Alternatief topkoffer 12GS
Moderator: GVN
- 
				noppenrijder
Alternatief topkoffer 12GS
Ik ben op zoek naar een (ruimer-2 helmen) alternatief dan de originele BMW topkoffer, genre GIVI. Maar misschien zijn er nog betere, mooiere, elegentere, ..... merken/types op de markt; graag nog enkele tips aub. Ook het rek/draagplaat (een beetje elegant aub) is hierbij van belang. Ik zag bvb in het onderwerp 'Toon uw dagtripfoto' , blad 64 onderaan, een foto van GStephen met een specifieke bodemplaat voor een topkoffer. Aangezien ik Stephen op geen enkele manier kan bereiken, doe ik hier een oproep aan wie mij kan zeggen welk merk dit zou kunnen zijn.

Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600

(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Re: Alternatief topkoffer 12GS
YOO
Da's de topplaat voor de GIVI topkoffer 

Alternatief voor de ori. topcase, en ietwat elegant gaan denk ik niet goed samen, zeker al niet als er dan nog twee helmen in moeten. Probeer is of een topcase (de grote) van de R1200RT niet past, kan toch geen rocketscience zijn 

Grtz, Philip!

Da's de topplaat voor de GIVI topkoffer

Alternatief voor de ori. topcase, en ietwat elegant gaan denk ik niet goed samen, zeker al niet als er dan nog twee helmen in moeten. Probeer is of een topcase (de grote) van de R1200RT niet past, kan toch geen rocketscience zijn

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body,  but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

De communicatie is bij deze hersteld  
Wat Koppel!! voorsteld lijkt mij ook wel mogelijk. 'k ben alleen quasi zeker dat dat een stuk duurder is dan wat ik heb...

Wat Koppel!! voorsteld lijkt mij ook wel mogelijk. 'k ben alleen quasi zeker dat dat een stuk duurder is dan wat ik heb...
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL

Lid BMW MC VL
- 
				brainwaves
Dag gasten,
ik zat onlangs met hetzelfde idee in mijn hoofd.
Ik heb een 2008 R1200GS Adventure met de vario-koffers, ik rij praktisch altijd duo.
Mijn systeem V kan net in de topkoffer, maar dan staat hij wel bol...
Ik ben dan ook even beginnen zoeken naar oplossingen, want niets is zo vervelend als telkens 1 helm te weinig kunnen wegsteken... zeker op reis.
Dealer raadde uiteraard een givi-systeem aan. Givi is goed materiaal, maar ik had geen goesting in een extra sleutel.
Ik had ook geen zin om zo'n extra ophanging van onder de kont te laten komen met een plateau voor de Givi koffer.
En ik was eigenlijk verzot op de RT/GT topkoffer.
Die RT/GT topkoffer, ziet er mooi uit, grotere rugsteun, er kunnen 2 sys V helmen in en je kan dezelfde cylinder steken. Dus 1 sleutel voor contact, zadel, koffers.
Deze topkoffers vind je regelmatig in occasie voor half geld.
Ik ben eens met hangende pootjes de RT van mijn buur gaan lenen voor een weekend. Ik heb de kofferdrager(orig plastiek) laten achtermaken in 6mm alu plaat.
Dit alles wilde ik doen passen op de 6 ophangpunten waar de huidige vario topkoffer bevestigd was. Ik moet zeggen, dat ik niet snel tevreden ben, maar ik ben werkelijk héél tevreden
Hij staat er nu net een dag op en ik vind het mooi en vooral praktisch. En het steekt ook niet af, het is een mooi zicht. Tis leuk dat het bovenste deel gelakt is. Niet zomaar een zwarte GiVi-koffer...
Ik heb nog niet echt foto's online gezet van dit projectje, maar je kan al iets zien op: http://www.fullspeeders.be/gallery/main ... &g2_page=2
Hij hangt nu met nog maar 4 van de 6 bouten vast en hij hangt er nog altijd aan.
Momenteel is het enkel gezandstraald, maar ik zal het volgende week laten poederlakken.
Ik hoop dat ik u hiermee geholpen heb.
Groeten Jean & Julie

ik zat onlangs met hetzelfde idee in mijn hoofd.
Ik heb een 2008 R1200GS Adventure met de vario-koffers, ik rij praktisch altijd duo.
Mijn systeem V kan net in de topkoffer, maar dan staat hij wel bol...
Ik ben dan ook even beginnen zoeken naar oplossingen, want niets is zo vervelend als telkens 1 helm te weinig kunnen wegsteken... zeker op reis.
Dealer raadde uiteraard een givi-systeem aan. Givi is goed materiaal, maar ik had geen goesting in een extra sleutel.
Ik had ook geen zin om zo'n extra ophanging van onder de kont te laten komen met een plateau voor de Givi koffer.
En ik was eigenlijk verzot op de RT/GT topkoffer.
Die RT/GT topkoffer, ziet er mooi uit, grotere rugsteun, er kunnen 2 sys V helmen in en je kan dezelfde cylinder steken. Dus 1 sleutel voor contact, zadel, koffers.
Deze topkoffers vind je regelmatig in occasie voor half geld.
Ik ben eens met hangende pootjes de RT van mijn buur gaan lenen voor een weekend. Ik heb de kofferdrager(orig plastiek) laten achtermaken in 6mm alu plaat.
Dit alles wilde ik doen passen op de 6 ophangpunten waar de huidige vario topkoffer bevestigd was. Ik moet zeggen, dat ik niet snel tevreden ben, maar ik ben werkelijk héél tevreden

Hij staat er nu net een dag op en ik vind het mooi en vooral praktisch. En het steekt ook niet af, het is een mooi zicht. Tis leuk dat het bovenste deel gelakt is. Niet zomaar een zwarte GiVi-koffer...
Ik heb nog niet echt foto's online gezet van dit projectje, maar je kan al iets zien op: http://www.fullspeeders.be/gallery/main ... &g2_page=2
Hij hangt nu met nog maar 4 van de 6 bouten vast en hij hangt er nog altijd aan.
Momenteel is het enkel gezandstraald, maar ik zal het volgende week laten poederlakken.
Ik hoop dat ik u hiermee geholpen heb.
Groeten Jean & Julie
- 
				Werner Von C.
- Contacteer: