klachten stapelen zich op!!!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Hallo,
Gaan we hier de weg op zoals over 25 jaar met de zogenaamde"Karakterfietsen"(Triumph,Norton,Ducati's,Guzzi's,Laverda's,Harley's enz.)die al hun tekortkomingen(pannes,lekken,roesten enz..) bedekt zagen met de"mantel der liefde"???,
Ik hoop van niet, en zeker niet bij een "oerbetrouwbaar" merk zoals BMW!!!
Maar als ze niet gauw van koers veranderen(Kwaliteit leveren i.p.v een aanbod van modellen,waar m'n op de duur"door de bomen het bos niet meer ziet")vrees ik dat het de verkeerde kant uitgaat met ons geliefkoosde merk!!!
Koppig vasthouden aan "Imago"en blind vertrouwen van"Wij zijn de besten"is in het verleden meestal slecht afgelopen,zie maar naar de teloorgang van het Britse motorimperium eind jaren 60 !!!!
Dus Heren Ingenieurs in Duitsland,leg Uw oor te luisteren naar de gebruikers van Uw producten,en niet naar de"gladde jongens"van de"Marketingafdeling"!!!
Groeten Frank :-)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

JH. schreef:
PG schreef:Hoe de dealer ermee omgaat???
Allemaal goed en wel als je je in België bevindt, maar wat in het buitenland?

.... wat bedoel je met reizen en het buitenland...

Ik kan me voorstellen als je in Marokko, Zimbabwe, Afghanistan, Tibet... zit met je motor dat je zou beginnen paniekeren

Als je beschaafd Europa bedoeld zou ik echt niet weten waar het probleem zit.... Integendeel... Ik heb pas schrik moest ik het juist voor hebben in België zelf...
Vergeet het maar: Speling op achterwiel (te veel om te blijven rijden), moto gerepatrieerd vanuit Italie, verlof gedaan....Geluid uit boite dat steeds erger wordt: verdict italiaanse dealer: doorrijden, niets aan de hand, boite kapot bij thuiskomst, Abs module defect in italie: geen nieuwe module beschikbaar, met noodrem blijven doorrijden en dat allemaal op een totaal van 30 moto's in een tijdspanne van een week in het beschaafd europa.... gij hebt nog nie veel meegemaakt precies :D
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

.... en tien gevallen van braak bepalen de kwaliteit van het merk op een totaal van duizenden motoren....?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Jürgen, gelukkig ben jij niet één van die 10! Anders wordt er anders gepiept dan er gebekt is. Emphatie is zoiets als geduld, alleen duurt het één wat langer dan het ander.
Afbeelding
Obiwan

Bericht door Obiwan »

@JohanDB
ah, een betrouwbare Pan European zonder problemen

pas op met wegzetten

gelukkig zijn ze er toch nog

Maar eerlijk is eerlijk zo'n Pan is (ook) een schitterende fiets met een fantastisch blok.

Vind het alleen jammer dat er obv een tiental ervaringen negatief geoordeeld wordt over een product waarvan er meer dan 100.000 stuks verkocht zijn en het merendeel alleen bij de dealer komt voor regulier onderhoud.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Dwars

Bericht door Dwars »

Stoffel schreef:Emphatie is zoiets als geduld, alleen duurt het één wat langer dan het ander.
vlgs Wikipedia: Empathie is een ander woord voor inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om je in te leven in de gevoelens van anderen.

Empathie is een vaardigheid of persoonlijkheidseigenschap die belangrijk is in de omgang met mensen. Het empathisch vermogen speelt een hoofdrol bij emotionele intelligentie. Je kunnen inleven in anderen draagt bij tot het kunnen begrijpen van emoties van anderen en de communicatie met je medemens. Zonder empathie praat je langs elkaar heen of ontstaan er meningsverschillen.

Empathie steunt op een goed 'lezen' of verstaan van verbale en non-verbale communicatieboodschappen van anderen.
Daar zijn wel meer gasten van verstoken he stoffel? :roll: aanwezigen hiero uiteraard uitgesloten :mrgreen:
I am not a complete idiot, some parts are missing
PG

Bericht door PG »

JH. schreef:
PG schreef:Hoe de dealer ermee omgaat???
Allemaal goed en wel als je je in België bevindt, maar wat in het buitenland?

.... wat bedoel je met reizen en het buitenland...

Ik kan me voorstellen als je in Marokko, Zimbabwe, Afghanistan, Tibet... zit met je motor dat je zou beginnen paniekeren

Als je beschaafd Europa bedoeld zou ik echt niet weten waar het probleem zit.... Integendeel... Ik heb pas schrik moest ik het juist voor hebben in België zelf...
JH
met buitenland bedoel ik maar de Oostenrijkse en Italiaanse passen. Akkoord dit is geen probleem, maar natuurlijk spijtig van je vakantie die over is wanneer je daar staat met problemen aan de motor.
Marokko, Zimbabwe, Afghanistan, Tibet zoals je vernoemd zou ik met de 1200GS nooit durven bezoeken. Met een ouder type GS daar in tegen wel.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

aan al degenen die niet tevreden zijn met hun BMW: verkoop hem en ga bij een ander merk aankloppen. maar stop met dat zeveren!
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Dwars

Bericht door Dwars »

GS 'er schreef:aan al degenen die niet tevreden zijn met hun BMW: verkoop hem en ga bij een ander merk aankloppen. maar stop met dat zeveren!
Ik heb dat bijv gedaan, aangezien ik met een moto liever rijd dan er aan sleutel. mja ik heb dan ook een pan aaf :-P

Maar waarom niet samen in kaart brengen waar het aan schort> :wink:
zie het zo: een ander zeikt weer in de kroeg over zijn vrouw tegenover zijn maten(ze begrijpt me niet) maarrrrrr dat wil niet zeggen dat ie er van af wilt. :razz:
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

GS 'er schreef:aan al degenen die niet tevreden zijn met hun BMW: verkoop hem en ga bij een ander merk aankloppen. maar stop met dat zeveren!
Dat is één oplossing, maar ik vind dat de mensen die teleurgesteld door de problemen, menende dat ze de beste ( toch de duurste) moto die er is gekocht hebben, hun frustratie mogen spuien, daar dient een forum ( al 2000 jaar!) voor.
Als ge niet graag hoort/ leest dat BMW minder betrouwbare moto's maakt, dan is dat spijtig voor u, maar ook voor BMW... Wij hopen dat BMW dit hoort en volgende kopers geen teleurstelling meer geeft!!
I like my bike!!
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@ Den Dirk: ik kan gerust hebben dat ze kritiek spuien over BMW. Maakt mij niet uit hoor. Ik ben helemaal niet merkgebonden. Ik rij nu 4 jaar BMW maar heb daarvoor 17 jaar met Jappen gereden. En tot nu toe ben ik heel tevreden over mijn GS(A). Maar vanaf het moment dat ik van het ene in het andere probleem terechtkom, vliegt ie de deur uit. Zo simpel is dat. Maar er blijven over lullen, neen dat niet. Ofwel voldoet ie, ofwel niet.
En of ik dan nog bij BMW ga shoppen, dat zien we dan wel weer. Ik volg al jaren constant de motormarkt en zou wel weten bij welke merken ik ook eens ga kijken. Maar een echt equivalent voor mijn GSA is er tot nog toe niet op de markt. Ik bedoel daarmee vooral een reisenduro met grote tankinhoud en cardanaandrijving.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
PHILIP

Bericht door PHILIP »

Zijn er met een R1200RT ook zoveel problemen? het lijkt dat een GS meer mankementen heeft, maar misschien is dit omdat hij reeds vanaf 2004 verkocht wordt en er reeds 100000 van rondbollen.

Philip R12rt R100rt/eml bsa norton
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

GS 'er schreef:@ Den Dirk: ik kan gerust hebben dat ze kritiek spuien over BMW. Maakt mij niet uit hoor. Ik ben helemaal niet merkgebonden. Ik rij nu 4 jaar BMW maar heb daarvoor 17 jaar met Jappen gereden. En tot nu toe ben ik heel tevreden over mijn GS(A). Maar vanaf het moment dat ik van het ene in het andere probleem terechtkom, vliegt ie de deur uit. Zo simpel is dat. Maar er blijven over lullen, neen dat niet. Ofwel voldoet ie, ofwel niet.
En of ik dan nog bij BMW ga shoppen, dat zien we dan wel weer. Ik volg al jaren constant de motormarkt en zou wel weten bij welke merken ik ook eens ga kijken. Maar een echt equivalent voor mijn GSA is er tot nog toe niet op de markt. Ik bedoel daarmee vooral een reisenduro met grote tankinhoud en cardanaandrijving.
Niet iedereen heeft financieel de mogelijkheid om van motor te veranderen, je zit met een serieuze waardevermindering als je na 1 of 2 jaar ne moto verkoopt. Zij die denken dat hunnen BMW ne gouden moto is waar ze weinig op zullen verliezen na enkele jaren: Think again, want de waardevermindering benaderd al bijna die vd jappen.....en eigenlijk zouden ontevreden eigenaars helemaal niet hoeven te veranderen, de BMW was nl hun 1ste keus, elke andere motor is dan 2de keus. BMW moet de gebreken afdoende oplossen, daar nijpt het schoentje....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

PHILIP schreef:Zijn er met een R1200RT ook zoveel problemen? het lijkt dat een GS meer mankementen heeft, maar misschien is dit omdat hij reeds vanaf 2004 verkocht wordt en er reeds 100000 van rondbollen.

Philip R12rt R100rt/eml bsa norton
Ik heb niet de indruk dat er met de RT 1200 veel problemen zijn. Ik heb nu 10.000 km met de mijne, en ik had twee heel kleine akkefietjes. De eerste 1000 km piepte mijn dashboard maar dat is vanzelf opgehouden. En twee keer kwam het handvat van mijn koffer los maar dat is nu opgelost door het monteren van een andere (kleinere) borgring.
Hij verbruikt zelfs geen olie.

Op het werk hebben wij 3 RT 1200's. Die zijn nu een jaar oud en hebben 30.000 km zonder echt noemenswaardige problemen.
PHILIP

Bericht door PHILIP »

Is er dan een politieuitvoering van de nieuwe RT?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Jawel, een R900RT/P en een R1200RT/P
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs in België rijden er reeds.
Ik dacht zelfs dienders die hier op't forum zitten/zaten.
Flat Twin Power

Voila, hiermee rij ik rond

Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

uw melk loopt uit in uwe koffer denk ik :-P

moet je die zelf wassen??

j
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

.... elk goei paard heeft schuim op zijn bek
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Toch raar dat ze daar nog geen LED lichten op steken he. Verbruikt toch een stuk minder en minstens even goed zichtbaar als die strobo's
Dwars

Bericht door Dwars »

J schreef:uw melk loopt uit in uwe koffer denk ik :-P

j

Afbeelding
Flat Twin Power

J schreef:uw melk loopt uit in uwe koffer denk ik :-P

j
Wel, tot voor kort moesten we die inderdaad zelf wassen. Nu hebben we een werkman die dit doet.
edargpu

Bericht door edargpu »

Flat Twin Power schreef:Voila, hiermee rij ik rond

Afbeelding
Het is en blijft een prachtig werkpaard als je 't mij vraagt :lol:
Sjiek jonges
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
frederik

Bericht door frederik »

Problemen zijn er altijd ! De vraag moet niet zijn, hoeveel problemen ... maar hoe snel werd dat door de dealer opgelost (liefst in waarborg)

Eerlijk gezegd, ik kan ook zagen over mijn bmw kleine probleemtjes (alhoewel de laatste tijd ...), maar begin het eigenlijk op mijn zenuwen te krijgen van al die beroepszagers die vroeger met een jap reden en nu voor de goede kwaliteit een italiaan gaan kopen.

Ewel, GA DAN, ...

Het is interessant eens een kijkje te gaan nemen op die forums van die jap motoren. Geloof mij, we zijn er met onze bmw nog soms goed vanaf.

En nu ga ik nog wat sleutelen aan mijn 2v gs. Die heeft "weeral" wat aandacht nodig van zijn eigenaar, maar ja dat ding is ook al 16j oud. En stel je voor ik kan daar nog reservestukken voor vinden ! Van hoeveel japs kan je dat zeggen.
Plaats reactie