Hoi iedereen,
Mijn vloeistofbatterij (Yuasa) hield het op een 1/2 jaar voor bekeken. Gelukkig heb je op zo'n batterijen een garantieperiode en werd ze zonder verpinken vervangen. By the way, ik rij nog steeds met een zilvergrijze R1150RT. Na het inbouwen van de batterij wou ik ze terug via m'n 12V stekker aansluiten op mijn Optimate III want er staat een alarm (standaard BMW) op mijn RTeeken. Vroeger begon die Optimate steeds met een oranje lampje en na een nacht laden ging die over naar een groen lichtje ten teke dat de batterij terug vol geladen is, nu niet echter. Wat kan er foutlopen??
			
			
									
						
							Optimate III
Moderator: GVN
- 
				yann
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
- Woonplaats: Temse
- Locatie: Waasland
- Contacteer:
Optimate III
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
			
						R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Moet die lader een soort van "basisvoltage" hebben vooraleer hij in gang schiet misschien? Normaal moet die dat toch ook zo kunnen, zonder dat eerst de batterij volledig opgeladen is? 'k weet wel dat het niet echt een batterij-oplader is, veeleer een batterij-onderhouder, maar zou het niet lukken?Raketman schreef:Eerst eens een rit doen de naam waardig, dan de lader aansluiten.
K100 RS 16v