in orde te zijn met de wetgeving...
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat je de uitlaat er gewoon af kan halen, dat de cat het meeste van het geluid nog mooi opvangt. Beetje luider, uitlaat kan niet kapot vallen en kost niets... Klopt dacht ik wel enkel voor de 1150 omdat de uitlaatlijn van de 1100 uit een stuk bestaat... Maar voor dit laatste deel wil ik hier wel nog ff bevestiging zien van mensen die WEL weten waarover ze praten voordat je dat als waar mag aannemen... 8-)
GS staat voor geil speelgoed
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Kexke schreef:Dag lieve mensen,

Nu wil ik met mijne Beemer eens meer lawaai gaan maken zie. :no: Kwestie van mijne moteur te laten horen in de files.
Iemand een suggestie? Ergens een gaatje boren? (Maar da's onomkeerbaar zeker)
Met verlangen uitziend naar jullie verlichte antwoorden.

Kexke
Dat snap ik nu niet, hè. Waarom zou je meer lawaai willen maken? Koekblikkers horen je toch niet omdat de radio aan staat. Je moet fors meer herrie gaan maken als je daar bovenuit wil komen. En dan veroorzaak je echt veel meer overlast.

"Loud pipes save lives" is een achterhaalde kreet die alleen nog maar door penopauzemannetjes op HD's wordt gebezigd....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

GSPep rijdt zonder uitlaat rond op een GS1150 dacht ik, dus enkel met de katalysator/middendemper. Minder gewicht, iets mooier geluid en het kost niets....Wel een beetje een raar zicht.
Voor de 1150 RT zul idd moeilijker iets vinden dan voor een GS of een S 2de hands, de meeste RT rijders vinden het standaard geluid best te pruimen, de standaard uitlaat roest niet door en er worden dan ook nie veel vervangingsuitlaten verkocht. Op de 1150 valt het beter mee dan op de 1100, die had echt een lelijke pruttel.....
Gaten boren zou ik nie doen, ne volwassen vent boort geen gaten in een uitlaat.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Kexke

Bericht door Kexke »

®win schreef: Dat snap ik nu niet, hè. Waarom zou je meer lawaai willen maken? Koekblikkers horen je toch niet omdat de radio aan staat. Je moet fors meer herrie gaan maken als je daar bovenuit wil komen. En dan veroorzaak je echt veel meer overlast.

"Loud pipes save lives" is een achterhaalde kreet die alleen nog maar door penopauzemannetjes op HD's wordt gebezigd....
Nochtans, als ik in mijn koekjesblik zit, dan heb ik toch wel de indruk dat ik een Duc of een GS met Akrapovich van veel verder hoor aankomen. Muziek of geen muziek. 't Is geen kwestie van de hele tijd lawaai te maken, maar toch eens open te kunnen zetten als er weer een Duitse tank (of een witte bestelwagen voor mijn part :-x ) "je niet heeft gezien".

Er zijn ook motards die klaxoneren om de auto's aan de kant te krijgen, maar dat vind ik nogal agressief.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Laat er wat tijd overgaan en ge gaat echt leren genieten van uwe "stille" motor. Vooral op reis in de bergen en/of in natuurgebieden is het veel toffer om er rustig door te tuffen, dan alle beestjes een halve hartaanval te laten krijgen door je kabaal :mrgreen:

Daarbij is er maar één uitlaatlijn die écht mooi onder je R1150RT staat en dat is ... de originele. Al de rest is daarmee vergeleken goedkope bricolage :wink: :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
ludo V E

Bericht door ludo V E »

laat uwe moto zoals hij is , en dat is veel aangenamer om te rijden , wilt u toch lawaai maken u hebt toch een claxon duw daar eens op of zet er enen bij .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
11rt

Bericht door 11rt »

Een lawaai-uitlaat kost veel (weggegooid) geld.Maar dat is blijkbaar het probleem niet.
Het probleem is, stilte is ONBETAALBAAR.(voor mij toch alleszins, maar eigenlijk voor iedereen.)

Denk eraan, dat als het verkeer VOOR u het lawaai moet horen, die achter u volop in uw lawaai 'genieten".Niet iedereen kan dat "genieten" apprecieren.Mij maakt onnodig lawaai alvast nerveus en een beetje triest, of dat nu een auto met pruttelpot,moto of brommer is maakt niet uit.En nerveuze mensen zijn er genoeg in het verkeer, die moeten niet extra opgepept worden.
En ik kan u,jammer genoeg, verzekeren dat ik al bij mensen in de auto zat, die het vertikte ook maar een centimeter opzij te gaan als er een af kwam met veel lawaai.Wat ook helemaal fout is uiteraard,maar het is hun reactie.Een beetje verklaarbaar:de auto =doos ,schept zo'n beetje je eigen thuisgevoel, van "hier laat ik me niet commanderen",dit is mijn terein.Totaal verkeerd,de auto is je eigendom,maar de weg is er voor iedereen!en ieder verdient respekt, maar zo denken ze niet allemaal blijkbaar.
Ik zou nu net wel opzij gaan, hoe rapper die lawwai-maker weg is ,hoe minder last ik er van heb.
In Luxemburg heb ik ooit even aan de kant gaan staan,om van het lawaai (enkele open-Harley's)voor mij af te zijn.Het was zo rustig,kleine wegjes,midden in de week,50 60 km/u .Om harder te rijden had ik helemaal geen zin.Als ze ver weg waren heb ik rustig de weg vervolgd.
Hier tegenover woont nu al de derde in het hetzelfde (huur)huis met een pruttelpot op de (kleine) wagen.Geweldig,elke keer als ze vertrekt of thuiskomt hoor ik dat gepruttel.Ik begrijp het niet wat er er fijn aan is.Ik vindt het egoïstisch, al zal het misschien niet zo bedoeld zijn.

Mijn excuses, want het eigenlijk geen antwoord op uw probleem.Nog veel veilige km's.Toch hoop ik uiteraard dat je de standaard uitlaat laat staan, zoniet hoop ik dat je met een lawaai-uitlaat in de toekomst, geen (vals) extra veilig gevoel krijgt, maar even alert bijft voor het verkeersgevaar :-)
den Bullet

Bericht door den Bullet »

Lawaai en lawaai zijn twee.

Harley's en look alikes met compleet open uitlaten vind ik ridicuul.

Den 1150 GS zonder einddemper is - voor mij - volledig aanvaardbaar: 't geluid klinkt dieper en dank zij het sierstukske erop wordt het geluid naar beneden geleid.

Afbeelding

Bovendien scheelt 't zo 'n 8 nulletoze kilokes ... 8-)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

geluid voor in de fille is voor mij een beetje zever.
het geluid komt te voorschijn als je er naast of voorbij bent.(zelfste met vliegtuigen,tegen dat je het hoort is hij al enkele meters verder)
met als gevolg schrikreactie van de bestuurder die plots een kabaal hoort.
beter investeren in xenon verlichting en defensief rijden.
dus zeker zijn dat de voorliggers u hebben gezien (oogcontact) en dan veilig inhalen.

en een BMW met luide pijp, dit past gewoon weg niet. (is persoonlijke mening) tenzij je hem ombouwt naar cafe racer
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
*ChArRaKe*

Bericht door *ChArRaKe* »

IRON GONZO schreef:en een BMW met luide pijp, dit past gewoon weg niet. (is persoonlijke mening) tenzij je hem ombouwt naar cafe racer
Daarmee da ge het geluid van mijnen brommer zo mooi vind :grin: ( zelf gezegd he gonzooke ! ) en daar zit noghthans een volledige lazerlijn onder.
Allemaal te zien hoe je het gebruikt, ik kan ook stil afkomen hoor maar als het nodig is laat ik hem wel eventjes brullen bij bvb van die pushers op de autostrade die zitten te slapen en je zo onder een vrachtwagen proberen te duwen of bij van die mannen die het onaanvaardbaar vinden dat een motard tussen 2de en 3de rijvak rijden en opzettelijk het gat dicht houden. Het geeft het gewenste effect in ieder geval.
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
VFooR

Bericht door VFooR »

Ik ben ook van mening dat vooropliggend verkeer je beter ziet met een xenon-vberlichting (eventueel met mistxenons bij). Een vette ducati met open dempers hoor je aankomen, maar zijn geluid is idd behoorlijk associaal (ook al vind ik het hemels klinken).

IK heb een lazer uitlaat en originele kat. Bij gewoon rijden is er vrijwel geen verschil van geluid, enkel bij vol opentrekken maakt de GS een diepere en luidere ronk.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ewel zie
charrake. uw beemertje klinkt inderdaad mooi en ik vind de sound bij best meevallen.
dus niet te luid.
ik heb hier een RT had en daar moest ik oordoppen bij gebruiken. dat was gewoon een open pijp

en die van Vfoor heeft een mooie diepe stille ronk en klinkt dus ook zeer mooi.

daaraan zie je dat een andere uitlaatlijn niet altijd kabaal hoeft te maken om mooi te klinken.

ik zou zelf graag eens de stealth van AC snitscher willen horen.
optisch is het een zeeeer mooie demper.
als de sound ook meevalt zou mijn ST er ook wel eens een update mee krijgen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jo

Bericht door jo »

Kexke

Bericht door Kexke »

BiemeRT schreef:Laat er wat tijd overgaan en ge gaat echt leren genieten van uwe "stille" motor.
LMAO :-P Ja Biem, ik heb 'm nieuw gekocht in het begin van deze eeuw en er staan 75.000 km op. Wanneer ga ik echt leren genieten denk je? :roll:
Natuurlijk is het genieten, ik heb er in Schotland, Noorwegen en nog twaalf andere landen mee rondgetoerd. Maar dat is het probleem niet.
Misschien is er wel een oplossing: pot eraf bij filewerk, pot erop tijdens toerritten. Als ik het zelf moet bouwen, neem ik er een octrooi op.
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Kinderen steken kaarten tussen hun spaken ... laat die uitlaat nu eens zoals hij is mannekes !! Gelooft ge nu écht uzelf dat ge dat doet voor "de veiligheid" lamenielachenman !

Ik kan er inkomen dat ge extra mistlichten monteert vooraan : meerdere lichtpunten zorgen voor een betere inschatting van de afstand van een naderende motor. Xenonlampen verblinden en verminderen bijgevolg de inschatting van de afstand !

Maar 't is verloren gezegd zeker ?
Kies idd een uitlaat waarmee ge stil door een straat kunt rijden en brullen op circuit (met DB-killer ) en laat de mensen hunne rust ...
Kexke

Bericht door Kexke »

OK Kris, heel zinnige reactie. Een paar ledjes erbij (en ook achteraan, op mijn laatste reis zei iemand dat ons achterlicht maar zwakjes is) is waarschijnlijk een goede oplossing. :thumleft: Enne... ik ga akkoord voor wat betreft die xenon-toestanden. Gewoon verblindend, zelfs voor andere motorrijders.
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

... aanvulling : als je een "pusher" in de file op de autostrade eens ff wil wekken ... daar hebt ge ne claxon voor hé mannekes ! Of hebt ge da knopke nog nie gevonden ?

allé, het klinkt misschien nogal cru ... is ook nie persoonlijk bedoeld, maar ik denk dat ge wel begrijpt wat ik wil zeggen hé ...
Plaats reactie