Rubber streep op kofferdeksel
Moderator: GVN
polish ? eerst testen lijkt me.
Als je de vuile plek op je ongelakte koffer met een polier,polish ,dus fijn schuurmiddel gaat behandelen ,vrees ik dat ze er nog slechter uitziet dan ervoor.
ttz. die plek gaat glad blinkend tonen, de rest zal nog de originele structuur hebben met een mat satijn glans.
Dus probeer zo'n polish best eerst uit op een plekje aan de onderkant ,om het veschil met origineel te zien .Kijk dan even ,naargelang de lichtinval beooordelen.
Als je de vuile plek op je ongelakte koffer met een polier,polish ,dus fijn schuurmiddel gaat behandelen ,vrees ik dat ze er nog slechter uitziet dan ervoor.
ttz. die plek gaat glad blinkend tonen, de rest zal nog de originele structuur hebben met een mat satijn glans.
Dus probeer zo'n polish best eerst uit op een plekje aan de onderkant ,om het veschil met origineel te zien .Kijk dan even ,naargelang de lichtinval beooordelen.
-
RoadsterPaultje
-
Triker
Raar, als het rubber van een schoen is zou dat er mee moeten af gaan.RoadsterPaultje schreef:WD40 is niet gelukt, ik ga het nu eens voorzichtig proberen met een vlakgom.
Alleszins met simonis (wax) zeker (geen polish dat schuurt teveel).
Ikzelf gebruik Valma chrome cleaner voor heel de motor, mag ook voor pvc, chrome, eigenlijk alles. De vliegen gaan er makkelijk mee van de ruit, het zwart van de kuip krijgt terug een originele kleur en de lak/chroom blinkt als nieuw.
-
RoadsterPaultje
Kettingreiniger heb ik niet (al te lang Guzzi's en BMW's gehad). Ik begin zo langzamerhand te vrezen dat het niet alleen rubber is maar ook een kras. Beetje moeilijk te zien.
Wel erg zacht spul, ik heb de koffer maar licht geraakt. Bij mijn vorige R850R heb ik verschillende keren de koffers geraakt maar geen krassen.
Enfin, misschien van de winter de deksels maar in kleur laten spuiten.
Wel erg zacht spul, ik heb de koffer maar licht geraakt. Bij mijn vorige R850R heb ik verschillende keren de koffers geraakt maar geen krassen.
Enfin, misschien van de winter de deksels maar in kleur laten spuiten.
Re: Rubber streep op kofferdeksel
is misschien reden om nieuwe te kopenRoadsterPaultje schreef:Bij het afstappen heb ik met de zool van mijn laars de kofferdeksel geraakt (niet meer zo soepel als 10 jaar geleden). Ik heb nu een fraaie streep van 10 cm lang en 0.5 cm breed op de deksel staan. Het lijkt erop dat het rubber van de zool is. Probleem is dat het er niet meer af krijg met een sopje en een spons. Iemand tips?
DIRT IS FOR RACING
ASPHALT IS FOR SISSIES
ASPHALT IS FOR SISSIES
-
RoadsterPaultje
-
RoadsterPaultje
-
Spencer
Dit is een vaak voorkomend probleem in de zachte vloerbekleding branche.
Wat gebeurd er ? Het rubberspoor dat je met je schoen achtergelaten hebt migreert in de PVC van de koffer onder invloed van ultraviolet stralen (zon). Indien je deze strepen meteen verwijderd moet het zonder problemen gaan, voor zover het oppervlak minimaal poreus is.
Het materiaal wordt namelijk meer en meer poreus door de weersomstandigheden.
Het is daarom best interessant de koffers regelmatig in te smeren met een polymeer die die poriën vult en het onderhoud vergemakkelijkt.
In jouw geval is de migratie al goed ingedrongen en is schuren ver de enigste methode om het spoor te verwijderen (wegname van het beschadigd materiaal). Nadien bijwerken met een gepast kleurmiddel. Indien het rechtsreeks plastiek is dat wit uitslaat na het schuren kan je dat wegwerken met een elektrische brander (zo worden bumpers bijgewerkt door carrossiers).
Gebruik eerst de zachtste schuurspons en vervolg de test met steeds efficiënter middel tot het goede resultaat bekomen word.
Indien het om geschilderde koffers gaat is enkel de vernis aangetast door dezelfde ultraviolet bijwerkingen en kan wasbenzine eventueel een antwoord bieden.
Wat gebeurd er ? Het rubberspoor dat je met je schoen achtergelaten hebt migreert in de PVC van de koffer onder invloed van ultraviolet stralen (zon). Indien je deze strepen meteen verwijderd moet het zonder problemen gaan, voor zover het oppervlak minimaal poreus is.
Het materiaal wordt namelijk meer en meer poreus door de weersomstandigheden.
Het is daarom best interessant de koffers regelmatig in te smeren met een polymeer die die poriën vult en het onderhoud vergemakkelijkt.
In jouw geval is de migratie al goed ingedrongen en is schuren ver de enigste methode om het spoor te verwijderen (wegname van het beschadigd materiaal). Nadien bijwerken met een gepast kleurmiddel. Indien het rechtsreeks plastiek is dat wit uitslaat na het schuren kan je dat wegwerken met een elektrische brander (zo worden bumpers bijgewerkt door carrossiers).
Gebruik eerst de zachtste schuurspons en vervolg de test met steeds efficiënter middel tot het goede resultaat bekomen word.
Indien het om geschilderde koffers gaat is enkel de vernis aangetast door dezelfde ultraviolet bijwerkingen en kan wasbenzine eventueel een antwoord bieden.