Ik vertrek volgende week met de motor op de trein vanuit Düsseldorf naar Bolzano.
Heeft er iemand ervaring met hoe ze bij DB Autozug de motor op de trein vastleggen? Mag je hem zelf vastleggen of doen ze dat voor je, en moet je dan opletten voor schade...?
Thx
P.
Motor op autotrein in Duitsland
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
Bananatuffer
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
- Locatie: N 00 E 32
In Duitsland is het nooit een probleem. Ze geven je bij het inchecken 4 stoffen linten met lussen (*) die je aan de motor bevestigt.
In die lussen komen dan de haken van de spanbanden (die liggen al op de trein).
Verder zetten ze nog blokken tegen de wielen.
meestal maakt het personeel alles vast, mocht je het toch zelf moeten doen, spreekt het eigenlijk voor zich - en men kontrolleert zeker of alles goed gedaan is.
Schadegevallen moet je meteen bij het ontladen melden, en dan de verzekeringspapieren invullen. Maar dat zijn absolute uitzonderingen. Die mannen maken héél veel moto's vast op een jaar.
Zet je helm op bij het op de trein rijden, dat ding is zeer laag en als je met je hoofd tegen zo'n dwarsligger knotst, doet dat waanzinnig zeer
(*) die stoffen linten heb ik bijgehouden, dan heb je al ze zeker voor de terugweg
, en als je ooit eens een ferry neemt, komen die dingen nog van pas...
In die lussen komen dan de haken van de spanbanden (die liggen al op de trein).
Verder zetten ze nog blokken tegen de wielen.
meestal maakt het personeel alles vast, mocht je het toch zelf moeten doen, spreekt het eigenlijk voor zich - en men kontrolleert zeker of alles goed gedaan is.
Schadegevallen moet je meteen bij het ontladen melden, en dan de verzekeringspapieren invullen. Maar dat zijn absolute uitzonderingen. Die mannen maken héél veel moto's vast op een jaar.
Zet je helm op bij het op de trein rijden, dat ding is zeer laag en als je met je hoofd tegen zo'n dwarsligger knotst, doet dat waanzinnig zeer
(*) die stoffen linten heb ik bijgehouden, dan heb je al ze zeker voor de terugweg
Al een paar keer gedaan vanuit Düsseldorf.
Die jongens weten wel van aanpakken. Gründelichkeit qua timing is er niet meer bij, maar de motorfietsen zitten goed vast.
Ook al de autotrein terug in München genomen. Daar heb je nog wel Gründelichkeit. "Schnell, Schnell... " en voor dat je weet zijn er enkele tientallen motorfietsen vastgesjord en is de trein aan het bollen. Indrukwekkend.
Ik lees dat je naar Bolzano gaat. Ik heb ook al eens de trein terug in Rome genomen.... Dat is andere koek. Daar binden ze hem vast zoals wij een schoenveter binden. In elke bocht hing ik uit het raam om te zien of mijn fiets er nog opstond...
Fijne reis in elk geval.
Die jongens weten wel van aanpakken. Gründelichkeit qua timing is er niet meer bij, maar de motorfietsen zitten goed vast.
Ook al de autotrein terug in München genomen. Daar heb je nog wel Gründelichkeit. "Schnell, Schnell... " en voor dat je weet zijn er enkele tientallen motorfietsen vastgesjord en is de trein aan het bollen. Indrukwekkend.
Ik lees dat je naar Bolzano gaat. Ik heb ook al eens de trein terug in Rome genomen.... Dat is andere koek. Daar binden ze hem vast zoals wij een schoenveter binden. In elke bocht hing ik uit het raam om te zien of mijn fiets er nog opstond...
Fijne reis in elk geval.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola