F800 stilvallen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
piepedoi

F800 stilvallen

Bericht door piepedoi »

Mijn vriendin heeft een nieuwe F800S met ondertussen 6500 km.
De moto rijdt zeer plezant. Vooral na het eerste 1000 km onderhoud.
Toen werd de aandrijfpoelie vervangen door een nieuwer type en ook iets aan de koppeling. Daardoor reed hij minder rukkerig bij lage toeren.

Nu heeft ze echter regelmatig voor dat de moto stilvalt bij het op- of afschakelen. Het gebeurt telkens als ze bijna op haar werk is of bijna thuis. Dat is na 35 km. Hij is bij de dealer geweest, waar ze de software geupdatet hebben. Het was daarna een paar dagen gedaan en toen had ze het weer voor.

Heeft er iemand anders zoiets al voorgehad?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Geen probleem, binnenbrengen bij de dealer, en een dagje laten uittesten, tot ze het zelf voor hebben, dan kunnen ze een correcte diagnose stellen.

Moet alleszinds iets zijn die warmte- of tijdsgerelateerd is.

Dit mag niet, er moet ergens iets gecorrigeerd worden :!:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Transalpje

Bericht door Transalpje »

Ik had het ook een periode. Heb toen een mogelijke oorzaak gevonden op het F800.org forum. In het batterijcompartiment (valse benzinetank) zitten 3 ontluchtingsbuisjes juist voor de batterij. Blijkbaar kan het wel eens gebeuren dat de batterij die buisjes platknijpt, met stilvallen als gevolg.

Toen ik batterij wat meer naar achter duwde en buisjes dus meer ruimte gaf, gebeurde het stilvallen lange tijd niet meer.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
Plaats reactie