een vraagje??

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
philipe

een vraagje??

Bericht door philipe »

HEb op het net een vrij mooie R100RS gevonden. De motor is van '79, en heeft een gedeeltelijke revisie ondergaan.

Mechanisch in orde : nieuwe segmenten, schelpen op krukas, distributieketting, groot onderhoud gehad. Banden OK, zadel niet gescheurd, met kofferset (niet op foto). Model met schijfrem achteraan. Batterij nog te vervangen en carburatie nog wat werk aan..

Afbeelding

Nu is mijn vraag aan de experts hier, is dit een echte rs en gezien de veranderingen af te raden of eerder niet?

Wat is de prijs dat ik er mag aan geven in deze staat??

Alvast bedankt.
Iron Gonzo

Re: een vraagje??

Bericht door Iron Gonzo »

aan de carbs kan je nog "bedrogen uitkomen"
ze kunnen perfect in orde zijn en dan is het enkel uitkuisen regelen.
maar als ze versleten zijn of membraam stuk. kan het rap een duitje kosten.

batterij nog te vervangen.
dus je kan niet testen of de motor en ellectrische installatie in orde is.

als je er wat van kent om alles zelf te doen en je portomonee wil mee.
waarom niet.

heb je er geen verstand van, blijf er af.

wat mag zoiets kosten?
wel hier op het forum staat een R100 ombouw (RT) BJ 1977 die technisch in orde is voor 2000€

om te zien of het een echte RS is moet je het chassisnr hebben en controleren
dit kan je hier
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... die r100/7 te koop is de mijne :wink:

Hoe kom ik aan het bedrag van 2000 euro?

=> de aankoopprijs aan forumlid Animal in het voorjaar 2007 voor 1500 euro
=> ALLE onderdelen die vervangen zijn (en dat waren er nog zo gek veel niet) 500 euro (waarvan facturen in bezit)
(batterij, rotor van alternator, alle oliën, silentblokjes, regulator, electrisch wat kleine reparaties, ...)

Noem het dus 'onderhoud' of wat je wil... maar dat kost ook centjes wil je er regelmatig mee de baan op.
Laatst gewijzigd door JH. op 18 jan 2008, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
PHILIP

Bericht door PHILIP »

philipe,
Ik heb 2 jaar geleden mijn mooie '82 r100rs met bijna 100000km verkocht voor 2000 euro en ik was snel vanaf. 2500 euro en je blijft ermee zitten. Ik zou toch gaan voor een nikasyl versie met brembo-remmen. (te herkennen aan zwarte hoekige luchtfilter)
groeten,
Philip
Raf R100rs

Bericht door Raf R100rs »

Dag allemaal,

Ik ben Raf (nieuw lid) en zou je even een referentie willen geven...

Ik heb verleden maand deze R100rs gekocht van '81.

http://users.telenet.be/SundownShadows/ ... 20BMW1.htm

De prijs was 1150 euro en de defecten zijn:
-versleten voorvorkkeerringen, balhoofdlager en zijstandaard.

Kilometerstand is 75000. (kunnen er ook 175000 zijn)

Hij verliest ook wat olie uit stoterstangenpijpjes.
Elektrisch systeem werkt perfect en de testrit van 50km verliep vlekkeloos.

De prijzen van rond de 3000 euro die je op het net ziet zijn toch wel wat van het goede teveel.

Groeten, Raf
animal

Bericht door animal »

Ik heb verleden maand deze R100rs gekocht van '81.

http://users.telenet.be/SundownShadows/ ... 20BMW1.htm

De prijs was 1150 euro
1150 € ???? is dat geen typfoutje ? Zoniet: geluk gehad denk ik. . ; . of zijn de prijzen van oude BMW's nog meer gezakt dan de beurs van Brussel ?
stefaan1961

Bericht door stefaan1961 »

het prijsverschil ligt hem echt wel in de toestand dat de machine zich bevind, een gebruikte en in technisch redelijke toestand kan je wel tussen de 2000 a 2500 euro kopen, maar als je er nog jaren mee verder wil weet je dat je je aan kosten kan verwachten, koop je een perfect tot in de puntjes gerestaureerd exemplaar zit je al gauw aan de 4000 euro, een verschil van +/- 1500 euro, de vraag is dan of je voor dat geld het de gebruikte in de staat krijgt van het perfect gerestaureerd exemplaar, heel misschien als je je werkuren en het op en af rijden voor onderdelen niet telt, maar ik twijfel er aan, ik restaureerde zelf al ene en kwam in totaal ver boven de 4000 euro. hier een link naar zo een tot in de puntjes gerestaureerde RS
http://www.2dehands.be/bmw-r-100-rs-353 ... riek=motor
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Raf R100rs schreef:Hij verliest ook wat olie uit stoterstangenpijpjes.
Effe de rubbers met een stompe schroevendraaier terug in het blok duwen en je bent meteen van die lek af. (enfin, 9 kansen op 10) Heb ikzelf uitgetest op mijn 35 jaar oude boxer. Het blok staat nu kurkdroog (met 145.000 Km op de teller). Een BMW hoort niet te lekken :wink:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Raf R100rs

Bericht door Raf R100rs »

Bedankt voor de tip Bob. Ik zal het proberen...

1150 Is geen typfout.
Ik heb hem bij Jorssen gekocht voor afbraak/onderdelen. Het enige wat ze van de motor wisten was dat de vorige eigenaar er nog mee tot bij hen gereden was.
Ik heb dan maar het risico genomen en hem gekocht zonder garantie.

Via het inschrijvingsformulier heb ik de vorige eigenaar gecontacteerd en die wist me te zeggen dat hij de motor in 1992 met 24000 km gekocht had (of 124.000). Tussen 1992 en 2008 zijn er 50.000 km gereden met de RS en de vorige eigenaar heeft de motor niet verkocht vanwege een ernstig probleem,...gewoon een andere motor gekocht bij Jorssen.

De kleine mankementjes vind ik normaal. De zijstandaardbevestiging op het kader is jammer genoeg gebarsten,...en dat is spijtig.

Toen ik ermee van Antwerpen naar Leuven reed zat ik met een serieus ei in mijn broek omdat ik niet wist of ik wel thuis zou geraken,...maar het was allemaal geen probleem.

Ook de batterij is nog goed en er zaten Krauser koffers bij. De vorige eigenaar (vriendelijk man) wil me zelfs het originele windscherm geven.
...geluk gehad hoop ik.

Groeten,
Raf
animal

Bericht door animal »

Voor wie het wil weten: deze moto heeft ondertussen een nieuwe eigenaar gevonden.
Plaats reactie