ze klappen van windkracht 10 op zee
21/10/2007 - Engelandvaarders V Rochester
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
-
Iron Gonzo
veel plezier morgen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
lucsa
- Contacteer:
Voorrang van links of rechts kennen ze er niet.RopaS schreef:Veel leute aan de England Riders en hou het 'verkeerd'.
Is het daar voorrang van "links" ?
Marc L.

maar wel speedcamera's:
http://www.road-angel-uk.com/types-of-speedtrap.htm
-
Jo De Paepe
-
*ChArRaKe*
Hey Mannen ...
Woordje dank aan de organisatoren van deze prachtige englandvaardersrit...
Fijne baantjes, fijn gezelschap, héél mooi weertje, rustig zeetje, zeer mooi spurtje naar de eindmeet
( boten wachten nu eenmaal niet en motaars kunnen nu eenmaal de tijd niet inschatten, zeker als ze ginderachter met hun uur liggen te prutsen
) kortom een weekend om nooit te vergeten met natuurlijk hoooopen foto's.
De link van de foto's wordt morgen gepost.
Volgend jaar zeker terug op post !
Woordje dank aan de organisatoren van deze prachtige englandvaardersrit...
Fijne baantjes, fijn gezelschap, héél mooi weertje, rustig zeetje, zeer mooi spurtje naar de eindmeet
De link van de foto's wordt morgen gepost.
Volgend jaar zeker terug op post !
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
-
tweecilinderke
Ook mijn dank en vooral veel lof aan de organisatoren van deze rondrit .
Het was toppie
Hoewel ik denk dat de weergoden er ook voor iets tussen zaten bij deze prachtige dag! I will be back next year !
Wat het links rijden betreft gaat dat op de ronde punten veel vlotter of bij ons.Behalve wat me opviel als ik groet naar een andere motard is er nu ne keer genene die terug groet ginder
,zal de engelse mentaliteit zijn zeker?
Het was toppie
Hoewel ik denk dat de weergoden er ook voor iets tussen zaten bij deze prachtige dag! I will be back next year !
Wat het links rijden betreft gaat dat op de ronde punten veel vlotter of bij ons.Behalve wat me opviel als ik groet naar een andere motard is er nu ne keer genene die terug groet ginder
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
*ChArRaKe*
Hey Tweecylinderke...
Ik heb daar ook over nagedacht worom die mannen nie groeten ... ge zag er af en toe ne keer eenen me zijn been zwieren of zijn hoofd opheffen, maar ik denk ( ben niet zeker ) dat die motoren ginder niet omgebouwd zijn wat betreft de gashendel enz ... stel dat ze rondrijden met een "normale" moto gelijk den onzen, dan moet het hand van de gas en als ze dat doen gaan ze gegarandeerd op hunnen bek of gaan ze op zijn minst hun ego schenden !
Ofwel zijn het gestampte boeren, egotrippers, hooligans of kweetniewa allemaal maar ik denk dat het wel aan de motor zal liggen.
Groeten.
Ik heb daar ook over nagedacht worom die mannen nie groeten ... ge zag er af en toe ne keer eenen me zijn been zwieren of zijn hoofd opheffen, maar ik denk ( ben niet zeker ) dat die motoren ginder niet omgebouwd zijn wat betreft de gashendel enz ... stel dat ze rondrijden met een "normale" moto gelijk den onzen, dan moet het hand van de gas en als ze dat doen gaan ze gegarandeerd op hunnen bek of gaan ze op zijn minst hun ego schenden !
Ofwel zijn het gestampte boeren, egotrippers, hooligans of kweetniewa allemaal maar ik denk dat het wel aan de motor zal liggen.
Groeten.
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
't Ja, heb aan alle voorgaande loftuitingen weinig toe te voegen. Goed georganiseerde rit en overtocht, mooie baantjes (vooral tweede deel), héél aangenaam gezeldschap zowel in "den Ibis" (met speciale dank aan Chriske voor de reservaties) als tijdens de rit (J-H en Schalkse waren net rijdende veldkeukens
) alsook alle aangename weerziens en kennismakingen onderweg. Dikke boterham om maar te zeggen dat het een fijn weekend was
Op de motor in Engeland is écht een unieke ervaring en waarom de Engelsen niet die jarenlange traditie met het groeten hebben ligt natuurlijk voor de hand, hé: die gashand telkens lossen is niet te doen en met dat been zwieren hou je ook niet de ganse dag vol. De alternatieve knikjes met het hoofd vallen dan weer te weinig op en zodoende => géén traditie.
Op de motor in Engeland is écht een unieke ervaring en waarom de Engelsen niet die jarenlange traditie met het groeten hebben ligt natuurlijk voor de hand, hé: die gashand telkens lossen is niet te doen en met dat been zwieren hou je ook niet de ganse dag vol. De alternatieve knikjes met het hoofd vallen dan weer te weinig op en zodoende => géén traditie.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
lucsa
- Contacteer:
Motoren zijn dezelfde als bij ons.charrake schreef:Hey Tweecylinderke...
Ik heb daar ook over nagedacht worom die mannen nie groeten ... ge zag er af en toe ne keer eenen me zijn been zwieren of zijn hoofd opheffen, maar ik denk ( ben niet zeker ) dat die motoren ginder niet omgebouwd zijn wat betreft de gashendel enz ... stel dat ze rondrijden met een "normale" moto gelijk den onzen, dan moet het hand van de gas en als ze dat doen gaan ze gegarandeerd op hunnen bek of gaan ze op zijn minst hun ego schenden !![]()
![]()
Groeten.
Het groeten bij de linksrijders (Ierland en de UK) word beperkt tot een knikje met het hoofd en/of even met het beentje zwieren.
De mentaliteit in die landen tov motorrijders vind ik een stuk vriendelijker dan hier bij ons. In veel dorpen en bij verschillende bezienswaardigheden zijn er gratis motorparkings voorzien.
Reeds verschillende keren voorgehad bij het stoppen om even op de kaart te kijken dat iemand stopte (motor, auto tot zelf politie) om te vragen wat we zochten of dat we hulp nodig hadden.
Zaterdag 20 okt, 14.30u. Zusje en ik vertrekken richting Calais. Het wordt een combinatie van de Far Westrit (tot net voorbij Cassel) en Frank's Vlaanderenrit (die ik nog niet eerder had gereden). Prachtig weer, prachtige landschappen, omzeggens geen verkeer en weinig of geen verkeerslichten. Maar koud (vooral voor de passagier, zonder enige vorm van mechanische verwarming).
We zijn rond 19.15u in het hotel bel azur toegekomen. Totaal verkleumd en serieus vermoeid, waardoor we geen zin meer hadden om onze collega's te groeten in het Ibis hotel, waarvoor onze excuses.
Het hotel zelf is nie echt aan te raden: te veel lawaai tot gat in de nacht wegens de uitgaanders en very basic uitrusting (die wel proper lijkt maar het dateert wel van de vroege jaren 80 me dunkt). Maar mijn brommerke stond wel binnen (en dat vond ik belangrijk).
Zondag 21 okt, 7.30u. Oef, we zien nog beemers staan aan de incheck tijdens onze paspoortcontrole (which seemed to take for ever).
De overtocht heb ik zelden zo kalm meegemaakt. Met onze zwakke maag moet daar wel degelijk rekening mee gehouden worden
.
Tot en met Rochester viel dat reuze mee: een snelle opwarmer met toffe lange snelle bochten (waar zelfs de locals aan mee deden) en van die kleine smalle baantjes dat je alleen maar in Engeland tegenkomt.
Tussen Rochester en onze middagstop moet ik heel eerlijk bekennen dat dit wat minder meeviel: drukke (en durf ik het zeggen... saaie) wegen en veel verkeerslichten.
Het tweede deel was dan weer stukken beter met als afsluiter een sprintje over de snelweg om toch op tijd aan de haven te geraken.
Ook de terugvaart was as smooth as a baby's bottom.
We zijn thuis geraakt rond 22.15u. Moe (en in zus haar geval verkleumd) maar content.
Het weer kon niet beter (behalve dan misschien voor de temp...), de groep viel (zoals altijd) reuze mee, enfin 't was plezant
Bedankt aan de organisatoren, aan de weergoden en aan de deelnemers.
En wat mij betreft, volgend jaar ben ik ook van de parij (zusje weet het nog nie zo
)
We zijn rond 19.15u in het hotel bel azur toegekomen. Totaal verkleumd en serieus vermoeid, waardoor we geen zin meer hadden om onze collega's te groeten in het Ibis hotel, waarvoor onze excuses.
Het hotel zelf is nie echt aan te raden: te veel lawaai tot gat in de nacht wegens de uitgaanders en very basic uitrusting (die wel proper lijkt maar het dateert wel van de vroege jaren 80 me dunkt). Maar mijn brommerke stond wel binnen (en dat vond ik belangrijk).
Zondag 21 okt, 7.30u. Oef, we zien nog beemers staan aan de incheck tijdens onze paspoortcontrole (which seemed to take for ever).
De overtocht heb ik zelden zo kalm meegemaakt. Met onze zwakke maag moet daar wel degelijk rekening mee gehouden worden
Tot en met Rochester viel dat reuze mee: een snelle opwarmer met toffe lange snelle bochten (waar zelfs de locals aan mee deden) en van die kleine smalle baantjes dat je alleen maar in Engeland tegenkomt.
Tussen Rochester en onze middagstop moet ik heel eerlijk bekennen dat dit wat minder meeviel: drukke (en durf ik het zeggen... saaie) wegen en veel verkeerslichten.
Het tweede deel was dan weer stukken beter met als afsluiter een sprintje over de snelweg om toch op tijd aan de haven te geraken.
Ook de terugvaart was as smooth as a baby's bottom.
We zijn thuis geraakt rond 22.15u. Moe (en in zus haar geval verkleumd) maar content.
Het weer kon niet beter (behalve dan misschien voor de temp...), de groep viel (zoals altijd) reuze mee, enfin 't was plezant
Bedankt aan de organisatoren, aan de weergoden en aan de deelnemers.
En wat mij betreft, volgend jaar ben ik ook van de parij (zusje weet het nog nie zo
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
Zondag om 2u30 opgestaan
en rond 3u30 bij 0,5° vertrokken richting Calais.
Tot aan de boot is het niet meer dan 3,0° geworden.
Ruim op tijd was ik aan het vertrek, en bij het wachten kreeg iedereen het toch wel wat koud.
Dit blijkt ook uit de eerste foto’s die wat te veel zijn bewogen.

Vier zombies aan boord.

Onderweg lagen nog wel meerdere wrakstukken.

Eens in Engeland was het nog niet veel warmer geworden, maar daar kwam wel snel verandering in. Het was prachtig en voor de organisatoren hiervan niets dan lof.
Alhoewel patrick niet alleen voor het landschap naar Engeland komt.

Het links rijden is nog meegevallen, maar na een wegversperring

En daarna wat aan het zoeken van naar waar moet ik hier bleek in mijn geval toch als de concentratie een beetje weg is dat ik al vlug terug rechts aan het rijden was.
In ons geval waren we op tijd voor de terugreis.

Eens terug in Calais nog een goede twee uurtjes bollen en rond 21u30waren we terug thuis na een zeer mooie dag.
Bedankt aan de organisatoren en het aangename gezelschap.
Meer foto's op:
http://lucboxer.smugmug.com/gallery/3692533
Tot aan de boot is het niet meer dan 3,0° geworden.
Ruim op tijd was ik aan het vertrek, en bij het wachten kreeg iedereen het toch wel wat koud.
Dit blijkt ook uit de eerste foto’s die wat te veel zijn bewogen.

Vier zombies aan boord.

Onderweg lagen nog wel meerdere wrakstukken.

Eens in Engeland was het nog niet veel warmer geworden, maar daar kwam wel snel verandering in. Het was prachtig en voor de organisatoren hiervan niets dan lof.
Alhoewel patrick niet alleen voor het landschap naar Engeland komt.

Het links rijden is nog meegevallen, maar na een wegversperring

En daarna wat aan het zoeken van naar waar moet ik hier bleek in mijn geval toch als de concentratie een beetje weg is dat ik al vlug terug rechts aan het rijden was.
In ons geval waren we op tijd voor de terugreis.

Eens terug in Calais nog een goede twee uurtjes bollen en rond 21u30waren we terug thuis na een zeer mooie dag.
Bedankt aan de organisatoren en het aangename gezelschap.
Meer foto's op:
http://lucboxer.smugmug.com/gallery/3692533
Lid BMW MC VlaanderenDat iedereen boot 1 nog gehaald heeft is mij een waar wonder, omdat wij (boot 2) tot vlak voor de aankomst nog mensen van boot 1 zagen passeren of zelfs nog rustig iets gaan drinken zo van: nog tijd zat, jong
Bij ons waren er ook een paar met de hakken over de sloot, hoor
Indien je de stadswandeling in Rochester had gedaan en op de tussenstop een uitgebreid dinertje had verorbert, had je wel mogen overZWEMMEN

Die wegversperring was een onvoorziene hindernis die toch beter genomen werd door TomTom dan door Garmin kon ik achteraf concluderen aan de hand van de vele reacties

Bij ons waren er ook een paar met de hakken over de sloot, hoor
Indien je de stadswandeling in Rochester had gedaan en op de tussenstop een uitgebreid dinertje had verorbert, had je wel mogen overZWEMMEN
Die wegversperring was een onvoorziene hindernis die toch beter genomen werd door TomTom dan door Garmin kon ik achteraf concluderen aan de hand van de vele reacties
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

En hier vinden jullie mijn foto's van de frisse tocht: http://www.chamotte.be/BMWkent/
Bedankt aan het gezelschap en zeker aan de organisatoren!
Bedankt aan het gezelschap en zeker aan de organisatoren!
Wat een sfeer op boot II

Samen in de file...

Uit respect voor de organisatoren van Engelandvaarders V van mijnentwege een woordje met een formidabele proficiat voor het proeven bij de buren...
De afwezigen hadden ongelijk, of waren bang van water zodat ze niet ingeschreven waren.
Voor de rest... een heeeeerlijk gezelschap om een anderhalfuur durende boottocht mee te vullen....

Samen in de file...

Uit respect voor de organisatoren van Engelandvaarders V van mijnentwege een woordje met een formidabele proficiat voor het proeven bij de buren...
De afwezigen hadden ongelijk, of waren bang van water zodat ze niet ingeschreven waren.
Voor de rest... een heeeeerlijk gezelschap om een anderhalfuur durende boottocht mee te vullen....
UITVLUCHTEN ..... UITVLUCHTEN ..... UITVLUCHTEN .....jakke schreef:Of moesten werken ! Of hadden familiale verplichtingen !!JH. schreef: De afwezigen hadden ongelijk, of waren bang van water zodat ze niet ingeschreven waren.![]()
Of hebben niet zoveel vrije tijd als anderen.

Slecht karakter !!BiemeRT schreef:UITVLUCHTEN ..... UITVLUCHTEN ..... UITVLUCHTEN .....jakke schreef:Of moesten werken ! Of hadden familiale verplichtingen !!JH. schreef: De afwezigen hadden ongelijk, of waren bang van water zodat ze niet ingeschreven waren.![]()
Of hebben niet zoveel vrije tijd als anderen.![]()
![]()
![]()
Maar het zag er idd wel een toffe rit uit.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
En de foto's van Little John....

Groep1 vertrekt als wij (groep 2) onze lunch gaan bestellen

Tweecylinderken heeft al een “gruute meule”, dat is bij deze alweer eens bevestigd

Eindelijk compleet de tweede groep

Pascal aan het solliciteren voor knappe dienster topic, bij gebrek aan “knappe dienster”
Groep1 vertrekt als wij (groep 2) onze lunch gaan bestellen
Tweecylinderken heeft al een “gruute meule”, dat is bij deze alweer eens bevestigd
Eindelijk compleet de tweede groep
Pascal aan het solliciteren voor knappe dienster topic, bij gebrek aan “knappe dienster”
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum