INFO => Schuberth + Pinlock

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

petervdc

Re: INFO => Schuberth + Pinlock

Bericht door petervdc »

Citaat uit zijn mail : "Die blijft 20 euro per verzending, dus maakt niet uit hoeveel je er besteld."
edargpu

Bericht door edargpu »

petervdc schreef:Citaat uit zijn mail : "Die blijft 20 euro per verzending, dus maakt niet uit hoeveel je er besteld."
all right,dan ben ik de eerste die er graag twee had besteld,indien het scherm van een C2 identiek is aan dat van een Concept,zoniet is eentje genoeg :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
edargpu

Bericht door edargpu »

Vandaag bij RAD in Drongen mijn :idea: eens gaan opsteken ivm het Schuberth vizier met pinlock.
De vriendelijke man kon me met veel plezier bevestigen dat de schermen binnen waren en nu met de solden 10% korting.
Dus ik ging er buiten met het scherm voor 74,65€,voor die prijs kan je ze niet van Nederland laten komen hé :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
petervdc

Bericht door petervdc »

Nice, thx, kzal dit weekend ook es gaan kijken.
R12RT

Bericht door R12RT »

Heb net ook een bericht gekregen in m'n meelbox:

Beste Philippe,

Ik heb hier net het bestelde Pinlock vizier binnen gekregen voor uw Schuberth helm C2.
De normale prijs bedraagt 82.95 euro maar momenteel loopt de salonkorting van 10% en komt dit vizier op 74.65 euro.

Met vriendelijke groet,

Piet (RAD-showroom Drongen)
585cc links - 585cc rechts
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Was gisteren nog even in Nijmegen... gelijk maar eens langs Termaat gereden. Allervriendelijkste mensen b.t.w.
Kwam buiten met een nieuwe (winter)broek van Stadler en...
... mijn C2 voorzien van de langverwachtte PinLock! :cheers:
Terug naar huis geen kou en een dampvrij vizier. :thumright:
Nu nog iets tegen het aandampen van mijn bril verzinnen... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
petervdc

Bericht door petervdc »

Bij RAD zijn ze nu te krijgen met 10% dus rond de 74 euro.
Zal goedkoper zijn dan importeren vanuit Nederland...
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

moh_fan schreef:Nu nog iets tegen het aandampen van mijn bril verzinnen... :roll:
Yep,
Tip: Aangekocht ergens in 2004
Anti-aandamp flacon voor helmvisier of bril van PILOT GMBH CHEMIE-TECHNIK voor 22,00 Euro incl. verzendingskosten (PilotGmbh@aol.com).
(Flakon, mit Spray-Pumpe, 17 ml = Euro 8,00; Nachfüllflasche (einzeln) mit 50 ml = Euro 12,50; Beides zusammen als SET = Euro 19,00 + Euro 3,00 für Porto und Verpackung)
Afbeelding
Stuur hen een mailtje 8-)
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
petervdc

Bericht door petervdc »

Kheb die es op een beurs weten staan (Antwerpen als ik me niet vergis)...
Vond het toen duur, maar als het zijn werk doet is het zijn geld waard vind ik.
Ben ook brildrager, en een beslagen bril is levensgevaarlijk.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Bedankt voor de tip Patrick!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
motorboom

Bericht door motorboom »

bougimain schreef:Kan er mij daar iemand bij helpen ?
ik heb een pinlock systeem gekocht om op een vizier te plaatsen maar daar moet je 2 gaatjes boren in u vizier om u pinlock vast te maken, MAAR nergens staat geschreven welke diameter van boor men moet gebruiken, niet op de uitleg dat je erbij krijgt & ook niet op hun website.
Kan iemand mij zeggen de diameter van boor men moet gebruiken aub, vooaleer ik stomiteiten bega.....
Ik heb nog eens op de pinlock site gekeken(lukte een tijd niet) en als je dan kijkt bij service center kit schrijven ze over een 5mm boor.
Relax

Bericht door Relax »

JohanGS schreef:
Relax schreef:Pinlock dus: wie heeft er ervaring mee? De reden van m'n vraag: bij -5 naar m'n werk, zo'n 65 km. Eerste 10 km gaan echt goed met dat spul. Niks aandampen. Dan begint het zoetjesaan, maar dat is geen aandamping, da's je reinste condens!!! Ik dacht dat Pinlock iets degelijker z'n werk zou doen, maar nada dus. Is het normaal dat er, na 20 km, zware condensatie aan de binnenkant komt te zitten, in die mate dat je geen hol meer ziet? Lijkt mij alleszins mogelijk, om natuurkundige redenen, maar toch...
Ik heb opt ogenblik een Schuberth S1, en daar zit zo een aandamp :no: laagje in :mrgreen: .

Maar op mijn voorgaande helmen zijnde Shark met pinlock, had ik ook een wazig zicht na een tijdje wat je niet meer weg krijgt.
En dan heb ik een Arai gekocht met fogcity (verkleurend tegen de zon) wat vele beter is niks troubel zicht zelfs niet na 2 j intensief gebruik, wel is de verkleuring naar donker verdwenen heeft zo een gele schijn nu.
En heel invoudig in te plakken niks boren in je scherm daar krijg ik nog steeds koude rillingen van, van gaten in een perfect scherm te boren.

Maw als mijn aandamplaagje verdwenen is in mijn Schuberth S1 ga ik daar nen fogcity in plakken, de winkelier heeft die zelfs voor mij aangebracht in mijn arai van service gesproken :wink:
Had ik ook, maar na verloop van tijd gaan er zich minieme krasjes vormen, waardoor het licht van straatlampen, auto's e.d. heel erg euuuuuuuh hoe krijg ik dat uitgelegd, euuuuuuuuuh, in fracties uiteen valt, dus grote lichtvlekken worden. Best gevaarlijk. Het niet-beslaan was ook niet altijd waar..., maar alleszins veel beter dan niks.

Pinlock is niet slecht, maar verwacht geen wonderen: vandaag bij +10 en regen na 5 km weer aandamping aan rechterkant. Kan afhangen van de inkomende tocht (door (rij-)wind). Er blijkt nu, bij poetsen, een belletje onder de pinlock te zitten. Wijs dus op een "lek" of vergis ik mij?
I respect your opinion. But I don't give shit.
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Relax schreef:
JohanGS schreef:
Relax schreef:Pinlock dus: wie heeft er ervaring mee? De reden van m'n vraag: bij -5 naar m'n werk, zo'n 65 km. Eerste 10 km gaan echt goed met dat spul. Niks aandampen. Dan begint het zoetjesaan, maar dat is geen aandamping, da's je reinste condens!!! Ik dacht dat Pinlock iets degelijker z'n werk zou doen, maar nada dus. Is het normaal dat er, na 20 km, zware condensatie aan de binnenkant komt te zitten, in die mate dat je geen hol meer ziet? Lijkt mij alleszins mogelijk, om natuurkundige redenen, maar toch...
Ik heb opt ogenblik een Schuberth S1, en daar zit zo een aandamp :no: laagje in :mrgreen: .

Maar op mijn voorgaande helmen zijnde Shark met pinlock, had ik ook een wazig zicht na een tijdje wat je niet meer weg krijgt.
En dan heb ik een Arai gekocht met fogcity (verkleurend tegen de zon) wat vele beter is niks troubel zicht zelfs niet na 2 j intensief gebruik, wel is de verkleuring naar donker verdwenen heeft zo een gele schijn nu.
En heel invoudig in te plakken niks boren in je scherm daar krijg ik nog steeds koude rillingen van, van gaten in een perfect scherm te boren.

Maw als mijn aandamplaagje verdwenen is in mijn Schuberth S1 ga ik daar nen fogcity in plakken, de winkelier heeft die zelfs voor mij aangebracht in mijn arai van service gesproken :wink:
Had ik ook, maar na verloop van tijd gaan er zich minieme krasjes vormen, waardoor het licht van straatlampen, auto's e.d. heel erg euuuuuuuh hoe krijg ik dat uitgelegd, euuuuuuuuuh, in fracties uiteen valt, dus grote lichtvlekken worden. Best gevaarlijk. Het niet-beslaan was ook niet altijd waar..., maar alleszins veel beter dan niks.

Pinlock is niet slecht, maar verwacht geen wonderen: vandaag bij +10 en regen na 5 km weer aandamping aan rechterkant. Kan afhangen van de inkomende tocht (door (rij-)wind). Er blijkt nu, bij poetsen, een belletje onder de pinlock te zitten. Wijs dus op een "lek" of vergis ik mij?
Je zal hem wat meer moeten opspannen met die vijsjes, maar als da niet helpt kan je proberen je pinlock wat naar boven of beneden te laten zakken met de zijdelingse tandjes van je pinlock tot deze goed aansluit.
Je kan testen met de hoek van een papier of hij overal goed aansluit.

Das nu eenmaal het voordeel van die fogcity (zeker die verkleurende) die plakt heel goed en is dus goed afgesloten.

Het is wel normaal dat je scherm aandampd buiten de pinlock/fogcity hee :wink:

Vroeger had ik geen fogcity/pinlock/antidamplaag in mijn scherm, en wreef ik mijn scherm op met een druppeltje dreft werkte uitstekend.
Natuurlijk wel maar goed voor 1 of 2 regen ritjes.

Nu laat ik gewoon mijn scherm op een kleine kiertje, de regen neem ik er wel bij :oops: :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Relax

Bericht door Relax »

'k Zal dus 'ns moeten knoeien. Kan me weer zo'n ding kosten, maar alla, wie niet waagt...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie