Abs lichtjes blijven knipperen
Moderator: GVN
Abs lichtjes blijven knipperen
zoals titel al zegt, ABS lichtjes blijven knipperen ook na reset ( pin 2 met massa verbinden en derg )
nieuwe batterij geplaatst ( odyssey pc 680,naar verluit een van de beste batterijen op de markt )
tijdens uitvoering van reset brand enkel onderste lamp, niet knipperen ( volgens onze noorderburen staat er dan geen fout
in het abs systeem ) doch na het vertrek +- 5km per uur beginnen lichtjes terug te knipperen,
ik heb zel alle bedrading nagezien + sensors van abs van alle vuil ontdaan.
Heeft hier iemand ervaring mee ? Gaat om een Gs 1150 bj 2000
Alvast bedankt om dit te lezen
Groeten Sprotje
nieuwe batterij geplaatst ( odyssey pc 680,naar verluit een van de beste batterijen op de markt )
tijdens uitvoering van reset brand enkel onderste lamp, niet knipperen ( volgens onze noorderburen staat er dan geen fout
in het abs systeem ) doch na het vertrek +- 5km per uur beginnen lichtjes terug te knipperen,
ik heb zel alle bedrading nagezien + sensors van abs van alle vuil ontdaan.
Heeft hier iemand ervaring mee ? Gaat om een Gs 1150 bj 2000
Alvast bedankt om dit te lezen
Groeten Sprotje
Re: Abs lichtjes blijven knipperen
Heb dat ook gehad met mijn R1100R en dan heb je twee mogelijkheden:
-of je abs sensor is stuk (50 € + werkuren en die kunnen stevig oplopen)
-of je abs module is stuk (± 1.500 € geplaatst)
Ik heb toen besloten om het verder te stellen zonder ABS
-of je abs sensor is stuk (50 € + werkuren en die kunnen stevig oplopen)
-of je abs module is stuk (± 1.500 € geplaatst)
Ik heb toen besloten om het verder te stellen zonder ABS
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Kurt Steyaert
Goed , degelijk spul zo'n abs
Al aan gedacht om enkel tijdens de kerstperiode met je brommer rond te tuffen? Flikkerende lampjes zijn dan in de mode
Grtz Kurt
Al aan gedacht om enkel tijdens de kerstperiode met je brommer rond te tuffen? Flikkerende lampjes zijn dan in de mode
Grtz Kurt
Zoals ik al zei:John schreef:50 euro voor ne sensor??? Waar heb jij die gekocht ?
Maar dat zijn de prijzen die ik toen doorkreeg van Cenmoto (vlak voor ik hem verkocht - half jaartje terug)BiemeRT schreef:Ik heb toen besloten om het verder te stellen zonder ABS![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Er zijn veel meer permanente fouten dan een sensor en een abs unit hoor, lees de foutcode eens uit en je weet waarover je praat. Ik kan de foutcode uitlezen en resetten dmv een zelfgemaakt apparaatje.
philip
philip
hoi,
Dan moet je wel zo een apparaatje hebben als leek
Dan moet je wel zo een apparaatje hebben als leek
hoi,
heb gisteren iets anders gemerkt, remblokjes achteraan helemaal versleten ,dacht bij mezelf ga even de remklauwzuigers
terug naar binnenduwen en reset uitvoeren, wat blijkt abs werkt. tijdens rijden terug even de achterrem gebruikt lampjes
beginnen terug te knipperen. is dit nu puur toeval of niet daar ik het verband niet zie mits er geen contact aanwezig is op de remblokken die dit zou doorgeven naar de knipperlichtjes. ga alvast nieuwe remblokken monteren dit weekend en nog eens uittesten. ik hou jullie op de hoogte
alvast bedankt voor jullie reacties.
heb gisteren iets anders gemerkt, remblokjes achteraan helemaal versleten ,dacht bij mezelf ga even de remklauwzuigers
terug naar binnenduwen en reset uitvoeren, wat blijkt abs werkt. tijdens rijden terug even de achterrem gebruikt lampjes
beginnen terug te knipperen. is dit nu puur toeval of niet daar ik het verband niet zie mits er geen contact aanwezig is op de remblokken die dit zou doorgeven naar de knipperlichtjes. ga alvast nieuwe remblokken monteren dit weekend en nog eens uittesten. ik hou jullie op de hoogte
alvast bedankt voor jullie reacties.
-
tweecilinderke
zou best kunnen dat hij massa doorgeeft als de blokjes versleten zijn (via een kabeltje zoals bij sommige auto's )en zo een waarschuwing geeft via abs lampje!hoi,
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid