MILJAAAAAARDE

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

philipe

MILJAAAAAARDE

Bericht door philipe »

NAdat de dichtingen, aan de krukas waar de uitgaande as uitkomt, zijn vervangen ,dacht ik weer gerust te zijn. Frustratie alom toen de olie er weer uitliep.

Even tonen wat ik bedoel;

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik het deftig beu en vliegt de GS "brol" de deur uit.

Denk dat ik mij is ga wagen aan een RT. Een 1150 zal het zeker niet worden,maar overweeg een 1100 RT bj 2000.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

En jij denkt dat het aan het type ligt? Het ligt aan het logo... Ik zou voor een R100GS gaan. Heb je een degelijker motor met een fijn stuurkarakter. :wink:

Maar wetende wat ik nu weet kijk ik stiekem weer naar Honda`s, alleen jammer dat die nieuwe alp te licht is en de Valmaarnero te lelijk en met ketting...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

J-P schreef:En jij denkt dat het aan het type ligt? Het ligt aan het logo... Ik zou voor een R100GS gaan. Heb je een degelijker motor met een fijn stuurkarakter. :wink:

Maar wetende wat ik nu weet kijk ik stiekem weer naar Honda`s, alleen jammer dat die nieuwe alp te licht is en de Valmaarnero te lelijk en met ketting...
Kompleet mee eens, maar toch droom ik nog van de GSA zenne, het blijft een mooie moto met een fantastisch stuurgedrag.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

eens alles op een aanhang wagen smijten en langskomen bij mij kan geen kwaad :wink:

er zit hier nog iemand op het forum die een deftig probleem had en dan eens langs geweest is :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
George Michael

Bericht door George Michael »

J-P, inderdaad een Honda Varadero met cardan zou het lekkerder maken. Wel mag de Varadero een meer stoer uiterlijk krijgen. Heb ooit gekeken naar deze motor, maar het gedoe met een ketting als je het hele jaar door rijdt wil ik niet.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ben je zeker dat de olie van de keerring op de krukas komt? Want die 1150'en durven wel eens olie lekken aan de keerringen van de versnellingsbak, beetje een zwak punt, zelfs na weinig kilometers.
En als je dit met een RT aan de hand krijgt, ben je nog verder van huis, dan heb je nog meer werk om de handel te demonteren. En nu de GS verkopen, dat zal niet echt veel opbrengen. Zeker met dat olielek. Tenzij je hem verkoopt voor een prikje. Ik heb hier nog wel een prikje liggen :wink: .
Ik zou toch even checken of het lek weer op dezelfde plaats zit. En als ie dan toch open ligt, vervang dan de keerringen van de bak ook maar, is de kost niet. Tenzij je natuurlijk gewoon graag een RT wil :wink:
En dan nog even een reactie op de andere posters: de moderne kettingen vragen ook heel wat minder onderhoud dan jaren geleden, gaan bijzonder lang mee, en zijn met weinig moeite en kosten te vervangen. En als je problemen hebt met een cardan, dan heb je meteen echte problemen. Als ik zo'n Jap lekker zou vinden, dan zou die ketting mij niet tegenhouden.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Mij wel. Ik heb al 2 kettingfietsen, 3 is net teveel. Daarbij, met 60.000 km per jaar loopt een ketting ook in de papieren... :roll:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

J-P schreef:Mij wel. Ik heb al 2 kettingfietsen, 3 is net teveel. Daarbij, met 60.000 km per jaar loopt een ketting ook in de papieren... :roll:
Met een goed afgestelde scott oiler op de ketting kun je makkelijk rond de 40k doen met een degelijke ketting. Maar idd we zijn wel verwend met die cardan's natuurlijk
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Een Scott oiler is niet goed want de olie druppelt eruit via atmosferische druk ook als je niet rijdt..

Zelf heb ik pro oiler geinstalleerd ( aangekocht via het Nederlands VFR forum ) en dat werkt probleemloos. De olie wordt via een elektrische pomp gedruppeld afhankelijk van snelheid en de ingestelde weeromstandigheid. Bij regen komt er meer olie op de ketting.

De dealer was er van verwonderd dat na 30000km de ketting verre van versleten was. Het moet gezegd ze word niet onzacht behandeld, er wordt gretig aan het gas gedraaid tijdens de ritten en we rijden nogal veel stop en go.

Het systeem heeft me al veel kopzorgen bespaard waardoor een cardan minder wordt gemist. Het blijft wel een smeerboeltje.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
tweestoemper

Bericht door tweestoemper »

Troost u beste Philipe, t'is bij mij ni veel beter zie volgende artikels

GS rijden = avontuur
RARARA ooohhh ja een olielek

Ik begrijp u, buiten het geweldig sturen is die GS brol

Tweestoemper
The only easy day was yesterday
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Nee hoor, niet de GS, BMW!
J-P

Beemer

Bericht door Beemer »

Begin meer en meer te begrijpen waarom den Danny van het forum wegblijft :salut:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Teveel sleutelwerk waarschijnlijk. :twisted:
J-P

Beemer

Bericht door Beemer »

Vooral te veel zagemannen :roll:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik verwacht van jou ook geen objectiviteit betreffende BMW getuige je nickname :wink:
J-P

Beemer

Bericht door Beemer »

Ha ha, nochtans 1 VFR en 2 ST's versleten
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik vind dat toch knap, ik heb er 1 met 330.000 km weggedaan en die was niet versleten (die bolt nog steeds rond in ieder geval). 8-) :wink:
J-P

Beemer

Bericht door Beemer »

Merci
Dusoif
Contacteer:

Bericht door Dusoif »

ging het hier ni over nen oliekeerring? :?:

Anyway, mijn ervaringen van de afgelopen weken zijn verrassend te noemen. Kwist ni da ge me zo een slagschip uitziend gevaarte zo'n korte 8-jes en andere maneuvers kon maken.
Binnen een paar jaar zie ik een RT ook wel zitten, ik voel me er nu nog een beetje te jong voor :grin:
Laatst gewijzigd door Dusoif op 09 okt 2007, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Heb jij het over een oliekeerring dan? :roll:
J-P

Dusoif
Contacteer:

Bericht door Dusoif »

zucht
danielGS

Bericht door danielGS »

MILJAAAARDE ...ik stond vanmorgen op en ik zag Abraham :-? ......of.....is da off-topic ? :razz: :razz:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Dusoif schreef:zucht
Je kan wel zuchten maar eerst begin je met een opmerking over dat er off topic geleuterd wordt en vervolgens kom je met een verhaal over je ervaringen van afgelopen week en een slagschip, wat wil je nou man? Voeg dan zelf wat nuttigs toe of zeg niets als het je zo stoort. :-P

En gefeliciteerd, Daniel!!!
J-P

danielGS

Bericht door danielGS »

Dankedanke :wink:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
alano

Bericht door alano »

George Michael schreef:J-P, inderdaad een Honda Varadero met cardan zou het lekkerder maken. Wel mag de Varadero een meer stoer uiterlijk krijgen. Heb ooit gekeken naar deze motor, maar het gedoe met een ketting als je het hele jaar door rijdt wil ik niet.
Ik ben van een 1200GS naar een Varadero gegaan. Het rijplezier op de GS zorgde voor een brede smile maar de Varadero moet niet veel onderdoen en vooral de zorgeloze km's zorgen voor nog een bredere smile !!!!

Grts, Alain
Plaats reactie