Welke helm
Moderator: GVN
Welke helm
Beste mensen,
Ik ben aan het uitkijken naar een systeem helm.
Ik zou graag wat info willen van leden hier.
Ik twijfel tussen 3 helmen.
Nolan N103, Schubert C2 of BMW Systeemhelm 5.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Wat voordelen en nadelen kunnen jullie aantonen?
Alvast bedankt Dreamer
Ik ben aan het uitkijken naar een systeem helm.
Ik zou graag wat info willen van leden hier.
Ik twijfel tussen 3 helmen.
Nolan N103, Schubert C2 of BMW Systeemhelm 5.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Wat voordelen en nadelen kunnen jullie aantonen?
Alvast bedankt Dreamer
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: Welke helm
'k Zou er nog een 4e aan toevoegen, kwestie van het moeilijker te maken...Shoei Multitec.
Kan handig zijn als je de aspirant reaguurders mededeelt welke fiets je de sporen geeft
Kan handig zijn als je de aspirant reaguurders mededeelt welke fiets je de sporen geeft
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
sprint
Een beetje zoekwerk levert volgend resultaat op: K1200R(s)Campi Di Pampi schreef:'k Zou er nog een 4e aan toevoegen, kwestie van het moeilijker te maken...Shoei Multitec.
Btw gelukkige verjaardag Werner
Marnix.

Heb een Schubert concept gehad, buiten gegooid wegens teveel lawaai en condens (geen aandamping dus maar water )
Privé een Nolan N101 VPS zeer teverden van , ( prijs kwaliteit )
sinds vandaag een systeem 5 op het werk.
Is wat wennen , maar uiterst stil t.o.v. de Sys 4.
Let wel dat ik hier een vergelijking maak , telkens op een RT.
Mijn ervaring kan helemaal teniet gaan op een GS
Privé een Nolan N101 VPS zeer teverden van , ( prijs kwaliteit )
sinds vandaag een systeem 5 op het werk.
Is wat wennen , maar uiterst stil t.o.v. de Sys 4.
Let wel dat ik hier een vergelijking maak , telkens op een RT.
Mijn ervaring kan helemaal teniet gaan op een GS
-
®win
- Contacteer:
Kan de ervaring van Harald onderschrijven, Systeem V is wennen t.o.v. Systeem IV (kinstuk is hoger). Pasvorm is goed en helm is stiller.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Ik heb de systeem V gepast en deze pastte mij helemaal niet...®win schreef:Pasvorm is goed en helm is stiller.
Je kan wel afgaan op de commentaar of helm stil is, niet of nauwelijks aandampt, in een bmw-koffer past enz.. maar
passen en voelen of de helm op jouw hoofd past moet je zelf doen.

Passen en (indien mogelijk) zelf testen is de enige boodschap. Ik was erg onder de indruk van de Shoei Multitec, maar toen ik hem probeerde had ik ergens het gevoel dat hij mij niet goed paste. De Systeem 5 paste wel goed. Deze keuze heeft dus niets met de helm zelf te maken, maar met je eigen hoofd"vorm". Schuberts zouden naar verluidt beter bij rondere hoofden passen (en dus niet bij het mijne).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Ik heb de nolan gehad maar met veel problemen rond het sluitingssysteem.
Momenteel heb ik de shubert C2:
zeer tevreden vooral rond geluid, sluitingssysteem en comfort.
In deze temperaturen enige aandamping bij lage snelheid maar ik denk dat er weinig helmen zijn die dit nu niet hebben (kan me vergissen natuurlijk)
Conclusie:
Verdeeldheid alom bij de gebruikers dus zelf testen is volgens mij de enige goede oplossing...
Robby
1100RT
Momenteel heb ik de shubert C2:
zeer tevreden vooral rond geluid, sluitingssysteem en comfort.
In deze temperaturen enige aandamping bij lage snelheid maar ik denk dat er weinig helmen zijn die dit nu niet hebben (kan me vergissen natuurlijk)
Conclusie:
Verdeeldheid alom bij de gebruikers dus zelf testen is volgens mij de enige goede oplossing...
Robby
1100RT
-
Rik'sGS
Ikzelf heb sinds vorig jaar april een systeemhelm van HJC, nl de FS-Max. Heel tevreden van.
Prijs is beduidend lager dan Schubert. Ik dacht dat hij ca 270 euro kostte. Wel in Aken gaan halen.
Helm heeft een ingebouwd zonnevizier, past voor mij perfect, en dampt niet aan bij regenweer of lage temperaturen.
Vorige helm was een Nolan N-100, die aan vervanging toe was.
Prijs is beduidend lager dan Schubert. Ik dacht dat hij ca 270 euro kostte. Wel in Aken gaan halen.
Helm heeft een ingebouwd zonnevizier, past voor mij perfect, en dampt niet aan bij regenweer of lage temperaturen.
Vorige helm was een Nolan N-100, die aan vervanging toe was.
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
Diegene die het beste past
OK bedankt allen,
Zelf testen zal ik zo wie zo doen.
Zelf heb ik een Shoei integraal helm.
Vandaar mijn vraag en totaal geen ervaring met een systeem helm.
Groeten Dreamer
Zelf testen zal ik zo wie zo doen.
Zelf heb ik een Shoei integraal helm.
Vandaar mijn vraag en totaal geen ervaring met een systeem helm.
Groeten Dreamer
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Nu vrijdag en zaterdag -20% bij een bepaalde winkel (bon afprinten), op ALLE modellen in stock, ook de afgeprijsde... 
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Ja ik weet ook al waar.(s)Campi Di Pampi schreef:Nu vrijdag en zaterdag -20% bij een bepaalde winkel (bon afprinten), op ALLE modellen in stock, ook de afgeprijsde...
Mag die hier niet vermeld worden of wat?
Evenzeer bedankt.
-
edargpu
Na een Nolan N101
nu een Schuberth C2 en Guess what it's Toppie

nu een Schuberth C2 en Guess what it's Toppie
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Een Schuberth C2 vroeger zonder pinlock
en sinds 2 maanden met z'n dubbel ruitje en ik
moet zeggen van aandampen geen sprake meer,
maar wel zit de bovenrand van de Pinlock soms in
het gezichtveld als je niet mooi recht zit.
Hij is stiller en comfortabeler dan m'n vorige helm: System 4
en sinds 2 maanden met z'n dubbel ruitje en ik
moet zeggen van aandampen geen sprake meer,
maar wel zit de bovenrand van de Pinlock soms in
het gezichtveld als je niet mooi recht zit.
Hij is stiller en comfortabeler dan m'n vorige helm: System 4
585cc links - 585cc rechts
-
de Ron
Shark Evoline, beschikbaar vanaf maart .
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
VFooR
Kwam in motorplus als BESTE systeemhelm uit de test. Als deze goed past, heb je een tophelm op het hoofd!(s)Campi Di Pampi schreef:'k Zou er nog een 4e aan toevoegen, kwestie van het moeilijker te maken...Shoei Multitec.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Klopt, heb ik ook gelezen gehad.VFooR schreef:Kwam in motorplus als BESTE systeemhelm uit de test. Als deze goed past, heb je een tophelm op het hoofd!(s)Campi Di Pampi schreef:'k Zou er nog een 4e aan toevoegen, kwestie van het moeilijker te maken...Shoei Multitec.
Wordt dus nog moeilijker.
Groeten Dreamer
Heb vorige vrijdag mijne nieuwe GS afgehaald en ben onmiddellijk naar RAD in Tienen gereden om de Shoei Multitec te kopen met 20% korting. Mijne vorige was de syncrotec. Ben in elk geval zeer tevreden als ik om half zes 's morgens op de baan ben en mijn vizier niet aandampt...
De syncrotec heeft mij bij mijn crash met mijn Harley in november
zeer goed beschermd en ben daarom terug ne Shoei gaan halen.

De syncrotec heeft mij bij mijn crash met mijn Harley in november

IK rij met een RT en heb zowel de Schubert als de Shoei Multitec. De Shoei Multitec is voor mij de stilste en het best tegen condens, maar ik mis het zonnevisier (ik ben brildrager) dat in de Schubert is verwerkt. Uiteindelijk kom ik echter altijd terug bij mijn eenvoudig open helmke van Nolan. Dit is het handigst, prettigst om te dragen en ik kan beter het verkeer in het oog houden.
Hallo,
na jaren met systeemhelmen gereden te hebben,
en met volle tevredenheid met 8jaar met de systeem 4
heb ik mij in november in de welgekende winkel met 25%korting een schubert J1 gekocht,
zelfs deze "winter" heb ik er steeds met gereden en dit met volle tevredenheid.
reden van aankoop:
met de vorige helmen betrapte ik mij erop dat ik op secundaire wegen steeds met het kinstuk omhoog reed.
veiligheid is dan miniem, maak dan maar eens een schuiver, geen kinbescherming en hopen dat het kinstuk nergens blijft aanhangen.
Bij de nieuwe systeemhelmen, systeem V, multitec,.. krijg ik bij gesloten toestand steeds een claustrofobisch gevoel dus daar zou ik nog meer met open rijden.
één nadeel bij de J1 en dat was meer lawaai, maar in de plaats van steeds hoger en grotere windschermen te plaatsen heb ik mijn windscherm serieus ingekort zodat mijn hoofd terug mooi in de wind zit en nu is de helm fluisterstil en rij ik steeds mer het vizier omlaag.
Bij hevig regenweer is een goede waterdichte buff onontbeerlijk maar eens je dat gewoon bent is dit voor mij een superhelm, steeds goed zicht en steeds beschermd.
groeten,
Jacinto
na jaren met systeemhelmen gereden te hebben,
en met volle tevredenheid met 8jaar met de systeem 4
heb ik mij in november in de welgekende winkel met 25%korting een schubert J1 gekocht,
zelfs deze "winter" heb ik er steeds met gereden en dit met volle tevredenheid.
reden van aankoop:
met de vorige helmen betrapte ik mij erop dat ik op secundaire wegen steeds met het kinstuk omhoog reed.
veiligheid is dan miniem, maak dan maar eens een schuiver, geen kinbescherming en hopen dat het kinstuk nergens blijft aanhangen.
Bij de nieuwe systeemhelmen, systeem V, multitec,.. krijg ik bij gesloten toestand steeds een claustrofobisch gevoel dus daar zou ik nog meer met open rijden.
één nadeel bij de J1 en dat was meer lawaai, maar in de plaats van steeds hoger en grotere windschermen te plaatsen heb ik mijn windscherm serieus ingekort zodat mijn hoofd terug mooi in de wind zit en nu is de helm fluisterstil en rij ik steeds mer het vizier omlaag.
Bij hevig regenweer is een goede waterdichte buff onontbeerlijk maar eens je dat gewoon bent is dit voor mij een superhelm, steeds goed zicht en steeds beschermd.
groeten,
Jacinto
Na 5 jaar evo IV van BMW heb ik nu een Schubert CS2.
Het enigste tekort aan de BMW evo V is het gebrek aan ingebouwd zonnescherm.
Anders had mijn keuze waarschijnlijk bij BMW gebleven.
Het vizier van de Schubert lijkt ook groter in alle richtingen. Ik ben zowiezo tevreden van mijn beslissing daar ik mijn zonnevizier al enkele keren heel goed kunnen gebruiken heb.
Het enigste tekort aan de BMW evo V is het gebrek aan ingebouwd zonnescherm.
Anders had mijn keuze waarschijnlijk bij BMW gebleven.
Het vizier van de Schubert lijkt ook groter in alle richtingen. Ik ben zowiezo tevreden van mijn beslissing daar ik mijn zonnevizier al enkele keren heel goed kunnen gebruiken heb.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
ja dat was ik nog vergeten,
een helm zonder ingebouwd zonnescherm zou ik nooit meer willen,
dit ben je direkt gewoon en verhoogt de veiligheid.
groeten
een helm zonder ingebouwd zonnescherm zou ik nooit meer willen,
dit ben je direkt gewoon en verhoogt de veiligheid.
groeten
De Schuberth jethelm J1 is inderdaad de aangenaamste helm dat ik ooit gehad heb.
Zeer degelijk afgewerkt,zeer ruim zicht,met ingewerkt zonnescherm.
En zoals Grandru schrijft,het grootste deel van het jaar mee te rijden.Ik gebruik die praktisch dagelijks voor woon-werk en nog geen seconde spijt van gehad,integendeel moest deze helm nog vroeger aangekocht hebben!!!
Zeer degelijk afgewerkt,zeer ruim zicht,met ingewerkt zonnescherm.
En zoals Grandru schrijft,het grootste deel van het jaar mee te rijden.Ik gebruik die praktisch dagelijks voor woon-werk en nog geen seconde spijt van gehad,integendeel moest deze helm nog vroeger aangekocht hebben!!!
Kan alleen maar akkoord gaan. Schuberth J1 is voor mij ook de oplossing geweest.
Stil en geeft toch een gevoel van vrijheid.
Heb hem bij een uitverkoop voor 260 Euro op de kop kunnen tikken en nog geen moment spijt gehad.
Stil en geeft toch een gevoel van vrijheid.
Heb hem bij een uitverkoop voor 260 Euro op de kop kunnen tikken en nog geen moment spijt gehad.