bulderend geluid

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
n m

bulderend geluid

Bericht door n m »

Hey,

Ik rij sedert paar weken met 650 gs. Vanaf een snelheid van 60 à 70 km/u krijg ik een bulderend geluid rond mijn helm, en dit zelfs met van die gele oordopjes.

Ik heb nu wel geen ruitje vooraan. Kan het daaraan liggen of is het gewoon slechte helm? :oops:

Nog andere 650 gs rijders met hetzelfde probleem? Hoe rijden de meeste onder jullie? Hebben jullie klein ruitje? groot ruitje? ook geen ruitje? welke helm gebruiken jullie indien tevreden? En welke oordopjes eventueel? Alvast bedankt voor beetje feedback
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

wordt veroorzaakt door de turbelentie

een klein ruitje kan dat oplossen, omdat de wind dan wordt verplaatst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Chrisser

Bericht door Chrisser »

Ik had dat probleem ook met mijn R1150R. Daar stond een klein speedster schermpje op met als gevolg dat ik identiek hetzelfde probleem had : veel lawaai. Ik heb het er af gegooid en lawaai is weg maw ik hoor nu mijn machientje lekker ronken en niét de turbulentie!

chrisser
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ik had het op mijn r1150rt, enkel als ik met passagier reedt...

maar... zonder niet.

Inderdaad: het was de passagier die bulderde omdat ik te schurdig door de bocht ging :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Chrisser schreef:Ik heb het er af gegooid en lawaai is weg
JH. schreef:Inderdaad: het was de passagier die bulderde omdat ik te schurdig door de bocht ging :roll:
Passagier eraf gegooid :shock: :shock: :shock:
en lawaai was weg :lol: :lol: :lol: ..... gij beest :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Zolang we niet weten over welke helm ge beschikt blijft 't uiteraard raden :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
louis

Re: bulderend geluid

Bericht door louis »

n m schreef:Hey,

Ik rij sedert paar weken met 650 gs. Vanaf een snelheid van 60 à 70 km/u krijg ik een bulderend geluid rond mijn helm, en dit zelfs met van die gele oordopjes.

Ik heb nu wel geen ruitje vooraan. Kan het daaraan liggen of is het gewoon slechte helm? :oops:

Nog andere 650 gs rijders met hetzelfde probleem? Hoe rijden de meeste onder jullie? Hebben jullie klein ruitje? groot ruitje? ook geen ruitje? welke helm gebruiken jullie indien tevreden? En welke oordopjes eventueel? Alvast bedankt voor beetje feedback
Volgens mij zijn er meerdere zaken die hierin een rol kunnen spelen, namelijk; de helm, het soort en de hoogte van het scherm, de zithoogte, de lichaamsbouw en -grootte, maar ook de zithouding en de inclinatie van het hoofd.

Ikzelf gebruik een F650GS Dakar met standaardzadel en scherm (2004 - scherm met 4 bevestigingsbouten) in combinatie met een Xlite X-902 helm. Tot aan 130 Km/uur is dat goed te doen voor mijn 1.94 m.

Een F650 zal nooit een RT zijn qua bescherming e.d.

En zoals reeds meermaals op dit forum werd aangehaald kan gehoorbescherming zeker geen kwaad.

Als je een beetje Frans kent kun je ook hier eens kijken:

http://membres.lycos.fr/f650gs/fr/

Er is een pagina over niets anders dan schermen (bulles in 't Frans).
n m

Bericht door n m »

Hey,

bedankt voor reactie. Ik heb inmiddels testrit gedaan met andere helm & was al stuk beter qua buldering...heb dus besloten over te gaan tot aankoop van een andere helm. Wat ook eigenlijk niet zo eenvoudig is, gezien weinige zaken die je laten testrijden met helmen. nu ja, we zien wel :wink:
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Ik had tot voor enkele weken een dakar van 2003, ook veel gebulder.

Ik gebruikte de rode oordoppen uit den Brico in mijn shuberth C2, goed te doen.

Voor langere (regen-)ritten had ik een zelfgemaakt instelbaar "flip-upsysteem" gemaakt in plexi. Héél effectief, veel minder lawaai én de regen werd perfect van het visier geblazen ... Ik heb het nog liggen, als ik er iemand een plezier mee kan doen ... het is in één minuut gemonteerd ...

Greetz !

Kris
Transalpje

Bericht door Transalpje »

n m schreef:Hey,

bedankt voor reactie. Ik heb inmiddels testrit gedaan met andere helm & was al stuk beter qua buldering...heb dus besloten over te gaan tot aankoop van een andere helm. Wat ook eigenlijk niet zo eenvoudig is, gezien weinige zaken die je laten testrijden met helmen. nu ja, we zien wel :wink:
Bij RAD kan je tesrijden met de helmen.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
n m

Bericht door n m »

Ik heb het eens opgezocht...RAD...er is er eentje in Drongen, ga daar volgende week eensl langs. thanks :wink:
Plaats reactie