n m schreef:Hey,
Ik rij sedert paar weken met 650 gs. Vanaf een snelheid van 60 à 70 km/u krijg ik een bulderend geluid rond mijn helm, en dit zelfs met van die gele oordopjes. 
Ik heb nu wel geen ruitje vooraan. Kan het daaraan liggen of is het gewoon slechte helm?  

Nog andere 650 gs rijders met hetzelfde probleem? Hoe rijden de meeste onder jullie? Hebben jullie klein ruitje? groot ruitje? ook geen ruitje? welke helm gebruiken jullie indien tevreden? En welke oordopjes eventueel? Alvast bedankt voor beetje feedback

Volgens mij zijn er meerdere zaken die hierin een rol kunnen spelen, namelijk; de helm, het soort en de hoogte van het scherm, de zithoogte, de lichaamsbouw en -grootte, maar ook de zithouding en de inclinatie van het hoofd.
Ikzelf gebruik een F650GS Dakar met standaardzadel en scherm (2004 - scherm met 4 bevestigingsbouten) in combinatie met een Xlite X-902 helm. Tot aan 130 Km/uur is dat goed te doen voor mijn 1.94 m.
Een F650 zal nooit een RT zijn qua bescherming e.d.
En zoals reeds meermaals op dit forum werd aangehaald kan gehoorbescherming zeker geen kwaad.
Als je een beetje Frans kent kun je ook hier eens kijken:
http://membres.lycos.fr/f650gs/fr/
Er is een pagina over niets anders dan schermen (bulles in 't Frans).