cursus wegkapitein
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
-
de-wegkapitein
cursus wegkapitein
De preselectie wegkapitein
Vanaf dit jaar is dit een 2 daagse cursus.
De 1ste dag is een testjes-dag zowel theoretisch als praktisch.
Men moet voor de 1ste dag geslaagd zijn voor men naar de 2de dag kan komen.
Schrijf je nu in voor de preselectie die zal doorgaan op
Zondag 24 februari 2008
Plaatsen zijn beperk!
Op deze dag zelf zal je na het slagen de uitnodiging krijgen voor naar de 2de dag te komen.
Die gaat door op Zondag 13 April 2008, Politie Oudaan Antwerpen
De cursus wegkapitein vindt plaats in samenwerking met de federale politie Antwerpen.
Wat heb je nodig om aan de preselectie mee te kunnen doen:
een geldig lidmaatschap van M.A.G.
een geslaagde screening afgelegd
een bewijs van goed gedrag en zeden
een goede basis motorkledij ( helm, motorvest, motorbroek, handschoenen, motorschoeisel)
een opgewekte geest
voor meer info of inschrijving zie: http://www.mag.be/dutch/modules.php?nam ... e&sid=2124
Vanaf dit jaar is dit een 2 daagse cursus.
De 1ste dag is een testjes-dag zowel theoretisch als praktisch.
Men moet voor de 1ste dag geslaagd zijn voor men naar de 2de dag kan komen.
Schrijf je nu in voor de preselectie die zal doorgaan op
Zondag 24 februari 2008
Plaatsen zijn beperk!
Op deze dag zelf zal je na het slagen de uitnodiging krijgen voor naar de 2de dag te komen.
Die gaat door op Zondag 13 April 2008, Politie Oudaan Antwerpen
De cursus wegkapitein vindt plaats in samenwerking met de federale politie Antwerpen.
een goede basis motorkledij ( helm, motorvest, motorbroek, handschoenen, motorschoeisel)
een opgewekte geest
voor meer info of inschrijving zie: http://www.mag.be/dutch/modules.php?nam ... e&sid=2124
Re: cursus wegkapitein
- waarom moet je in hemelsnaam lid zijn van de MAG?
- bij die gratis screenings ben je altijd geslaagd.... het is immers een domme screening waarin je capaciteiten even gepolst worden, je leert er nauwelijks iets bij.
- een bewijs van goed gedrag en zeden? Waar is dat in godsnaam voor nodig? En moet het blanco zijn ook misschien? Of wil je bvb ex-gedetineerden geen kans geven om zich opnieuw te integreren in de maatschappij misschien?
- bij die gratis screenings ben je altijd geslaagd.... het is immers een domme screening waarin je capaciteiten even gepolst worden, je leert er nauwelijks iets bij.
- een bewijs van goed gedrag en zeden? Waar is dat in godsnaam voor nodig? En moet het blanco zijn ook misschien? Of wil je bvb ex-gedetineerden geen kans geven om zich opnieuw te integreren in de maatschappij misschien?
Leap and the net will appear
-
de-wegkapitein
Tja, lid zijn van MAG waarom? Wel het is een gratis cursus die aangeboden wordt door MAG, waar je anders toch wel wat euro's voor neertelt (een pak meer dan het inschrijvingsgeld trouwens). De 2de dag van de cursus wordt gegeven door de politie van Antwerpen die dagdagelijks op de moto zitten en héél wat tips kunnen geven. Dit is echt uniek.
De screening is idd geen les-dag. Ze is dan ook gratis. En je zou er versteld van staan hoeveel mensen dagdagelijks op de baan zijn met de moto en toch niet slagen voor deze screening. Je rijvaardigheid mag dan misschien wel even op voorhand gecheckt worden zekers?
Het bewijs van goed gedrag en zeden. Daar zijn al héél veel discussies over geweest en die zullen er vast nog wel meer volgen. Om te beginnen is dit een voorwaarde van de politie, dus daar kunnen we niet onderuit. Maar aan de andere kant; zou jij samen met een "gekende" snelheidsduivel, vluchtmisdrijf, doodrijder,... de verantwoordelijkheid willen dragen om een groep motorrijders veilig thuis te brengen?
Dat vodje papier geeft idd geen garanties. En mensen kunnen hun leven beteren. Maar het is weer eens een poging om de "cowboys" van de "verantwoorde, rijvaardige motorrijder" te onderscheiden.
De screening is idd geen les-dag. Ze is dan ook gratis. En je zou er versteld van staan hoeveel mensen dagdagelijks op de baan zijn met de moto en toch niet slagen voor deze screening. Je rijvaardigheid mag dan misschien wel even op voorhand gecheckt worden zekers?
Het bewijs van goed gedrag en zeden. Daar zijn al héél veel discussies over geweest en die zullen er vast nog wel meer volgen. Om te beginnen is dit een voorwaarde van de politie, dus daar kunnen we niet onderuit. Maar aan de andere kant; zou jij samen met een "gekende" snelheidsduivel, vluchtmisdrijf, doodrijder,... de verantwoordelijkheid willen dragen om een groep motorrijders veilig thuis te brengen?
Dat vodje papier geeft idd geen garanties. En mensen kunnen hun leven beteren. Maar het is weer eens een poging om de "cowboys" van de "verantwoorde, rijvaardige motorrijder" te onderscheiden.
Bedankt voor 't goede antwoordde-wegkapitein schreef:Tja, lid zijn van MAG waarom? Wel het is een gratis cursus die aangeboden wordt door MAG, waar je anders toch wel wat euro's voor neertelt (een pak meer dan het inschrijvingsgeld trouwens). De 2de dag van de cursus wordt gegeven door de politie van Antwerpen die dagdagelijks op de moto zitten en héél wat tips kunnen geven. Dit is echt uniek.
ah, da's inderdaad interessant
Oh, ik weet maar al te goed hoeveel slechte motorrijders er vrij rondrijden.Maar krijgen die mensen een attest mee waarop hun (gebrek aan) kunde vermeld staat?
ah bon, 't is de politie die het wilt.... tja, dan kan je als organisator geen kant uit natuurlijk. Anderzijds ga ik ervan uit dat cowboys automatisch geen interesse hebben om wegkapitein te worden... om nog maar te zwijgen van mensen die per ongeluk iemand hebben doodgereden, zonder dat de fout bij hen lag.... Jef Vermassen kan zo'n dingen beter uitleggen dan ik...![]()
Leap and the net will appear
-
John
- Contacteer:
Ik snap het niet goed hoor! Deze cursus (als je dit zo mag noemen) is voor en door MAG in het leven geroepen.
Dus ga ik er van uit dat je bij jullie wegkapiteins te kort komt. En je wil die aan door jullie bepaalde voorwaarden laten voldoen eer ze in jullie ¨clubje¨ worden toegelaten. Of zie ik dat verkeert?
Voor zo ver ik weet heeft die cursus geen enkele juridische waarde als het er op aan komt. Hier in Belgie mag zo goed als iedereen wegkapitein ¨spelen¨. ( enkele sumiere voorwaarden daargelaten)
Stel dat hier zich iemand geroepen voelt om zich in te schrijven en zich ten dienste stelt, is die persoon dan degelijk verzekert bij een begeleiding? Of draait alle verantwoordelijkheid rond de persoon zelf?
En wat houden die praktische oefeningen in? Tussen pilonnekes rijden of daadwerkelijke lessen in hoe te begeleiden?
Zoals bvb waar te stoppen op een kruispunt, hoe het tegemoetkomend verkeer voldoende afstand te laten houden...enz.
Graag wat meer info!
Dus ga ik er van uit dat je bij jullie wegkapiteins te kort komt. En je wil die aan door jullie bepaalde voorwaarden laten voldoen eer ze in jullie ¨clubje¨ worden toegelaten. Of zie ik dat verkeert?
Voor zo ver ik weet heeft die cursus geen enkele juridische waarde als het er op aan komt. Hier in Belgie mag zo goed als iedereen wegkapitein ¨spelen¨. ( enkele sumiere voorwaarden daargelaten)
Stel dat hier zich iemand geroepen voelt om zich in te schrijven en zich ten dienste stelt, is die persoon dan degelijk verzekert bij een begeleiding? Of draait alle verantwoordelijkheid rond de persoon zelf?
En wat houden die praktische oefeningen in? Tussen pilonnekes rijden of daadwerkelijke lessen in hoe te begeleiden?
Zoals bvb waar te stoppen op een kruispunt, hoe het tegemoetkomend verkeer voldoende afstand te laten houden...enz.
Graag wat meer info!
-
tweecilinderke
Awel John, ik deel u mening .Heb er ook zo mijn twijfels over !
Tenzij deze curcus word gegeven door een deskundige van de verkeerspolitie of herkende rijschool !
Met of zonder z'on curcus ,als er iets gebeurd ben je als seingever volgens mij toch zelf verantwoordelijk .
Ze willen misschien het leden aantal op die manier nog een beetje omhoog krikken.
Tenzij deze curcus word gegeven door een deskundige van de verkeerspolitie of herkende rijschool !
Met of zonder z'on curcus ,als er iets gebeurd ben je als seingever volgens mij toch zelf verantwoordelijk .
Ze willen misschien het leden aantal op die manier nog een beetje omhoog krikken.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
...niet persoonlijk worden jongens!!!
of bigbrother zendt u een waarschuwingske... dus kan je maar beter vooraf gewaarschuwd zijn!
Dat je ergens lid moet van zijn om te kunnen meegenieten van ene cursus, daar kan ik inkomen en ben daar zelfs voorstander van.
Maar ofdat nu nonkel Jef, Julien vant Frietkot of neef agent een orale cursus veilig rijden geeft zal de meerwaarde niet maken... Rijden leer je door het te doen, en niet uit de boekskes...
Wat een attest van goed gedrag en zeden te maken heeft met het volgen van een cursus????? Kweet et niet... Maar wie dagelijks ongeoorloofde snelheden de maniak uithaalt in het verkeer en nog nooit beboet is geweest mag deelnemen, maar een juwelier die een gangster neerlegt die komt inbreken zou niet mogen... Inderdaad... selecteren deed men reeds vele malen.... Kleef achteraf een ster op hun gilet als blijk van uitzonderlijke capaciteiten...Goe bezig... MAG
Oeps... we gaan de politieke toer op mannekes... straks komt er weer een slotje
of bigbrother zendt u een waarschuwingske... dus kan je maar beter vooraf gewaarschuwd zijn!
Dat je ergens lid moet van zijn om te kunnen meegenieten van ene cursus, daar kan ik inkomen en ben daar zelfs voorstander van.
Maar ofdat nu nonkel Jef, Julien vant Frietkot of neef agent een orale cursus veilig rijden geeft zal de meerwaarde niet maken... Rijden leer je door het te doen, en niet uit de boekskes...
Wat een attest van goed gedrag en zeden te maken heeft met het volgen van een cursus????? Kweet et niet... Maar wie dagelijks ongeoorloofde snelheden de maniak uithaalt in het verkeer en nog nooit beboet is geweest mag deelnemen, maar een juwelier die een gangster neerlegt die komt inbreken zou niet mogen... Inderdaad... selecteren deed men reeds vele malen.... Kleef achteraf een ster op hun gilet als blijk van uitzonderlijke capaciteiten...Goe bezig... MAG
Oeps... we gaan de politieke toer op mannekes... straks komt er weer een slotje
Het is dus privé want ge moet lid zijn ( hou het dan op het Mag forumde-wegkapitein schreef:De preselectie wegkapitein
een opgewekte geest
een bewijs van goed gedrag en zeden, bestaat niet
Wie bepaald wat een goede uitrusting is ???
Een opgewekte geest, door drank of andere middelen ???
Oja, wie is jullie medewerker, de lokale of de federale Politie?
De lokale die zitten op de oudaan, de federale niet ( kies maar uit ) als de naam maar gebruikt wordt.
-
John
- Contacteer:
Ik ben eens wat gaan rondsnuffelen en heb dit gevonden op het bewuste forum
Geplaatst door Jonoton op het MAG forum: Donderdag 24 Januari 2008, 10:46 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
tja wat moet ik nu nog vertellen
het doet er ook niet toe wat de reglementen zijn
ze zijn er eender voor welke reden , en zijn op de vergadering door meerdeheid goedgekeurd
wij ( het wegkapitein-Team )doen dit voor onze leden ,
met het idee
elke begeleiding die veilig en zonder kleerscheuren wordt afgerond
wij daar misschien een klein steentje hebben kunnen bijdragen <
er zijn meer dan genoeg voordelen waarom je wel de cursus zou komen volgen
en daar kan ik beter een opsomming van maken
de eerste dag is een test dag en daar ga je al zelf uw kennis bijschaven
zowel theoretisch als praktisch
de tweede dag is een volledige dag opleiding door Politie Antwerpen waar zeer diep in deze materie word doorgeboord
ben je daar voor geslaagd en een MAG wegkapitein kan nog van het volgende genieten
we doen 1maal per maand vrijwillig onder ons een training op elk niveau
voor 35 euro heb je een wegkapitein verzekering voor in uw vrije tijd
eender waar of bij wie te gaan begeleiden het wordt allemaal aangeboden door een vrijwillig hardwerkend wegkapitein-Team
Geplaatst door Jonoton op het MAG forum: Donderdag 24 Januari 2008, 10:46 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
tja wat moet ik nu nog vertellen
het doet er ook niet toe wat de reglementen zijn
ze zijn er eender voor welke reden , en zijn op de vergadering door meerdeheid goedgekeurd
wij ( het wegkapitein-Team )doen dit voor onze leden ,
met het idee
elke begeleiding die veilig en zonder kleerscheuren wordt afgerond
wij daar misschien een klein steentje hebben kunnen bijdragen <
er zijn meer dan genoeg voordelen waarom je wel de cursus zou komen volgen
en daar kan ik beter een opsomming van maken
de eerste dag is een test dag en daar ga je al zelf uw kennis bijschaven
zowel theoretisch als praktisch
de tweede dag is een volledige dag opleiding door Politie Antwerpen waar zeer diep in deze materie word doorgeboord
ben je daar voor geslaagd en een MAG wegkapitein kan nog van het volgende genieten
we doen 1maal per maand vrijwillig onder ons een training op elk niveau
voor 35 euro heb je een wegkapitein verzekering voor in uw vrije tijd
eender waar of bij wie te gaan begeleiden het wordt allemaal aangeboden door een vrijwillig hardwerkend wegkapitein-Team
-
Iron Gonzo
lap ik MAG al niet mee doen.
en met mijn strafblad krijg ik nooit het bewijs van goed gedrag en zeden.
ik ben gescreend door de staatsveiligheid. is dat ook geldig
en met mijn strafblad krijg ik nooit het bewijs van goed gedrag en zeden.
ik ben gescreend door de staatsveiligheid. is dat ook geldig
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
John
- Contacteer:
Ik denk dat ze te weinig volk krijgen en daarom dit topic hier geopend hebben.
Het zal wel goed bedoeld zijn maar men had beter de voorwaarden wat aangepast.
Niet alleen MAG maar ook de gasten van den Oudaan.
Het zal wel goed bedoeld zijn maar men had beter de voorwaarden wat aangepast.
Niet alleen MAG maar ook de gasten van den Oudaan.
damned en ik had hem nog we twee keer herezen
ah ik zie het a mijn doet het niet op het toetsenbord
ah ik zie het a mijn doet het niet op het toetsenbord
-
de-wegkapitein
Nee idd, om "wettelijk" wegkapitein te zijn is het voldoende dat je 25 jaar oud bent, een fluo vestje met in 't zwart het woord WEGKAPITEIN op de rug en een bordje C3.
Toch een cursus door ervaren mensen gegeven biedt altijd een meerwaarde nietwaar? En ja, dat lidmaatschap. Het is dan ook een gratis cursus.
Verzekering; ja je bent op elk MAGevenement altijd voor derden verzekerd. Deze verzekering is gratis.
Je kan idd deze verzekering ok voor €35 voor een gans jaar afsluiten,zodat je op eender welke rit verzekerd bent in de functie van wegkapitein. Tot nu toe is deze verzekering enkel af te sluiten als je MAGlid bent en geslaagd bent voor de cursus wegkapitein.
En dan,... wat houdt de cursus juist in? De eerste dag is er een theoretisch excamen zoals in het excamencentrum. Hiervoor dien je minstens 41/50 te halen om naar het praktische gedeelte over te kunnen gaan.
Het praktische gedeelte is eveneens weer zoals op het excamen, maar dan de praktijk proef hé. De bekende 8, de bocht, uitwijkmaneuver,...
Hiervoor geslaagd, dan is er de 2e dag. De dag van de politie. Zij geven hun theoretische uitleg over "wat is juist de wegkapitein", wat s zijn bevoegdheid, wat mag deze niet, waar moet er op gelet worden, tips,...
En dan mogen de deelnemers de politie gaan begeleiden. Elke deelnemer zal zo eens gids zijn en natuurlijk ook wegkapitein. De politie evalueerd iedere deelnemer na elke sessie.
Toch een cursus door ervaren mensen gegeven biedt altijd een meerwaarde nietwaar? En ja, dat lidmaatschap. Het is dan ook een gratis cursus.
Verzekering; ja je bent op elk MAGevenement altijd voor derden verzekerd. Deze verzekering is gratis.
Je kan idd deze verzekering ok voor €35 voor een gans jaar afsluiten,zodat je op eender welke rit verzekerd bent in de functie van wegkapitein. Tot nu toe is deze verzekering enkel af te sluiten als je MAGlid bent en geslaagd bent voor de cursus wegkapitein.
En dan,... wat houdt de cursus juist in? De eerste dag is er een theoretisch excamen zoals in het excamencentrum. Hiervoor dien je minstens 41/50 te halen om naar het praktische gedeelte over te kunnen gaan.
Het praktische gedeelte is eveneens weer zoals op het excamen, maar dan de praktijk proef hé. De bekende 8, de bocht, uitwijkmaneuver,...
Hiervoor geslaagd, dan is er de 2e dag. De dag van de politie. Zij geven hun theoretische uitleg over "wat is juist de wegkapitein", wat s zijn bevoegdheid, wat mag deze niet, waar moet er op gelet worden, tips,...
En dan mogen de deelnemers de politie gaan begeleiden. Elke deelnemer zal zo eens gids zijn en natuurlijk ook wegkapitein. De politie evalueerd iedere deelnemer na elke sessie.
-
John
- Contacteer:
Spijtig dat er nu een persoon rondloopt die zich aangevallen voelt door mijn uitlatingen.
(niet van dit forum, voor alle duidelijkheid)
Ik dacht en denk nog altijd dat mijn bedenkingen/uitlatingen gegrond waren. Anders is het in mijn ogen niet meer dan wat verdoken reklame maken om leden te werven.
Al was het goed bedoeld, (wat ik trouwens eerder al aanhaalde) moet men als organisator bewust zijn dat er vragen gesteld worden of ktitiek op gegeven wordt. Wat in de eigen forum-kringen ook het geval was, dus in feite niks nieuw.
Voor alle duidelijkheid...ik heb niks tegen je persoonlijk, ook niet je organisatie. Enkel de voorwaarden die je stelt, daar ben ik het niet mee eens. Mag da?
Ik dacht en denk nog altijd dat mijn bedenkingen/uitlatingen gegrond waren. Anders is het in mijn ogen niet meer dan wat verdoken reklame maken om leden te werven.
Al was het goed bedoeld, (wat ik trouwens eerder al aanhaalde) moet men als organisator bewust zijn dat er vragen gesteld worden of ktitiek op gegeven wordt. Wat in de eigen forum-kringen ook het geval was, dus in feite niks nieuw.
Voor alle duidelijkheid...ik heb niks tegen je persoonlijk, ook niet je organisatie. Enkel de voorwaarden die je stelt, daar ben ik het niet mee eens. Mag da?
-
de-wegkapitein
Voor alle duidelijkheid; ik voelde mij niet aangevallen!!! Ik heb hier op 't forum je vragen beantwoord, net als de andere vragen.John schreef:Spijtig dat er nu een persoon rondloopt die zich aangevallen voelt door mijn uitlatingen.
Ieder mens heeft immers recht op een eigen mening.
Ik weet over welke persoon je spreekt. Ik heb van hem ook telefoon gehad. Dus deze ripliek hoort meer thuis op het MAG-forum, mailbox van die persoon of PB van deze persoon. Allé ja, als ge wil dat deze persoon uw mening kent natuurlijk hé, want zoals je zelf al aanhaalde, hij zit niet op dit forum.
-
John
- Contacteer:
Hij is op de hoogte! We hebben kontakt, anders had ik niet geweten dat hij niet gelukkig is hé!
Heb hem trouwens op de screening gezien maar toen is het er niet van gekomen om hierover door te bomen want hij was een screening aan het volgen. Hopelijk komt het nog goed met hem.
En er mag een slotje op.
Heb hem trouwens op de screening gezien maar toen is het er niet van gekomen om hierover door te bomen want hij was een screening aan het volgen. Hopelijk komt het nog goed met hem.
En er mag een slotje op.
-
colingoes
hallo
los van alle reacties , maar was het verleden jaar of het ervoor
werdt er ook een opleiding wegkapitein aangeboden
en toen moest je ook BMW lid zijn
groetjes
colin
los van alle reacties , maar was het verleden jaar of het ervoor
werdt er ook een opleiding wegkapitein aangeboden