controle historiek motor
Moderator: GVN
-
welkenuweer
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 05 mar 2007, 23:46
- Woonplaats: Deurne
- Locatie: Deurne
controle historiek motor
Hoi, heb hier al eens opgevangen dat je via het motornummer of dergelijke een historiek van de motor kan opvragen bij een bmw-dealer. Klopt dat?
Is enkel het motornummer nodig of nog iets anders?
Kan dat telefonisch en onmiddellijk gebeuren?
Zou zaterdag eventueel naar een andere gs willen gaan kijken, vandaar deze vraagjes.
Glenn
Is enkel het motornummer nodig of nog iets anders?
Kan dat telefonisch en onmiddellijk gebeuren?
Zou zaterdag eventueel naar een andere gs willen gaan kijken, vandaar deze vraagjes.
Glenn
Terug een R1150gs......'t is zoiets als thuis komen...
)
-
mecapuet
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: controle historiek motor
Dat gaat, toch enkel bij de dealer waar de moto op onderhoud is geweest.
Ik heb het eens geprobeert bij een dealer, maar de moto was daar nooit op onderhoud geweest en dan konden ze mij geen onderhoudshistoriek geven.
Gr, meca.
Ik heb het eens geprobeert bij een dealer, maar de moto was daar nooit op onderhoud geweest en dan konden ze mij geen onderhoudshistoriek geven.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Re: controle historiek motor
Mogen dealers gegevens vrij geven van motors die niet door hun verkocht worden??? Ik dacht het niet. Iets ivm de wet op privacy???
Hier wil ik ook wel eens het fijne van weten.
GRTS Danny
Hier wil ik ook wel eens het fijne van weten.
GRTS Danny
-
welkenuweer
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 05 mar 2007, 23:46
- Woonplaats: Deurne
- Locatie: Deurne
Re: controle historiek motor
Ik zal het laten weten als het eventueel gelukt is om info te krijgen (zal een aantal tel.nrs van dealers meenemen).
Mij komt het er gewoon op aan dat ik wat zekerheid krijg dat het niet gaat om een zwaar geaccidenteerde motor
die terug opgelapt is of dergelijke.
Nog een vraagje : heb een tijdje geleden gehoord dat er zo rond de 60.000km één of andere stang (was een Engels woord als ik me niet vergis
) moet vervangen worden binnenin de motor.
Hoe heet dat eigenlijk en iemand een idee wat zo'n vervanging ongeveerd moet kosten?
Glenn (de technisch ongeletterde)
Mij komt het er gewoon op aan dat ik wat zekerheid krijg dat het niet gaat om een zwaar geaccidenteerde motor
die terug opgelapt is of dergelijke.
Nog een vraagje : heb een tijdje geleden gehoord dat er zo rond de 60.000km één of andere stang (was een Engels woord als ik me niet vergis
Hoe heet dat eigenlijk en iemand een idee wat zo'n vervanging ongeveerd moet kosten?
Glenn (de technisch ongeletterde)
Terug een R1150gs......'t is zoiets als thuis komen...
)
Re: controle historiek motor
Natuurlijk kunnen dealers de historiek bekijken van motoren die niet bij hen in onderhoud waren. Bij mijn vorige GS wist een dealer in NL me zelfs te vertellen dat een terugroepactie niet was uitgevoerd. Hij liet me een uidraai zien van de historiek. Dat werd later een leuk verhaal bij m'n eigen dealer...
Hoe denk je dat een dealer zich een mening vormt van een ter inruiling aangeboden motor ?
Dat ze die historiek niet willen meedelen, tjaaa...
Hoe denk je dat een dealer zich een mening vormt van een ter inruiling aangeboden motor ?
Dat ze die historiek niet willen meedelen, tjaaa...
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
-
mecapuet
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: controle historiek motor
Dat zal de alternatorriem zijn, die moet alle 60.000 km venieuwd worden, heb het zelf gedaan, dacht rond de 15 euro?welkenuweer schreef:Ik zal het laten weten als het eventueel gelukt is om info te krijgen (zal een aantal tel.nrs van dealers meenemen).
Mij komt het er gewoon op aan dat ik wat zekerheid krijg dat het niet gaat om een zwaar geaccidenteerde motor
die terug opgelapt is of dergelijke.
Nog een vraagje : heb een tijdje geleden gehoord dat er zo rond de 60.000km één of andere stang (was een Engels woord als ik me niet vergis) moet vervangen worden binnenin de motor.
Hoe heet dat eigenlijk en iemand een idee wat zo'n vervanging ongeveerd moet kosten?
Glenn (de technisch ongeletterde)
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Re: controle historiek motor
Hoi,
De historiek van een bmw motor is altijd op te vragen.
Hij moet wel bij een erkende BMW verdeler zijn binnen geweest en de dealer zijn werk naar behoren heeft gedaan.
En bent maar zekers,bij een overnaam zoeken ze het wel uit voor hun zelf te beschermen en ik vind het niet meer als normaal,ook naar de nieuwe klant toe.
Mecaguet, die riem word al om de 30.000 km vervangen ,vele halen de 4O.OOO km nog niet
grts paul
De historiek van een bmw motor is altijd op te vragen.
Hij moet wel bij een erkende BMW verdeler zijn binnen geweest en de dealer zijn werk naar behoren heeft gedaan.
En bent maar zekers,bij een overnaam zoeken ze het wel uit voor hun zelf te beschermen en ik vind het niet meer als normaal,ook naar de nieuwe klant toe.
Mecaguet, die riem word al om de 30.000 km vervangen ,vele halen de 4O.OOO km nog niet
grts paul
Re: controle historiek motor
Volgens mijn info:
De Poly-V-riem :
-vroeger werd de riem regelmatig op spanning gecontroleerd/ingesteld en om de 40.000km. vervangen.
-er is een service info van rond het jaar 2000:oude modellen ombouwen naar onderhoudsvrije riem.
sindsdien(en zelfs vroeger) gebruikt men een onderhoudvrije poly-V-riem.Die zou om de 60.0000km moeten vervangen worden.Gezien er soms een riem vroegtijdig brak, word nu aangeraden te vervangen om de 40.000 km.
Dus 40.000 km is nu de "norm".(Ik had mijn riem (zelf)vervangen op 50.000km,uit voorzorg.Maar hij was zeker nog niet defect of versleten)
Benzinefilter:
normaal om de 40.000 km vervangen.De filter zit in de tank:-->veel werk.
De Poly-V-riem :
-vroeger werd de riem regelmatig op spanning gecontroleerd/ingesteld en om de 40.000km. vervangen.
-er is een service info van rond het jaar 2000:oude modellen ombouwen naar onderhoudsvrije riem.
sindsdien(en zelfs vroeger) gebruikt men een onderhoudvrije poly-V-riem.Die zou om de 60.0000km moeten vervangen worden.Gezien er soms een riem vroegtijdig brak, word nu aangeraden te vervangen om de 40.000 km.
Dus 40.000 km is nu de "norm".(Ik had mijn riem (zelf)vervangen op 50.000km,uit voorzorg.Maar hij was zeker nog niet defect of versleten)
Benzinefilter:
normaal om de 40.000 km vervangen.De filter zit in de tank:-->veel werk.
-
Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: controle historiek motor
'k Geloof dat Gonzo >100.000km had toen ie de zijne voor 't eerst verving...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: controle historiek motor
Hoi 11rt,
Doemme gekunt gelijk hebben
Gewoonlijk druk ik een onderhouds blad af,effe naar de vorige historiek zien van het vorige onderhoud en we zijn vertrokken.De vorige die ik vervangen heb was op 30.000 km,die was er al geweest.
Als ik op het werk ben gaan ik het nakijken,dan weet ik het zo .Laat wel iets weten.
grts
Doemme gekunt gelijk hebben
Als ik op het werk ben gaan ik het nakijken,dan weet ik het zo .Laat wel iets weten.
grts
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: controle historiek motor
yep(s)Campi Di Pampi schreef:'k Geloof dat Gonzo >100.000km had toen ie de zijne voor 't eerst verving...
RS gekocht aan ongeveer 60000Km op de teller bij yamaha dealer.
die zij dat onderhoud gedaan was.
dus verder gereden en op 100000km heb ik dan mijn riempje vervangen.
was wel nodig. Dus ik vermoed dat het nog het 1ste was dat er op lag.
momenteel is het nu wel al terug vervangen na 40000Km
ik heb wel het vorige riempje bij in reserve onder het zadel
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit