BMW?????????????
Moderator: GVN
Re: BMW?????????????
Ikke GSA van 05/2007 en na 9500km alleen spiegels los in de houders (nieuwe zijn besteld onder garantie). Als 't daarbij blijft doe 'k em nooit meer weg 
GSA van einde 2006, net géén 30 000 probleemloze kilometers...
voordien een GS 1150 met 3 jaar en 77 000 probleemloze kilometers en tussendoor een GS 1200 met 20 000 probleemloze kilometers....
BMW - kwaliteit ? Yes-yes !!
'k Vraag mij soms wel af of het iets te maken heeft met rijstijl en/of respekt voor de beperkingen/mogelijkheden van de mekaniek.
Het onderste uit de kan halen en op de limieten rijden wreekt zich vroeg of laat...
voordien een GS 1150 met 3 jaar en 77 000 probleemloze kilometers en tussendoor een GS 1200 met 20 000 probleemloze kilometers....
BMW - kwaliteit ? Yes-yes !!
'k Vraag mij soms wel af of het iets te maken heeft met rijstijl en/of respekt voor de beperkingen/mogelijkheden van de mekaniek.
Het onderste uit de kan halen en op de limieten rijden wreekt zich vroeg of laat...
-
herrdirektor
Beetje zelfde tragedie.RBee schreef:Ikke GSA van 09/2007, grootste probleem tot nu toe is
dat ik er te weinig mee kan rijden.
Ikke GSA van 9/06 3 weken geleden tweedehands gekocht met 6000km op de teller. Nu al 2500km zonder problemen. Hopelijk blijft het zo want als ik dat hier soms lees zou je schrik krijgen. Ik vertrek in juli naar Corsica en hopelijk loopt er niks mis!
Gr,
Vincent
Gr,
Vincent
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
YOO
Ikke, awel, 'k zal maar nie beginnen vertellen zekers
Soit, 't rijdt idd. fantastisch, maar best ook, of... ach, laten we hopen dat vandaag wederom een lang aanslepend probleemke/storing verholpen is
Grtz, Philip!
Ikke, awel, 'k zal maar nie beginnen vertellen zekers
Soit, 't rijdt idd. fantastisch, maar best ook, of... ach, laten we hopen dat vandaag wederom een lang aanslepend probleemke/storing verholpen is
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
@ Dirk Pauwels en K1200GT
GSA wou zelfs op 10 KM van de pomp niet meer starten ...
Bon, de handel is vervangen op garantie en ik hoop dat er verder geen problemen meer opduiken. Zoals eerder aangegeven, zolang nonkel BMW alles op garantie vervangt en het daarbij blijft kan ik ermee leven. De GSA rijdt fantastisch en ik ben niet van plan om hem tegen om het even wat in te ruilen.
't is alleen spijtig dat Murphy altijd aan het begin van een vakantie komt piepen en nooit aan het einde ...
Ik hoop nu dat ik mijn deel gehad heb ... Ik rijd reeds jaren boxer-BMW (+/- 150 000 KM) en dit is de eerste keer dat ik echt in de steek gelaten werd.
Grtz,
LudwiGSA
GSA wou zelfs op 10 KM van de pomp niet meer starten ...
Bon, de handel is vervangen op garantie en ik hoop dat er verder geen problemen meer opduiken. Zoals eerder aangegeven, zolang nonkel BMW alles op garantie vervangt en het daarbij blijft kan ik ermee leven. De GSA rijdt fantastisch en ik ben niet van plan om hem tegen om het even wat in te ruilen.
't is alleen spijtig dat Murphy altijd aan het begin van een vakantie komt piepen en nooit aan het einde ...
Ik hoop nu dat ik mijn deel gehad heb ... Ik rijd reeds jaren boxer-BMW (+/- 150 000 KM) en dit is de eerste keer dat ik echt in de steek gelaten werd.
Grtz,
LudwiGSA
ik heb een R1200GS van 2007 ... zit daar ook een ringantenne op ?LudwiGSA schreef:ringantenne van het contactslot naar de knoppen ! De efficientie van het anti-diefstal systeem was meteen bewezen !
als ik het goed begrijp wil dit dan toch zeggen dat het een sleutel is met een transponder in, of ben ik mis ?
Alle R en K en de nieuwe F modellen zijn voorzien van een ringantenne.
De sleutel heeft idd een transponder/chip en rondom het contactslot zie je een zwarte kunststof ring.
De laatste is de ringantenne. Deze zorgt de laatste tijd voor nogal wat ellende en is momenteel slecht of eigenlijk niet leverbaar.
De sleutel heeft idd een transponder/chip en rondom het contactslot zie je een zwarte kunststof ring.
De laatste is de ringantenne. Deze zorgt de laatste tijd voor nogal wat ellende en is momenteel slecht of eigenlijk niet leverbaar.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ikke GSA1200 van 20/03/08 en 4000km en tot hier toe enkel het contact vd pikkel , steeds stilvallen als ik de koppeling losliet in éérste , pikkel in- of uitgeklapt , daeler gevraagd om de draadjes door te verbinden , vermits het de vooravond was van een lang weekend zwarte woud was da geen probleem .
Hopelijk blijft het hierbij , voor de rest een dijk van een motor als je niet rijd met regenweer , want dan hangt je linker broekspijp onder het slijk ?!?
Groetjes , en nog veel brokloze km's
Stef
Hopelijk blijft het hierbij , voor de rest een dijk van een motor als je niet rijd met regenweer , want dan hangt je linker broekspijp onder het slijk ?!?
Groetjes , en nog veel brokloze km's
Stef
XL125,CB250,CX500,ZEPHYR750,ZZR600,TL1000,R1150RT,F800S,NU R1200GSA en G650 XChallenge en LID
heb ook ne GSA van 6/2007 nu ongeveer 10000 km
en het enige dat verslijt zijn m'n banden
voor de rest , ga hout vast houden, geen problemen !
vele veilige en onbezorgde kilometers toegewenst
greetz
Kris
en het enige dat verslijt zijn m'n banden
greetz
Kris
Effe update geven : schijven vervangen en dus had alles in orde moeten zijn ...
Blijkt nu dat niet de schijven krom zijn maar het achterwiel ... (en neen ik heb er nog geen ofroad, stuntwerk of borduren mee gedaan ...)
Wiel is in bestelling en ik hoop dat na vervanging de ellende voorbij is.
LudwiGSA
Blijkt nu dat niet de schijven krom zijn maar het achterwiel ... (en neen ik heb er nog geen ofroad, stuntwerk of borduren mee gedaan ...)
Wiel is in bestelling en ik hoop dat na vervanging de ellende voorbij is.
LudwiGSA
de mijne ook 6/2007 en al goed getest, kunnen velen beamen, tot nu toe geen problemen. (buiten verroeste valbaren)S|empr3 schreef:heb ook ne GSA van 6/2007 nu ongeveer 10000 km
en het enige dat verslijt zijn m'n banden![]()
greetz
Kris
Hopelijk blijft het zo.
Het lijkt of ze ginder in het fabriek moto's maken naar hun humeur. De ene het één probleem na het andere en de ander niets, vreemd?
Misschien werken ze met verschillende leveranciers, vandaag een bak schijven van leverancier nr 1 en als deze op zijn een bak schijven van ergens een oostblokland of China en de dag nadien weer wat ander ijzer. kan niet anders zijn dan zo iets.
btw: je weet ook niet met welke banden de gs (a)'s buiten rollen. De ene met Metzler, de andere met Michelin en weer een andere met Bridgstone;... volgens mij gaat het met de onderdelen ook zo.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
YOO
Och, de mijne heeft gedurende z'n eerste 25K km geen kick verkeerd gedaan, en dan was 't één akkefietje achter 't ander.
Nog niet te rap victorie kraaien dus
Grtz, Philip!
Och, de mijne heeft gedurende z'n eerste 25K km geen kick verkeerd gedaan, en dan was 't één akkefietje achter 't ander.
Nog niet te rap victorie kraaien dus
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Ja klopt, dat kan ook nog altijd he. Zal het dit jaar wel zien dan zal ik zeker boven de 25K komen.
Fingers Crossed
J
Fingers Crossed
J
BMW is dat zo'n moto die veel remblokjes verslijt ...
ah wie da we hier hebben. Hallo.
Remblokjes, dat is ook weer hetzelfde verhaal denk ik van de leveranciers.
De mijne liggen er nu 16K op en zijn nog maar half weg, de jouwe 800km en volledig weg (bij uw eerste)
dat is toch het zuiverste bewijs dat er verschillende materialen gebruikt werden, of een productiefout bij het materiaal.
Niet?
J
Remblokjes, dat is ook weer hetzelfde verhaal denk ik van de leveranciers.
De mijne liggen er nu 16K op en zijn nog maar half weg, de jouwe 800km en volledig weg (bij uw eerste)
dat is toch het zuiverste bewijs dat er verschillende materialen gebruikt werden, of een productiefout bij het materiaal.
Niet?
J
Als je veel remt .......JJJJAAAA
oezitta mettie botten ?

oezitta mettie botten ?
toetindendroai
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Botn, keze verkocht. Omdat ze va BMW woer ek mo € 3 moetn bielegn
I'll bel joen ne ké, oké?
@ Jo,
Materiaalkeuze MY ..., BMW staat toch voor kwaliteit vanaf moment dat je de bestelbon tekent of niet soms? Of wordt hij samengesteld naargelang de korting die je hebt bekomen bij de dealer nl. veel korting = slechte materiaalkeuze en geen korting = prima moto!Of zoals bij velen à la tête du client! Want dan ben ik ervan overtuigd dat er veel zijn die niets durven zeggen hoe slecht hun BMW ervoor staat
@ Jo,
Materiaalkeuze MY ..., BMW staat toch voor kwaliteit vanaf moment dat je de bestelbon tekent of niet soms? Of wordt hij samengesteld naargelang de korting die je hebt bekomen bij de dealer nl. veel korting = slechte materiaalkeuze en geen korting = prima moto!Of zoals bij velen à la tête du client! Want dan ben ik ervan overtuigd dat er veel zijn die niets durven zeggen hoe slecht hun BMW ervoor staat
ja maar zo zijn al veel merken de mist ingegaan. Veel vraag is 'druk op snelle leveringstermijn'. Snelle leveringstermijn = zoeken naar alternatieven in levering stukken + opdrijven capaciteit band.Stoffel schreef: Materiaalkeuze MY ..., BMW staat toch voor kwaliteit vanaf moment dat je de bestelbon tekent of niet soms?
Mogelijks alternatief voor snelle levering stukken = meerdere leveranciers aanspreken
Daar wrikt het schoentje, hier denk ik dat ook BMW zich laat leiden door te grote vraag met als gevolg de te snelle groei.
Je kan immer tegen uw BMW klant toch niet zeggen, ok bon is getekend, door de kwaliteit dat wij bieden mag je binnen twee jaar uw moto verwachten.
my 2 cents,
J
tpreseert nie , m'n voetn zien gegroeitStoffel schreef:Botn, keze verkocht. Omdat ze va BMW woer ek mo € 3 moetn bielegnI'll bel joen ne ké, oké?
Ik ben zo kontent van m'n BMW , dak er nog een bijgekocht heb
toetindendroai
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
-
Dirk Pauwels
Bij de auto's zitten ze daar anders nie mee in, ne maat wacht al meer dan een jaar op nen A4 break, en bij BMW en Mercedes moet je ook altijd zeer lang wachten.J schreef:Stoffel schreef:
Je kan immer tegen uw BMW klant toch niet zeggen, ok bon is getekend, door de kwaliteit dat wij bieden mag je binnen twee jaar uw moto verwachten.
my 2 cents,
J
Probleem is enerzijds idd het verkoopssucces, anderzijds de voortdurende analyse van fabricatie en logistieke processen, waar op alle gebied naar kostenbesparingen wordt gezocht. Het eindproduct zou betrouwbaarder moeten zijn dan enkele jaren geleden, maar daar slagen ze blijkbaar niet in. (en ze liggen er ook niet wakker van, ze verkopen meer dan ze kunnen produceren...financieel gewin primeert...vroeg of laat wreekt zich dat wel)
De mijne heeft er ondertussen 45000km (de km's worden nu verdeeld over de 1200, een bonneville en een BSA dus het gaat wat minder snel...) en heeft afgezien van een ABS probleem (nog) mij nog niet in de steek gelaten. Wel merk ik slechte kwaliteit lak aan velgen, tankcover en riemdeksel, maar hij heeft het dan ook al zwaar te verduren gehad, met 2 of 3 kuisbeurtjes per jaar....
Omdat hij het goed doet (zeker nadat ik hem nog eens gesynchroniseerd heb, in de garage hadden ze daar precies nie veel tijd voor uitgetrokken) en omdat er sinds vorig jaar ohlins onder zit hou ik hem nog efkes. Maar of mijne volgende na een kleine 10 jaar nog nen BMW gaat zijn????
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
heb nog een vraagje ivm die transponder ... voordien had ik steeds yamaha's met transponder en daar zat steeds een (rode) moedersleutel bij waarmee een eventuele andere sleutel kon geprogrammeerd worden ... hoe gaat dit dan in zijn werk bij een BMW ? Als je bv een extra sleutel bijbestelt, zijn die dan vanaf fabriek juist geprogrammeerd om te werken met uw ringantenne ?Obiwan schreef:Alle R en K en de nieuwe F modellen zijn voorzien van een ringantenne.
-
Tankcommander
Allé, na een nieuwe achtervelg werd de hele mikmak vanachter vervangen. (alvast bedankt daarvoor Filip
)
Nu afwachten of het probleem opgelost is .
Groeten
TC
Nu afwachten of het probleem opgelost is .
Groeten
TC
Veiligheid boven alles
Akkefietjes ? GSA geboortedatum 06/07 intuss. 32' km.
Kettingspanner vervangen.
Stukske aan de benzinepomp vervangen (naam vergeten).
2 x stilgevallen tijdens het rijden a 1.0 op de snelweg, de éné keer in het donker was effe schrikken, verlichting uit....alles uit,
reactie onmiddelijk naar de pechstrook anders kon ik dit niet meer neerpennen denk'k ? de nachtelijke snelheidsduivels hebben
waarschijnlijk mijn refecterende 3M koffers opgemerkt ....
Sleutel stond telkens in neutraalstand ? stuurslot intussen vervangen en de rest ook in Garantie, zo moet het, zonder pardon zoals
mijn dealer zegt, Merci aan het M...e team.
Greetz
Kettingspanner vervangen.
Stukske aan de benzinepomp vervangen (naam vergeten).
2 x stilgevallen tijdens het rijden a 1.0 op de snelweg, de éné keer in het donker was effe schrikken, verlichting uit....alles uit,
reactie onmiddelijk naar de pechstrook anders kon ik dit niet meer neerpennen denk'k ? de nachtelijke snelheidsduivels hebben
waarschijnlijk mijn refecterende 3M koffers opgemerkt ....
Sleutel stond telkens in neutraalstand ? stuurslot intussen vervangen en de rest ook in Garantie, zo moet het, zonder pardon zoals
mijn dealer zegt, Merci aan het M...e team.
Greetz
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
vraagje...
als de 1150 gs en gsa gemaakt werden, waren er in het begin ook zo veel problemen of heb ik 2 maal geluk gehad of ...........heb ik altijd mijn motor op tijd naar de dealer (Lievens Zottegem) gebracht en heb ik nooit wheely's gedaan of hem meermaals in het rood getrokken, en rijdt hij het ganse jaar door en heb ik nooit chips of andere toestanden geplaatst en...? en ....? en ....? of is die 1200 nu echt zo slecht of zijn er nu mensen die zelf hun brommer naar de kl .. helpen en daarna ja....klagen..?Ik weet het niet
als de 1150 gs en gsa gemaakt werden, waren er in het begin ook zo veel problemen of heb ik 2 maal geluk gehad of ...........heb ik altijd mijn motor op tijd naar de dealer (Lievens Zottegem) gebracht en heb ik nooit wheely's gedaan of hem meermaals in het rood getrokken, en rijdt hij het ganse jaar door en heb ik nooit chips of andere toestanden geplaatst en...? en ....? en ....? of is die 1200 nu echt zo slecht of zijn er nu mensen die zelf hun brommer naar de kl .. helpen en daarna ja....klagen..?Ik weet het niet
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150