Ik had een vraag aangaande de achterband van mijn K100LT
Precies in het midden van de achterband loopt één groef. Deze groef is nu 1,5mm diep. In deze groef zitten echter geen slijtageindicatoren, deze zitten in de groeven meer naar de buitenkant van de band.
Waar meet ik nu wat mn profieldiepte is en wanneer vervang ik de band?
Nieuwe Band?
Moderator: GVN
-
WALTER GSAdventure
rvernooy,
banden moeten wettelijk 1.6 mm hoofdgroef hebben doch voor motorrijders is het wenselijk te vervangen aan 3 mm. Bij droog weer allemaal geen probleem, bij nat weer moet ik geen tekening maken zeker?
1.5 mm vervangen.
Opletten ook bij nieuwe banden. Deze zijn een beetje vettig van uit de mal te komen bij het fabriceren. Eerste 200 km kalmpjes rijden.

banden moeten wettelijk 1.6 mm hoofdgroef hebben doch voor motorrijders is het wenselijk te vervangen aan 3 mm. Bij droog weer allemaal geen probleem, bij nat weer moet ik geen tekening maken zeker?
1.5 mm vervangen.
Opletten ook bij nieuwe banden. Deze zijn een beetje vettig van uit de mal te komen bij het fabriceren. Eerste 200 km kalmpjes rijden.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
-
bmwfreakske
-
Alainmotard
Nieuwe band?
Het beste is inderdaad vervangen wanneer er slechts 1.5mm op welke plek van het loopvlak die ook moge gemeten worden. Zelfs in 't putteke zomer kan en plotse regenbui al rare zwiepers geven met zo een band...