nieuwe GS 1200 in pan

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rob Motard

nieuwe GS 1200 in pan

Bericht door Rob Motard »

hallo,

een goeie maat van me heeft zijn nieuwe gs 1200
als je op de motor zit zit er aan de linkse kant een druppelsensor,
(zwart toestel op de inlaat van de cilinder)
hierop had hij van wunderlich een alu beschermkapje gezet.
de moto viel na een honder km in pan en moest weg gesleept.
de garage heeft het hersteld en het zou komen door dat beschermkapje (wat ze er zelf op gemonteerd hadden)
ze hebben de motor hersteld buiten garantie 140 euro was mijn maat armer.
nu is mijn vraag, heeft er iemand een gelijaardig kapje op zijn motor staan? indien ja eeft de garage een deftig probleem want hier laat ik het niet bij.

we hebben er met 2 een gs 1200 gekocht van bijde 15000 euro dus vind ik dit niet kunnen.

wat vinden jullie??

mvg Rob Motard
ZORRO

Bericht door ZORRO »

Beste, ik heb dit accessoire aangekocht bij wunderlich en zelf geplaatst. Ginder hebben ze me wel gezegd dat de plaatsing door de garagist diende te gebeuren, kwestie van afstellen. Ik heb dit op eigen risico geïnstalleerd en heb er geen problemen mee ondervonden ; het werkt prima. Bij installatie diende de moto wel stabiel te staan hadden ze me verteld.
archi

Bericht door archi »

Rob,

je bedoeld waarschijnlijk de TPS, een sensor die de de stand van de gasklep meet. Als je de positie daarvan wijzigt zonder te weten (meten) wat je doet, kan je problemen krijgen. Als de dealer dit zelf heeft gemonteerd en jij daardoor in panne valt, moet hij aan u betalen ipv andersom. Trouwens, als de regeling verlopen is, is dit een werkje van 15 minuten.

Eric
Rob Motard

Bericht door Rob Motard »

ZORRO schreef:Beste, ik heb dit accessoire aangekocht bij wunderlich en zelf geplaatst. Ginder hebben ze me wel gezegd dat de plaatsing door de garagist diende te gebeuren, kwestie van afstellen. Ik heb dit op eigen risico geïnstalleerd en heb er geen problemen mee ondervonden ; het werkt prima. Bij installatie diende de moto wel stabiel te staan hadden ze me verteld.
hallo

hoeveel km rij je er al mee rond??
ben je een sportieve chauffeur?

ik ben vandaag nog in de bewuste garage geweest en daar zeggen ze dat het zou komen door dat het plaatje er voor zorgd dat de sesor niet voldoende gekoeld word bij zeer sportief rijden

geloog er de balle van

andere mensen die er ervaring mee hebben?? ik hoor het graag
Plaats reactie