cruise control van wunderlich

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
carl theeuwes

cruise control van wunderlich

Bericht door carl theeuwes »

hoi
heeft er al iemand de cruise control van wundelich gemonteerd op zene gs
Cruise Control
is dit apperaat gemakkelijk te bedienen en wel veilig om meet te rijden

groetjes carlgs

Die preiswerte und praxisgerechte Alternative zum Tempomat. Entspannt und ohne Schmerzen im Handgelenk, sind nun auch Megatouren möglich. Der leicht zu handhabende Verstellmechanismus (einfach Stellrad nach vorne drehen) erlaubt die stufenlose, individuelle Arretierung des Gasgriffs. So kann dieser auf langsames Rückschnellen oder auch auf das konstante Beibehalten der gewählten Gasstellung eingestellt werden. Die Geschwindigkeit kann auf Langstreckenetappen exakt gewählt werden. Ausgeschaltet bemerkt man nichts vom Mechanismus. Der ganze Verstellmechanismus ist im rechten Lenkerendgewicht untergebracht und erhöht je nach Stellung den seitlichen Druck auf den Gasgriff. Die Cruise Control bieten wir in zwei Versionen an:
Schwarz beschichtet aus Stahl (mit blau eloxiertem Stellrad). Einfach gegen das rechte Lenkerendgewicht tauschen. Linkes bleibt OriginaL. Alu "light-weight"-Satz (inkl. linkem Alu-Lenkerendgewicht): Die extrem leichte, hochfeste Alternative zum Original. Silbern eloxiert mit blau eloxiertem Stellrad. Teflon-gelagerter Verstellmechanismus. Einfacher Umbau. Für R 1200 GS + Adventure.

Cruise Control (Stahl, schwarz beschichtet) (Adventure)
Best.-Nr.: 8166145
Für Adventure

Linkes Lenkerendengewicht bleibt Original.

71,70 €
motorboom

Bericht door motorboom »

Er zijn voor en tegenstanders, heb zelf geen ervaring maar weet wel dat ze op Ebay goedkoper zijn.
Mike

Bericht door Mike »

Dag Carl,

Bij mij staat de Cruise Control van Wunderlich op mijn GS.
Makkelijk te bedienen? Geen enkel probleem. Na twee keer heb je "het truukje" vast. Gewoon een beetje handig zijn.
Veilig? Daar heb ik echt mijn twijfels over, tenminste toch op onze autowegen. Veel te druk. Bovendien zijn er altijd wel een paar die beginnen met een onverwacht maneuver zodra ze iemand op een motor zien aankomen.

Als je hem na mijn kritische opmerkingen nog altijd absoluut wil, kunnen we misschien nog een koop afsluiten als ik die van mij er weer afhaal :lol: .

Mike
Hans D.

Bericht door Hans D. »

Heb op mijne GS ook één staan. Als je'm niet te vast draait valt de gashendel nog te bedienen maar blijft hij toch vaststaan als je'm loslaat. De vraag is natuurlijk of hij dan niet te snel verslijt?
Kunt het natuurlijk niet vergelijken met de cruise van n'een auto die de snelheid vasthoudt. Het eerste heuveltje da ge met uwe moto tegenkomt zorgt al direkt voor de nodige versnelling of vertraging.

Al bij al knappe uitvinding maar constante snelheden zal enkel voor de vlakke baantjes zijn!

Greetz,

Hans :twisted:
Plaats reactie