Battle WIng
Moderator: GVN
Battle WIng
Hoi iedereen,
Na 2 Dunlopkes D607's versleten te hebben, waarover trouwens geen klagen hoor, heb voor niets of niemand moeten onderdoen op het tarmac,
was het tijd voor iets anders....
Jaja heb gekozen voor de Battle Wingskes, tot nu toe ongeveer 300km gedaan en moet zeggen dat ze nu al mijn volle vertrouwen hebben.
Ze zijn inderdaad meer straatgericht, lekker zachte rubber, heb het randje al bereikt...
Zal hier nog wat vervolg brengen na wat meer ervaring ivm de sleet...
Men dunlopkes gingen achteraan +/-7500km mee, voorband heeft ongeveer 2x achterband uitgezongen..
PS: heb de Suy, hier op forum ook gekend, en WHOE favoriet van de Tourance reeds overtuigd.... hij gaat ook BW'kes leggen...
Na 2 Dunlopkes D607's versleten te hebben, waarover trouwens geen klagen hoor, heb voor niets of niemand moeten onderdoen op het tarmac,
was het tijd voor iets anders....
Jaja heb gekozen voor de Battle Wingskes, tot nu toe ongeveer 300km gedaan en moet zeggen dat ze nu al mijn volle vertrouwen hebben.
Ze zijn inderdaad meer straatgericht, lekker zachte rubber, heb het randje al bereikt...
Zal hier nog wat vervolg brengen na wat meer ervaring ivm de sleet...
Men dunlopkes gingen achteraan +/-7500km mee, voorband heeft ongeveer 2x achterband uitgezongen..
PS: heb de Suy, hier op forum ook gekend, en WHOE favoriet van de Tourance reeds overtuigd.... hij gaat ook BW'kes leggen...
globetrotter in spee...
Hoi Shulty,
Heb ze bij Vulco Wommelgem laten leggen, die gerant is wel goede vriend van me en heb natuurlijk goei prijske..
230€ incl geplaatst voor beide banden.
Heb wel men velgen zelf gedemonteerd...
Je mag altijd zeggen dat je me kent he, ik ben Marcel
Hij heeft ze niet in stock liggen hoor...
Heb ze bij Vulco Wommelgem laten leggen, die gerant is wel goede vriend van me en heb natuurlijk goei prijske..
230€ incl geplaatst voor beide banden.
Heb wel men velgen zelf gedemonteerd...
Je mag altijd zeggen dat je me kent he, ik ben Marcel
Hij heeft ze niet in stock liggen hoor...
globetrotter in spee...
Mijn BW's liggen er nu ook op. Rustig naar huis gekomen maar het verschil tussen de vorige (Tourance) was al opmerkelijk. Stiller, minder trillingen in het stuur en nu kan ik eens met een gerust hart mijn stuur eens loslaten zonder dat het heen en weer schud. Ben benieuwd wat de banden gaan doen bij mijn normale rijstijl. Ik denk dat deze een beetje in de buurt komt van Shulty en Koppel en deze beide heren zijn blijkbaar content van de BW's.
Btw: gekocht in Lier voor 260euro, geplaatst op moto.
Btw: gekocht in Lier voor 260euro, geplaatst op moto.




Hoi,
Is inderdaad goed bandje hé gasten, vandaag nog 300km gedaan met GS, elke bocht neem ik vol vertrouwen.. Ook men voorband dribbelt niet meer naar buiten zoals met D607'kes...
Houdt mooi zen lijn aan, ben zo content...!!!
ook men ABS grijpt niet meer zo snel in, komt door de toch extra grip veronderstel ik van de voorband!
ik spin van contentement als ik op GS zit!
Is inderdaad goed bandje hé gasten, vandaag nog 300km gedaan met GS, elke bocht neem ik vol vertrouwen.. Ook men voorband dribbelt niet meer naar buiten zoals met D607'kes...
Houdt mooi zen lijn aan, ben zo content...!!!
ook men ABS grijpt niet meer zo snel in, komt door de toch extra grip veronderstel ik van de voorband!
ik spin van contentement als ik op GS zit!
globetrotter in spee...
-
noppenrijder
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
- Locatie: Waregem
-
Shulty
- Berichten: 1447
- Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
- Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
- Locatie: Gooreind / Wuustwezel
Ik heb ze nu goed kunnen testen in de Alpen (3600 kms), en ben er zéér tevreden over.
Zeer goede kleefeigenschappen op droog wegdek en op nat doen ze het ook goed voor mij (ben wel voorzichtig op nat wegdek, en noodstoppen heb ik niet moeten doen).
Ze hebben mij niet éénmaal verrast, wat met Tourances wel eens gebeurde op hobbelig wegdek in de bochten, zij sprongen al eens, maar met de BW niets van gemerkt!
Zal nog even moeten afwachten wat de slijteigenschappen zijn, met de Tourances deed ik gemiddeld een 10.000 kms.
Grts,
Peter
Zeer goede kleefeigenschappen op droog wegdek en op nat doen ze het ook goed voor mij (ben wel voorzichtig op nat wegdek, en noodstoppen heb ik niet moeten doen).
Ze hebben mij niet éénmaal verrast, wat met Tourances wel eens gebeurde op hobbelig wegdek in de bochten, zij sprongen al eens, maar met de BW niets van gemerkt!
Zal nog even moeten afwachten wat de slijteigenschappen zijn, met de Tourances deed ik gemiddeld een 10.000 kms.
Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Merci Peter, dat moest ik horen.Shulty schreef: Ze hebben mij niet éénmaal verrast, wat met Tourances wel eens gebeurde op hobbelig wegdek in de bochten, zij sprongen al eens, maar met de BW niets van gemerkt!
Dat springen op hobbelig wegdek in bochten is blijkbaar typisch voor de Tourance, en ik ben dat beu.
Mijn volgende sloffen zullen Battle Wings worden.
mvg
Hans

YOO
Ik was al langer overtuigd, en wederom hebben ze me niet in de steek gelaten
Enkel de voorband kan op natte, drassige ondergrond voor verrasingen zorgen, maar met een Tourance of Anakee zou dat niet anders zijn me dunkt.
Kortom, ik ben een overtuigd Bridgestonerijder
Grtz, Philip!
P.S: Ben wel benieuwd naar de reactie van Wim, die was initieel niet te spreken over deze band, maar acheraf bleef diene toch altijd aan ons achterwiel plakken
Ik was al langer overtuigd, en wederom hebben ze me niet in de steek gelaten
Enkel de voorband kan op natte, drassige ondergrond voor verrasingen zorgen, maar met een Tourance of Anakee zou dat niet anders zijn me dunkt.
Kortom, ik ben een overtuigd Bridgestonerijder
Grtz, Philip!
P.S: Ben wel benieuwd naar de reactie van Wim, die was initieel niet te spreken over deze band, maar acheraf bleef diene toch altijd aan ons achterwiel plakken
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
noppenrijder
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
- Locatie: Waregem
heb ondertussen 3300 km gebold met de BWs (waaronder de helft passen-dolomiti en omstreken) en ik moet shulty bijtreden: tov Tourance meer vertrouwen, zeker in regen maar ook in droog : gemakkelijker en dieper door de bocht, stuurt beter (alhoewel dat laatste ook deels het gevoel kan zijn van de overstap van versleten naar nieuwe banden)
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Voila
1600km in de auvergne, deels zon, deels regen.
Nooit verrest geweest door BWkes, plakt aan de weg!
Het ging er op momenten hard aan toe hoor, RSV's, Morini 1200 in men gat...
Ze gingen er niet over... hahaha super GS!!!!!!!!!!!
Vraag maar aan Suy hierop forum, dien was erbij!!!!
Vree content!!!!!
groeten!
1600km in de auvergne, deels zon, deels regen.
Nooit verrest geweest door BWkes, plakt aan de weg!
Het ging er op momenten hard aan toe hoor, RSV's, Morini 1200 in men gat...
Ze gingen er niet over... hahaha super GS!!!!!!!!!!!
Vraag maar aan Suy hierop forum, dien was erbij!!!!
Vree content!!!!!
groeten!
globetrotter in spee...
-
DJAIRO
Heb ze er ook laten opleggen,......en ik ben hier goedkoopst gesteld,cellewiet schreef:Voila
Vree content!!!!!
groeten!
Bij BDS(banden De Strooper)in Bornem,wel m'n wieltjes zelf gedemonteerd en binnengedaan voor de ronde som van 225€!!
Plus perfect uitgebalanseerd en een likje lagervet in m'n voorwiel,dat noem ik"servise"Zeg maar tegen den Bart dat ge van mij gestuurd bent.
Heb op al m'n"Beemers"tot hiertoe al Bridgestone gehad en verander niet zolang ze me goede wegligging bezorgen,ben wel een goed weer rijder,dus in kletsnatte omstandigheden kan ik geen oordeel vellen,reed er na een uurtje de randjes al af!!!!En nu zijn de"haartjes"ook al verdwenen,zal er met de achterband wel geen 7500Km.mee doen denk ik,je kan ook zelfs zien dat hij lichtjes"opgomt"Super plakkers,ook de trillingen in m'n stuur zijn verdwenen,vorige waren Metzelers Touarance,maar die waren door de vorige eigenaar zo "vierkant"gereden dat ik bij wijze van spreken geen zijpikkel nodig had,de moto bleef van z'n eigen rechtstaan
Wel heb ik een vermoeden dat ze meer op weggebruik dan op off-road gebruik afgestemd zijn,en ze waren 40€ goedkoper dan de Annakees van Michelin!!!
Frank
-
Motard de l'Allier
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
- Woonplaats: Auvergne (Fr.)
- Locatie: Auvergne (Fr.)
- Contacteer:
En goed verlof gehad in mijnen achterhof??cellewiet schreef:Voila
1600km in de auvergne, deels zon, deels regen.
Nooit verrest geweest door BWkes, plakt aan de weg!
Het ging er op momenten hard aan toe hoor, RSV's, Morini 1200 in men gat...
Ze gingen er niet over... hahaha super GS!!!!!!!!!!!
Vraag maar aan Suy hierop forum, dien was erbij!!!!
Vree content!!!!!
groeten!
Hoe lang denkt ge dat uw banden zullen meegaan??
ps: RSV's wat zijn dat??
Mvg Motard de l'Allier
-
DJAIRO
-
Motard de l'Allier
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
- Woonplaats: Auvergne (Fr.)
- Locatie: Auvergne (Fr.)
- Contacteer:
Strange, ik vind juist wel dat ze verwittigen. Je hebt het toch over de BW of heb ik iets gemist.Frans schreef:Rijden comfortabeler dan de anakees ,maar op de limiet verwittigen ze niet
Het zijn superveilige banden. Bij droog of nat weer je kan gewoon dezelfde rijstijl aanhouden.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
BW
Ik heb er net een 4500Km Alpen en Dolemieten opzitten. Dit een eerste keer met de Bridgestones BW's 5R1200GS). De 2 voorgaande jaren steeds met Tourance (R1150GS). M'n rijstijl is sportief en vooral in de bochten worden ze zwaar op de proef gestelt (snel op bocht af, hard remmen, plat gaan en snel het gas erop).
Ik moet zeggen dat, naarmate de km's vorderden (meer slijtage optrad), ik minder vertrouwen had in de BW's. Vooral bij haarspeldbochten hadden ze de neiging om allebei 'uit te breken' zonder waarschuwing. Met de Metzelers was dit enkel achteraan het geval. Als ik moet kiezen, heb ik toch liever dat ze enkel achteraan uitbreken.
Ook op gebied van slijtage, gaan de Tourances langer mee.
Bij offroad gebruik (gravel en kleine keien) vind ik de BW's dan wel weer beter dan de M's.
Ik heb nu wel de Metzelers nog niet op m'n 1200GS kunnen proberen, maar ga dit volgende keer toch eens proberen of de Continental Road attack. Deze laatste ziet er wel een sportieve band uit.
Ik moet zeggen dat, naarmate de km's vorderden (meer slijtage optrad), ik minder vertrouwen had in de BW's. Vooral bij haarspeldbochten hadden ze de neiging om allebei 'uit te breken' zonder waarschuwing. Met de Metzelers was dit enkel achteraan het geval. Als ik moet kiezen, heb ik toch liever dat ze enkel achteraan uitbreken.
Ook op gebied van slijtage, gaan de Tourances langer mee.
Bij offroad gebruik (gravel en kleine keien) vind ik de BW's dan wel weer beter dan de M's.
Ik heb nu wel de Metzelers nog niet op m'n 1200GS kunnen proberen, maar ga dit volgende keer toch eens proberen of de Continental Road attack. Deze laatste ziet er wel een sportieve band uit.