21/10/2007 - Engelandvaarders V Rochester

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
UpJohn

Bericht door UpJohn »

in je bevestigingsmail zit een exelbestand bijgevoegd waar je de types motoren eveneens kan aflezen....
Heb nog GEEN bevestigingsmail gezien met exelbestandje !
Enkel een mail : Garmin MapSource Updates & Downloads
*ChArRaKe*

Hoe staat het me da hotelleke in calais ?

Bericht door *ChArRaKe* »

Hi...

Wie gaat er nu overnachten in calais ??
Is daar nog plaats ? is er iets "geregeld" ??
Euh.. kan er nog een 2 persoons kamer bijgeboekt worden ?

Mvg, Charrake
RBee

Bericht door RBee »

Nog niets ontvangen. :cry:

Ben ook voor overnachting(mooi heenritje op zaterdag)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
WimLT
Contacteer:

Re: Hoe staat het me da hotelleke in calais ?

Bericht door WimLT »

Schalkseruiter® schreef:
charrake schreef:Hi...

Wie gaat er nu overnachten in calais ??
Is daar nog plaats ? is er iets "geregeld" ??
Euh.. kan er nog een 2 persoons kamer bijgeboekt worden ?

Mvg, Charrake
Zou ik ook graag willen weten,dan weet ik of ik zaterdag reeds naar Jürgen rijd of niet. Dit is vooral bedoelt naar Wim
Schalkse®
't Ja, dat ik het nog niet weet eigenlijk, maar als jij naar Jürgen wil rijden moet je naar mij niet zien, zenne :wink: .

Ik ga het vooral laten afhangen van het weer, want zaterdag heel de dag in de regen rijden om een uurtje slaap uit te sparen :roll: . Er zijn in Calais trouwens zoveel hotelletjes dat een kamer lang van te voren reserveren wel niet nodig zal zijn (denk ik, hé )

Ik vrees dat het voor mij een last minute beslissing gaat worden (of toch in de laatste week in de aanloop naar) :scratch:

STRESS ..... STRESS .... ik kan er niet tegen :shaking: :shaking:
Laatst gewijzigd door WimLT op 09 okt 2007, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
RBee

Bericht door RBee »

Ikke mag ook mee. :grin: :grin: :grin:

Ok, daar zal niet iedereen zo blij mee zijn maarja.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Oneshark

Bericht door Oneshark »

RBee schreef:

Ok, daar zal niet iedereen zo blij mee zijn maarja.

Ha, ge beseft het toch :lol:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
UpJohn

Bericht door UpJohn »

BiemeRT schreef:Ik ga het vooral laten afhangen van het weer, want zaterdag heel de dag in de regen rijden om een uurtje slaap uit te sparen
Lijkt me verstandig ... ik denk dat ik hetzelfde ga doen .. :lol:
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

pfff nog 10 dagen engels leren!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Little John

Bericht door Little John »

tweecilinderke schreef:pfff nog 10 dagen engels leren!

Ben eens benieuwd ..... engels met een Gents accent :lol: :lol:
Dennis

Bericht door Dennis »

RTKE schreef:ja hoor,
er kunnen nog 8 motors mee.
rapper dan rap zijn....
ciao,
rtke.
Is er nog één plaatske vrij??
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

...en bij sommigen gekend van de Pier Kloeffe rit :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dennis schreef:Is er nog één plaatske vrij??
Op de laatste infofiche waren er nog 3 plaatsen vrij op boot 2 :wink:

Knap trouwens van de organisatoren hoe ze ons op de hoogte houden en bijkomende info bezorgen 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Dennis

Bericht door Dennis »

BiemeRT schreef:
Dennis schreef:Is er nog één plaatske vrij??
Op de laatste infofiche waren er nog 3 plaatsen vrij op boot 2 :wink:
Ik wacht in volle "spanning" :-P af...
Eerst weten of er nog één plaatske vrij is voor mijn brommerke, dan mijn lidgeld in orde brengen (als niet-clublid hé :oops:) en dan tenslotte mijn nachtdienst van zaterdag op zondag zien te veranderen... Pfff...en dat allemaal om eens links van de baan te mogen rijden... Als dat allemaal maar goed komt! :-)
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

*ChArRaKe*

Reservatie hotel car ferry in calais

Hi..

Wat ons betreft ,wij gaan vandaag reserveren (of liever we zijn aan het reserveren ) in het ibis hotel car ferry in calais.
60€ voor single/double kamer.

Wie nog wil reserveren, het is ver de moment denk ik.

Met zo een serieuze rit voor de boeg in england lijkt het mij de betere oplossing om toch wat genietbaar op de moto te zitten, om 4u vertrekken naar calais om direkt de boot te nemen en de rit erna + naar huis terug lijkt mij wat veel van het goede.

Btw, ze hebben daar een bar/snack die 24/24u open is ... dus ja ideale manier om kennis te maken met elkaar ....

Wa zal nu het pijnlijkste zijn ? Om 4u vertrekken zondagmorgen of om 4u de bar verlaten om rap nog enkele uurkes te slapen ..

Didier

BMW R1100S
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Tof initiatief, maar 'k heb al direct een ambetant vraagske: "Wat met de stalling van de motors ?"

Nu ben ik op dat punt normaal genen bangerik, maar Calais ligt in Frankrijk én is een havenstadje. Voor mij twee redenen om toch een beetje ongerust te worden om de motor 's nachts onbeheert achter te laten :shaking:

Zelf ben ik er nog niet uit hoe ik de heenreis ga indelen. ALS ik al zaterdag vertrek, zal het toch pas rond 17h00 zijn om rond 19h00 - 19h30 in't hotel aan te komen.
TWIJFEL IS EEN DUIVEL DIE WE ONSZELF AANDOEN :twisted: :wink: :lol: :lol:

*ChArRaKe*

Stalling Moto's

Hi Biemert .. .

Er is een parking , niet overdekt , maar wel afgesloten.
Ik heb al een paar keer in een ibis geslapen en dat is idd met een hek dat enkel kan geopend worden met de code op de reserveringsbevestiging.

Naar mijn weten komt er niemand anders in.. in frankrijk is het ook zo dat er security van ibis zelf de hotels controleren ik spreek wel tijdens het hoogseizoen, buiten het seizoen weet ik niet .

Didier
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
dvchriske

Bericht door dvchriske »

http://www.ibishotel.com/ibis/fichehote ... otel.shtml

Hier is de link van het Ibis hotel, een kijkje nemen kan misschien wel een remedie zijn om die :twisted: uit te drijven, Biemert :wink:
Als alles op je afkomt, dan zit je op de verkeerde rijbaan
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ibis Calais Car Ferry schreef:Private outdoor parking
:-? :scratch:
charrake schreef:Er is een parking , niet overdekt , maar wel afgesloten. Ik heb al een paar keer in een ibis geslapen en dat is idd met een hek dat enkel kan geopend worden met de code op de reserveringsbevestiging.
Das toch al wat geruststellender :thumright:
Laatst gewijzigd door WimLT op 13 okt 2007, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

*ChArRaKe*

haha... Biemert toch...

A engels is ook nog "da" nie he :lol: voor mij is da een "privé" parking binnen het domein maar dan buiten he aja... nen brommer op uw kamer zal nie mogen vreezek.

Didier
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

charrake schreef:nen brommer op uw kamer zal nie mogen vreezek.
Spijtig :-P :lol: :lol: :lol:

Ik laat nog iets weten. Ben er al lichtelijk voor gewonnen, maar eerst nog horen naar planning van Schalkse :wink:

dvchriske

Bericht door dvchriske »

Charrake, ons kamertje is geboekt he.

Ik heb net een telefoontje gedaan naar dat vriendelijk madammeke ginder van het Ibis hotel en ze kon mij het volgende vertellen:

- Parking wordt bewaakt

- er zijn nog kamers vrij (nu toch nog), liefst deze week een seintje geven
hoeveel kamers er eventueel zouden bijkomen.
Ik wil dit gerust regelen.

- Betaling gebeurt ter plaatse

- Ontbijtbuffet kan vanaf 6.30

Ik heb mijn best gedaan om een korting te krijgen bij reservatie van meerdere kamers, maar zo lief was ze nu ook weer niet
:-?

Jullie laten maar iets weten

groetjes
Dennis

Bericht door Dennis »

BiemeRT schreef:Tof initiatief, maar 'k heb al direct een ambetant vraagske: "Wat met de stalling van de motors ?"

Nu ben ik op dat punt normaal genen bangerik, maar Calais ligt in Frankrijk én is een havenstadje. Voor mij twee redenen om toch een beetje ongerust te worden om de motor 's nachts onbeheert achter te laten :shaking:
Een héél terechte opmerking van BiemerRT! Hou er zéker rekening mee dat er in de buurt tussen Duinkerke (streek rond Grande-Synthe en Petit-Synthe) en verder richting naar Calais "bendes" actief zijn die oog hebben voor "schoon rijdend materiaal van anderen". Auto's, moto's en gewone brommerkes zijn zeer geliefd! Het zijn nu eenmaal havensteden waar er in bepaalde buurten nog redelijk wat armoede terug te vinden is... en armoede gaat vaak hand in hand met diefstallen! Bovendien betalen de Fransen en Engelsen astronomisch hoge bedragen voor hun tabak en sigaretten. Dit houdt in dat de nieuwsgierigheid wel eens overslaat op de inhoud van je tanktas! Laat deze nooit alleen op je moto achter of je bent hem kwijt!!!! :cry:

Het is ook zo, zoals Charrake zegt, dat IBIS of ETAP een gesloten hekken heeft die enkel door de klant met een code kan geopend worden... Sommigen hebben zelfs nachtwakers met hond. Een goede raad is alvast om - indien praktisch mogelijk - de moto's zichtbaar te parkeren, indien mogelijk met een ketting aan elkaar vast te maken en zéker alle waardezaken (GPS, papieren, enz.) eruit of af te halen alvorens te gaan slapen. Vraag eventueel om tijdens de nacht - bij geen aanwezigheid van een mindervalide - om de moto's op de mindervalideparking te plaatsen. Deze parkeerplaatsen liggen meestal vooraan het hotel of aan de receptie. De beemerkes staan dan in't zicht voor het hotel en de kans op diefstal of onregelmatigheden wordt dan ietwat beperkter...

Hou het veilig ! :-)
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... en tis hier goedkoper en MET afgesloten parking :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

achteruit... Dus 12uur daar is 13uur hier en 13 uur hier is twaalf uur daar
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

dvchriske schreef:er zijn nog kamers vrij (nu toch nog), liefst deze week een seintje geven hoeveel kamers er eventueel zouden bijkomen.
Ik wil dit gerust regelen.
Jullie laten maar iets weten
Ja, dan mag je voor mij een kamer regelen als je wil, alstemblieft dankuwel 8-) :wink:

Nu dat ik weet dat Schalkse ook goed terecht komt (alhoewel :-P ) :lol: :lol: :lol:

dvchriske

Bericht door dvchriske »

BiemeRT, je hebt PM
Plaats reactie