RIP
Moderator: GVN
Re: RIP
Ik heb een vriend die BMW dealer is in Nederland en zal hem even de link van het forum overmaken en hem de vraag stellen wat hij er van vindt en wat er eventueel kan gedaan worden om JP te helpen....

ride with pride
one-one
gsa 1150

one-one
gsa 1150
Dan hoop ik van harte dat MP zijn verantwoordelijkheid neemt als BMW dealerJ-P schreef:BMW levert geen los blok, slechts de componenten. MP gaat kijken (in ruggespraak met mij en m`n collega) wat er stuk is en dat moet vervangen worden. Zowiezo een nieuwe rompmotor, en het hele rechter gedeelte van het boxerblok. Wat mij betreft het hele blok want niets garandeert dat de linkerkant niet ook stuk kan gaan.
 Anders kan dat nog een duur grapje worden alleen aan arbeidsuren
 Anders kan dat nog een duur grapje worden alleen aan arbeidsuren  
 Nu ik er over nadenk, is dat de beste methode? Krijg je dan geen "oude" en nieuwe onderdelen door elkaar heen? Hmmm, ik ben geen techneut en ook niet technisch onderlegd vandaar de vraag. Is de oorzaak al bekend?
allé het is niet alleen bij BMW dat er soms iets verkeerd gaat zie ....
Could this be the biggest motorcycle recall ever?

US MOTORCYCLE manufacturer Harley-Davidson is recalling 47,579 machines due to concerns over a fuel leak.
Bikes effected are: 2008 FLHP, FLHPE, FLHR, FLHRC, FLHRSE4, FLHT, FLHTC, FLHTCU, FLHTCUSE3, FLHTP, FLHX and FLTR motorcycles.
The motorcycles may experience a cracking of the fuel filter shell leading to loss of fuel pressure. This loss of fuel pressure can cause diminished performance and, in some cases, may cause an engine stall or not start. This condition could lead to a crash which could cause injury or death to the rider.

Could this be the biggest motorcycle recall ever?
US MOTORCYCLE manufacturer Harley-Davidson is recalling 47,579 machines due to concerns over a fuel leak.
Bikes effected are: 2008 FLHP, FLHPE, FLHR, FLHRC, FLHRSE4, FLHT, FLHTC, FLHTCU, FLHTCUSE3, FLHTP, FLHX and FLTR motorcycles.
The motorcycles may experience a cracking of the fuel filter shell leading to loss of fuel pressure. This loss of fuel pressure can cause diminished performance and, in some cases, may cause an engine stall or not start. This condition could lead to a crash which could cause injury or death to the rider.
ride with pride
one-one
gsa 1150

one-one
gsa 1150
Het is idd niet het enige merk waar dit gebeurt... Vraag maar eens aan de eigenaars van een suzuki TL1000 die de originele rotatiedemper behouden hebben hoe het is met hun "scheurmachien"...   

Door de constructie van die rotatiedemper werd het frame telkens zo onder druk gezet dat het op een bepaald moment gewoon scheurde... Kameraad van me heeft dat aangehaald bij Suzuki (was een algemeen bekend probleem) en die heeft een nieuw frame gekregen... Overbouwen mocht em zelf voor zorgen en betalen... 

Maar als je ziet hoeveel zo'n BMW nieuw kost, dan zou je toch denken dat die op voorhand grondig getest is en dat de eerste kopers niet als testers worden gebruikt... Geef enkele "veelrijders" een half jaar zo'n fiets mee en laat ze er eens een paar tienduizend kms opzetten, leer daar je lessen uit en begin de verkoop met een goed product, niet een waar op een jaar tijd al 30 veranderingen aan moeten gebeuren omdat dat bij veel klanten voorgekomen is en er klachten van gekomen zijn... Je koopt een BMW toch deels ook voor zijn betrouwbaarheid die in het verleden zo geroemd werd. Op deze moment is een BMW misschien daarom niet minder goed dan een ander merk, maar beter ook niet echt meer en dan begint de prijs voor mij toch redelijk doorslaggevend te zijn... 

Als ik dat hier zo allemaal lees, dan zijt ge precies beter af om ne K100 of K75 te kopen op de tweedehandsmarkt, dan ne nieuwen r1200 ... 't zou wel kunnen dat er een klein verschil zit in de rijkwaliteit...

Door de constructie van die rotatiedemper werd het frame telkens zo onder druk gezet dat het op een bepaald moment gewoon scheurde... Kameraad van me heeft dat aangehaald bij Suzuki (was een algemeen bekend probleem) en die heeft een nieuw frame gekregen... Overbouwen mocht em zelf voor zorgen en betalen...

Maar als je ziet hoeveel zo'n BMW nieuw kost, dan zou je toch denken dat die op voorhand grondig getest is en dat de eerste kopers niet als testers worden gebruikt... Geef enkele "veelrijders" een half jaar zo'n fiets mee en laat ze er eens een paar tienduizend kms opzetten, leer daar je lessen uit en begin de verkoop met een goed product, niet een waar op een jaar tijd al 30 veranderingen aan moeten gebeuren omdat dat bij veel klanten voorgekomen is en er klachten van gekomen zijn... Je koopt een BMW toch deels ook voor zijn betrouwbaarheid die in het verleden zo geroemd werd. Op deze moment is een BMW misschien daarom niet minder goed dan een ander merk, maar beter ook niet echt meer en dan begint de prijs voor mij toch redelijk doorslaggevend te zijn...

Als ik dat hier zo allemaal lees, dan zijt ge precies beter af om ne K100 of K75 te kopen op de tweedehandsmarkt, dan ne nieuwen r1200 ... 't zou wel kunnen dat er een klein verschil zit in de rijkwaliteit...

GS staat voor geil speelgoed

- 
				Iron Gonzo
zit aan nr 5 en geen enkel probleemone-one schreef:[]
En ik ben aan mijn 7de BMW motorfiets toe. Met alle 7 heb ik al problemen gehad
dan had ik al lang van merk veranderd!!!!
heb er nog 3 van staan trouwens
					Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 23 aug 2008, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
one-one schreef:Ik heb een vriend die BMW dealer is in Nederland en zal hem even de link van het forum overmaken en hem de vraag stellen wat hij er van vindt en wat er eventueel kan gedaan worden om JP te helpen....
hij heeft het probleem gelezen....
JP kan je me per PM je framenummer geven zodat hij kan nazien wat er effectief gebeurd is ...
er is blijkbaar een terugroeping geweest voor dit model en hij kan nazien of die effectief gebeurd is.... misschien kan hij je dan verder helpen en zal hij een duidelijk antwoord geven
indien je dit wilt natuurlijk.

ride with pride
one-one
gsa 1150

one-one
gsa 1150
Voilà toch wel triest als men je een reikende hand wilt toedienen  en men gewoonweg niet antwoordt...
ik heb een mail gestuurd naar een BMW dealer die bereid was even na te zien en mogelijks iemand te helpen die in de miserie zit....
ik heb hier een mail geplaatst plus een pm aan JP en je krijgt zelfs geen antwoord!!!
Nice!!!!!!!!!
dit is wat mijn vriend schreef...
Hoi One One,

Weet je al wat meer? Ik ga namelijk volgende week op vakantie.

Als je me één deze dagen een framenummer kunt bezorgen kan ik nog even wat checken.

Groet, Mart
en zijn eerste antwoord
Hallo One one,

Dat is niet goed. Heel spijtig.
Kun je mij het framenummer van deze motor bezorgen. Ik wil even wat controleren alvorens een uitspraak te doen.

Mogelijk dat ik dan kan helpen.

Ik heb hier klanten die veel kilometers rijden. We hebben hier een RT die 120.000 op de teller heeft.

Er is namelijk een Recall (terugroepactie) geweest voor deze motor. Ik kan controleren of die is uitgevoerd.

Zodra ik het framenummer heb zal ik je zo spoedig mogelijk terug mailen.
Met vriendelijke groet,
heel netjes zou ik zeggen but ....no problem

ik heb een mail gestuurd naar een BMW dealer die bereid was even na te zien en mogelijks iemand te helpen die in de miserie zit....
ik heb hier een mail geplaatst plus een pm aan JP en je krijgt zelfs geen antwoord!!!
Nice!!!!!!!!!
dit is wat mijn vriend schreef...
Hoi One One,
Weet je al wat meer? Ik ga namelijk volgende week op vakantie.
Als je me één deze dagen een framenummer kunt bezorgen kan ik nog even wat checken.
Groet, Mart
en zijn eerste antwoord
Hallo One one,
Dat is niet goed. Heel spijtig.
Kun je mij het framenummer van deze motor bezorgen. Ik wil even wat controleren alvorens een uitspraak te doen.
Mogelijk dat ik dan kan helpen.
Ik heb hier klanten die veel kilometers rijden. We hebben hier een RT die 120.000 op de teller heeft.
Er is namelijk een Recall (terugroepactie) geweest voor deze motor. Ik kan controleren of die is uitgevoerd.
Zodra ik het framenummer heb zal ik je zo spoedig mogelijk terug mailen.
Met vriendelijke groet,
heel netjes zou ik zeggen but ....no problem

ride with pride
one-one
gsa 1150

one-one
gsa 1150
- 
				tweecilinderke
Hij is misschien ook op vakantie he?

R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets

http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
- 
				J-P
- Contacteer:
Sorry dat ik zo laat antwoord maar ik had niet eerder gelegenheid daartoe. In ieder geval erg bedankt dat je er zo diep op ingaat. Het framenummer is WB1038202ZN94904. 
Overigens is me fijntjes verzocht (er werd door iemand die het NL-gsforum leest gebeld naar mijn werkgever dat "teveel commentaar de zaak niet zou bevorderen") wat minder publiekelijk erop in te gaan...

Overigens is me fijntjes verzocht (er werd door iemand die het NL-gsforum leest gebeld naar mijn werkgever dat "teveel commentaar de zaak niet zou bevorderen") wat minder publiekelijk erop in te gaan...
J-P 
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten eerste vind ik het heel jammer dat over een oorzaak van dit probleem niet meer verder wordt gezocht.
Ten tweede, als men over dealers spreekt, heb je het wel over mensen en niet over machines.
Ik vind het heel jammer wat er met de motor is gebeurd maar sorry.
Garantie, service, verantwoordelijkheid.......schuld............noem maar op.
Stel u eens in de plaats van..........
Dealer .. "MP"= ik zou heel content zijn in zijn plaats als ik dit spel hier zou lezen, maar ga jij zomaal kosten betalen als je zelfs nog de oorzaak niet kent?
BMW (fabrikant) = denkt van: "moet het weer allemaal van 1 kant komen? Wat kan er al allemaal met die machine gebeurd zijn?
Het grootste verwijt dat ik kan maken is dat deze machines te duur zijn volgens hun kwaliteit.
Maar dit verwijt hoef ik niet naar BMW producent noch dealer te sturen. Neen meneer het zijn WIJ die het er willen voor betalen.
Vervolens naar punt 1, en ik ben geen technieker, maar wat zit er rechts dat er links niet zit.
greetz Sleetie
PS mijn volgende motor wordt geen BMW meer................geld is op

Ten tweede, als men over dealers spreekt, heb je het wel over mensen en niet over machines.
Ik vind het heel jammer wat er met de motor is gebeurd maar sorry.
Garantie, service, verantwoordelijkheid.......schuld............noem maar op.
Stel u eens in de plaats van..........
Dealer .. "MP"= ik zou heel content zijn in zijn plaats als ik dit spel hier zou lezen, maar ga jij zomaal kosten betalen als je zelfs nog de oorzaak niet kent?
BMW (fabrikant) = denkt van: "moet het weer allemaal van 1 kant komen? Wat kan er al allemaal met die machine gebeurd zijn?
Het grootste verwijt dat ik kan maken is dat deze machines te duur zijn volgens hun kwaliteit.
Maar dit verwijt hoef ik niet naar BMW producent noch dealer te sturen. Neen meneer het zijn WIJ die het er willen voor betalen.
Vervolens naar punt 1, en ik ben geen technieker, maar wat zit er rechts dat er links niet zit.
greetz Sleetie
PS mijn volgende motor wordt geen BMW meer................geld is op

- 
				Transalpje
Mijn R1200GS van 2005, staat met 23.000 km op de teller, met juist dezelfde schade bij de dealer. De uitlaatklep van de rechtse cilinder die is ook afgebroken, en de hele cilinder is in de vernieling gedraaid. Volgens mijn dealer was dat de eerste keer dat hij dit tegenkwam. Duidelijk niet dus  

(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje

- 
				J-P
- Contacteer:
Had jij nog garantie, Transalpje?

J-P 

- 
				Transalpje
kocht motor tweedehands bij dealer in maart, dus heb ik nog garantie. Gelukkig maar.

het is inderdaad beter dat daar veel ruchtbaarheid aan gegeven wordt... hoe meer slachtoffers er gekend zijn hoe beter de positie wordt van zij die de pech hadden met de motor en hoe groter de kans wordt dat ze geholpen worden.......
En neen dit is niet om BMW slecht te maken (in tegendeel) maar enkel om er voor te zorgen dat als wij een grote geldsom neerleggen voor een motor die we graag zien en waarmee we graag rijden voor dit bedrag degelijke kwaliteit krijgen.....
eerlijk duurt het langst ...NIET?

En neen dit is niet om BMW slecht te maken (in tegendeel) maar enkel om er voor te zorgen dat als wij een grote geldsom neerleggen voor een motor die we graag zien en waarmee we graag rijden voor dit bedrag degelijke kwaliteit krijgen.....
eerlijk duurt het langst ...NIET?

ride with pride
one-one
gsa 1150

one-one
gsa 1150
J-P schreef:Sorry dat ik zo laat antwoord maar ik had niet eerder gelegenheid daartoe. In ieder geval erg bedankt dat je er zo diep op ingaat. Het framenummer is WB1038202ZN94904.
als ik antwoord krijg zal ik je dit melden via PM...
is je adres nog altijd hetzelfde?
ride with pride
one-one
gsa 1150

one-one
gsa 1150
- 
				Dirk Pauwels
We dachten al da ge in den bak zat omdat ge op nen dealer z'n smoel had geslagen...J-P schreef:Sorry dat ik zo laat antwoord maar ik had niet eerder gelegenheid daartoe....

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project

- 
				J-P
- Contacteer:
Nee hoor, ik ben een pacifist. Dat zijn mensen die verbaal zo tekeer gaan dat anderen er agressief van worden en dan staan kijken hoe anderen het uitvechten   bedankt, One-One!!!!!!
   bedankt, One-One!!!!!!

bedankt, One-One!!!!!!
   bedankt, One-One!!!!!!J-P 

... en dat is dus de functie van een forum. Samen sterk. De producent is al sterk genoeg.one-one schreef:het is inderdaad beter dat daar veel ruchtbaarheid aan gegeven wordt... hoe meer slachtoffers er gekend zijn hoe beter de positie wordt van zij die de pech hadden met de motor en hoe groter de kans wordt dat ze geholpen worden.......
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.

Toedel

(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
- 
				Relax
'k Vind het nog altijd een goei.bmwfreakske schreef:Goed nieuws voor jou,kan je eindelijk terug een degelijke Honda bestellen!
Ben benieuwd naar de afwikkeling (en aanpassingen?) voor ik ooit zo'n ding koop.
I respect your opinion. But I don't give shit.

- 
				Transalpje
In mijn geval neem ik even het zekere voor het onzekere. Tot nu toe verloopt wel alles volgens plan.jovdt schreef:'t draadje leek me aan het uitstervenvandaar wat nieuw leven....
Had graag nog wat vernomen hoe het nu verder evolueert....of belemmert die info de afwikkeling?

Zéér juist geformuleerd, Geertone-one schreef:En neen dit is niet om BMW slecht te maken (in tegendeel) maar enkel om er voor te zorgen dat als wij een grote geldsom neerleggen voor een motor die we graag zien en waarmee we graag rijden voor dit bedrag degelijke kwaliteit krijgen.....
 ! De nagel op de kop, zou 'k zeggen
 ! De nagel op de kop, zou 'k zeggen   !
 !R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...  )
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)

)
)R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)