ethias assistance
Moderator: GVN
ethias assistance
Na enkele jaren aangesloten te zijn bij deze assistance-verzekering “dacht” ik zondagmorgen 08.07.07 op deze pechverzekering beroep te kunnen doen.
 
Een eerste maal toen ik hun “noodnummer” vormde, moest ik eerst allerlei toetsen indrukken voor de telefooncomputer. Toen ik aansluiting kreeg met bijhorend bericht van “u wordt zo dadelijk geholpen”, speelde de wachtmuziek een vijftal minuten, stopte plots en kreeg ik plots een bezetsignaal te horen.
Bij mijn tweede poging liep de wachtmuziek goed voor meer dan tien minuten. Toen moest ik echter zelf inhaken gezien ik telefoneerde met een gsm met vooruitbetaald krediet. Ik besloot daarom de gsm van mijn partner te gebruiken aangezien deze met abonnement werkt. Na de telefooncomputer terug het wachtmuziek. Na een viertal minuten kreeg ik echter een nieuw bericht dat het druk was en dat ik mijn gsm.n° kon ingeven zodat men mij kon terugbellen. Tot mijn ongeloof moest ik echter vaststellen dat ik ‘s avonds om 21u nog steeds geen telefoon ontvangen had van uw diensten.
Daarom besloot ik het nog eens te wagen en heb toen nog tweemaal getelefoneerd naar uw “noodnummer”. Na tweemaal meer dan tien minuten gewacht te hebben op de medewerker die mij zo dadelijk zou helpen, (de eerste maal werd terug onderbroken met daarna het bekend “nummer onbestaand signaal”) heb ik het opgegeven en besloten mijn reis te onderbreken en terug huiswaarts te keren. Ondertussen zijn we bijna 48u verder en ben door deze diensten nog steeds niet teruggebeld.
Ik kan mij reeds inbeelden dat het hier om een ongelukkige toeval van omstandigheden zal gaan. Gezien iedereen die het “noodnummer” belt zich in een kritische situatie zich bevindt, kan een onderbezetting van de dienst of een plotse piek in het aantal oproepen of andere onverwachte omstandigheden, echter geen reden zijn om klanten gefrustreerd aan hun lot over te laten.
Dit bericht maakte ik gisteren over aan ethias.
Ondertussen kreeg ik reeds een telefoon van een vriendelijke man van Ethias die verveeld bleek met deze zaak en onderzocht was fout is gelopen. Ethias zou pas onlangs een nieuwe gesofitikeerde telefooncentrale in dienst hebben genomen en blijkbaar zou daar iets fouts hebben gelopen. Hij houdt mij verder op de hoogte.
			
			
									
						
							Een eerste maal toen ik hun “noodnummer” vormde, moest ik eerst allerlei toetsen indrukken voor de telefooncomputer. Toen ik aansluiting kreeg met bijhorend bericht van “u wordt zo dadelijk geholpen”, speelde de wachtmuziek een vijftal minuten, stopte plots en kreeg ik plots een bezetsignaal te horen.
Bij mijn tweede poging liep de wachtmuziek goed voor meer dan tien minuten. Toen moest ik echter zelf inhaken gezien ik telefoneerde met een gsm met vooruitbetaald krediet. Ik besloot daarom de gsm van mijn partner te gebruiken aangezien deze met abonnement werkt. Na de telefooncomputer terug het wachtmuziek. Na een viertal minuten kreeg ik echter een nieuw bericht dat het druk was en dat ik mijn gsm.n° kon ingeven zodat men mij kon terugbellen. Tot mijn ongeloof moest ik echter vaststellen dat ik ‘s avonds om 21u nog steeds geen telefoon ontvangen had van uw diensten.
Daarom besloot ik het nog eens te wagen en heb toen nog tweemaal getelefoneerd naar uw “noodnummer”. Na tweemaal meer dan tien minuten gewacht te hebben op de medewerker die mij zo dadelijk zou helpen, (de eerste maal werd terug onderbroken met daarna het bekend “nummer onbestaand signaal”) heb ik het opgegeven en besloten mijn reis te onderbreken en terug huiswaarts te keren. Ondertussen zijn we bijna 48u verder en ben door deze diensten nog steeds niet teruggebeld.
Ik kan mij reeds inbeelden dat het hier om een ongelukkige toeval van omstandigheden zal gaan. Gezien iedereen die het “noodnummer” belt zich in een kritische situatie zich bevindt, kan een onderbezetting van de dienst of een plotse piek in het aantal oproepen of andere onverwachte omstandigheden, echter geen reden zijn om klanten gefrustreerd aan hun lot over te laten.
Dit bericht maakte ik gisteren over aan ethias.
Ondertussen kreeg ik reeds een telefoon van een vriendelijke man van Ethias die verveeld bleek met deze zaak en onderzocht was fout is gelopen. Ethias zou pas onlangs een nieuwe gesofitikeerde telefooncentrale in dienst hebben genomen en blijkbaar zou daar iets fouts hebben gelopen. Hij houdt mij verder op de hoogte.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
			
						Wij helpen u verder terwijl u wacht en wacht en wacht en ...
En welk telefoonnummer was dit dan ??
			
			
									
						
										
						- 
				pirre105
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
- Woonplaats: Overijse
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Contacteer:
Ben ook al jaren bij Ethias Assistance en heb hun voor de 1 ste maal nodig gehad in april 2007 namelijk de achterste wiellager van mijn K1200LT die het begeven had.Ik stond toen in Bertrix (Belgie)
1 belletje volstond en er werd gevraagd om af te leggen zodat zijzelf konden terugbellen op hun kosten. Na het geval te hebben uitgelegd gingen ze iemand sturen.Een klein half uur later stond de takeldienst effectief bij mij dit met een speciale aanhangwagen voor motoren.Na het opladen terug huiswaarts gereden. Ik ben dus wel tevreden over deze bijstandsverzekering !!
			
			
									
						
							1 belletje volstond en er werd gevraagd om af te leggen zodat zijzelf konden terugbellen op hun kosten. Na het geval te hebben uitgelegd gingen ze iemand sturen.Een klein half uur later stond de takeldienst effectief bij mij dit met een speciale aanhangwagen voor motoren.Na het opladen terug huiswaarts gereden. Ik ben dus wel tevreden over deze bijstandsverzekering !!
Ik hou van Lut en mijn GSA.
			
						- 
				den bakker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 23 mar 2007, 08:06
- Locatie: HERENTALS
En Ethias Assistance zou dan geen bijstandsverzekeraar zijn?den bakker schreef:brood haal je niet bij de fietstenmaker en met blaren op je voet ga je niet naar de tandarts!
bijstandsverzekering onderschrijf je bij een bijstandsverzekeraar!
europe assistance, touring, vab, mondial assistance, etc...
Er gaat wel meer fout bij Ethias Assistance.

- 
				Flat Twin Power
Ik heb ook een positieve ervaring met Ethias Assistance.
Ik was op reis in Denemarken met mijn vrouw, kinderen en hond van 50 kilo. We hadden in de middle of nowhere een huisje aan het strand gehuurd.
Op een dag waren we in de dichtsbijzijnde (20 km verder) stad gaan zwemmen. Toen ik terug wilde wegrijden wilde mijn wagen niet meer starten. Ethias gebeld. Probleem uitgelegd. Men ging een takeldienst sturen. Ik zei dat ik geen vervoer had naar mijn vakantiehuisje en dat ik een grote hond bij had. Geen probleem, wij sturen een taxi. Een uurtje later kwam een takeldienst. Gezien het regende mochten we van die vriendelijke man wachten in zijn vrachtwagen tot de taxi kwam. Er kwam een Mercedes Vito busje af die ons (hond incluis) terug naar ons huisje heeft gebracht. De takelwagen nam mijn wagen mee.
' s Anderendaags telefoon van Ethias dat mijn wagen gemaakt was en dat ze een taxi gingen sturen om mij naar mijn wagen te brengen.
Er bleek ergens eens kabeltje te zijn verbrand waardoor ik niet meer kon starten.
Ik vond de service van Ethias echt perfect want anders had ik daar schoon gestaan met twee koters en een hond in een land waar je geen woord verstaat van wat ze zeggen.
			
			
									
						
										
						Ik was op reis in Denemarken met mijn vrouw, kinderen en hond van 50 kilo. We hadden in de middle of nowhere een huisje aan het strand gehuurd.
Op een dag waren we in de dichtsbijzijnde (20 km verder) stad gaan zwemmen. Toen ik terug wilde wegrijden wilde mijn wagen niet meer starten. Ethias gebeld. Probleem uitgelegd. Men ging een takeldienst sturen. Ik zei dat ik geen vervoer had naar mijn vakantiehuisje en dat ik een grote hond bij had. Geen probleem, wij sturen een taxi. Een uurtje later kwam een takeldienst. Gezien het regende mochten we van die vriendelijke man wachten in zijn vrachtwagen tot de taxi kwam. Er kwam een Mercedes Vito busje af die ons (hond incluis) terug naar ons huisje heeft gebracht. De takelwagen nam mijn wagen mee.
' s Anderendaags telefoon van Ethias dat mijn wagen gemaakt was en dat ze een taxi gingen sturen om mij naar mijn wagen te brengen.
Er bleek ergens eens kabeltje te zijn verbrand waardoor ik niet meer kon starten.
Ik vond de service van Ethias echt perfect want anders had ik daar schoon gestaan met twee koters en een hond in een land waar je geen woord verstaat van wat ze zeggen.
Ik ook enkel positieve ervaring. Eens al rijdend stilgevallen met motorfiets om onbekende reden en daarna niet meer te starten. Belletje naar Ethias, 10min later was de pechdienst er al. Deze met de jumper motor gestart. Ikke weg en hij weg en het gedacht dat het dus een batterijprobleem was. Echter een kleine km later weer stilgevallen. Weer gebeld en 20 min later kwamen ze mij halen met een speciale motoremorque en werden mijn motor en ik nog tot aan de eigen dealer gebracht (was nochtans niet dichtstbijzijnde werkplaats)
Zijn er hier nog mensen met negatieve ervaringen eigenlijk?
			
			
									
						
							Zijn er hier nog mensen met negatieve ervaringen eigenlijk?
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
			
						opgelet mannen, 't was nu ook niet de bedoeling van Ethias in een slecht daglicht te plaatsen. Daarom heb ik in deze topic mij bewust onthouden van negatieve commentaar en de zaak voorgesteld zoals ze is verlopen.
Het feit dat ik reeds een half uur na mijn klacht per mail aan Ethias al door een verantwoordelijke werd opgebeld, geeft mij toch een gevoel dat ze deze klacht ernstig nemen en dat ze dergelijke klachten niet gewoon zijn. Moest het een veel voorkomende klacht zijn, hadden ze waarschijnlijk niet eens de moeite genomen om te reageren en gewoon de schouders opgetrokken
			
			
									
						
							Het feit dat ik reeds een half uur na mijn klacht per mail aan Ethias al door een verantwoordelijke werd opgebeld, geeft mij toch een gevoel dat ze deze klacht ernstig nemen en dat ze dergelijke klachten niet gewoon zijn. Moest het een veel voorkomende klacht zijn, hadden ze waarschijnlijk niet eens de moeite genomen om te reageren en gewoon de schouders opgetrokken
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
			
						heb ook bijstandverzekering bij ethias, voor ik dacht 70 € / jaar auto + moto gekombineerd voor gans europa ( misschien inmiddels iets verhoogd ? )
heb hun folders uitgebreid bekeken en telefonisch nog verdere vragen gesteld aangezien de toch wel uitstekende prijs
ik was een beetje wantrouwend of hier wel kwaliteit voor geboden kon worden
heb ze nog niet nodig gehad maar heb gezien de verhalen hier er wel vertrouwen in
			
			
									
						
										
						heb hun folders uitgebreid bekeken en telefonisch nog verdere vragen gesteld aangezien de toch wel uitstekende prijs
ik was een beetje wantrouwend of hier wel kwaliteit voor geboden kon worden
heb ze nog niet nodig gehad maar heb gezien de verhalen hier er wel vertrouwen in
- 
				den bakker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 23 mar 2007, 08:06
- Locatie: HERENTALS
hoop voor jou dat je ze nooit nodig hebt.TOERBAARD schreef: heb ze nog niet nodig gehad maar heb gezien de verhalen hier er wel vertrouwen in
ik blijf bij mijn stelling jongens (en meisjes) dat je een bijstandsverzekering afsluit bij een bijstandsverzekeraar en niet bij een mastodont van een maatschappij die van alle walletjes probeert mee te eten. ze zullen bij ethias heus wel een goede service hebben. daar twijfel ik geen seconde aan. wanneer het er echt op aan komt zal je zien dat de kleine lettertjes boven komen. maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
			
						- 
				Transalpje
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
- Locatie: Kessel-lo
Ook alleen een positieve ervaring met Ethias Assistance. Toen ik ze om 0.30u belde na het motorongeval van mijn vrouw, stonden ze binnen de 30min aan mijn deur, om samen de moto te gaan oppikken. Ik werd ook keurig thuis voor de deur afgezet.
			
			
									
						
							(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
			
						http://users.telent.be/transalpje
- 
				pirre105
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
- Woonplaats: Overijse
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Contacteer:
De meeste bijstandsverzekeringen doen beroep op lokale takeldiensten zowel in België als in het buitenland.
Deze werken meestal voor verschillende maatschappijen en dit is ook de reden waarom ze zo vlug ter plaatse kunnen zijn.
Voor mij heeft het niet veel belang wie er komt helpen, maar wat telt is een goede bijstand in een korte tijd en met degelijk materiaal met kennis van het takelen van een motor. Ik kan u zeggen dat dit met mijn
ex-K1200LT geen lachertje was.
			
			
									
						
							Deze werken meestal voor verschillende maatschappijen en dit is ook de reden waarom ze zo vlug ter plaatse kunnen zijn.
Voor mij heeft het niet veel belang wie er komt helpen, maar wat telt is een goede bijstand in een korte tijd en met degelijk materiaal met kennis van het takelen van een motor. Ik kan u zeggen dat dit met mijn
ex-K1200LT geen lachertje was.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
			
						- 
				Flat Twin Power

 
  
 
 
  



