BMW?????????????

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

vasco66

BMW?????????????

Bericht door vasco66 »

ik heb wat problemen met de moto een gsa van 2007 nov met 4500km dus nog vrij nieuw het scherm is gescheurd op de bevestigings punten word vervangen in garantie benziene dop is ook al vervangen in garantie en dan zegt de mekenieker dat de remschijf achter ook krom is en er spel zit op het achterwiel en zou vervangen moeten worden ik ga hem dan halen na de onderhouds beurt en de mekanieker die er dan aan gewerkt heeft was een andere zij dat het allemaal normaal is en dat er nog zijn met veel meer spel en dat bmw dat maar 1 maal vervangt in garantieen de remschijf krijg ik ook niet er zit dan toch veel verschil op mekaniekers vind ik
bmwfreakske

Re: BMW?????????????

Bericht door bmwfreakske »

Laat je niet doen :!: :twisted:
Zolang je garantie hebt moeten ze je helpen en de onderdelen vervangen ook al zijn ze al eens vervangen :-|
Andalousie 09/2018
Michel

Bericht door Michel »

Is uw toetsenbord nog in garantie? De toetsen met de punten en de komma's werken blijkbaar niet :wink:
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
John
Contacteer:

Bericht door John »

Gij hebt nen langen adem als je dat zo allemaal in één zin kunt gezegd krijgen. :mrgreen:
Maar garantie is garantie, dus kapot zonder normale slijtage te zijn...vervangen op kosten van de firma!
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Is uw toetsenbord nog in garantie? De toetsen met de punten en de komma's werken blijkbaar niet
:lol: :lol: :lol: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Vergeet niet dat alles gelogd wordt over je machine, dus ze kunnen dit bij elke officiële dealer overal perfect raadplegen. Dit geeft je een extra punt dat er geen discussies zijn.
Garantie = kosteloos vervangen !
En toch blijf ik het jammer vinden dat enkel slechte dingen naar voor worden gebracht, we zwijgen als vermoord over alle prima rijdende GS'en.
Maar dit is eigen aan de mensheid... :drunken:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@ Jürgen: ge moogt iets dat goed loopt niet bestoefen... dat is het lot uitdagen. Vandaar dat er hier enkel negatieve reacties vermeld worden. :silent:
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
JohanGS

Bericht door JohanGS »

vasco66 schreef:ik heb wat problemen met de moto een gsa van 2007 nov met 4500km dus nog vrij nieuw het scherm is gescheurd op de bevestigings punten word vervangen in garantie benziene dop is ook al vervangen in garantie en dan zegt de mekenieker dat de remschijf achter ook krom is en er spel zit op het achterwiel en zou vervangen moeten worden ik ga hem dan halen na de onderhouds beurt en de mekanieker die er dan aan gewerkt heeft was een andere zij dat het allemaal normaal is en dat er nog zijn met veel meer spel en dat bmw dat maar 1 maal vervangt in garantieen de remschijf krijg ik ook niet er zit dan toch veel verschil op mekaniekers vind ik
Kijk ne keer hiere http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =5&t=19472

De remschijven zijn alweer vervangen hopelijk blijven ze deze keer goed :mrgreen:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Tankcommander

Bericht door Tankcommander »

Wel beste G'essers, Voor de derde maal zijn mijn remschijven vervangen. K'heb een ritje gedaan en wat denken jullie, na 1000 Km , allé weer dezelfde zever

Bij de garage testen ze de remmen en krijgen we als commentaar, 'da remt toch goe'. En inderdaad wanneer je de remhendel behoorlijk aantrekt dan remt hij prima, probleem is alleen als je hem begint los te laten en juist voordat je stilstaat, krijg je het gevoel op een kameel te zitten. Tof als je zo de bocht in moet....

Persoonlijk denk ik dat die schijven niet de boosdoeners zijn maar slechts een symptoom is. De reden waarom ik dit zeg is dat wanneer de moto koud is en je de eerste keren remt, hij dit bijna niet heeft. Pas als je een paar keer geremd hebt dan is het prijs. Ik denk dat er ergens een zuigerveer blijft hangen en dat de schijven langs één kant opwarmen en daardoor onvermijdelijk krom trekken
Ik kan het trouwens niet normaal vinden dat mijn achterwiel wanneer je er aan draait op middenbok, gewoon vast komt te zitten (commentaar : ah da is zo met da systeem) ????? Geen goe systeem dan zeker !

Ik ben het echt beu en heb zelfs geen zin meer om nog naar de dealer te bellen of te gaan. T'is precies dat ik ni kan rijden. Ik wil alleen kunnen stoppen zonder geschommel, da's al.
Als ik nu weer binnen ga dan houden ze mijn moto daar nog eens voor god weet hoe lang (ondertussen is mijn eerste vakantie dan al naar de zak)

Zijn er onder jullie die mij raad kunnen geven ? By the way dat is heus niet het enige wat ik al tegengekomen ben met deze GSA (nog gezwegen van mijn vorige GS2004.....) Schermke gescheurd, pakdrager roesten, boragekes....

EN dit alles bij 7000 Km en splinternieuw gekocht (2+2 garantie erbij en al )

Als deze lijdensweg ni vlug stopt stamp ik heb buiten en mijne maat weet dat dit geen loze beloftes zijn (hé Johan)
Veiligheid boven alles
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ga eens tenrade bij een andere dealer.
ik weet het klinkt raar. maar als dealer A uw larie en apekool verkoopt. zou ik eens met zijn uitleg bij dealer B gaan, zelfs al is het enkele stevige km rijden.
leg ook uit wat jij denkt van de eventuele oorzaak.

wie weet komt alles nog goed op deze wijze.

baat het niet schaad het niet.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Andere, goede, dealer opzoeken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels

JüRgen schreef: ...En toch blijf ik het jammer vinden dat enkel slechte dingen naar voor worden gebracht, we zwijgen als vermoord over alle prima rijdende GS'en.
Maar dit is eigen aan de mensheid... :drunken:
Zijn er dan prima rijdende BMW's? Het zijn niet alleen de GS'en die kwalitatief achteruit gegaan zijn, heb over de nieuwe K's ook al miserie verhalen gehoord....
Mijne GS heeft voorlopig enkel het alternator deksel dat geoccideerd is, met de andere problemen wacht hij blijkbaar tot we in Italie zitten :lol: 45.000km eigenlijk zo goed als geen problemen gehad, een tijdje gesukkeld met de ABS, maar dat is nu al een tijdje geleden dat mijn abs en servo uitgevallen zijn, al vind ik nog steeds dat die ABS veel te vroeg in schakeld op slecht wegdek. Ik zet hem nu telkens af als er gevlamd wordt....
spijtig dat de andere merken niet echt een goed alternatief bieden, Honda en suzuki zijn spuuglelijk, Triumph tiger heeft 17"velgen, Guzzi Stelvio is nog meer een tupperware doos dan BMW en guzzi en betrouwbaar worden meestal niet in dezelfde zin gebruikt. Blijft over KTM, ook niet moeders mooiste, en geen idee wat betrouwbaarheid betreft. Ook niet de goedkoopste in onderhoud, maar wordt waarschijnlijk wel mijne volgende, al was het maar omdat iedereen tegenwoordig een BMW moet hebben.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
John
Contacteer:

Bericht door John »

Waarom denken jullie dat ik nog altijd zweer bij die oudere K-tjes?
Heb er net weer eentje gekocht met valschade.
OK, af en toe komt daar ook wel eens iets aan, het is ten slotte ook maar een stukje mechaniek. Maar toch.
Mijne K100RT van 88 heeft meer dan 100 DKm en enkel eens een benzinepomp gehad die de geest gaf.
Voor de rest starten en wegwezen. Nog nooit kleppen hoeven te stellen!
Nu terug over dat ding dat er weer in de weg gaat staan als em klaar is.
Ne K1100LT die als alles goed gaat terug in zo goed als nieuwstaat binnenkort weer de deur uit kan. :mrgreen:
martin,lucas

Bericht door martin,lucas »

Troost u mijn GS is 3 maanden oud ( mod 07) en heeft ook al een nieuwe batterij( bij overname dealer) en een nieuwe centrale voorste schokdemper bij 500 Km gekregen.
Als kers op de taart heb ik verleden week touring mogen kontakteren, motor stilgevallen omdat de elektronische sturing van de injectie zijn geest gegeven had, maar ja ik heb ondertussen ook al 2500 Km gereden.Ben benieuwd wat het volgende is, maar ja als ze rijdt,rijdt ze prachtig.
Durf wel niet meer zo heel ver van thuis rijden (wachten op touring duurt soms even,laatste keer 4 uur vooraleer de depanneur kwam)
BMW unstoppable, hopelijk in de toekomst !!!!!!!!!
QFFGS

Bericht door QFFGS »

@martin, Lucas,
straf verhaal - model 2007-3 maanden oud en dergelijke problemen. ik heb hetzelfde voor met de benzinepomp. model 2007, nieuw van feb 2008 en ook langs de kant met problemen benzinepomp (zie onderwerp "pech onderweg" onder GS forum.
Mijn moto staat al stil sinds 09 mei en ik heb hem op vandaag nog niet terug. Als ik wacht op een origineel nieuw stuk zou ik moeten wachten tot 15 juni. de pompen of de electronica ervan wordt niet meer uitgeleverd tot er een oplossing is voor het probleem blijkbaar. ik vermoed dat er een terugroepactie zal komen binnen enkele maanden, ofwel gaan ze het nodige doen bij het onderhoud van de getroffen modellen zonder dat ze het aan de grote klok gaan hangen.
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Gedeelde smart ...

Mijne GSA model 2007 heeft ook al kuren. De week voor hemelvaart stel ik vast dat de remhandel begint te schokken : kromme remschijven voor en achter ! :cry: Aangezien ik voor een verlengd weekend naar het zwarte woud vertrok en ze bij de dealer geen schijven liggen hadden heb ik dus 3000 KM met kromme schijven afgefietst. Al bij al is dit meegevallen mits een fijngevoelige behandeling van de remmen, :twisted: maar leuk is anders. Een weekje later wil GSA'ken na een tankbeurt in Luxemburg niet meer starten : :shock: EWS ! storing (Elektronischer Wegfahrt Sicherheit) of in mensentaal ringantenne van het contactslot naar de knoppen ! De efficientie van het anti-diefstal systeem was meteen bewezen ! En geloof me, dit kom je liever niet tegen bij het begin van een verlengd weekend (pinksteren) als je nog een paar dagen in de Vogezen wil gaan spelen.

Ne mens zou op den duur spijt krijgen dat hij zijne R1100S verkocht heeft, 61000 KM en behalve een kapotte batterij en een paar oliekeerringen aan de voorvork (alles op garantie vervangen) nooit problemen mee gehad. Maar toegegeven, GSA rijdt cheweeeeldich ! (als hij rijdt tenminste).

LudwiGSA
Dirk Pauwels

Als die ringantenne/diefst beveiliging niet meer werkt (of juist te goed werkt) is het opvallend vaak aan een benzinestation. We hebben het ook eens voorgehad en de uitbater gaf ons toen de raad de moto een 20tal meter verder te duwen, hij had het nogal meegemaakt blijkbaar en toen konden we idd terug starten.....Kzeg niet dat het in uw geval ook zo is, maar als sleutel en moto communiceren via frekwenties kan er soms al eens sprake zijn van storing en die treed blijkbaar alleen op bij de startprocedure.....
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Dirk Pauwels schreef:Als die ringantenne/diefst beveiliging niet meer werkt (of juist te goed werkt) is het opvallend vaak aan een benzinestation. We hebben het ook eens voorgehad en de uitbater gaf ons toen de raad de moto een 20tal meter verder te duwen, hij had het nogal meegemaakt blijkbaar en toen konden we idd terug starten.....Kzeg niet dat het in uw geval ook zo is, maar als sleutel en moto communiceren via frekwenties kan er soms al eens sprake zijn van storing en die treed blijkbaar alleen op bij de startprocedure.....
Inderdaad, heb hier ook ervaring mee: toen we met een groep motorfietsen na het tanken wilden vertrekken, had de 1200GS in het gezelschap het eerst prijs (incl EWS melding); toen de GS dan toch startte, liet mijn GT (die aanvankelijk zonder probleem startte, maar ik had hem terug stilgelegd toen de GS niet wilde starten) het afweten (zonder EWS melding) :-? . Toen we uiteindelijk enkele m verder gingen staan, startten beide motoren zonder probleem.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
CROW

Bericht door CROW »

mijne GS rijd nog steeds bangelijk en heb er ook geen enkel probleem mee, maar ik rij dan ook met een 1150 he lol
boxer68

Bericht door boxer68 »

Mijn GSA 1150 bouwjaar 2004 rijdt ook nog zonder problemen. Hoe minder elektronica des te minder problemen heb ik de indruk.
Mijn volgende GSA wordt een moeilijke keuze. Volg ik mijn hart of het gezond verstand....
Misschien zijn er op dit forum te weinig rijders met een nieuw GSA zonder problemen....
Dat zij ook hun stem laten horen. Het geeft misschien een vertekend beeld....
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Er worden jaarlijks meer dan 1100 GS-en verkocht, waarvan slechts enkelen hier op het forum hun beklag doen....
Ik hoop dat ik ook probleemloos kan verder bollen, na 6600 kms zonder probs ( geen rekening houdend met slecht werkende benzinemeter, roest aan de ingang van de tankopening en al weggewreven verf aan de kader aan mijn linkervoet... :oops: )! :wink:
I like my bike!!
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

GSA van 10/2007,10.000km,no problems at all :-P
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Frank K

Bericht door Frank K »

GSA wordt in augustus 2 en heeft bijna 30.000km.
Problemen? Ni echt, eenmaal rempomp aan remhendel die aan het lekken was. Alles waar remolie heeft opgedrupt is vervangen.
Voor de rest ben ik heel tevreden van mijn fiets en van mijn dealer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
PaulM

Bericht door PaulM »

Ik heb nu 10000km en de gsa is van 10/07 hier ook geen problemen , al moet ik zeggen dat ik een rustige rijder ben en gewoon geniet van elke meter die ik bol.

Ik hoop dat alles zo blijft want Murphy is nooit ver weg hé :wink:
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
RBee

Bericht door RBee »

Ikke GSA van 09/2007(9000 km), grootste probleem tot nu toe is

dat ik er te weinig mee kan rijden. :twisted:
Laatst gewijzigd door RBee op 30 mei 2008, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie