K1200GT
Moderator: GVN
hoy Kris,
Wat betreft het warm worden in de zomer, mijne K11RS werd bij stationair draaien bloedheet, nu met de GT valt dit nog af te wachten.
btw, ik heb nog een tanktas voor k100/k11, is er iemand voor geïntresseerd?
ik zoek beugel voor mijn topcase KAPPA op de GT te monteren
groetjes
sman
ps komen de GT-rijders ergens samen om dingen te bespreken/uit te wisselen?
Wat betreft het warm worden in de zomer, mijne K11RS werd bij stationair draaien bloedheet, nu met de GT valt dit nog af te wachten.
btw, ik heb nog een tanktas voor k100/k11, is er iemand voor geïntresseerd?
ik zoek beugel voor mijn topcase KAPPA op de GT te monteren
groetjes
sman
ps komen de GT-rijders ergens samen om dingen te bespreken/uit te wisselen?
Hallo,
Het is geruststellend te vernemen dat nog een aantal mensen dezelfde ongemakken ervaren. Mijn GT is blijkbaar geen "maandagse.." en helaas toch niet uniek!. We leren er wel mee leven, elk model zal wel wat vóór en tegen hebben alhoewel de GT duidelijk méér vóór dan tegen heeft...
Wat de topcase betreft, deze is te zien op de website van BMW Duitsland (Zubehören k1200GT). Kostprijs was € 306,75 (BTW In). Platform is aan de topcase bevestigd. Het geheel wordt dus rechtstreeks en in een oogwenk op de bestaande bagagedrager ge(de)monteerd. 2 sloten aangepast aan contactsleutel (één voor bevestiging, één voor koffer). Geïntegreerd handvat. Dealer had nog wel wat freeswerk om sloten te monteren en dit lag niet aan de dealer...
Volgens mij is platform ook afzonderlijk verkrijgbaar. Dit wordt immers verkocht in combinatie met softcase.
Groeten,
Kris
Het is geruststellend te vernemen dat nog een aantal mensen dezelfde ongemakken ervaren. Mijn GT is blijkbaar geen "maandagse.." en helaas toch niet uniek!. We leren er wel mee leven, elk model zal wel wat vóór en tegen hebben alhoewel de GT duidelijk méér vóór dan tegen heeft...
Wat de topcase betreft, deze is te zien op de website van BMW Duitsland (Zubehören k1200GT). Kostprijs was € 306,75 (BTW In). Platform is aan de topcase bevestigd. Het geheel wordt dus rechtstreeks en in een oogwenk op de bestaande bagagedrager ge(de)monteerd. 2 sloten aangepast aan contactsleutel (één voor bevestiging, één voor koffer). Geïntegreerd handvat. Dealer had nog wel wat freeswerk om sloten te monteren en dit lag niet aan de dealer...
Volgens mij is platform ook afzonderlijk verkrijgbaar. Dit wordt immers verkocht in combinatie met softcase.
Groeten,
Kris
Zorg altijd dat je méér cylinders dan wielen hebt
Ha die GT ers,
Ik rij zelf sinds 2 jaar een 1200 LT die dezelfde onbalans verschijnselen heeft als de GT.
Onregelmatig stationair lopen enz.
In duitsland schijnt de oplossing voor dit probleem te liggen, enkele leden van http://www.k1200lt.nl hebben hun LT door Matthias Krist onderhanden laten nemen en zijn van het probleem onbalans af.
Op het forum van de nederlandse site wordt het probleem en de oplossing uitvoerig besproken.
Matthias heeft de volgende website http://www.team.brisk.de/index1.htm
Ik rij zelf sinds 2 jaar een 1200 LT die dezelfde onbalans verschijnselen heeft als de GT.
Onregelmatig stationair lopen enz.
In duitsland schijnt de oplossing voor dit probleem te liggen, enkele leden van http://www.k1200lt.nl hebben hun LT door Matthias Krist onderhanden laten nemen en zijn van het probleem onbalans af.
Op het forum van de nederlandse site wordt het probleem en de oplossing uitvoerig besproken.
Matthias heeft de volgende website http://www.team.brisk.de/index1.htm
Groeten oet Kepél,
Herm
Herm
Ha, de Kris. Zeg, je bent nog een nadeel vergeten : de kleine actieradius (remember Kroatië)....Kris M schreef:Hallo,
...
Groeten,
Kris
En dat van die meer cilinders dan wielen ... ? Een vrouw heeft toch niet meer b... dan benen?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
YOwan
Geert VN schreef:

Betekend dat dan dat wij 'mannen' allemaal met nen dikken één-cylinder zouden moeten rijden ?En dat van die meer cilinders dan wielen ... ? Een vrouw heeft toch niet meer b... dan benen?
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Ik had het kunnen denken...wat het aantal cylinders betreft zullen de K en de R fanaten wel nooit overeen komen.
Geert, dan maar even de aandacht afleiden...Ik was gisteren bij onze cliënt Mobitel in Mortsel en heb eens prijs gevraagd voor de GARMIN 2610.
2610 basispakket met 512 MB (1000 Mb zou vertragend werken) € 891,81
Motorcycle Mounting set: € 61,98
Ear Phone Luidsprekerset voor helmmontage € 20,66
Montage € 62,00
Alle prijzen zijn exlusief BTW
Er zou nog tot 1 maart een speciale aktie lopen. Bij aankoop van twee toestellen kon nog een kleinigheid aan de prijs gedaan worden...
Groeten vanuit Kontich
Kris
Geert, dan maar even de aandacht afleiden...Ik was gisteren bij onze cliënt Mobitel in Mortsel en heb eens prijs gevraagd voor de GARMIN 2610.
2610 basispakket met 512 MB (1000 Mb zou vertragend werken) € 891,81
Motorcycle Mounting set: € 61,98
Ear Phone Luidsprekerset voor helmmontage € 20,66
Montage € 62,00
Alle prijzen zijn exlusief BTW
Er zou nog tot 1 maart een speciale aktie lopen. Bij aankoop van twee toestellen kon nog een kleinigheid aan de prijs gedaan worden...
Groeten vanuit Kontich
Kris
Zorg altijd dat je méér cylinders dan wielen hebt
Kris, bedankt voor je onderzoek.
Dat zijn zo wat de normaal gangbare prijzen voor een 2610.
Ik heb momenteel een démarche gedaan via een leverancier van het werk. Als hij het niet kan bieden kom ik zeker terug (maar dat zal niet voor 1 maart zijn).
Ik heb momenteel een démarche gedaan via een leverancier van het werk. Als hij het niet kan bieden kom ik zeker terug (maar dat zal niet voor 1 maart zijn).
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
mike gt
Hallo Herm ,
ik heb met veel belangstelling de berichten gelezen op het nederlandse LT forum.Het is ongelooflijk dat je voor een goed afgestelde motor naar Matthias in Duitsland moet rijden!!!
Is er in Nederland (of Belgie)dan geen enkele dealer die deze problemen op een afdoende manier kan of wil oplossen??
Ikzelf rijd met een K1200 GT,ben daar zeer tevreden over ,maar erger mij aan het voortdurende geratel.Toppunt is dat de dealers dit blijkbaar normaal vinden.Indien op korte termijn geen oplossing overweeg ik om ook contact te nemen met jullie wonderboy in Duitsland.
Ondertussen bedankt voor de interesante link.
ik heb met veel belangstelling de berichten gelezen op het nederlandse LT forum.Het is ongelooflijk dat je voor een goed afgestelde motor naar Matthias in Duitsland moet rijden!!!
Is er in Nederland (of Belgie)dan geen enkele dealer die deze problemen op een afdoende manier kan of wil oplossen??
Ikzelf rijd met een K1200 GT,ben daar zeer tevreden over ,maar erger mij aan het voortdurende geratel.Toppunt is dat de dealers dit blijkbaar normaal vinden.Indien op korte termijn geen oplossing overweeg ik om ook contact te nemen met jullie wonderboy in Duitsland.
Ondertussen bedankt voor de interesante link.
geratel en rit met z'n allen
Heb die nederlandse LT site is bekeken doch vond tekst en of oplossing voor het GT-RS geratel niet terug. Evenmin op die duitse site.
Eens de mijne warm is heeft ie er weinig of geen last meer van.
't Geeft me net het gevoel soms dat hij in de toeren +- 1000 tot 1300
te weinig koppel heeft en een beetje dood valt.
Verder supercontent met m'n dagelijkse woon-werk bike. Ik kan er geen woord slecht over kwijt. 1.5 jaar oud en 20.000 km.
Wie neemt het heft in handen om is een meeting te concretiseren ?
Vermits de gt's en rs'en niet zo dik rijden is gewoon samenkomen al een toerrit op zichzelf. Iedereen woont zowat op z'n minst 70 à 100 km uit elkaar. Woon zelf in Massenhoven.
gr. Dirk.
Eens de mijne warm is heeft ie er weinig of geen last meer van.
't Geeft me net het gevoel soms dat hij in de toeren +- 1000 tot 1300
te weinig koppel heeft en een beetje dood valt.
Verder supercontent met m'n dagelijkse woon-werk bike. Ik kan er geen woord slecht over kwijt. 1.5 jaar oud en 20.000 km.
Wie neemt het heft in handen om is een meeting te concretiseren ?
Vermits de gt's en rs'en niet zo dik rijden is gewoon samenkomen al een toerrit op zichzelf. Iedereen woont zowat op z'n minst 70 à 100 km uit elkaar. Woon zelf in Massenhoven.
gr. Dirk.
Re: K1200GT
Leuk om te zien dat er toch nog een paar gelukkigen zijn met een K1200GT -luc gs schreef:Op dit forum geen enkele positieve of negatieve kritiek omtrent dit type motor.![]()
Wordt deze motor misschien niet verkocht???
Ik heb de mijne in Sep 2005 gekocht - ja, ja ene van de laatste oude ...
topcase gezet en regelbare stuurverhoger voor toch nog een beetje meet tour gevoel.
Net voor de winter is niet zo goed wnat ik heb er nog maar een paar 1000km op - kan nie wachten tot het een beetje beter weer zal zijn ... ik ben geen fan van ijzelplekjes.
Verder ben ik van het Leuvense en vraag me af of er "soortgenoten" samenkomen in de streek?
By the way mijn madam heeft een F650GS.
Gelukkige Lotgenoten laat eens iets weten - zijn er leuke sites/forums over ons maschien ...
tot later...
K100 --> R1150RT--> K1200GT - 09/2005 YES!
-
YOwan
Re: K1200GT
Iedere eerste vrijdag van de maand 'BMW-clubsamenkomst' in eet & praatcafé Den Axe, Tildonksesteenweg te Herent (ook voor niet-clubleden).KGTer schreef:Verder ben ik van het Leuvense en vraag me af of er "soortgenoten" samenkomen in de streek?
Dus nu vrijdag 03-02-'06 ist weer van da
btw : onze vriend 'mike gt' rijdt ook met een 'oude' K12GT, woont ook in 't Leuvense en komt soms ook naar den 'Axe'
Misschien tot ziens
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
(='.'=)
('')_('')
KGTer schreef:Bedankt voor de reacties
Om hoe laat start dat treffen in Den Axe?
Ik zal maar niet vragen om hoe laat dat stopt zeker?
- Het begint vanaf 19.30 uur,je mag vroeger (om eventueel iets te eten)of later komen.Iedereen is welkom,het stopt als de laatste weg is of als de zaak sluit(02.00 uur)
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
geratel en blauwe walm
Ikzelf rijd met een LT doch herken dezelfde problematiek als op de GT. Gelukkig heb ik op mijn motor (68000km) deze weten te onderdrukken door even de handen uit de mouwen te steken en wat aan de motor te sleutelen. Mijn indruk is dat het geratel bij stationairloop afkomstig is van de aandrijving van de alternator. Hier zit een fexikoppeling gemonteerd welke bij niet regelmatige traagloop oorzaak is voor een deel van dit geratel. De eerste oplossing bestaat er in de cilinderbalans op ralenti correct te regelen en hiervoor hoef je echt niet naar Duistland (matthias christ) te rijden. Hier in onze streek zijn er voldoende vakbekwame mensen welke met een gepaste vacuummeter de cilinderbalans optimaal kunnen regelen. Een goede bmw dealer kan dit ook voor jou oplossen indien hij wil.
Het herkennen van de oorzaak van dit geratel kan enigszins door het bij ralentidraaien van de motor extra verbruikers in te schakelen zodat de alternator zwaarder belast wordt en alzo de speling in de flexi-aandrijving steeds positief wordt gehouden. Wordt nu het geratel onderdrukt dan weet je zeker dat dit onderdeel de oorzaak is van het geluid.
Het voorkomen van de blauwe walm na het geparkeerd staan van de motor op zijn zijpikkel kan je ook enigszins voorkomen door het volgende: Na een rit steeds de motor nog even rustig op ralenti laten draaien, vervolgens de motor stilleggen doch niet direct op zijn zijstaander zetten. Ikzelf manouvreer ondertussen manueel de motor naar zijn vaste parkeerplaats in de garage (thuis). Zet vervolgens de motor op zijn zijpikkel doch het stuur naar rechts gedraaid, waardoor de motor minder schuin komt te staan. Resultaat van dit alles is dat bij een volgende koudstart de motor minder blauwe rook uitstoot tot zelfs verwaarloosbaar.
Hopelijk komt dit niet over als betweterig, doch voor mijzelf heb ik ondertussen wel een rustig draaiende motor verkregen en het onderdrukken van de blauwe walm is iets waar ik telkens aan moet denken bij het stilleggen en parkeren van de motor.
Mvg.jos
Het herkennen van de oorzaak van dit geratel kan enigszins door het bij ralentidraaien van de motor extra verbruikers in te schakelen zodat de alternator zwaarder belast wordt en alzo de speling in de flexi-aandrijving steeds positief wordt gehouden. Wordt nu het geratel onderdrukt dan weet je zeker dat dit onderdeel de oorzaak is van het geluid.
Het voorkomen van de blauwe walm na het geparkeerd staan van de motor op zijn zijpikkel kan je ook enigszins voorkomen door het volgende: Na een rit steeds de motor nog even rustig op ralenti laten draaien, vervolgens de motor stilleggen doch niet direct op zijn zijstaander zetten. Ikzelf manouvreer ondertussen manueel de motor naar zijn vaste parkeerplaats in de garage (thuis). Zet vervolgens de motor op zijn zijpikkel doch het stuur naar rechts gedraaid, waardoor de motor minder schuin komt te staan. Resultaat van dit alles is dat bij een volgende koudstart de motor minder blauwe rook uitstoot tot zelfs verwaarloosbaar.
Hopelijk komt dit niet over als betweterig, doch voor mijzelf heb ik ondertussen wel een rustig draaiende motor verkregen en het onderdrukken van de blauwe walm is iets waar ik telkens aan moet denken bij het stilleggen en parkeren van de motor.
Mvg.jos
Mijn hobby is mijn beroep.
Mike GT
Hallo aan de enige ,echte GT rijders.Ik kan er nu vrijdag spijtig genoeg niet bij zijn ,anders was ik zeker nog eens naar den axe gekomen om met gelijkgezinden over ons prachtig "machien" te praten.Het blijft inderdaad een zeer aangename motor,en heb van elke gereden kilometer tot op heden genoten.Bij iets mooier weer moeten wij zeker eens afspreken om samen een toertje te doen.Overigens ,de "nieuwe" GT zou toch beter een andere typebenaming krijgen want is toch meer een LT uitvoering zoals wij hem vroeger kenden (K 100 LT en K1100 LT ).Onze GT ( en RS ) is dan toch een veel elegantere en sportieve motor !
Tot binnen kort
Mike GT
Tot binnen kort
Mike GT
Re: Mike GT
Mike - ik heb mijn GT nog niet zo lang maar ik geeft je 100pct gelijk - ik ben blij dat ik nog een "oude" gekocht heb - de nieuwe heeft dan wel veel vermogen etc... de look van onze is elegant - rond - levendig. Niet een motor met 2 grote planken opgevezen links en rechts ?mike gt schreef: Overigens ,de "nieuwe" GT zou toch beter een andere typebenaming krijgen want is toch meer een LT uitvoering zoals wij hem vroeger kenden (K 100 LT en K1100 LT ).Onze GT ( en RS ) is dan toch een veel elegantere en sportieve motor !
Mike GT
En als kers was dit uitlopertje ook nog stukken goedkoper ... Zitten doet hij nu ook nog beter met die MV stuurverhogers ... het enige is een beetje felle windruis hierdoor
Heeft er iemand al ervaring met de Laminar Lip - ik heb den indrujk dat dit wel eens zou kunnen werken - maar dat het er optisch niet uitziet?
Nog effe wachten en dan snorren ...
Anders dit misschien? Z-Technik
http://shop.ztechnik.com/cgi-bin/ztech/ ... del=bm-016
http://shop.ztechnik.com/cgi-bin/ztech/ ... del=bm-016
-
lucsch
K12GT/K12RS
Dedju,
Lees ik nu pas dat er toch wel wat K12GT/K12RS rijders zijn: heb sinds 2002 een K12RS die ik een beetje ombouwde tot een K12RST: hogere ruit van Parabellum, en barrisers van Verholen.
Ik had ervoor een R11RT, maar vond die te weinig pit hebben: dus na 4 jaar RT een RS aangeschaft: geen moment spijt van gehad! Toen ik hem in ontvangst nam had ik wel wat schrik in de zin van 'ga ik met die moto rijden of gaat die moto met mij rijden', komende van ee R11RT, maar na 3 dagen was dat absoluut over. De 4cilinder is een droom, en ik zei aan iedereen die het horen wilde: geen boxer meer voor mij.
Ik heb geen last van dat hogervermelde geratel: in feite geen enkel probleem gehad met de K12RS. Hij vreet wel banden: heb ooit eens een Metzeler Rennsport opgelegd, en die was na 4500 km helemaal weg. Maar plakken dat dat bandje deed! Een Roadtec Z6 houdt het 7500 km uit bij mij.
Maar ik ben nu aan het uitbollen: heb 2 weken geleden een K12GT model 06 gekocht, levering eind april 06, dus binnenkort staat mijn K12RS te koop (35000 km).
Spijtig dat ik niet wist dat er toch zoveel K12 rijders waren.... Maar ik mag toch nog mee met de nieuwe K12GT he mannen?
Rgds
Luc
Lees ik nu pas dat er toch wel wat K12GT/K12RS rijders zijn: heb sinds 2002 een K12RS die ik een beetje ombouwde tot een K12RST: hogere ruit van Parabellum, en barrisers van Verholen.
Ik had ervoor een R11RT, maar vond die te weinig pit hebben: dus na 4 jaar RT een RS aangeschaft: geen moment spijt van gehad! Toen ik hem in ontvangst nam had ik wel wat schrik in de zin van 'ga ik met die moto rijden of gaat die moto met mij rijden', komende van ee R11RT, maar na 3 dagen was dat absoluut over. De 4cilinder is een droom, en ik zei aan iedereen die het horen wilde: geen boxer meer voor mij.
Ik heb geen last van dat hogervermelde geratel: in feite geen enkel probleem gehad met de K12RS. Hij vreet wel banden: heb ooit eens een Metzeler Rennsport opgelegd, en die was na 4500 km helemaal weg. Maar plakken dat dat bandje deed! Een Roadtec Z6 houdt het 7500 km uit bij mij.
Maar ik ben nu aan het uitbollen: heb 2 weken geleden een K12GT model 06 gekocht, levering eind april 06, dus binnenkort staat mijn K12RS te koop (35000 km).
Spijtig dat ik niet wist dat er toch zoveel K12 rijders waren.... Maar ik mag toch nog mee met de nieuwe K12GT he mannen?
Rgds
Luc
K16GT '17
@patrickrt - sorry ik had je vraag niet gezien - je zei:
"wat is je ervaring in de verschillen tussen de rt en een gt
eventuele voordelen en nadelen "
Hiermee zit je op glad ijs - veel heeft te maken met smaken, geuren, kleur van ogen, kleur van haar, cup-size ... (maar dat is dan weer off topic)
Ik haal niet graag de RT-boxer boys op mijn nek - maar het rijgedrag van de RT is formidabel - stuurt als een grote fiets - maar ik had iets tegen die trillende, voor-mij ietwat stroevere boxer - als je hem in het juiste toerenbereik houd heb je daar geen last van.
Verder houd ik niet zo van het motor-(lees uitlaat)-geluid. Geef mij dan maar mijn vierpitter - Singer naaimachine met ballen - pracht van koppel (- zeer vergevend ook als je dan toch eens in de verkeerde tand zit) - als je dan toch eens (zelden) optrekt
blijft hij mooi strak liggen en er zit pattex onder de banden - de RT is dan veel softer in de veren.
De GT is een beestje voor lange geanimeerde bochten. Hij is zeer compact in de breedte en lang in de wielbasis dus vind ik dat zijn gewicht wel eens durft tegen werken in de trage U-turn bochten - maar niet echt een probleem met de goede techniek- die we allen zo perfect beheersen
Maar nog eens smaken en geuren - beide zijn prachtstaaltje techniek en plezier - maar ik zie mijn vrouw ook liever dan die van mijn gebuur .... ??? wat was de vraag ook weeral ...
groetjes
"wat is je ervaring in de verschillen tussen de rt en een gt
eventuele voordelen en nadelen "
Hiermee zit je op glad ijs - veel heeft te maken met smaken, geuren, kleur van ogen, kleur van haar, cup-size ... (maar dat is dan weer off topic)
Ik haal niet graag de RT-boxer boys op mijn nek - maar het rijgedrag van de RT is formidabel - stuurt als een grote fiets - maar ik had iets tegen die trillende, voor-mij ietwat stroevere boxer - als je hem in het juiste toerenbereik houd heb je daar geen last van.
Verder houd ik niet zo van het motor-(lees uitlaat)-geluid. Geef mij dan maar mijn vierpitter - Singer naaimachine met ballen - pracht van koppel (- zeer vergevend ook als je dan toch eens in de verkeerde tand zit) - als je dan toch eens (zelden) optrekt
De GT is een beestje voor lange geanimeerde bochten. Hij is zeer compact in de breedte en lang in de wielbasis dus vind ik dat zijn gewicht wel eens durft tegen werken in de trage U-turn bochten - maar niet echt een probleem met de goede techniek- die we allen zo perfect beheersen
Maar nog eens smaken en geuren - beide zijn prachtstaaltje techniek en plezier - maar ik zie mijn vrouw ook liever dan die van mijn gebuur .... ??? wat was de vraag ook weeral ...
groetjes