EVOLINE BY SHARK

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RUSOR

EVOLINE BY SHARK

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Na een weekendje bij vrij hoge temperaturen in het Sauerland miste ik wel een systeem helm.... dit is toch wat luchtiger maar door mijn lengte zit ik telkens met het opgeklapt gedeelte in de windturbulentie. Maar nu is er de Shark Evoline op de markt.
Wij naar EKO in Kontich die al jaren in Shark helmen doet. Wil dat net lukken dat er vertegenwoordigster van Shark in de winkel op bezoek was om deze te promoten bij de verdelers in Belgie. Wij komen binnen en vragen naar de Evoline helm en krijgen een volledig uitleg van deze Dame. Ze mikken met deze helm op toerrijders die een echte vol intergraal willen en ook tegelijkertijd een jet helm. Door de apparte manier van het kinstukscharnier kan dit tot achter de helm bewegen. Eigenlijk een beetje zoals bij ROOF. Echter de ROOF helmen konden mij nooit echt bekoren. Dit systeem is anders en beter. Verder is er ook nog een ingebouwd zonnescherm. Dus om een verhaal kort te maken waren we beide verkocht voor dit helmpje en hebben mijn vrouw en ik er elk ééntje aangeschaft.
Hier nog de link naar de website van Shark waar je hem eens kan bekijken.
http://www.shark-evoline.com/

Verder kan ik er nog niet veel over zeggen vermits ik er nog maar enkel ben mee van de winkel tot thuis gereden

GRTS Danny
Laatst gewijzigd door RUSOR op 20 mei 2008, 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
kurt1973

Re: EVOLINE BY SHARK

Bericht door kurt1973 »

Niet mis, uit curieusiteit, hoeveel hebt ge hem betaald?

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
RUSOR

Bericht door RUSOR »

kurt1973 schreef:Niet mis, uit curieusiteit, hoeveel hebt ge hem betaald?

Kurt
339€ stuk...
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Danny,

ik heb na enkele integraal helmen en een systeem helm, nu al een jaar met een jethelm op mijn gsa en ik vind dat fantastisch.
dat kinstuk ben je van verlost. met een systeem kan je het nog opklappen maar als het opgeklapt is kan je er niet mee blijven rijden wegens teveel wind die ertegen duwt.
vermits ik toch steeds met opengeklapt vizier rij, enkel de zonneklep naar beneden, en goed uit de wind zit met het gsa scherm is een jethelm voor mij echt top. zelfs bij regenweer.

de shark zegt me idd ook wel wat, maar die was vorig jaar nog niet op de markt toen ik mijn jethelm (caberg) kocht.
ik heb een shark integraal gehad en was daar ook uiterst tevreden over.

mss wordt deze shark mijn volgende? de prijs valt wel mee vind ik.

veel plezier ermee..
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

'k Heb hier een goed half jaar geleden al kennis van genomen en was er in eerste instantie ook wel voor gewonnen als doorwinterde jethelmdrager. Zeker i.v.m. de verhoogde valveiligheid. Wat ik mij echter afvraag is hoelang al die delen netjes aan mekaar gaan blijven aansluiten zodra er wat sleet op de helm komt door intensief gebruik. :-?

Maar allé, tegen dat ik terug op de motor kan, heeft RUSOR hem al eens goed kunnen testen, hé :-P

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Ik heb deze met de laatste opendeurdag bij EKO ook even aan het bekeuren geweest, en het zag er op het eerste zicht wel een degelijke helm uit.
De sluiting van het kinstuk is volgen mijn eerste indruk minder goed.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
RUSOR

Bericht door RUSOR »

luc boxer schreef:Ik heb deze met de laatste opendeurdag bij EKO ook even aan het bekeuren geweest, en het zag er op het eerste zicht wel een degelijke helm uit.
En hoe dit Afbeelding blijft werken nadat er wat stof of iets anders in komt zullen we wel van RUSOR wel horen zeker.
Uiterlijk ziet het er een mooie helm uit. :thumleft:
Wat bedoel je met mindergoed sluiten van het kinstuk???
Het is wel een handeling die je even gewoon moet worden. Het kinstuk moet eerst naar voor gebracht worden en dan naar achtergedrukt worden.
Ik vind het steviger aanvoelen dan bij mijn nolan N100 om dan nog niet te spreken van de airoh van mijn vrouwtje.
Verder is de eerste indruk als volgende....
Met het kinstuk in opgeklapte positie voelde de helm wat raar aan in het begin. Hij leek wat zwaar maar mijn ander BMW enduro helm is dan ook zeer licht.
Nu voor het rijden stoort dit mij niet. Shark beweerd dat de helm vrij gestroomlijnd is met het kinstuk omhoog. Nu dat zou best kunnen want het is aangenaam rijden met dat stuk omhoog en ik heb geen last van een windpakkende helm bij vrij hoge snelheden. Wat ook wel handig is volgens mijn vrouwtje dan weer is dat het vizier kan gebruik worden zonder het kinstuk. Zij rijdt niet graag zonder visier. Maar zonder het kinstuk is het toch wat aangenamer bij hoge temperaturen op rustige wegen. Verder vind zij dat ingebouwd zonnebrilletje wel handig maar dit had toch wat donkerder mogen zijn.
Ik gebruik dit eigenlijk niet omdat ik liever een zonnebril draag. Ik rij graag met open vizier en vind dit dan te gevaarlijk als ik geen nauwaansluitende bril kan dragen. Trouwens een zonnebril is geen probleem in deze helm. Het algemeen draagcomfort is tot nu toe aangenaam al moet die zich nog wat zetten naar mijn hoofd.
Is er dan niets negatief???
Ik vind hem niet zo stil.... maar de laatste twee jaar ben ik wel verwend geweest door de Endurohelm die wel erg stil is.
Vooral als ik op de autostrade rij met volledig gesloten helm vind ik hem niet zo stil. Met de helm volledig open is dit geen probleem.
Nu ben ik wel gesteld op stilte terwijl ik rij... geen radio of intercom geen gpsmadam. Neen enkel het geluid van de motor op de achtergrond.
Meestal rij ik ook nog met oordopjes in op de snelweg. Dit heb ik nog niet gedaan met deze helm dus dit moet ik nog eens testen.
Tot zover mijn mening maar ik kom er zeker nog een keertje op terug als ik een hele dag op pad ben geweest met deze helm.

GRTS Danny
Frank K

Bericht door Frank K »

luc boxer schreef:Ik heb deze met de laatste opendeurdag bij EKO ook even aan het bekeuren geweest, en het zag er op het eerste zicht wel een degelijke helm uit.
En hoe dit Afbeelding blijft werken nadat er wat stof of iets anders in komt zullen we wel van RUSOR wel horen zeker.
Uiterlijk ziet het er een mooie helm uit. :thumleft:
Oei... en heb je hem een boete gegeven :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
de Ron

Bericht door de Ron »

Ik keek ook al lange tijd uit naar deze helm. Bij EKO ben ik er al eens ene gaan passen uit het rek. Blijkbaar is het een veel gebruikte maat, het open en -sluit mechanisme werkte bijna niet meer. Ik paste daarop een andere, grotere maat waarbij het wel vlot ging. Ik heb wel mijn twijfels nopens de kwaliteit bij gebruik van de helm. Er is wel een garantie van 5 jaar zeggen ze maar met zogenaamde "garantie" heb ik ook al teleurstellingen meegemaakt ...
k'Ga toch nog even afwachten vooraleer deze helm aan te schaffen, eens zien wat de commentaren zijn na wat intensiever gebruik.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

de Ron schreef:Blijkbaar is het een veel gebruikte maat, het open en -sluit mechanisme werkte bijna niet meer.
AMAAI, als dat het gevolg al is van een beetje "passen" :shock: :shock: :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

LDK

Bericht door LDK »

Ik deze helm een 4 tal weken terug aangekocht.
Na 2 weken was de sluiting al stuk
Deze helm is nu terug naar de fabriek
Ik moet nog een aantal weken wachten voor herstelling omdat zij de nodige onderdelen nog niet op stock hebben
Dus voor mij niet zo een goede ervaring
Luc
RUSOR

Bericht door RUSOR »

LDK schreef:Ik deze helm een 4 tal weken terug aangekocht.
Na 2 weken was de sluiting al stuk
Deze helm is nu terug naar de fabriek
Ik moet nog een aantal weken wachten voor herstelling omdat zij de nodige onderdelen nog niet op stock hebben
Dus voor mij niet zo een goede ervaring
Luc
Wat is er juist stuk gegaan??? Dan kan ik dat extra in het oog houden.

GRTS Danny
LDK

Bericht door LDK »

Het open -en sluitmechanisme is stuk gegaan.
Dit werktevolgens mij al nt goed bij de aankoop - maar de verkoper vertelde me dat dit wel goed zou komen.
Uiteindelijk is binnenin iets afgebroken zodat dit mechanisme niet meer werkte.
Ik heb ook niet de bevestiging gekregen dat dit euvel 100 procent onder garantie zal vallen
Luc
RUSOR

Bericht door RUSOR »

LDK schreef:Het open -en sluitmechanisme is stuk gegaan.
Dit werktevolgens mij al nt goed bij de aankoop - maar de verkoper vertelde me dat dit wel goed zou komen.
Uiteindelijk is binnenin iets afgebroken zodat dit mechanisme niet meer werkte.
Ik heb ook niet de bevestiging gekregen dat dit euvel 100 procent onder garantie zal vallen
Luc
Oke... ik zal het in oog houden... bij ons funktioneerd de (voorlopig) naar behoren. Maar het zal zijn eigen wel bewijzen in het kort als we er wat meer hebben mee gereden.

GRTS Danny
Jantje GS

Bericht door Jantje GS »

hoi Danny, kunnen er luidsprekertjes in geplaatst worden voor muziek en /of intercom :?:
gs 1200 LC trippel black
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Jantje GS schreef:hoi Danny, kunnen er luidsprekertjes in geplaatst worden voor muziek en /of intercom :?:
He Jan,
Dat moet gij zelf maar een keertje bekijken als we elkaar nog een keertje zien.
Je weet dat ik dat niet moet hebben al dat geluid in de helm...
Dus als we elkaar tegen komen onderzoek jij die helm maar eens...

GRTS Danny
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Zo het evoline avontuur is voorbij voor de RUSOR.
Ik kon het niet gewoon worden het geluid in de helm. Ik heb hem gewoon terug gebracht.
Mijn vrouwtje vind hem echter zeer goed. En blijft er mee rijden. Het zal wel iets te maken hebben met de zithouding op de motor tov het scherm.
Verder vind ik het nogal een zware helm.
Verder zoals gezegd vond ik het wel een confortabele helm en zeer degelijk afgewerkt enkel vond ik hem te luidruchtig. Ik werd er wat zot in zelfs met oordopjes.
Echter dit is zeer persoonlijk en ik raad iedereen aan om een testrit te vragen voor aanschaf.

GRTS Danny
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

RUSOR schreef:Ik werd er wat zot in zelfs met oordopjes.
NOG zotter :shock: :-P :lol: :lol:

chocoladepitje
Contacteer:

Bericht door chocoladepitje »

NOG zotter
Ge neemt me de woorden uit de mond Wim! :lol:

Groeten,
Nadine
The mind is like a parachute, it only functions when its open.

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Onze foto's
Onze films
RUSOR

Bericht door RUSOR »

chocoladepitje schreef:
NOG zotter
Ge neemt me de woorden uit de mond Wim! :lol:

Groeten,
Nadine
't is een goei die hier iets zegt :roll: :roll: :roll: